Два чужди езика от първи клас

  • 4 713
  • 44
Пускам темата, защото най-вероятно ще ни се наложи да учим два чужди езика от първи клас - немски и английски.
Училището, което съм избрала има английски, а на немски ходим в Алианса.
Набирам ентусиасти за сформиране на немска паралелка (14-16 деца в клас) в държавно училище (98 НУ в кв. Илиянци). Ако обаче ако не се съберат достатъчно деца за немски (мин. 14) ще трябва да учим и английски.
Училището е разкошно и само заради един език да рискувам ... просто не ми се иска.
Има и транспорт, така, че не е далеч за никой Laughing. Целодневно е 1-4 клас, има 3 хранения на ден, много спорт, театър, хореография, МНООООГО български ез. и Математика и още хубави работи ...

Как мислите, имате ли опит, какви са мненията Ви за два езика и то от 1-ви кл.?
Виж целия пост
# 1
Пропусна третия език - Българският:)
Виж целия пост
# 2
Как мислите, имате ли опит, какви са мненията Ви за два езика и то от 1-ви кл.?

Знам, че няма да ти хареса мнението ми, но понеже питаш.... Най-важното в 1 клас е ограмотяването на роден език. След това, ако се отдава на детето, нека учи и 10 езика. Сега е на мода да се започва от 1 клас с чужд език / един! / и то само на фонетично ниво. За два, не мисля, че е разумно.
Виж целия пост
# 3
Аз също мисля, че един чужд език в първи клас е напълно достатъчно. Нека се научат да четат и пишат грамотно на български език - на това да се наблегне.
Първи чужд език се учи само като се произнасят и запомнят думички, пеят се песни и стихчета наизуст. Тепърва децата ще имат време да учат още чужди езици през годините.
Защо трябва излишно да ги натоварваме, заради родителски амбиции.
Виж целия пост
# 4
За жалост чуждоезиковото обучение в училище няма нищо общо с родителските амбиции. Не знам училище, в което да не се започва от първи клас с чужд език. И лошото е, че не родителят определя къде да запише детето си /т.е. да избере методите и темповете на преподаване/ както се случва, когато се посещават извънучилищни форми на обучение, ами си се започва с яко форсиране. В първи клас моите деца още пишеха ченгели и лулички в часовете по български, а по английски изписваха цели думи и четяха. Ако зависеше от мен, аз бих включила обучение по чужд език едва от втори клас /поне във вида, в който беше застъпен в училището на децата ми/.
Виж целия пост
# 5
baibibi, това е недопустимо. По методически изисквания в 1 клас чуждият език е само на фонетично ниво. И е под формата на ЗИП или СИП. Точно затова родителите имат право да изберат паралелка с или без чужд език. Задължителната подготовка влиза във 2 клас.
Виж целия пост
# 6
Явно съм нацелила куцото училище! Все при нас всичко е форсирано, все има някакви извънземни изисквания и очаквания към децата. А уж си беше едно нормално квартално училище.
Виж целия пост
# 7
Важно е детето първо да научи добре родния си език, а след това да учи колкото иска чужди. Два чужди езика + български в първи клас...твърде вероятно е да стане манджа с грозде
Виж целия пост
# 8
Kassii,можеш ли да ни кажеш мотивите си за да пратиш детето ти да учи немски от първи клас?Не се заяждам,просто любопитствам.
Наскоро се похвалих на наш познат (който е завършил много реномирана гимназия с първи език немски ,че сина ми вече го учи този език)Та той ми вика"никога няма да направя такова зло на детето си Shocked"И ми каза още"Много повече ми се е налагало да ползвам английски.Даже и в Германия всички говорят английски.Ако става въпрос за обучение след средно ,германците са добри в инжинерните науки .НО ,образованието им се основава на обучение на  работа в екип.Немец на своя глава нищо не може да направи.Те знаят как да го направят заедно .В това са добри"
Така ми вика този мой познат и смея да се доверя на преценката му ,защото наистина е преуспял.Той си записа детето в ААУ
Не че нещо лошо да учи немски от първи клас .Много хора го правят ,но ако е само заради това да научи език ,различен от англ. има също и други варианти.
Само да спомена ,че  съпруга ми си има отношения с фабрика ,която е под японска шапка.Та там си имат едно-единствено момиче ,което знае японски и си го кътат ама...

Виж целия пост
# 9
Знам за 20-то, което е с паралелки с немски и френски от 1-ви клас и успоредно някои деца учат английски някъде извън училище. Справят се.
А и едно време в 133-то от първи клас преподаваха на руски, успоредно с това някои деца учеха английски в Алианс.
Не ми се струва драма, освен ако на детето ама никак не му се отдават езици.
Виж целия пост
# 10
Пропусна третия език - Българският:)
АБСОЛЮТНО! Така е. И то най-важния език.
Едно от нещата, които най-много ми харесват в 98 НУ е че има много повече часове по Бълг. език и Математика отколкото в други училища, където, СИП-овете и ЗИП-овете ги дават на език или нещо друго.
Виж целия пост
# 11
Абсолютно съм съгласна с вас, момичета. Принуден е обаче да учи два (ТРИ  Wink езика, защото в у-щето няма немски. Страхувам се от объркване.
Защо учи немски ли? Сам си го направи! След като ходеше в детската на "английски" (песнички, стихчета, игри - всички деца са доволни, весели, щастливи, а моя - не иска и не иска. Нито да говори, нито да пее, нито да ходи. Един ден чу една песен на немски, записана на телефона ми, пусна си я наколко пъти и запя с такова желание, и произношения и вярно, че все едно до сега е ходил на немски. После веднага го записах на лятна лагер-школа с немски (за да пробвам) и госпожата беше много доволна от него. Каза, че има усет, а и той с голяма гордост ми рецитираше и казваше - проговори детето. Сега вече е в Алианса и оттам госпожата пак го хвали. Не като някое вундеркиндче, но казва, че му се отдава, добре изговаря думите и помни.
Затова наклонихме към немски и спряхме с английския.

В 98 НУ няма да ги претоварят с английски. Имат по един час в първи клас и при това фонетично. Започват от втори да пишат.

А това с ограмотяването от ПРЕДУЧИЛИЩНА  Shocked Shocked. Така започна в Алианса. Деца на 4-6год. започват да пишат букви на немски. Да не говорим, че изписването на ръкописните букви има начин, методика. Много е важно да се мине и през чертичките и ченгелчетата ...Подскочих до небето, написах молба до Алианса моят син да НЕ пише. Само да пее, рецитира, изпълнява команди, разговаря ... Всичко устно.

НО, други мами от групата му твърдят, че децата им вече могат да четат и пишат на български и не искат да си губят времето без писане с немския. Rolling Eyes Rolling Eyes Всеки си преценява.
Виж целия пост
# 12
Не мисля, че би било проблем. По един час фонетичен английски. Това първо.

Като второ мога да кажа, че съм на противното мнение на всички писали до сега. Децата на тази възраст са "програмирани" да усвояват езици - било то 1,2 или 10. Грамотността на родния няма да им избяга в никакъв случай.
Имам опита с дъщеря ми, която в 1-ви клас се научи първо да чете на два чужди езика, а после сама на български. Започна с първи чужд език от 2 годишна. Сега е във втори клас и учи основно на чуждия език, допълнително на български. Не изостава, дори на против, мога да кажа, че разви страхотен усет за езици.

baibibi, английският език се учи да се чете така по принцип - Започва се с 2-буквени и 3-буквени думи, и към тях се наслагва. По подобен начин, но с по-дълги думи, защото нямат кратки  Mr. Green се учи да се чете на френски(още преди да са взели азбуката). За френския език това е нов метод, въведен преди няколко години и доста успешен. За английския май винаги е било така.
Идеята е, децата да възприемат думата като цяло и да я разпознаят, а не като съставена от букви, които да сричкуват - както е в българския език.
Виж целия пост
# 13
Първи клас не ме тревожи толкова - един час на седмица - нищо не е. От втори нататък, обаче, когато се започне с писане и четене ... как ще прочете apple и апфел (не знам как се пише на немски) или yellow и гелеп (пак не знам немски) Думичките ги научих от сина ми Laughing ...
Отделно аз не знам немски и няма да мога да помагам. ...
От трети нататък - часовете стават доста повечко.

Доста успоколително ми звучи поста на Isa. Дани се справим.
Виж целия пост
# 14
Абсолютно съм съгласна с отговора на Иса. Децата са като попивателни на тази възраст и нямат никакви проблеми със запаметяването на чужди езици.
Дъщеря ми е родена в англоговоряща страна, където на 4 години се научи да чете и пише на английски (с някои правописни грешки, разбира се). В момента живеем в БГ, където тя на 5,5 год. сама се научи да чете на български, а сега е първокласничка в немско училище. Учителките й по немски непрекъснато я хвалят и се учудват, че не е имала никакъв досег с езика досега. Детето превключва между трите езика без никакъв проблем и с лекота.
Аз самата съм възпитаник на руска гимназия, където учехме всичко, с изключение на БЕЛ, само на руски още от 1-ви клас. Това по никакъв начин не е ощетило българския ми и не ми е попречило на по-късен етап да печеля Републикански олимпиади и състезания по БЕЛ.
Използвайте способността на децата си в този момент, защото колкото по-големи стават, толкова повече затруднения ще срещнат с усвояването на чужди езици  Simple Smile
Виж целия пост
# 15
Не е проблем изучаването на два/три езика от първи клас. Въпроса е как ще се поднесе материала.
......"никога няма да направя такова зло на детето си Shocked"И ми каза още"Много повече ми се е налагало да ползвам английски.Даже и в Германия всички говорят английски
Не бих се съгласила с подобно изказване. Всеки един език е богатство. Едно е да четеш произведение в оригинал, друго в превод. Немския език като база на много други езици, дава възможност за по-лесното им усвояване. Да германците знаят английски, но колко от тях искат да го говорят?Не на последно място най-добрата политика /без значение от сферата/ се води когато познаваш езика обичаите и нравите на този който седи срещу теб.
Виж целия пост
# 16
Не е проблем изучаването на два/три езика от първи клас. Въпроса е как ще се поднесе материала.

Не бих се съгласила с подобно изказване. Всеки един език е богатство. Едно е да четеш произведение в оригинал, друго в превод. Немския език като база на много други езици, дава възможност за по-лесното им усвояване. Да германците знаят английски, но колко от тях искат да го говорят?Не на последно място най-добрата политика /без значение от сферата/ се води когато познаваш езика обичаите и нравите на този който седи срещу теб.
Той имаше предвид ,че е доста труден и малка част от света го говори.На мен ми препоръча испански,но моя син вече е почнал немския и си продължаваме ,де.
Иначе ,да, всеки език е богатство и най-вече детето да има мерак да го учи.Това е най-важното.
Просто споделих едно мнение ,което всъщност не е мое.Но след като размисля ,май е прав.
Виж целия пост
# 17
А в кои немски училища учат децата Ви?
Аз не съм се отказала и от този вариант, въпреки че предпочитам да си остане в 98-мо.
Особено ако сформираме немска група (само 14 деца ми трябват) Laughing
Виж целия пост
# 18
Моя е голям и учи немски за втори език.
Но за първи клас има избор от частни училища.Естествено, ако можеш да си позволиш.
Ако не ,не съжалявай ,даже по-добре ,че ще учи и английски .
Няма страшно -ще се оправи с езиците.Децата бързо учат.
Виж целия пост
# 19
Знам за 20-то, което е с паралелки с немски и френски от 1-ви клас и успоредно някои деца учат английски някъде извън училище. Справят се.

и аз така си го представям, ако първия език е бил въведен 1 или 2 години по-рано... така втория език по 1 час едва ли ще затормози същественно детето в 1-ви клас.

Предполагам че от 2-ри и следващите класове ще става по-сериозно.... защото материалът ще се натрупва и постепенно с времето езиците ще трябва да се учат не само на игра и шега...а сериозно
Виж целия пост
# 20
baibibi, това е недопустимо. По методически изисквания в 1 клас чуждият език е само на фонетично ниво. И е под формата на ЗИП или СИП. Точно затова родителите имат право да изберат паралелка с или без чужд език. Задължителната подготовка влиза във 2 клас.

Но всъщност има много училища с много часове по чужд език в първи клас, с бая обилно застъпено графично Simple Smile.
Моите деца учат труден език от първи клас, коренно различен от българския.  Децата чудесно усвояват и двата, с уточнението, че методиката за преподаване на чуждия език е уникална и децата буквално не усещат как го попиват.

Между другото аз започнах да уча английски след немски и ми се виждаше много лесен. Двата езика се допълват чудесно, според мен.
Виж целия пост
# 21
baibibi, това е недопустимо. По методически изисквания в 1 клас чуждият език е само на фонетично ниво. И е под формата на ЗИП или СИП. Точно затова родителите имат право да изберат паралелка с или без чужд език. Задължителната подготовка влиза във 2 клас.

Но всъщност има много училища с много часове по чужд език в първи клас, с бая обилно застъпено графично Simple Smile.

Тези часове със сигурност са под формата на ЗИП или СИП. В 1 клас може да има само 3 часа ЗИП. Обикновено единият отива за чужд език, другите за БЕ или математика, според решение на училището. Ако родителите са се съгласили всичките часове да отиват за чужд език, може, но не намирам логика. Но в никакъв случай не е задължителна подготовка.
Виж целия пост
# 22
Знам за 20-то, което е с паралелки с немски и френски от 1-ви клас и успоредно някои деца учат английски някъде извън училище. Справят се.

и аз така си го представям, ако първия език е бил въведен 1 или 2 години по-рано... така втория език по 1 час едва ли ще затормози същественно детето в 1-ви клас.

Предполагам че от 2-ри и следващите класове ще става по-сериозно.... защото материалът ще се натрупва и постепенно с времето езиците ще трябва да се учат не само на игра и шега...а сериозно

Да, проблемът е след 1-ви клас. Тогава се започва и с писане и с по-интензивно четене, граматика ... ДАНО да се справим. Много обнадеждаващо звучите Благодаря ВИ

Аз също съм чувала, че немския е много добра основа за много други езици, а английския идва от самосебеси някак след немския и наистина се допълват. Това е по-доброто решение - първо немски, после английски. В нашия случай - принудително  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 23
Може да се започне с латински - най-добрата основа;)
(усмихвам се, но не се шегувам:-))[/i]
Виж целия пост
# 24
Може да се започне с латински - най-добрата основа;)
(усмихвам се, но не се шегувам:-))[/i]
Нали не се и подиграваш? Flutter Flutter
Виж целия пост
# 25
Може да се започне с латински - най-добрата основа;)
(усмихвам се, но не се шегувам:-))[/i]

Да, но за романски езици.
Виж целия пост
# 26
kassii, съвсем не.

Atarax, не само.
Виж целия пост
# 27
Множко ми де виждат двата чужди езика от първи клас на първо място е ограмотяването на български.
Да малките са като попивателно,децата ми от детската градина учат английски, но с времето малко си попромених мнението, преди бях върл фен сега не толкова.
Като порастнат това което като малки научават за 4-5 години, вече го научават за една година като ниво сравнимо в два езика -личен опит при голямото, така че с малкото сега карам по-спокойно без тази истерия по езиците.
Виж целия пост
# 28
Аз съм "за" децата да учат два чужди езика от 1 - ви клас и не смятам, че ще се бъркат, чак толкова много. Сина ми е роден в Германия и до 3 годишна възраст живееше там. Учеше думички, както на български, така и на немски и никога не сбърка да каже нещо на немски, когато беше с нас или пък на български, когато беше сред немци.
В момента учи немски, а от 1- ви клас ще учи и английски. Записахме го от тази година да учи езика, за да може от следващата, като започне с английския малко или много да ги различава и да не ги бърка.
kassii, а защо не искаш твоя човек да пише буквите? Те вече са взели няколко и на Дани много му харесва, че вече пише и то на немски Laughing.Понякога не успява да си напише всички букви в "клас" и си ги дописва вкъщи, а друг път, когато ги е написал, ме кара аз да му напиша по 1 - 2 букви на ред и той  дописва останалите.
За мое голямо учудване се справя много добре с писането, въпреки че в ДГ все още не са започнали сериозно да пишат елементите на буквите.
Виж целия пост
# 29
Марти, искам да научиме първо български ез.
Второ, изписването на ръкописните букви трябва да е предходено от изписване на елементите им и второ има строги правила за изпиването им. Например, главно ръкописно А се пише отдолу нагоре и после отгоре надолу, а не така, както са им показали в ... (сещаш се).
Не бях убедена във важността на тези правила за писане и затова преди 1 месец пуснах една тема в Общност Начално образование, където си комуникират само начални учители. Там ги попитах "Защо е толкова важно буквите да се изписват по точно определен начин. Защо е забранено в детските градини да се пише ръкописно" Отговорите на началните учители, техните аргументи ме убедиха, че наистина това си е един основополагащ процес, който не трябва да се пропуска: като се започне от чертичките, премине се през ченгелчета и се стигне до буквата. Това си е работа на специалистите от началното училище. (според мен де)
Друго: как ще различим "n" и "п" на немски и български? "B" и "В", преподадени по едно и също време?
Това може да стане, но във втори клас, когато вече няма съмнение, че "В" е "В", а не "Бе" или "Би", съответно на немски и английски
Това са ми аргументите. Не, че е страшно да се започне с писане, но ми се струва и излишно. Аз бих предпочела за това време да понаучат още някоя песен отколкото да пишат.
Лелеее, какви хубави песни пеят само, а Марти?
Виж целия пост
# 30
kassii, струва ми се, че подценявате децата. Едно дете на 6 -7 г.възраст има вече абстрактно мислене, може да разбере какво е това писмен знак, свързва дадения знак с дадения звук. По Вашата логика едно дву или три езично дете би бъркало езиците. Това на практика не се случва. Подобно бъркане не съм наблюдавала нито при дъщеря ми, нито при други деца в подобно положение. Аз лично първи клас съм почнала с 3 езика, немски, българки и руски, като последни два ми бяха почти чужди. Наистина немски и говорех и можех да чета и пиша. Нито ми е било кой знае колко трудно, нито объркващо. Затова според мен лично не е проблема колко езика ще се усвояват едновременно, а подхода на преподавателя.
Виж целия пост
# 31
Затова според мен лично не е проблема колко езика ще се усвояват едновременно, а подхода на преподавателя.

Това е най-важното. Синът ми все още пише на английски печатно, така ги учат в училище. Но т.к. ходи на неделно българско училище в 1 клас от тази година, се справя много добре с ръкописното писане. И не бърка коя буква от коя азбука е. На 6 г. и 2 м. Интересува се и от испански, но сме на етап само до песничките и стихчетата.
Виж целия пост
# 32
Моето мнение е, че има разлика в това детето да е в БГ и да започне с 2-3-4 езика, друго е да е двуезично дете, познаващо звученето на поне два езика, от които говори и двата или поне разбира другия.Като цяло небъркащите езиците деца са изключение.Имам вече наблюдения от две години насам над деца, изучаващи 3 езика, единя от които е родния.Ами случва се да напишат чуждата буква вместо родната или на третия пък език.Да не пропускаме и усилието да вникне, да разбере чуждото принципно.Това двуезично дете го няма-то ако не говори добре единя език, поне го разбира.Моето дете, когато започна с езиците-нито разбираше какво му се говори, нито нищо.Не, яе сега разбира .... Crazy Laughing
Масово се бърка към днешна дата в класа и, а далеч не са на 6, минаха и заминаха през 6-тата си годинка, карат 9-та. Wink
Виж целия пост
# 33
Детето ми е първи клас и с родния, езиците, които изучава, стават три. Вижда ми се много, но се люшкам между отказването от извънкласлния /английски/ до още повече натъртване на обучението по него. Изучаваният в училище е един учебен час седмично. Вярвам, че ако не си говорят у дома с баба си на въпросния език, до следващия учебен час всичко ще бъде забравено. Английският е моя грижа. Също и българският. За мен той е най-важният към настоящият момент и усвояването му е първостепенна задача.
В школите по езици към настоящия момент учениците от първи клас далеч не пеят и наизустяват стихчета само. Особено в Алианса, където азбуката е взета още в предучилищна възраст.

Но пък държащ ме нащрек със залитанията пример, са мои близки роднини, чиито деца са 6-ти и 5-ти клас. Познанията им по българска граматика са сведени до тези на моето дете по английска такава, "защото най-важното е чуждият език, български кой говори?".
Виж целия пост
# 34
Ok,нека остане единя Алианс, където да речем че е малко по-различно, но пък и далеч не всички деца ходят точно на Алианс.Дали поради финансово ограничение, дали поради липса на времеви ресурс/няма кой да го води поради работещи родители, дали поради голяма отдалеченост от центъра на града.Ако едно дете е 1 клас и е до обяд на училище и следобяд има кой да го развовза-пак няма да остане време за кой знае какви сериозни подготовки.За втори клас вече да не говорим, защото минават втора смяна, сутрин почти не остава време за нищо-домашни ли да пише, до школата ли да пътува.За учене на самия език-кога?по път докато пътува натам ли?В момента, дъщеря ми има съученици, които сутрин са на занималня, където се пишат домашните, следобяд са на училище и след училище-в 7 вечер са на език, след което дописват още домашни и учат по езика.Извинете, ама това не е човешко.Излишно е да ви казвам, колко учат в 10 вечерта, след като от сутринта са на крак-вие не го владеете, какво остава за децата.Първи клас е ок, лежерна работата...
Виж целия пост
# 35
Jizzlobber, в пърколашката тема се заговори за натовареността на децата. Като бялата лястовица се чувствам с единия спорт и единия английски на детето. То не са три вида спорт, математики, уроци по драма, балет, гимнастика, футбол, тенис, танци...Няма нищо лошо в това, разбира се. Щом родителите имат възможност и амбиция, винаги, но абсолютно винаги, подплатена от реалните възможности на детето, да ги водят, обучават. Всеки е родител на собствените си деца. Simple Smile Явно фрустрацията ми от програма на дете 1-4-ти клас, запълнена 24/7, е породена от моите детски спомени, на разкъсвана между езици, спорт, кръжоци, уроци по пиано...

Вчера присъствах на разговор между класен на първокласник и негов родител. Първият умоляваше вторият, да бъде обърнато внимание на детето, защото то видимо има проблеми с възприемането и възпроизводството на прости думи от типа на "мама", "име" и пр., както и добросъвестно да бъдат писани домашните. Родителят отговори, че този ден няма как детето да се яви с написани домашни, защото предният има такива по езика, който изучава допълнително и, по занимания, на който ходи 6 пъти седмично.
Виж целия пост
# 36
Е за това говорим, да.А също има и друго.Сто спорта, като два от тях са в самото училище, з ауплътняване на времето, за което родителя да дойде и да го прибере.Например, в нашето у-ще има карате, танци и незнам си още кво.След часовете децата се местят в салона и започва каратето или танците.Къмто 7.30 потни-морни се прибират от родителите и се заляга над домашни.Заради стоте занимания допълнителни децата не смогват да се концентрират в едната занималня, за да си напишат текущите домашни и освен, че ходят на тази занималня и не пишат, се налага вкъщи да дописват, барабар с домашните от 100 извънкласни.Сега, да не ме разбират погрешно-аз съм с три ръце ЗА извънкласните занимания...но по интереси.Това хоби, това интерес, това нужда от прочитане на книга Извън задължителното четене на басни и литература-просто-нещо което ти е харесало-кога?Моето дете обича да чете Принципно, но влачи една книжка от 3 месеца, допрочита в занималнята или вечер Рядко, когато и останат силици.Кому е нужно?А моето дете ходи седмично само на спорт, който я разтоварва, не е по мой натиск.Т.е. смея да твърдя, че се превърна в нейно хоби този спорт, от което няма да я лиша, за да пише печатни английски букви.Миналата година го живя-видях резултата.
Разбира се-децата са различни, но...масата са така, като моето-средностатистическо дете с един език и с един спорт, не скачащо от вид на вид.Върши едно, но качествено.
Обикновено истерията по милион езици е в родителите на пгу-децата и 1 клас, едно надцакване на брой занимания и школи е-ум да ти зайде.2 клас започват да се усещат, трети-клекват и 4, в подготовка за кандидатстване съвсем сдават...1-4 клас не е зор за 5 езика.Един, евентуално, с много ако и то-леееко, бааавно.Другото е излишно, или искате да ми кажете, че от английския на 10-годишния му зависи дипломата?Или работата?Несериозно е.
Виж целия пост
# 37
Децата работят, свързвайки буква/звук с картинка в английския. Запомнят изписването на 2 и 3 буквени думи като картинка. И надграждат на тази основа. Докато при българския се започва с буква/звук и сричка. Т.е. по различен начин се усвоява. И ако в 1 клас в училище се учи английски с картинки и без писане не е трудно, според мен. За 2-ри чужд език може би важи същото. Под формата на игра за чуждите езици и с много старание към писане/четене на български, аз не виждам разлика с изучаването на език в ДГ.
Имам наблюдение в/у 2 и 3-езични деца. Не се бъркат. Има ясно разделение с кой се говори езика. За писането обаче не мога да давам примери, т.к. основата им на писане е на английски и изучават български. Ако е обратното може и да има проблеми, не зная. БЕ е труден език.
Виж целия пост
# 38
нем, права си, важното е да се отчете приоритетният език, а той, като задължителен такъв е българският. В първи клас, поне по езика, който изучава моето дете курсът е изцяло устен. За момента не съм усетила да бърка БЕ с АЕ.
Виж целия пост
# 39
БЕ, както го наричате, е труден явно за децата извън БЕге.Както на тукашните им е труден инглиша. GrinningИ все пак, двуезичните деца имат едно напред от това, че разбират това, което чуват около тях.Моето дете разбира в магазина продавачката.Но в час по английски, като и заговорят на английски не разбира какво се очаква от нея, не си знае упражнението и домашното, налучква.Налучкваше де, просто я лиших за сега от това удоволствие. Grinning
Виж целия пост
# 40
"Защо е толкова важно буквите да се изписват по точно определен начин. Защо е забранено в детските градини да се пише ръкописно" Отговорите на началните учители, техните аргументи ме убедиха, че наистина това си е един основополагащ процес, който не трябва да се пропуска: като се започне от чертичките, премине се през ченгелчета и се стигне до буквата. Това си е работа на специалистите от началното училище. (според мен де)
Да, и на мен са ми това притесненията, защото Дани не знам дали ще успее да се научи да ги изписва хем правилно (имам предвид посоката на изписване), хем четливо буквите, защото в 1 - ви клас много учителки наблягат повече на краснописа, отколкото на правилно изписаната дума и много често заради това, че буквите не са написани красиво или малко разкривено се пише по "ниска" оценка, което веднага ще рефлектира на моя син Confused.
А иначе аз гледам да му помагам и да му показвам как се изписват буквите, защото към края на уч. година ще започнат да пишат и кратки думички. А аз като си познавам стоката, ще бъде много разстроен, ако не се справи с това, което госпожата е казала да се направи.
kassii, а имаш ли идея кога ще е Коледното тържество? Аз 2 пъти казах на мъжа ми да пита госпожата и той и двата пъти не е питал Close. А ми се ще по - отрано да знам, че човека другия месец има РД и да можем да планираме партито Party.
Виж целия пост
# 41
Март, мисля, че е на 18,12, Казали са да са по-официално облечени и нищо повече за сега. Ще питам приятелката ми, която го води!
Виж целия пост
# 42
Наистина ефективната методика за изучаването на чужд език

Може да е интересно на някоя от вас.... Wink
Виж целия пост
# 43
Моята дъщеря учи немски и английски от първи клас. По точно английски започна да учи още от втора група в детската градина-естествено само фонетично под формата на игра.Правили са ни и пиески на английски и тя беше в главната роля. Справи се много добре с един много дълъг текст.После я питах дали разбира какво ми говори и тя ми преведе всички изречения перфектно. Записах я в първи клас в 73-то училище \ втора немска гимназия\ там учат немски език доста интензивно още от първи клас . За да не изоставим английският започнахме уроци с учител в къщи. По немски също е с учител , защото аз не знам немски и не мога да й помагам с домашните. Аз също много се чудех дали няма да й навредя с два езика от толкова рано. Но сега изобщо не съжалявам , защото се справя перфектно и с българският, и с английският и с немският, дори си прави съпоставка на думите мажду двата езика.
Виж целия пост
# 44
Март, мисля, че е на 18,12, Казали са да са по-официално облечени и нищо повече за сега. Ще питам приятелката ми, която го води!
Благодаря ти  bouquet. Ако наистина е тогава много ни устройва Laughing.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия