Без оценки до трети клас

  • 9 896
  • 101
# 15
Като видя тетрадките с диктовките или писмен тест няма ли да разбера?

В големите класове, когато имат много материал за научаване самостоятелно в къщи и най-вероятно изпитването става основно устно в клас (поне по наше време беше така) - тогава вече да се оценява подготовката им чрез оценки.
Но не съм сигурна дали не правят тестове понастоящем. А като се видят точките от теста се разбира.
Виж целия пост
# 16
Хубаво, ако има тетрадки с диктовки и ги видиш ще разбереш. А как ще разбереш за проблема с дисциплината? Може би чак, когато той вече е толкова голям, че учителката не издържа и те извика в училище. Не разбирам какво против имате обратната връзка да е задължителна и да е в писмен вид (може и в електронен вариант). Тя ще е предназначена за родителя, а не за ученика. Може да се посочва напредъка и спада на ученика. Така проблемите ще се хващат в зародиш. Не всички родители имат време да учат с децата си, нито пък да висят пред училището всеки ден, за да издебнат класната.
Виж целия пост
# 17
Реално мога да получавам пряка информация от учителката на сина ми всеки ден, но аз не се възползвам от тази си възможност, защото не го намирам за необходимо.

За да следя регулярно как върви учебния процес, наблюдавам пряко обектът на въпросния процес - ученикът   Wink
Преглед на учебните тетрадки, тетрадките за работа клас и домашна работа, кратко неангажиращо беседване (или под формата на игра) върху изучавания материал - всичко това ми дава много по-голяма представа, отколкото една цифричка в бележника.
Когато видя повтарящи се грешки, или неразбиране на някаква част от материала, тогава говоря с госпожата и заедно набелязваме някакви мерки.

Аз не съм педагог, но като средно интелигентен човек определено мога да преценя кога един материал се усвоява последователно и трайно, и кога - не. Познавам и детето си, дори само по интонацията му познавам има ли интерес по обсъжданата тема, дали е разбрал за какво става въпрос и т.н.

И уточнявам, че разбирам тази тема в аспекта на началното училищно обучение, когато се поставят основите, формират се навиците и т.н. Със сигурност в горните класове ще прилагаме други тактики.
Виж целия пост
# 18
Оценките не са за дисциплина, за обратната връзка по-ценно е разговор м/у учителя и родителя отколкото някаква оценка. Знаем че до 4-ти клас имат един основен учител, разликата е огромна от по-горните класове, където по всеки предмет си има преподавател.
Който се интересува има дни за консултации, освен самото наблюдение над това което прави детето.
Има тефтерчета, може да се напише там забележка, не мисля че има учител който да не предприеме мерки при проблем с дисциплината.
Виж целия пост
# 19
Ох, добре, не мога още да разбера защо, но явно връзката учител->родител е лоша за децата според повечето родители тук. Но пък връзката родител->учител, осигурена от родителя е добра Simple Smile Странно...
И аз ще подчертая, че говоря за началния етап, до 3 клас, който всъщност е много важен. Ако тогава нещата се оставят на самотек много трудно се поправят после.
Виж целия пост
# 20
Ще задам въпроса още веднъж - как оценката дава информация за дисциплината на ученика?

И още един - защо не се работи в посока по-пълноценна връзка учител-родител, там където тя липсва? От опит, не е трудно и учителите са за.

И още един - наистина ли след проверката и подписа на учителя няма кратко описание на грешките на децата ви (когато има такива)? Ако няма, не считате ли, че това е задължително? Защото една гола тройка, не дава информация за това, което е допринесло до лошата оценка.
Виж целия пост
# 21
Пчелички, чертички, точки или цифри, все едно. Но оценяване трябва да има.
Моята работа като родител не е нито да гадая по някакви индиректни знаци, нито да се досещам сама. Мога да проверя домашно, да помогна при затруднение да се справи с някоя задача за вкъщи, но как работи детето ми в клас, не бих могла да знам, ако не получавам списък с оценки /пак повтарям, все е едно под каква форма са/. Не всеки родител има възможност да разговаря ежеседмично с учителите.
Моите деца не бяха стресирани от оценяването.
От друга страна, оценяването малко се обезмисля, поне що се отнася до първи и втори клас. Как пък всички винаги имаха шестици и дружно целият клас завърши с пълно отличие!
Виж целия пост
# 22
Ох, добре, не мога още да разбера защо, но явно връзката учител->родител е лоша за децата според повечето родители тук. Но пък връзката родител->учител, осигурена от родителя е добра Simple Smile Странно...
И аз ще подчертая, че говоря за началния етап, до 3 клас, който всъщност е много важен. Ако тогава нещата се оставят на самотек много трудно се поправят после.

Май не се четем изобщо... Връзката не само че не е лоша, тя е крайно наложителна и положителна. Но тогава, когато е наистина ВРЪЗКА, и има смисъл и последствия за подобряване на резултатите и оптимизиране на учебния процес.
Съответно "Добър 4" и "Без домашно", вписани в бележника, за мен лично не са никаква връзка  Naughty

Виж целия пост
# 23
Ще задам въпроса още веднъж - как оценката дава информация за дисциплината на ученика?
В бележника не се пишат само оценки.
Цитат
И още един - защо не се работи в посока по-пълноценна връзка учител-родител, там където тя липсва? От опит, не е трудно и учителите са за.
Не знам защо не се работи. Може би защото учителите са хората, които трябва да го инициират, а на тях не им се занимава. Но пък ако им влезе в задълженията би било добре.
Цитат
И още един - наистина ли след проверката и подписа на учителя няма кратко описание на грешките на децата ви (когато има такива)? Ако няма, не считате ли, че това е задължително? Защото една гола тройка, не дава информация за това, което е допринесло до лошата оценка.
Не, няма и препоръки. И някак съм сигурна, че не само в нашето училище е така.

Май не се четем изобщо... Връзката не само че не е лоша, тя е крайно наложителна и положителна. Но тогава, когато е наистина ВРЪЗКА, и има смисъл и последствия за подобряване на резултатите и оптимизиране на учебния процес.
Съответно "Добър 4" и "Без домашно", вписани в бележника, за мен лично не са никаква връзка  Naughty
Четем се, как да не се четем Simple Smile
Не разбирам какво против имате обратната връзка да е задължителна за учителя и да е в писмен вид (може и в електронен вариант). Тя ще е предназначена за родителя, а не за ученика. Може да се посочва напредъка и спада на ученика. Така проблемите ще се хващат в зародиш. Не всички родители имат време да учат с децата си, нито пък да висят пред училището всеки ден, за да издебнат класната.
На което отговрите общо взето бяха, че който се интересува може да отиде да говори с учителя. Който се интересува - може да учи с детето. Ами какво става с децата, чиито родители не се интересуват и не учат с тях...?
Виж целия пост
# 24
Oк, в бележника не се пишат само оценки - пишат се и забележки, съмнявам се обаче, че се записва подробно какви са грешките на детето за конкретна контролна работа. И каква е разликата дали забележката ще бъде написана в тефтерчето за връзка или в графата на бележника? Ако учителят няма желание за обратна връзка, няма да си направи труда да го направи и в бележника, ако има, ще намери начин да го направи, независимо дали ще е в тефтерче или по др. начин.

Дали ще напише 3-4-5-6 в бележника или под работата на детето, до родителя ще стигне информацията как се е справило. Но няма да има междусрочни и годишни оценки, оформяне и т.н. Иначе се стига до това, за което baibibi писа и от което няма никакъв смисъл:
...
От друга страна, оценяването малко се обезмисля, поне що се отнася до първи и втори клас. Как пък всички винаги имаха шестици и дружно целият клас завърши с пълно отличие!
Виж целия пост
# 25
То и сега няма междусрочни и годишни оценки. Не съм много сигурна за 3 клас дали нямаше годишни, но междусрочни със сигурност няма до пети клас.

Не се сърди, човече, системата с бележниците не съвършена, не е даже добра, обаче е единствената задължителна за началните учители обратна връзка засега. Сигурна съм, че има и по-добър начин от белжниците или причакването на учителя от засада и много бих се радвала да го видя реализиран и в България.
Виж целия пост
# 26
За да следя регулярно как върви учебния процес, наблюдавам пряко обектът на въпросния процес - ученикът   Wink
Преглед на учебните тетрадки, тетрадките за работа клас и домашна работа, кратко неангажиращо беседване (или под формата на игра) върху изучавания материал - всичко това ми дава много по-голяма представа, отколкото една цифричка в бележника.

        Peace

        Аз съм против оценяването в тази му форма (шестобална система). Поне що се отнася до начален етап.
Виж целия пост
# 27

Не се сърди, човече, системата с бележниците не съвършена, не е даже добра, обаче е единствената задължителна за началните учители обратна връзка засега. Сигурна съм, че има и по-добър начин от белжниците или причакването на учителя от засада и много бих се радвала да го видя реализиран и в България.

Разбрах те сега  bouquet
Но като гледам всичко изписано под работите на дъщеря ми, не мисля, че е възможно цялата тази информация да се вмести в един бележник, просто няма място... Неговата функция е основно за оценките, просто голи оценки + информация за родителски срещи (които ги има и в сайта на училището) + забележки, който са за по-крайни прояви.

Да се задължат да оценяват работата под самата работа, и с няколко думи да се обобщи, т.е. не само гола оценка.
Така мисля, че всички ще са доволни.

Въпреки, че пак казвам, ако един учител няма желание да попълва графата редовно, няма значение дали тя е в бележника или в тефтера. Ок, той е задължителна връзка, но не съм сигурна, че се счита за задължение да се дава подробна оценка за всяко нещо.
Виж целия пост
# 28
Голям праз дали ще е с числа, с думи, с пчелички, точки тиренца, теленца и прочие! Ние навремето нямахме бележници,  но си имахме оценки - пак пишеха браво, много добър, добър, среден, лошо, само дето ги нямаше числата, ама ние си знаехме кое какво означава. Не може хич да няма някакви оценки, защото те са ориентир какво и как прави детето, обратна връзка и за родителя.  Началните учители, особено по български, пишат кратки рецензии, не е като да са само голи оценки.
Виж целия пост
# 29
...
Да се задължат да оценяват работата под самата работа, и с няколко думи да се обобщи, т.е. не само гола оценка.
...
В момента Е задължително. Кратък анализ и препоръки, ако има пропуски.
Пише си го, учудвам се, че все още има колеги, които не го спазват.
Още дори трябва да имат и критерии за оценяване, когато се изпитва писмено, което е доста по-трудно за учителите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия