Винс, стопанската академия или УНСС?

  • 12 750
  • 51
# 30
Подбутвам темата с надежда за още коментари.Дъщеря ми се колебае между София и Варна.В 11 клас е . Честно казано аз съм по навита за Варна, защото ми харесва повече като град, но до там.Не искам това мое мнение да е решаващо за нея. Засега още не е много ориентирана за специалноста, но или международна търговия или менджмънт или туризъм . Още не е много наясно какво иска. Та бих се радвала ако споделите още мнения и  впечателния било за специалности, обучение, общежитие и т.н
Виж целия пост
# 31
Подбутвам темата с надежда за още коментари.Дъщеря ми се колебае между София и Варна.В 11 клас е . Честно казано аз съм по навита за Варна, защото ми харесва повече като град, но до там.Не искам това мое мнение да е решаващо за нея. Засега още не е много ориентирана за специалноста, но или международна търговия или менджмънт или туризъм . Още не е много наясно какво иска. Та бих се радвала ако споделите още мнения и  впечателния било за специалности, обучение, общежитие и т.н

Ако е туризъм, безспорно Варна.
Там общежитията са много дефицит. Трябва да има висок успех и нисък доход, за успее да се вреди. Самите общежития не са лоши. Иначе пък материалната база на у-тета е отлична. Много малко учебни заведения могат да се похвалят с такава.

Висшето образование в България е самоубочение. Който иска само да си взема изпитите все ще успее, но който иска да учи, за да стане специалист, просто си сяда на дупето и учи. Иначе след това се приказват приказки, че не бил доволен. Как винаги има едни студенти, които успяват, а други дори не разбират какво учат?

П.П Образованието в чужбина не е някаква панацея. И там има университети всякакви. Имам познати деца, които учат и завършиха в Англия. Едното от тях учи там специалност, които аз съм завършила тук, та мога да се изкажа. Ами бакалавър- три години и половина, няма да коментирам подробно, че не е тук мястото, но пародия си беше. Предполагам в истински престижните у-ти наистина е качествено образованието, стига да има кой да плаща.
Виж целия пост
# 32
Свищов може и да няма много възможности за бизнес, но при едно задочно обучение и възможност за стажуване в собствения град (или в който и да било сравнително добър), аз лично бих го предпочела.

И го предпочетох, де  Simple Smile Именно в задочната му форма. Едва ли е идеален, но пък едва ли има идеално висше учебно заведение изобщо в България.
Виж целия пост
# 33
Ако трябва сега да кандидатствам, няма да се замислям, ами избирам директно Терминал 2. По света университети бол.  Mr. Green 
Виж целия пост
# 34
Висшето образование в България е самоубочение. Който иска само да си взема изпитите все ще успее, но който иска да учи, за да стане специалист, просто си сяда на дупето и учи. Иначе след това се приказват приказки, че не бил доволен. Как винаги има едни студенти, които успяват, а други дори не разбират какво учат?
Да, точно това ме тревожи. Има студенти/ученици, които разбират и такива, които не. Смятам, че е работа на учителя поне едни 60-70% да разберат. А в училище например имахме предмет, по който преподавателката как да се изразя, да речем че не ставаше и над 50-60% от учениците не разбираха. В университета не беше много по-различно по някои предмети. Не смятам, че проблемът е в децата. Аз винаги съм разбирала и съм учила добре когато нещо ми се обясни. И да, това изисква някакво усилие от преподавателя. Смятам, че точно това им е работата. От това да излезе и да си чете учебника два часа аз лично нищо не разбирам и съответно и не научавам накрая, колкото и да чета учебниците. И не смятам, че е в мен проблемът. Ако исках сама да си чета учебниците и смятах, че мога така да се справя щях да се запиша да уча дистанционно или задочно.
Виж целия пост
# 35
Висшето образование в България е самоубочение. Който иска само да си взема изпитите все ще успее, но който иска да учи, за да стане специалист, просто си сяда на дупето и учи. Иначе след това се приказват приказки, че не бил доволен. Как винаги има едни студенти, които успяват, а други дори не разбират какво учат?
Да, точно това ме тревожи. Има студенти/ученици, които разбират и такива, които не. Смятам, че е работа на учителя поне едни 60-70% да разберат. А в училище например имахме предмет, по който преподавателката как да се изразя, да речем че не ставаше и над 50-60% от учениците не разбираха. В университета не беше много по-различно по някои предмети. Не смятам, че проблемът е в децата. Аз винаги съм разбирала и съм учила добре когато нещо ми се обясни. И да, това изисква някакво усилие от преподавателя. Смятам, че точно това им е работата. От това да излезе и да си чете учебника два часа аз лично нищо не разбирам и съответно и не научавам накрая, колкото и да чета учебниците. И не смятам, че е в мен проблемът. Ако исках сама да си чета учебниците и смятах, че мога така да се справя щях да се запиша да уча дистанционно или задочно.

Висшето образование е пожелание, никой не карат на сила. След завършването му всеки попада под конкуренцията на трудовия пазар. Това, че си взел изпита с три или четири, не ти е виновен преподавателят. Той ти дава достатъчно насоки и материали, по които всеки може да се готви.

То не случайно има хора, които и без да са завършили висше са станали специалисти в една или друга област и се котират успешно на пазара за позиции, за които се изисква релевантно образование.
От както в България почти всеки вече може да записва висше образование, критерият за качество не е на входа при приема, а в успешната реализация след завършването му. Дипломата самата по себе си нищо не означава и не е гаранция за реализация, а само възможност.
Методиката на обучение в средното, няма нищо общо с тази във висшето образование.
Виж целия пост
# 36

Висшето образование е пожелание, никой не карат на сила. След завършването му всеки попада под конкуренцията на трудовия пазар. Това, че си взел изпита с три или четири, не ти е виновен преподавателят. Той ти дава достатъчно насоки и материали, по които всеки може да се готви.


Съжалявам, аз от моите лични впечатления не смятам, че това, което са ми дали е достатъчна насока и материали. Пак казвам, ако исках да си чета сама нямаше да записвам редовно.
Изобщо не става въпрос за оценки. Там пък на такива глупости съм се нагледала Tired И не са ми били и проблем на мен, даже в много случаи смятам, че са ми писали повече отколкото това, на което отговарят знанията ми.
Виж целия пост
# 37
Aз също смятам, че това :
Да, точно това ме тревожи. Има студенти/ученици, които разбират и такива, които не. Смятам, че е работа на учителя поне едни 60-70% да разберат.
е едно нереалистично, ненужно и дори деструктивно изискване към висшето образование. На база на личен ( и не само)  опит и материал за сравнение смятам, че големият проблем на висшето образование в България е обратната фуния- кажи речи всеки, който влезе излиза с диплома. Около това гравитират като следствия и причини- първо и най важно множеството завършили с диплома, която не е адекватно покрита със знания; неефективната работа; огромните разлики между нивата на различните завършващи и специалности. Чак след това бих поставила качеството на преподавания материал.
Висшето образование трябва да ти даде достъп до ресурси, и естествено, да те контролира на изхода преди да ти връчи дипломата, за да има тя някаква стойност и покритие.
Училищните сравнения нямат място тук, иначе още дълго ще се чудим защо младите не са добре приети на пазара на труда или защо им липсват т.нар. soft skills. Не знам защо се упрекват университетите че не подготвят добре за започване на работа ( все едно някой може да те научи на това какви документи се използват във всяка една фирма, всички чъвзможни софтуеъри, всички възможни машини и това за 5 или 10 години напред), а никой не ги упреква за това, че не поощряват достатъчно самостоятелната или екипната работа, способността да преработваш, синтезираш или прилагаш информация.
Виж целия пост
# 38
Рокси, не виждам с какво това, което казваш е по-различно. Защо всички излизат с диплома според теб? Според мен защото университета не може да си позволи да накъса всички, които не знаят, прекалено много са. А защо не знаят според мен отново опира до това какво и как се преподава. Много по-добре би било да се преподава по-адекватно и да има по-голям контрол. Но в момента се преподават ужасно много излишни неща и преподавателите са напълно наясно, че няма как всичко да бъде научено. Затова и критериите са ниски според мен.
Виж целия пост
# 39
Не мисля, чê се преподава прекалено много материал, дори напротив. Количêството, което съм учила другаде, е не по малко, а понякога и чувствително повече.
На въпроса защо летвата е толкова свалена не мога да отговоря, но е факт. Но няма как критериите да са ниски, защото изискванията са високи, това е оксиморон. Самият факт, че завършват 80, 90 или повече процента от започналите е красноречив. Другаде делът е много по малък ( под 50 ).
Виж целия пост
# 40
Няма как един университет да накъса половината от студентите си, предвид че си е направил бюджета за издръжка, и разчита на таксите от масата студенти.
Проблемът по-скоро е в многото университети, които се появиха в България и възможността на практика всеки, който подаде документи все някъде да бъде приет, дори и без входящ изпит. Има много университети, за които е обществена тайна, че нивото на обучение е под всякаква критика и въпреки всичко издават легитимни дипломи. Ако не бяха се нароили толкова много частни ВУЗ- ове и система си беше по старо му, никой нямаше да се оплаква. Образованието стана бизнес и всеки се бори за парите. За това просто- учете и се самообразовайте, ако искате да станете нещо.
Виж целия пост
# 41
Всеки от трите у-тета има т.н силни специалности. За Икономическия университет- Варна това са Счетоводство и Финанси, за СА в Свищов- Застраховане, За УНСС- управленските и счетоводни специалности.
Така, че ако държиш на точно определена специалност е добре да го знаеш това.
Иначе съм съгласна с мненията за реализация. Добре е да е в град, в който още като студент ще можеш да започнеш я стаж, я работа. В този ред на мисли, Свищов наистина не е вариант, а лично аз имам колебания към него из между трите заведения. Та, ако искаш наистина да станеш професионалист в това, което учиш забрави само за лекциите, трябва да започнеш да го работиш още до като го учиш.
Последно имам споделено мнение от кандидат- студенти, че ИУ- Варна бил предпочитан пред УНСС, заради по-добрата си подготовка, но това пак казвам са субективни мнения и зависи за коя специалност говорим.

Това е най-полезното мнение, което прочетох в темата. Аз мисля, че е много важно в кой град бихте искала да живеете след това. ВИНС-а се нарича Икономически Университет - Варна и е добре да се използва това име. Аз завърших този университет и като цяло бях доволна, въпреки че сега работя в софия и в съвсем друга сфера. За Счетоводство обаче са безпорен лидер (ако ви се учи разбира се). Във Варна голям проблем е работата в студентските години - опция само лятото сезонно или в заведения вечер. В София има по-голяма възможност според мен за работа по време на обучението и тук много студенти започват работа във 2-3 курс, което много им помага след това ккато завършат.
Виж целия пост
# 42
Сега обърнах внимание на мнението Red_Hot за "силните" специалности. )
Как пък точно застраховането в Свищов го измисли като силна. Simple Smile
Да беше казала Счетоводство и контрол или Финанси, щеше да е много по-точно. )
Само до преди 1-2г.(от тогава просто не съм следила) масово в обявите за работа в София се търсеха счетоводители завършили СА Д.А.Ценов-Свищов. Сигурно защото им е била слаба специалност. Simple Smile
Виж целия пост
# 43
Ами то само до преди няколко години, Застраховане имаше единствено и само в Свищов.
Ако обявите за работа са били пуснати в София, няма нищо чудно да пишат, че искат завършил Свищов, ИУ- Варна е на другия край на България.

Честно казано аз съм виждала обяви, в които пише завършилите да са от един от трите изброени у-тети, а не конкретно един и няколко обяви, в които пишеше, че не се допускат завършили определени частни, свободни университети. Като цяло не са чак толкова много такива обявите.
Виж целия пост
# 44
Чак пък толкова обяви? Имам 10 години стаж в България в бранш, в който кажи речи 90% от заетите са с висше икономическо образование. Докато бях във Варна всички бяха завършили във Варна, докато бях в София- в София. Досега не съм срещала професионално някой, завършил в Свищов, честно.
Може да е случайност, разбира се. За какъв бранш става дума?

пп. всъщност коригирам се, познавам едно момиче, с което заедно се записвахме като вещи лица в съда- сподели, че е записала някаква следдипломна квалификация, но бакалавър+магистър не беше учила там.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия