Консултация с логопед - тема 4

  • 228 686
  • 860
# 90
Margafuci , Bluevelvet благодаря за отговорите момичета  Peace
Споделих с мъжа си, че смятам да направя консултация с логопед. Реакцията беше.. като съм решила да отивам. По ирония на съдбата в момента чета за изпит точно на тази тематика, така че имам представа и за статаринга- заекването (клонично, тонично или смесено), и за неправилното изговаряне на различни звукове (от вокализъм до хитизъм, алалия, афазия, ринолалия.. и т.н.), но не съм специалист логопед. Майка съм и съм свикнала много да се вглеждам в малки детайли свързани с развитието на детето ми. Хората покрай мен ме упрекват, но съм такава... Най-хубавото е, че изпита, който ми предстой ще се води от най-добрия специалист в града и ще имам възможност да поговоря с него за детето си и той да направи консултацията, защото знам, че наистина е добър в професията си!

П.С. Благодарение на неговите лекции събрах кураж да откажа сина си от биберон само за един следобед  Blush
Виж целия пост
# 91


Здравейте,едната ми близначка/3г7м/ преживя уплаха....На Хелоуин,деца от блока,с костюми и маски звъннаха на вратата.Малката беше до мен при отварянето.При вида на маскираните,изпадна в паника.....избяга с писъци в стаята си,плака доста дълго.След 30мин.и много обяснения от моя страна ,ситуацията беше забравена.Или привидно изглеждаше така.
По принцип доста рано проговориха и към момента на ситуацията не са имали проблеми с изговарянето на думи и изречения.Както казват всички познати,говореха като дърти.Проблемите започнаха на следващия ден.Започна да заеква на отделни думи в началото на изречението,като многократно повтаря букви или срички.Сама осъзнава,че има проблем,даже на моменти започва да плаче,че не може да каже дадената дума.Водих я три поредни дни да и "леят куршум",но подобрение никакво.От днес просто ситуацията е ужасна.Почти не може да говори,изпитва страх  да излезе сама от стаята си и вика сестра си за придружител....а  преди случката бягаше из целия апартамент без притеснение.
Прочетох доста мнения из форумите по темата.Не знам към кого да се обърна:баяч,логопед;психолог....Моля,за помощ!
Здравейте,
Препоръчвам Ви да се обърнете към логопед. И ако имате възможност това да се случи скоро, защото колкото повече се бавите, толкова детето се измъчва, а и е стрес за най-общо казано за  организма и психиката му. Ако е нужно логопедът ще Ви препоръча психолог или допълнителни изследвания, но не мисля, че ще наложи.
Виж целия пост
# 92
Здравейте !

Синът ми е на 4г и 6м и не може да произнася "ч", "з", "ш", "ж", а вместо тях "с".

Направихме консултация с логопед, но има неща, казани от логопеда, които ме притесняват.

Първо - доста сме били закъснели, трябвало да се потърсим помощ, преди детето да навърши 3г.

Второ - нужно е всеки ден да посещаваме логопеда, за да има 5ч работа с детето на седмица. Това щяло да продължи 5-6 месеца, а след това часовете щели да се редуцират до 3ч на седмица, в зависимост, колко бързо напредва детето.

Аз си представях, че трябва да посещаваме логопед веднъж в седмицата и изведнъж този "натоварен" график ме притесни. Кабинетът е частен.

Логопедът ни посъветва, ако се спрем на друг негов колега и той ни предложи по-разредени посещения, ние да настояваме за всеки ден, за да има по-бърз ефект.

Има ли резон в думите на логопеда?

Предварително благодаря !
Виж целия пост
# 93
missNoir, ако наистина проблемът е само
неправилното произнасяне на тези звукове,
не бих казала, че сте закъснели. Напротив,
почвате точно навреме. Смятам, че посещения
два пъти в седмицата са напълно достатъчни.
Препоръчвам да направите консултация с друг
колега.
Виж целия пост
# 94
Здравейте , възрастта  в която  е детето (4г и 6 м.) е идеална за работа  при нарушението "сигматизъм".
Колко пъти   ще водите детето  в частния кабинет всеки  родител сам решава , тк . все пак услугата е платена .
Аз бих ви  препоръчала  3 пъти семдично логопед и  всеки ден у дома да повтаряте  уроците , които логопедката е задължена да  ви  дава .
Да колкото повече се работи , толкова  по - добре за детето !
С веднъж седмично  логопедична терапия , скоро  резултати не чакайте  Peace
Съскави  и  шушкави  звукове(с,з,ц,ч,ш,ж)  не се поставят на 3 годишна възраст  Peace
Виж целия пост
# 95
Sophia L. , Bluevelvet

Много Ви благодаря !
Виж целия пост
# 96
Здравейте, отново!
писах, че искам да направя консултация а логопед за сина си, но имам въпрос.
Може ли първо да говоря със специалиста, да разкажа и обясня какво ме притеснява и той да прецени дали да заведа детето, или се ходи директно като на преглед при лекар?
Можете ли да споделите как мога сама да подпомагам развитието на активния речник на детето си чрез игри, книги или други занимания? Пасивният му речник отговаря (според мен) за възрастта му, но от пасивен към активен преминаването е ..... много бавно  Tired
Благодаря   bouquet
Виж целия пост
# 97
Здравейте, отново!
писах, че искам да направя консултация а логопед за сина си, но имам въпрос.
Може ли първо да говоря със специалиста, да разкажа и обясня какво ме притеснява и той да прецени дали да заведа детето, или се ходи директно като на преглед при лекар?
Можете ли да споделите как мога сама да подпомагам развитието на активния речник на детето си чрез игри, книги или други занимания? Пасивният му речник отговаря (според мен) за възрастта му, но от пасивен към активен преминаването е ..... много бавно  Tired
Благодаря   bouquet

Здравейте ,  на диагностика  се  отива с детето . Логопедът  след диагностиката преценя дали има нужда от терапия , или допълнителни прегледи при специалисти .
Играчките , книгите и картите  може да  ги  видите в кабинета  на логопеда , както и да ви се покаже , по какъв  начин да поднасяте материалите към детенцето   Simple Smile

Виж целия пост
# 98
Здравейте!
Синът ми е на 1г. 10м. Има в речника си 20-тина думи + казва как правят животните. Изговаря "к" и "г". Изговаря "ка" вместо камък и "ка" е "кашкавал". Яде твърда храна -дъвче я, не може да пие добре от чаша (олива се, не е и каран д апие от чаша), предпочита такава с твърд накрайник. Това, което ме тревожи е че не прави изречение от 2 думи - подлог и сказуемо. Иначе казва "Како, не!" днес каза "Дядо няма!" - смисъл дядо му го няма. Като го питам как се казва, отговаря "Ка" от Калоян. Знам, че границата за изречение е 2 години, но ми се иска да го подбутан да казва изречения. Понякога като го карам да повтори "Дядо, ела!" го повтаря, но не го използва съзнателно.
Бихте ли ми казали как да го подпомогна в това да прави изречения от подлог и сказуемо?
Виж целия пост
# 99
Kalifornia , и аз очаквам да се включат със съвети пишещите логопеди в темата, защото и мен ме вълнуват същите въпроси, надявам се този път отговорите им да не са същите :"Посетете логопед"
Виж целия пост
# 100
Kalifornia , и аз очаквам да се включат със съвети пишещите логопеди в темата, защото и мен ме вълнуват същите въпроси, надявам се този път отговорите им да не са същите :"Посетете логопед"

Отговорите им винаги са такива  Peace

Аз лично направих консултация с логопед за свое успокоение и мога само да ви посъветвам (това което специалиста ми каза), че с дете което няма 3г. е по-добре да се "работи" у дома. Реално след 3-тата година, даже 3г. и 6м. ако има "проблем" се работи с логопед. Работата вкъщи е индивидуална според развитието на всяко дете.
Виж целия пост
# 101
Не съм логопед, но мога да споделя съветите, които на мен ми даде логопедът:
пейте всеки ден песнички, четете приказки, наблягайте на глаголите, учете го да се облича и храни самО, слагайте предмета до устата ви, за да вижда как произнасяте съответната дума, наблягайте на звуците, които не произнася. Може за вашите деца да има и други подходящи неща, но мисля, че гореспоменантите няма да навредят. Ако се сещате и вие нещо полезно, моля пишете.  Hug
/Моето момче е екстра с финната моторика и затова не съм споменала, а май трябва - редене на пъзели, строене на кули, рисуване, формички, изрязване./
Виж целия пост
# 102
Аз доколкото разбрах, за да проговори едно дете е важно да е добре с финната моторика. Упражненията са най - различни - късане на хартия на дребни части, прехвърляне с лъжица на зърна леща от една купа в друга, разбъркване на леща, боб, грах и сортиране, преливане от една чаша в друга, низане на мъниста, прехвърляне с лъжичка на бобени зърна в шише (за малките в шише с по - широко гърло), сгъване на хартия.

Все пак се надявам логопедите в темата да не се я изоставили и да се включат!  Wink
Виж целия пост
# 103
За съжаление все по-рядко ми остава време за форума, така че моля, не се чувствайте изоставени  Peace Peace

Започвам за фината моторика. Счита се, че тя подпомага развитието на говора, тъй като има близост до центровете в мозъчната кора. Дали обаче е така, кой може да твърди на 100%. Едно е сигурно, че ако не помогне, то поне няма да навреди. Обаче, дайте да разгледаме какво имаме предвид под фина моторика и да стане ясно, че фината моторика е пряко свързана с развитието на психичните процеси на детето. Някои казват "Детето не посочва с пръст. Не може да си свие пръстчетата. Страда фината моторика." После обаче в разговор става ясно, че то все пак може да цъкне лампата с пръстче, да натисне копчето на асансьора и от тук следва да си направим извода, че не страда фината моторика, щото детето не си свива пръстчетата, а не показва, защото няма комуникативен модел. Напр.:иска  вода, но не посочва към водата. Това обаче проблем на фината моторика ли е или на комуникацията. Друг пример: майката иска детето да вгнезди форми в пъзел. То не може - това проблем на фината моторика ли е или на формираните представи за форма, цвят и големина? Пак опираме до развитие на психичните процеси.
Друг пример: детето е факир на пъзелите. Вгнездява перфектно. Ниже топчета, строи чудеса от дървени блокчета, подрежда си играчките ... обаче не говори. Трябва ли да си направим извода, че нищо му няма, щом така чудесно се справя с фината моторика и имаме добре формирани психични процеси. Би било грешка, преди да се изследва слуховата преработка на речта. Чува ли детето? Да. А разбира ли и доколко успява да се ориентира в речевия поток, който достига до него. Явно не.
С всички тези примери искам да покажа това, че една консултация с детски психолог или логопед в повечето случаи е полезна, отколкото вредна или "травмираща".

Kalifornia, това което казвате за вашето момченце звучи прекрасно. Той прави изречения от една и от две думи. Насочвайте му вниманието към действията. "Кой яде? Калоян яде" "Кой дойде? Тати дойде". Не виждам причина за тревога.
 Peace
Виж целия пост
# 104
За съжаление все по-рядко ми остава време за форума, така че моля, не се чувствайте изоставени  Peace Peace

Започвам за фината моторика. Счита се, че тя подпомага развитието на говора, тъй като има близост до центровете в мозъчната кора. Дали обаче е така, кой може да твърди на 100%. Едно е сигурно, че ако не помогне, то поне няма да навреди. Обаче, дайте да разгледаме какво имаме предвид под фина моторика и да стане ясно, че фината моторика е пряко свързана с развитието на психичните процеси на детето. Някои казват "Детето не посочва с пръст. Не може да си свие пръстчетата. Страда фината моторика." После обаче в разговор става ясно, че то все пак може да цъкне лампата с пръстче, да натисне копчето на асансьора и от тук следва да си направим извода, че не страда фината моторика, щото детето не си свива пръстчетата, а не показва, защото няма комуникативен модел. Напр.:иска  вода, но не посочва към водата. Това обаче проблем на фината моторика ли е или на комуникацията. Друг пример: майката иска детето да вгнезди форми в пъзел. То не може - това проблем на фината моторика ли е или на формираните представи за форма, цвят и големина? Пак опираме до развитие на психичните процеси.
Друг пример: детето е факир на пъзелите. Вгнездява перфектно. Ниже топчета, строи чудеса от дървени блокчета, подрежда си играчките ... обаче не говори. Трябва ли да си направим извода, че нищо му няма, щом така чудесно се справя с фината моторика и имаме добре формирани психични процеси. Би било грешка, преди да се изследва слуховата преработка на речта. Чува ли детето? Да. А разбира ли и доколко успява да се ориентира в речевия поток, който достига до него. Явно не.
С всички тези примери искам да покажа това, че една консултация с детски психолог или логопед в повечето случаи е полезна, отколкото вредна или "травмираща".


Лого5ка, подкрепям напълно казаното и персонално  Hug

В някои случаи децата имат по-бавно или по-специфично езиково-говорно развитие, без да имат изоставане в другите сфери: моторика, възприятно-представна сфера, социално развитие и самостоятелност. Като цяло, независимо дали "симптомът" е само логопедичен или касае цялостното развитие, това дава отражение върху формирането на самооценката на детето и върху изграждането на усещане за т.нар. self-efficacy (индивидуалното преживяване за размера на способността за изпълнение на задачи и постигане на цели), която оказва влияние през по-нататъшния живот и обуславя мотивационната насоченост - към постигане на успех или към избягване на неуспех.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия