Консултация с логопед - тема 4

  • 228 579
  • 860
# 630
 Здравейте
И аз водя малката си дъщеря на логопед. Сега е на 1.9г, а я водя от два месеца вече. Мисля че вече я научиха на две нови думи пък ще видим занапред.
При нас проблема е че има епилепсия и затова има малко изоставане.Знае много малко думи но Лека полека се увеличават.
Може да и рано за логопед, но според мен и се отразява добре. Ходи веднъж седмично за около 40 мин
Виж целия пост
# 631
Интересно колко малко думички знае едно дете на 1.9 г.Моят син няма епилепсия, няма забавяне,но знае 5-6 думи.Според приятелка детски психиатър,както и според педиатъра няма място за притеснение на този етап.
Виж целия пост
# 632
Моята знае около 10 думи може би и 13-14 животни какви звуци издават.  Но понеже имаме диагноза и аз се вглъбявам в знанията и уменията и повече. Иначе ми е ясно и че има деца без диагноза които проговарят на 4год.
Виж целия пост
# 633
Моята здрава и нормално развиваща се дъщеря на година и 9 месеца също знаеше горе-долу толкова.
Дори не го броя за закъснение при проговарянето. По-либерално преценяващите логопеди казват, че напълно в норма е първи думи на година и половина, а първи изречения - на две. И дъщеря ми беше така.
Виж целия пост
# 634
Ами поради диагнозата има неща които ми разбира, други не, но това което се изисква от нас го правим. Водим я на логопед, център за работа с деца, кинезитерапевт и се молим всичко да си дойде по местата и това да е един лош спомен.
Вече почти казва МАМА ДИДИ Heart Eyes
Виж целия пост
# 635
Здравейте, търся си класически логопед в Източните квартали на София- Студентски, Младост,Дружба 2, за 9 год дете. Прочетох от предишните постове за център Оксиния, но бих се радвала и на други предложения. Намерих в нета за някакъв център  в Цариградски комплекс в Дружба 2, някой чувал ли е нещо за там?
Благодаря! bouquet
Виж целия пост
# 636
Здравейте, дами.
Да Ви попитам, за логопед от Варна, работещ с възрастни. Става въпрос за мен. Работя в търговията, директни продажби. Искам да си подобря дикцията-яснотата на говора. Моля, да ме насочите към някой.
Благодаря ви предварително!
Виж целия пост
# 637
Ася Стефанова. И с деца работи, но и радиоговорители подготвя, до колкото съм чувала и прочела, не сме ползвали, все още.
Виж целия пост
# 638
Здравейте, моля за мнение за „Терапевтично студио” и логопеди Йорданка Енева и Гергана Маджарова?
Виж целия пост
# 639
Здравейте, да питам и аз нещо, дано по-опитните от вас ми отговорят.
Синът ми е на 4 год. Проговори на 2г8м, до тогава казваше само "татю". Много е бъбрив, активен, но така говори, че дори аз не го разбирам понякога. Писна ми да чакам да се оправи от само себе си и реших да го заведа на логопед. Тя, съответно каза, че ако не се работи с него, няма да започне да говори ясно. Р и Л не ги казва. С, З, Ц, Ш, Ж, Ч са му много неясни. Изпуска срички, размества букви в думата, замества Т с К, Г с Д, въобще, пълна каша.
ММ обаче е на друго мнение. Спред него, всъщност и според доста от познатите ни, всичко му е наред, няма нужда да се води на логопед, много ясно, че логопедката ще каже, че трябва да ходи при нея и само си измислям проблеми. А според мен детето вече е голямо, изградило е навик да говори неправилно и не виждам как ще получи някакво развитие без да му се даде тласък, един вид.
Въпросът ми е, според вас, от тези неща, които изредих, че са му проблемни в речта, могат ли да се оправят от само себе си с времето? За мен отговорът е ясен, но не спира да ме гложди това, че ММ не вярва, че е нужно да го водя на логопед.
И само да добавя, че като цяло, по мое лично мнение, детето трудно учи нови неща, поне като го сравня с връстниците му. Отказва да рисува, оцветява, трудно му задържам вниманието за 15-тина минути над някоя образователна книжка с упражнения, може да брои до 5, като ВИНАГИ изпуска 4. Цветовете знае, но формите не, ляво-дясно - абсурд. Казвам това с идеята, че на фона на това ми се струва просто немислимо сам да развие правилна реч.
Виж целия пост
# 640
Не съм логопед, но според мен ще напредне сам, но с много по- бавни темпове от връстниците си, с години назад и ще му останат говорни проблеми завинаги, не всички изредени до момента, малка част от тях, но ще останат ако с детето не се работи. Баш сте си за логопед и ви е време, не отлагайте. Не е вярно, че 'много ясно логопедът ще каже, че трябва да се работи'! Нас два различни логопеда ни убеждаваха да изчакаме още една година, в момента било рано. А аз натискам, те ме връщат.
Виж целия пост
# 641
Здравейте, имам близнаци на коригирана възраст 1 година и 5 месеца. Родиха се два месеца по-рано в 32-ра г.с. като тя се роди с вътреутробна изостаналост и много ниско тегло, а той почти двойно по-голям от нея.
С нея ходихме почти една година на рехабилитация, в резултат на което тя проходи много добре на 1 година коригирана възраст, а той проходи на година и 2 месеца като и до ден днешен тя се движи много по-стабилно.

Доколкото разбрах от сайтове в интернет (моля, поправете ме, ако греша) имат известно забавяне в проговарянето. На тази възраст би трябвало да говорят много повече.

Дъщеря ми казва 3 смислени думи: "мама", "баба" и "ам" и също така имитира много добре един куп животни (мечка, маймуна, копита на кон и т.н.). Казва "ня-ня" на пате, пиле, щъркел и други видове птици, не знам дали това се брои за дума.  Отначало й казвах, че кучето казва "бау-бау", което тя успя да възпроизведе като "бабу", но сега това изчезна от речника и вместо него казва "ау-ау-ау" точно както го чува от самите кучета. През останалото време "говори" постоянно нещо, неразбираеми  думи с различни звукосъчетания и интонации. Помни нови думи много бързо, пробвала съм я като й покажа нещо ново и на следващия ден я питам за него и го помни, докато на сина ми трябва да повторя повече пъти, за да го запомни. Но той пък по-бързо от нея схваща как се редят пъзели, чашки, конструктори и такива неща.

Синът ми все още не казва думи. Като го питам как казва патето, котката, жабата и на всички животни отговаря с "да-да" не знам дали това се брои за дума. На колата и автобуса бръмка с уста. Иначе и той през останалото време "говори" на нещо, което много прилича на японски език. Той за разлика от сестра си чак на година и два-три месеца започна да сочи наоколо, даже се бях притеснила, дотогава като го питах нещо само поглеждаше натам, но пък сега е едно постоянно сочене на всичко в комбинация с "ъ-ъ" иска да му казвам кое какво е.

Според личната  лекарка и според лекарката, която водеше рехабилитацията на дъщеря ми трябва да се изчака за логопед до 2 години. Но аз през това време не искам  да стоя със скръстени ръце, така че приемам всякакви предложения и методи, които да пробвам.

Проблемите, които отчитам са следните:
Те реално се имитират един друг може би повече, отколкото имитират възрастните. Те са постоянно заедно и няма как да бъдат разделени и повтарят всяко нещо един от друг.
Също така е почти невъзможно да взема  едното дете и нещо да му показвам, другото веднага започва да се сърди и да пищи, така че каквото и да казвам и показвам става на двамата едновременно. Много често се случва да питам единия, а да отговаря другия, като много често отговаря дъщеря ми, а синът ми в такъв случай или не счита за нужно да отговаря или дори не разбира, че говоря на него. Напоследък ми се струва, че това вече взе да се променя като и двамата започнаха да разбират кого точно питам.
Иначе им пея песни и им разказвам приказки, всъщност една и съща приказка за червената  шапчица, която те вече са научили и реагират на определени моменти от приказката напр. "вълкът почукал на вратата" и започват да чукат и те. Най-много внимават когато взема нещо в ръка предмет, книжка или кубче с картинки и започна да им говоря, даже доста често сами ми носят и искат  да им разказвам.
Четенето изобщо не ни върви. Не само, че не слушат, но и започват са се ядосват, да крещят и да хвърлят  предмети по мен. Честно казано не знам какво да правя с четенето.

Извинявам се за дългия пост, както казах приемам всякакви мнения  и предложения как  мога да им помогна  с проговарянето. Благодаря.
Виж целия пост
# 642
Здравейте, да питам и аз нещо, дано по-опитните от вас ми отговорят.
Синът ми е на 4 год. Проговори на 2г8м, до тогава казваше само "татю". Много е бъбрив, активен, но така говори, че дори аз не го разбирам понякога. Писна ми да чакам да се оправи от само себе си и реших да го заведа на логопед. Тя, съответно каза, че ако не се работи с него, няма да започне да говори ясно. Р и Л не ги казва. С, З, Ц, Ш, Ж, Ч са му много неясни. Изпуска срички, размества букви в думата, замества Т с К, Г с Д, въобще, пълна каша.
ММ обаче е на друго мнение. Спред него, всъщност и според доста от познатите ни, всичко му е наред, няма нужда да се води на логопед, много ясно, че логопедката ще каже, че трябва да ходи при нея и само си измислям проблеми. А според мен детето вече е голямо, изградило е навик да говори неправилно и не виждам как ще получи някакво развитие без да му се даде тласък, един вид.
Въпросът ми е, според вас, от тези неща, които изредих, че са му проблемни в речта, могат ли да се оправят от само себе си с времето? За мен отговорът е ясен, но не спира да ме гложди това, че ММ не вярва, че е нужно да го водя на логопед.
И само да добавя, че като цяло, по мое лично мнение, детето трудно учи нови неща, поне като го сравня с връстниците му. Отказва да рисува, оцветява, трудно му задържам вниманието за 15-тина минути над някоя образователна книжка с упражнения, може да брои до 5, като ВИНАГИ изпуска 4. Цветовете знае, но формите не, ляво-дясно - абсурд. Казвам това с идеята, че на фона на това ми се струва просто немислимо сам да развие правилна реч.
Миналата година правих консултация с позната, което е логопед, заради заместване на Г с Д и К с Т. Тогава ни каза да поизчакаме няколко месеца и ако не е започнал да ги казва, вече да започнем занимания(което пък поради други причини не се случи). От тогава обаче постепенно взеха да се появяват звуците, но все още има срички, в които ги замества... Смятаме сега да започнем да я посещаваме, защото е вече на 5г. Иначе за Р и Л по нейни думи е нормално да не могат да ги казват добре преди 5г.
Виж целия пост
# 643
За заекване кой е най-добрият избор?
Виж целия пост
# 644
Здравейте. Искам да попитам имам ли повод за притеснение и дали детето ми изостава в развитието си. На 2г. и 8 месеца е. Казва около 40-50 думи. Ако не броя едносричните(лю, му, па, во-горе и др. подобни) общият брой сигурно ще падне на 30. Не прави изречения и не повтаря нищо. Не казва думи от повече от две срички и не може да каже думи, които се състоят от две различни съгласни(вода, пате....). Все си мисля че това не е нормално и той има спешна нужда от работа със специалист, въпреки че всички около мен ми казват, че ще навакса, но аз просто не виждам как ще го нправи сам. Говори като дете на годинка, а е вече почти на три. Cry Какво да направя. Първо към логопед ли да се обърна или към невролог или детски психиатър?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия