Затова ще напиша и аз каквото имам да кажа, макар че преди това вече ясно си заявих позицията.
Сега тук констанца вероятно ще се опита да ме контрира с това че след последните редица обследвания по различни направления ( платени разбира се, какво й пука на държавата как си е компенсирали дефицитите моето дете, а нивото за предучилищна може да го мине всяко дете ако учителите не искат да му правят спънки ) нашата диагноза ГРР отпада, тъй като с това IQ не може да става на върпос за изоставане. Остава си едно езиково говорно нарушение за което ако искаме можем да му направим едно ЛКК което да го позлваме не знам си къде си но това е друг въпрос. Това че моето дете няма диагноза за момента не значи че всичко е ок и той започва да твори изящна словестност. Детето ми си има и винаги ще има проблеми в слуховата преработка на информацията а добрите резултати показват както казах че терапията е в правилната посока. и че тази терапия трябва да продължава. Така че без диагноза моето дете не е по-различно от всяко друго дете тук.
сега за ресурсното.
явно е че човекът прави системата и наопаки. Както знаете аз тук бях най-яростния защитник на ресурното и затова кое и как трябва да се прави на какво имат права нашите деца и прочие. Еми дори и аз осъзнавам че просто ние имаме късмет с нашата ресурсна а други деца нямат.
Сега постъпково кое и как трябва се прави и се правеше с моето дете.
1. Всяко начало и край на учебната година се прави екипна среща. На нея присъстват учител на детето, директора или упълномощено с заповед от него лице, ресурсната, ако има педагогически съветник. Учителите трябва да направили характеристика. Ресурсен трябва върху нейна база да е подготвил план в който по дейности да са описани дефицитите на детето и планът по който трябва да се работи с него учебната година. Родителя трябва да бъде уведомен за тази екипна среща според правилника от упълномощеното лице от ДГ ( това за нас го правеше ресурсната защото учителката която трябваше да го прави по заповед на директорката ни правеше проблеми от началото на ДГ затова нас ни уведомяваше ресурсната ) . Родителя задължително трябва да се подпише на протокола от екипната среща , затова за мен и присъствието му е наложително. Има си място където родителя може да напише своето особено мнение.
2. Графикът на това кога ресурсен ще взема детето излиза някъде до седмица след екипната среща. Излиза под формата на заповед и е достъпен за всеки родител, който плзлва ресурно. допълнително може с ресурсен учител да се преуговорят дните на седмицата според различни причини- ако детето някъде ходи по това време и прочие. Колко са тези занятия на седмица по закон не можахме да получим достоверна информация с мъжа ми след много ровене и тел . разговори с ресурсно и прочие . Всичко зависело от броят деца от натоварването на ресурсния и бла бла . За моят син с диагноза ГРР бяха 3 занятия седмично по 40 минути до час. Имахме задължително тетрадка всяка година , където след всяко занятие ресурсната пише какво са правили и изисваше аз да съм я подписала и ако е дала домашно то да бъде направено . Лесно с епроверява дали сме го направили. Както и ако са й нужни материали за занятията. Всичко направено ит децата както и тетрадките си отиват в техните дела в ресурсно.
3. В края на учебната година отново екипна среща но вече за отчет на резултата и той е съгласуван с нивото покрито от детето за края на учебната година ( това ниво го покриват всички деца- приемете го като изходно ниво за еди си коя група от ДГ )
4. ако си доволен от реурсното ти дават една молба която трябва да попълниш и подпишеш че искаш отново да бъдеш обхванат от ресурно следващата учебна година. принципно ако не подадеш такава заявка не би трябва да си обхванат от ресурсно.
това е което беше правено при нас документално и с занятия .
Що се закасе до занятията , две години подред бяхме извоювали част то занятията да са в групата докато е на смяна по подходящата учителка. За последната година нямаше такова. Нямаше как да стане при изискване за групови занимания както ви писах по горе.
и така какъв е моят извод за ресурсното в ДГ - то е просто една съпъстваща терапия но в никой случай основна защото тя няма възможност да бъде задълбочена и затова няма как да бъде толкова ефективна колкото на нас всички ни се иска. Не я омаловажавам но не бих разчитала само на нея. бих я позлвала за затвърждаване на познанията и похватите научени някъде другаде.
Що се касае до ресурсно в училище нямам за сега преки наблюдения. Проведох родителско проучване, разпитах майки , самата ресурсна , оглеждах, мислех, мнението на всички е - не в възможно да се разчита основно на ресурсно. В някакъв аспект си представям защо имат такова мнение. Всички зависи от човека ресурсен, но хайде сега да си избрам училището според ресурсния ли, това е смешно.
извинете че стана толкова дълго.
просто констатирам и обощавам.
За мен по добре да няма ресурсно отколкото всички тези средства плащани от редовия данъкоплатец които отиват някъде без да има видим ефект.