Трудно проговаряне! - Тема 16

  • 96 710
  • 739
# 705
Така като гледам от една две години само аз доника и констанца люспим ресурсното и сега пак е така.
Затова ще напиша и аз каквото имам да кажа, макар че преди това вече ясно си заявих позицията.


Сега тук констанца вероятно ще се опита да ме контрира с това че след последните редица обследвания по различни направления ( платени разбира се, какво й пука на държавата как си е компенсирали дефицитите моето дете, а нивото за предучилищна  може да го мине всяко дете ако учителите не искат да му правят спънки ) нашата диагноза ГРР отпада, тъй като с това IQ не може да става на върпос за изоставане.  Остава си едно езиково говорно нарушение за което ако искаме можем да му направим едно ЛКК което да го позлваме не знам си къде си но това е друг въпрос.  Това че моето дете няма диагноза за момента не значи че всичко е ок и той започва да твори изящна словестност. Детето ми си има и винаги ще има проблеми в слуховата преработка на информацията а добрите резултати показват както казах че терапията е в правилната посока. и че тази терапия трябва да продължава. Така че без диагноза моето дете не е по-различно от всяко друго дете тук.


сега за ресурсното.
явно е че човекът прави системата и наопаки. Както знаете аз тук бях най-яростния защитник на ресурното и затова кое и как трябва да се прави на какво имат права нашите деца и прочие. Еми дори и аз осъзнавам че просто ние имаме късмет с нашата ресурсна а други деца нямат.

Сега постъпково кое и как трябва се прави и се правеше с моето дете.

1. Всяко начало и край на учебната година се прави екипна среща. На нея присъстват учител на детето, директора или упълномощено с заповед от него лице, ресурсната, ако има педагогически съветник. Учителите трябва да направили характеристика. Ресурсен трябва върху нейна база  да е подготвил план в който по дейности да са описани дефицитите на детето и планът по който трябва да се работи с него учебната година. Родителя трябва да бъде уведомен за тази екипна среща според правилника от упълномощеното лице от ДГ ( това за нас го правеше ресурсната защото учителката която трябваше да го прави по заповед на директорката  ни правеше проблеми от началото на ДГ затова нас ни уведомяваше ресурсната )  . Родителя задължително трябва да се подпише на протокола от екипната среща , затова за мен и присъствието му е наложително. Има си място където родителя може да напише своето особено мнение.

2. Графикът на това кога ресурсен ще взема детето излиза някъде до седмица след екипната среща. Излиза под формата на заповед и е достъпен за всеки родител, който плзлва ресурно. допълнително може с ресурсен учител  да се преуговорят дните на седмицата според различни причини- ако детето някъде ходи по това време и прочие. Колко са тези занятия на седмица по закон не можахме да получим достоверна информация с мъжа ми след много ровене и тел . разговори с ресурсно и прочие . Всичко зависело от броят деца от натоварването на ресурсния и бла бла . За моят син с диагноза  ГРР бяха 3 занятия седмично по 40 минути до час. Имахме задължително тетрадка всяка година  , където след всяко занятие ресурсната пише какво са правили и изисваше аз да съм я подписала и ако е дала домашно то да бъде направено . Лесно с епроверява дали сме го направили. Както и ако са й нужни материали за занятията. Всичко направено ит децата както и тетрадките си отиват в техните дела в ресурсно.

3. В края на учебната година отново екипна среща но вече за отчет на резултата и той е съгласуван с нивото покрито от детето за края на учебната година  ( това ниво го покриват всички деца- приемете го като изходно ниво за еди си коя група от ДГ )

4. ако си доволен от реурсното ти дават една молба която трябва да попълниш и подпишеш че искаш отново да бъдеш обхванат от ресурно следващата учебна година. принципно ако не подадеш такава заявка не би трябва да си обхванат от ресурсно.


това е което беше правено при нас документално и с занятия .
Що се закасе до занятията , две години подред бяхме извоювали част то занятията да са в групата докато е на смяна по подходящата учителка. За последната година нямаше такова. Нямаше как да стане при изискване за групови занимания както ви писах по горе.



и така какъв е моят извод за ресурсното в ДГ - то е просто  една съпъстваща терапия но в никой случай основна защото тя няма възможност да бъде задълбочена и затова няма как да бъде толкова ефективна колкото на нас всички ни се иска.  Не я омаловажавам но не бих разчитала само на нея. бих я позлвала за затвърждаване на познанията и похватите научени някъде другаде.


Що се касае до ресурсно в училище нямам за сега преки наблюдения. Проведох родителско проучване, разпитах майки , самата ресурсна , оглеждах,  мислех, мнението на всички е - не в възможно да се разчита основно на ресурсно. В някакъв аспект си представям защо имат такова мнение. Всички зависи от човека ресурсен, но хайде сега да си избрам училището според ресурсния ли, това е смешно.



извинете че стана толкова дълго.
просто констатирам и обощавам.
За мен по добре да няма ресурсно отколкото всички тези средства плащани от редовия данъкоплатец които отиват някъде без да има видим ефект.
Виж целия пост
# 706

Ако има страничен ефект до колко време ще го забележа, седмица- две?

Започвате с нарастване на дозата ли?
Виж целия пост
# 707
рецептата не е пред мен за да видя пълното име. дозата е 1/4 от 2400 мг. за 1 година. в аптеката ми го показаха в бяла кутия.
Виж целия пост
# 708
рецептата не е пред мен за да видя пълното име. дозата е 1/4 от 2400 мг. за 1 година. в аптеката ми го показаха в бяла кутия.

питам защото  ( извинете че се повтарям за сетен път) не се започва хей така от пълната доза. постепенното й достигане дава възможност да се следи точно за добра поносимост и за отрицателни последици. Началните приеми се разделят на два - сутрин и на обяд по една част и после лека на по 3 дена се увеличават дозата докато пълната доза не се постигне в два приема след 10-тина дена . След месец вече може двата приема да се обединят в един. И друго Приемът на ноотропил трябвало да се съчетае с терапия а не да се прима се приема като самоцел ваканцията.


това постепенно увеличаване на доззта цели да се уцели точно момента когато вече на детето му влияе лошо а не добре. Прави се защото при много деца има отрицателни проявление в следствие .... но има и деца при които макар и да стигнат доста по висока доза няма нито раздразнимост нито превъзбудимост нито проблеми със съня.

Просто не мога да разбера защо така го изписват - бам и цялата доза наведнъж.

Знам че в момента се продава на сашета, вече не се произвежда на сироп и на вас ше ви се наложи да си го предозирате.

при тази доза ако имате нещо което да ви влияе зле ще с епрояви веднага.
Подобрението също трябва да се забележи до ден два.


сега четох в интернет инструкцията. ами и там си пише че спирането и почването не става ХОп от раз.

http://apteka.framar.bg/14000438/%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%82%D1%80% … 125-%D0%BC%D0%BB-

цитат:

Лечение на дислексия в комбинация с говорна терапия при деца от 8-13 години:
При деца от 8 години и юноши препоръчваната дневна доза е около 3,2 g, разделена на два приема.

За да се предотврати възобновяване на оплакванията, прекъсването на лечението с Ноотропил трябва да става постепенно - с 1,2 g пирацетам на всеки 2 дни.


.........


Още за: НООТРОПИЛ сироп 20% 125 мл. (NOOTROPIL sypur 20% 125 ml), цена и информация
от framar.bg


Виж целия пост
# 709
невролога ни каза само сутрин да го пие. но до сега нито веднъж не е изпивал цялата доза. толкова е горчиво че дали 1/3 изпива от сока.
търся логопед който да работи с малки деца.
Виж целия пост
# 710
Здравейте на всички!
     Искам да започна, и аз, да следя темата. Малкият ми син е на 4 г. От около една година посещава логопед, 2 пъти седмично по 30 мин. Когато потърсихме помощ говореше едносричково "Ма", "Та", "Ба"... Другият му говор беше бебешки. Беше много нервен, понеже не можеше да обясни какво иска и другите не го разбират: постоянно се тръшкаше и се нервираше, трудно се концентрираше и много често ставаше по неговата. Започна да посещава логопед към Детският център за деца с увреждания в малкия ни град. Там всички са толкова любящи и грижовни. В момента произнася думички, опитва се да прави изречения и е много по спокоен и концентиран. Речта понякога е ясна и разбираема, друг път обратното.
      По настояване на логопеда, днес посетихме и невролог, д-р Пискова, в Пловдив. Според нея детето не спи достатъчно (той трудно заспива и спи около 10 часа в денонощието). Изписа ни Алора и Дорминкинг. Забрани ни гледането на филмчета и стоенето пред монитор и дисплей. (В къщи нямаме телевизор и пускам на децата подбрани предавания).
      Ето това не знам как ще стане... Днес устискахме докато беше буден да не пускам компютър и ДвД. По принцип след детска градина, следва разходка и после гледат около 1 час детско. Моля, дайте някакъв съвет. Вие как се справихте с това?
       Благодаря на всички и Ви желая успех и търпение. 
Виж целия пост
# 711
При нас за щастие минават лъжите от сорта телевизора се счупи, после тати ще го направи и ще го пуснем. Лаптопите ги скрийте.
Виж целия пост
# 712
Pine, аз навремето се справих, като просто изключих телевизора и точка. Ясно е, че се тръшкат и им е криво, но това е положението.

Важното е, когато изключиш телевизора или монитора, да предложиш нещо друго, с което да запълниш вакуума от пасивното потъване в сменящите се картинки.  Пъзели, структурирани игри, интересни творчески занимания. Вярно, че изискват активното въвличане на родителя за колкото време е нужно, но пък ефектът си струва. За идеи за занимания можеш да попиташ логопедите и да почетеш тук. Щом имате такъв напредък за година, нещата ще се подредят  Simple Smile
Виж целия пост
# 713
Благодаря Ви много, момичета.   bouquet
Виж целия пост
# 714
Влиянието на калиграфията върху здравето на човек
Цитат
Клиническите изследвания са показали, че калиграфията влияе благоприятно и има положителен ефект върху пациенти страдащи от: аутизъм, синдром на нарушено внимание, синдром на дефицит на внимание, хиперактивност и др. Освен това, след упражнения с калиграфия, пациентите са показвали признаци на подобряване на логическото си мислене, подобрявали са паметта и концентрацията си, а болните от болестта на Алцхаймер са се ориентирали по-добре в пространството и са имали по-координирани движенията. Методът на лечебна терапия с калиграфия може да се е прилага успешно към пациенти страдащи от психосоматични и психически заболявания; като например: хипертония, диабет, шизофрения, диабет, неврози и др. Калиграфията положително влияе върху концентрацията на вниманието, скоростта на пространствено възприятие, абстрактното мислене и като цяло подобрява и развива кратковременната, и образна памет. Също така, съвременните изследвания показват, че калиграфията може да се използва като алтернативен вид лечение за редица заболявания.
Виж целия пост
# 715
Здравейте!

Ноотропил се произвежда във формата на сироп, но не се продава в България. Аз купих от Гърция. Започнах 3 дни по 1мл сутрин, 3 дни по 1мл сутрин и 1мл до 16ч. (аз го давам в 16ч.) и сега втори ден давам 2мл. сутрин и 1мл в 16ч. Това ни е максималната изписана доза за 3м. Детето е малко сънливо, тоест лесно заспива и първите дни спеше без да се буди през нощта, което не е привично за него. Сега пак се събужда и се мести при нас, на моменти проявява раздразнение, но не знам все още дали си е от възрастта и т.н., не е твърде отчетливо от преди лечението. Давам лекарството с лъжица и след като го глътне му давам вода. Ухае доста сладникаво, не съм го пробвала. Исках да ви питам, след отваряне на сиропа, колко време може да се използва, ако все пак някой го използва или го е използвал?
Виж целия пост
# 716
Исках да ви питам, след отваряне на сиропа, колко време може да се използва, ако все пак някой го използва или го е използвал?

На кутийката пишеше 1 месец след отварянето.
Виж целия пост
# 717
_re_ge, благодаря! Нашата няма превод и виждам само краен срок.
Виж целия пост
# 718
Цитат от листовката

"
5. КАК ДА СЪХРАНЯВАТЕ НООТРОПИЛ
Съхранявайте на място, недостъпно за деца.
Не се изискват специални условия на съхранение.
Ноотропил 20 % перорален разтвор е със срок на годност след първото отваряне: 1 месец при стайна температура.
Не използвайте лекарството след изтичане срока на годност отбелязан върху опаковката след "Годен до:". Срокът на годност отговаря на последния ден от посочения месец.



Още за: НООТРОПИЛ сироп 20% 125 мл. (NOOTROPIL sypur 20% 125 ml), цена и информация
от framar.bg
"

тук линк

http://apteka.framar.bg/14000438/%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%82%D1%80% … 125-%D0%BC%D0%BB-
Виж целия пост
# 719
Здравейте, искам да Ви попитам нещо, което е извън темата Ви на разговор. Дъщеря ми е на 2 г. и 2 мес. и все още не говори. От 2 мес. имитира звуци на животни и казва няколко срички. Ходи на психолог и от 1 седмица на логопед. След много размисли в къщи се решихме за изследване на слуха. Имаме и час за ИСУЛ при проф. Попова за 1.07.2014г. Та въпрасът ми е свързан с тези три дни престой. Правят ли първият ден на детето нещо, защото доколкото разбрах изследването ще се направи на 2-рия ден под упойка (въпреки молбите да бъде в заспало състояние). Кога Ви изписват на третия или четвъртия ден????????????? Много се притеснявам, защото тя никак не обича болници и лекари, а и досега не сме лежали в болница. И тази упойка също ме притеснява ............ Ако може някой да ми каже нещо  Praynig Praynig Praynig
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия