НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити

  • 174 067
  • 810
# 720
Karina1212,
нашето момче няма да е навършило 7 години за изпита, но към септември ще бъде.
Мъжът ми специално в това не се включва, но и няма нужда. То и аз много не се включвам, освен да му дам задачите и да проверя отговорите. Понякога се налага да обясня как се решава - примерно картинното судоку. Таткото помага с гледане на останалите деца през това време. Grinning
Още не съм давала май задача като от картинката. Рисува доста добре, така че може би ще се справи що-годе - по-скоро му е досадно понякога и претупва нещата. Също прави всичко с лява ръка и когато прави упражненията, се налага да я вдига, за да види какво има под нея. В момента ходи на логопед, където пак получава подобни задачи (но не с цел кандидатстването в лицея).
Аз не се напъвам много за НУКК, особено наскоро имах една ситуация, след която дори и изобщо ми се отщя, но мъжът ми държи детето да е в добро училище (вече какво значи "добро"...) и да се пробва на изпита.
Виж целия пост
# 721
LaughingLaughing

jujiP , относно плодовете и зеленчуците - (и аз имах същите съмнения Smile ) оказа се по-просто, отколкото го мислех, разглеждаме ги откъм готварската им принадлежност.
Частичното решение на задачата носи точки.


Дечицата ви ще навършат ли 7г. до датата на изпита или не? (моето не, родено е през 2012г.)
Включват ли се татковците в подготовката или всичко лежи на вашите крехки плещи Smile ? (сам войн на коня съм Satisfied )
Как се справят с този тип задачи? (не се справя към днешна дата Disappointed)
А вие самите как се определяте - като свръх амбицирани и много взискателни или повече сте го ударили на забавление и начин да обогатите знанията на децата? ( доскоро бях много взискателна, но след лекция от страна на мъжа ми, се поукротих и вече го караме полека Innocent)
Много благодаря за разяснението Simple Smile Жалко че няма ключ към някои задачи.Даже снощи водихме спор за едни кубове - да се броят само видимите или да се броят и тези, които не се виждат, но фигурата няма да може да се направи, ако там, където не се вижда е празно.


Моето дете ще е навършило 7 към датата на изпита. 2011г. Реших да му оставя още една година игра и сключихме сделка с него.
Към момента решаваме повече задачки от Азбука на мисленето, защото ги имам принтирани и гледам нещата да вървят между другото.
От този тип задачки за фина моторика в началото се справяше доста зле, но колкото повече прави, толкова по-добре се справя. Аз копирам страниците, за да му давам по няколко пъти през различни интервали неща, които го затрудняват. За да не му писва, а и да му е интересно, давам по една за фина моторика, една логическа, една математическа и нещо, което сам си хареса. В зависимост от дължината на задачите, ги деля на части, които довършваме друг ден. Към момента най-трудно му е да определя звуците в думата, да прави огледален образ на фигури по точки и го затрудняват едносричните думи с повече съгласни.
Малко взе да му писва и започнах да намалям темпото. Не ми е някаква фикс идея НУКК. Ако стане, стане. Така или иначе имаме сделка - тръгва от 7 на училище, но за сметка на това после е мой Simple Smile)))))LaughingYum
Виж целия пост
# 722

jujiP , относно плодовете и зеленчуците - (и аз имах същите съмнения Smile ) оказа се по-просто, отколкото го мислех, разглеждаме ги откъм готварската им принадлежност.
Частичното решение на задачата носи точки.


Много благодаря за разяснението Simple Smile Жалко че няма ключ към някои задачи.Даже снощи водихме спор за едни кубове - да се броят само видимите или да се броят и тези, които не се виждат, но фигурата няма да може да се направи, ако там, където не се вижда е празно. Много благодаря за разяснението Simple Smile Жалко че няма ключ към някои задачи.Даже снощи водихме спор за едни кубове - да се броят само видимите или да се броят и тези, които не се виждат, но фигурата няма да може да се направи, ако там, където не се вижда е празно. - точно това е уловката на задачите за развиване на пространствените представи - детето трябва да си представи и "невидимите" кубчета и да преброи и тях. Аз на моето дете го обясних с най-обикновени кубчета за игра, издраждах й показаната фигура и после махах "невидимите", за да й покажа как би изглеждала фигурата, ако там нямаше нищо. При премахването всичко рухваше и голям смях наставаше. Пробвай, ако още не си, забавно е. После детето ще започне само да си ги строи.



Виж целия пост
# 723
Karina1212,

Виждам, че си по-запозната с изискванията за решаване на задачките.
Ако може още нещо да питам. Става въпрос за звуците и определяне на броя им.
В българския език има два глайда, които нямат звуково изразяване, а само придават мекост на следващия звук.
По принцип в официалното транскрибиране (по правилата на българския условен правопис) те се обозначават само с мекост и не се броят за звуци.
Та, въпросът ми е: в тези задачи глайдовете броят ли се или не се броят? Или се следва принципа като при плодовете и зеленчуците - без много задълбаване?
Ютия ['ути'ъ] - 4 звука (официално) или 6 звука (ако глайдовете се броят)
И има ли изобщо някъде обявени критерии какво точно се иска от децата?
Виж целия пост
# 724
Karina1212,

Виждам, че си по-запозната с изискванията за решаване на задачките. - съвсем не е така, но благодаря    
Ако може още нещо да питам. Става въпрос за звуците и определяне на броя им.
В българския език има два глайда, които нямат звуково изразяване, а само придават мекост на следващия звук.
По принцип в официалното транскрибиране (по правилата на българския условен правопис) те се обозначават само с мекост и не се броят за звуци.
Та, въпросът ми е: в тези задачи глайдовете броят ли се или не се броят? Или се следва принципа като при плодовете и зеленчуците - без много задълбаване? - Simple Smile точно, вече само към него се придържам Simple Smile
Ютия ['ути'ъ] - 4 звука (официално) или 6 звука (ако глайдовете се броят) - изразявам лично мнение и не претендирам за достоверност, моля и другите да се включат в дискусията: 
При Ю и Я важи правилото, че след съгласен звук означават 1 звук, а в началото на думата и след гласен звук са два звука.
Буква Щ винаги означава два съгласни звука.
Твоят пример: ю е в началото на думата и съгласно правилото броим за два звука, я е преди гласна, пак броим за два звука и стават общо 6 звука (4 букви).
Повече от това не ми се струва редно да знае едно 5-6 годишно дете, на моето не смятам да му обяснявам дори обратното - "дж" и пр. 

И има ли изобщо някъде обявени критерии какво точно се иска от децата? - рових дълго в сайта на НУКК, но освен в секцията "ПРИЕМ" - pdf файлът, озаглавен "Условия за прием..." (стр.5 в началото) нищо друго не открих. Това само педагог може да знае с точност. Посочили са ни препоръчителна литература - "За бъдещите първокласници" + азбуките и др. От тях, ние - непрофесионалистите Simple Smile ,  можем да си направим грубо заключение какви умения са необходими на децата за справяне с подобни задачи. Пак лични разсъждения! Simple Smile
Виж целия пост
# 725
Явно доста съм го забравила този условен правопис...
То не е до какви умения имат, а какво искат от тях. Като плодовете и зеленчуците. 90% са плодове и една съвсем малка част зеленчуци. Ако детето е оградило чушка като лод, защото е узрял плодник и ботанически е плод, ще е грешно. Това с глайдовете същото - броят ли ги, не ги ли броят, защото ако ги броят, и си научил детето си да не ги брои, ще се провали на задачката. И всичко опира до това как е обяснено на детето. Дали ще му кажа сладко-солено или листа-гъба-плод е едно и също.
И аз търсих критерии. Няма.
Виж целия пост
# 726
Здравейте и от мен.
Аз се сблъсках с доста въпроси по работата с Азбуките. На първата сме, а толкова много въпроси....
Всякаква помощ и мнения ще са ми полезни:-)

Как се справяте с обясняването на задачите за планиране? Не намирам начин да му помогна.



Да разбирам, че на задачите с "открийте картинките на плодове", трябва да се оградят и жълъди, орехи и подобни?
До тук съм объркала детето Simple Smile
На задачата с мисленото съгласуване, също не можах да се обоснова в избора на отговори. Вие какво мислите? Камилата ми е най-странна.



Има и едно зимно яке, а в таблото закачалка и шейна...... Детето беше категорично за закачалка Simple Smile

А на тази, направо не знам.
Огледално ли имат предвид или срещуположно, защото за всички диагонални стрелки, това има значение.


Относно критериите, аз се чудя, дали има значение прецизността на ограждане на отговорите, на задачите с ограждане на картинки, задраскване с "Х" и изобщо навсякъде в логическите задачи, в които се търси правилен отговор, но пък при наличие на разчекнати и накъдрени линии дали има значение??? При моето дете, това си е направо проблем.
Вие как мислите да разберете, как да прецените нивото на справяне. Защото аз си мисля, че това, че на повечето места са криви, неточни и т.н. може и нормално да си е Wink))))))))) Все пак са на 6.
Някой дали знае за колко време трябва да се решават различните задачи?




Виж целия пост
# 727
https://Veselata, камилата е със слона в конкретното упражнение:grinning:
Това с планиранирането е казус.Едната задарча с ръкавиците и шапките, с малко зор и помощ от гумата,се получи. Тази, която си публикувала, синът ми не успя,аз пробвах също и не ми се получи.
Фината моторика е плачевна, плавна и непрекъсната са прилагателни без отношение към крайния резултат.
Ето...
Виж целия пост
# 728
Здравейте, и аз се присъединявам. Леко съм отчаяна от подготовката в градината, та ще видим какво можем в къщи. Който иска "Азбука на мисленето1,2,3" учебни тетрадки да пише да му ги пратя по майла. И успех!

Здравейте,
хайде и аз да се присъединя. Ще се пробваме с дъщеричката ми, пък каквото стане Simple Smile
Не сме особено напреднали. Съвсем в началото сме и не мога да споделя все още впечатления.
За сега решаваме задачи от книжката на училището, а в детската решават тези от Фют.
BorisV ще се радвам, ако ми изпратите "Азбука на мисленето".  Тях ги нямаме. msnedelcheva@abv.bg
Благодаря предварително и успех!




Виж целия пост
# 729
https://Veselata, камилата е със слона в конкретното упражнение:grinning:


Камилата не е ли с коня, а хипопотамът със слона?
Не знам стигнали ли сте до третата част на Азбуките, но задачките там и мен ме затрудняват Anguished Улавям се колко често след като аз проверя какво е направил, да искам и баща му да ги прегледа.
Виж целия пост
# 730
 Мда,стига се до -колкото човека-толкова мнения...Обикновено синът ми казва кое е според него.Ако и аз съм на това мнение, отговора се признава за верен.Ако съм на друго,го приканвам да се обоснове.И понякога успява да ме убеди дори.
Виж целия пост
# 731
Здравейте,
моята дъщеря също ще кандидатства 2018-а. Подготвяме се вкъщи, всяка вечер с по четири-пет теста от Азбуките и другите смоменати вече по-назад помагала, но честно казано нямам база за сравнение докъде сме и какъв процент успеваемост на задача трябва да считам за добър резултат. На сричковия и звуковия анализ е безпогрешна, в пространствените задачи, включително огледално ориентиране и прерисувания, кубчета и т.н. има пропуски. И това е нормално, защото типовете интелект са различни и функционират по различен начин, хуманитаристите и хората на абстрактните връзки по-трудно се справят с математически конструкти. Приблизително на тази възраст, около 7 години, започва да си личи кои деца от коя група са. Типът интелект, казват, се наследявал изключително от майката. При това положение за мен всичко ще се сведе не до знания и ориентиране в реалния житейски смисъл, а до отработено до пълно механизиране решаване на конкретни типове задачи. Надявам се, че времето ще е достатъчно да се рутинират нещата. Но и аз не давам много зор, защото не ми е фиксация приемането в това училище, а и за да не доведе стресът до обратен ефект.
Виж целия пост
# 732
тръгнах да поръчвам Готови за училище и видях че тази година е издадена и втора част : https://www.book.store.bg/p198134/gotovi-za-uchilishte-testovi-i … ia-simeonova.html Wink


В тази връзка някой има ли закупена вече 1ва част ? В нея дали има тестове както във 2ра :
"Cъдъpжаниe
Bxoднo нивo
Диагнoстичeн лист (вxoднo нивo)
Упpажнитeлни задачи
Изxoднo нивo
Диагнoстичeн лист (изxoднo нивo)" ??? 
Виж целия пост
# 733
Аз я имам копие..минахме я, но такива неща няма като входно/изходно ниво.Ще я изровя и ще докладвам.
Виж целия пост
# 734
В електронен вариант имате ли я? И какво е нивото на трудност на задачите сравнено да речем с Азбуките? Мерси!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия