Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити

  • 127 096
  • 810
# 765
Задачите са логически и съвсем правилни, в никой случай тъпи . Верният отговор е винаги един и макар и трудно и завоалирано, ако няма грешка в условието с повече мислене или познаване на съответния логически модел /както и практика/ отговорите са ясни. Когато човек/дете усвои тези модели, което е целта на занятията по сборниците и задачите, никакви пермутации и вариации няма да създадат проблеми.

За задачата с дневния режим:
- в целия западен свят движението по листа се приема да е естествено отдясно наляво /в арабския свят например е различно/, затова следва автобусът по пътя на логиката и вглеждането да се прибира от училище, а не да отива на него;
 - детето, когато гледа телевизор е с пижама, а същото мие зъби по бельо: следва като извод, че миенето на зъбите е сутрешно /миенето на зъбите е непосредствено преди лягане и след като е по бельо, а се прави след телевизора, означава, че не се отанся към този времеви пояс и остава да е сутрешно миене/;
 - при храненето храната прилича на закуска: има чаша за чай/кафе и не прилича на вечеря
 - в условието се казва "...как учениците завършват деня си...", което пък ни указва, че последното е картинката с лягането.
 - и тогава вече нещата се подреждат лесно:  миене зъби, закуска с чашка, учене, връщане с автобуса, телевизор и накрая лагане Simple Smile.
- малко е объркващо, че е с къс ръкав при ученето, а после в автобуса с дълъг, но да предположим, че е с тънко яке Simple Smile; а за лаптопа на бюрото, вече има и държавни училища, в които учат с помощта на лаптопи и таблети - например 2 СОУ.
 - мен повече ме смути, че никой не чете адекватно условието: пише задраскайте с "х", а не оградете; моля, имайте предвид, че това би трябвало да се отчита като грешка, дори да са посочени верни отговори, защото си е неспазване на условието. Задачата е и с две калники, тоест с не най-висока сложност. Децата като цяло се справят по-успешно от родителите точно с тези задачи, но други елемнтарни за нас ги затрудняват поради житейски или друг опит.

За катерицата и заека:
 - катерицата и заекът са животни, затова и търсените понятия следва да са от една група/категория - тук автоматично отпада номер 3 /не са от една категория - дрехи или аксесоари за дрехи/
  - дали е едно или две има два пътя на размисъл; единият: не че няма поли са колан, но в общия случай коланите са при панталоните; посоката на ориентация: катерицата гледа наляво, а заекът надясно: полата няма ориентация - все е еднаква от двете страни, а панталонът от своя страна има дюкян надясно - и двете разсъждения указват за верен отговор 2.

За задачата с оцветените и белите квадратчета: много по-лесно е да се броят неоцветените отколкото обратно и още по-лесно е да се броят като се свързат с чертичка /две половинки с една чертичка и цели пак с една, така децата правейки чертичките ясно и точно броят колко са неоцветените/. Когато неоцветените са например 5 се записва малка петица отстрани, за да не забрави детето какво търси от таблото, където също е удачно да се записват малки цифри за точност/. Другото, което помага е да се дорисува с линии квадрата, в който трябва да се броят неоцветените, защото и това затруднява децата/.

За зеленчуците:
- чушката с патладжана са зеленчуци; банана с ананаса - определено не са цитруси, но са жълти; ягодата с черешата - червени плодове ; цветята са си цветя; тиквата с динята - формата и големината. Повечето тикви от този вид не растат на земята /или растат ако нямат вертикала наоколо не много успешно/, а са влачещи и катерещи се растения. Бананът и ананасът категорично нямат общо с цитруси. Цитруците са лимон, греипфрут, мандарина и портокал /от тези срещани у нас/.

Това е моето виждане по задачите. Никого не ангажирам с правотата на посочените от мен решения.



Виж целия пост
# 766
Задачите са логически и съвсем правилни, в никой случай тъпи . Верният отговор е винаги един и макар и трудно и завоалирано, ако няма грешка в условието с повече мислене или познаване на съответния логически модел /както и практика/ отговорите са ясни. Когато човек/дете усвои тези модели, което е целта на занятията по сборниците и задачите, никакви пермутации и вариации няма да създадат проблеми.

За задачата с дневния режим:
- в целия западен свят движението по листа се приема да е естествено отдясно наляво /в арабския свят например е различно/, затова следва автобусът по пътя на логиката и вглеждането да се прибира от училище, а не да отива на него;
 - детето, когато гледа телевизор е с пижама, а същото мие зъби по бельо: следва като извод, че миенето на зъбите е сутрешно /миенето на зъбите е непосредствено преди лягане и след като е по бельо, а се прави след телевизора, означава, че не се отанся към този времеви пояс и остава да е сутрешно миене/;
 - при храненето храната прилича на закуска: има чаша за чай/кафе и не прилича на вечеря
 - в условието се казва "...как учениците завършват деня си...", което пък ни указва, че последното е картинката с лягането.
 - и тогава вече нещата се подреждат лесно:  миене зъби, закуска с чашка, учене, връщане с автобуса, телевизор и накрая лагане Simple Smile.
- малко е объркващо, че е с къс ръкав при ученето, а после в автобуса с дълъг, но да предположим, че е с тънко яке Simple Smile; а за лаптопа на бюрото, вече има и държавни училища, в които учат с помощта на лаптопи и таблети - например 2 СОУ.
 - мен повече ме смути, че никой не чете адекватно условието: пише задраскайте с "х", а не оградете; моля, имайте предвид, че това би трябвало да се отчита като грешка, дори да са посочени верни отговори, защото си е неспазване на условието. Задачата е и с две калники, тоест с не най-висока сложност. Децата като цяло се справят по-успешно от родителите точно с тези задачи, но други елемнтарни за нас ги затрудняват поради житейски или друг опит.

За катерицата и заека:
 - катерицата и заекът са животни, затова и търсените понятия следва да са от една група/категория - тук автоматично отпада номер 3 /не са от една категория - дрехи или аксесоари за дрехи/
  - дали е едно или две има два пътя на размисъл; единият: не че няма поли са колан, но в общия случай коланите са при панталоните; посоката на ориентация: катерицата гледа наляво, а заекът надясно: полата няма ориентация - все е еднаква от двете страни, а панталонът от своя страна има дюкян надясно - и двете разсъждения указват за верен отговор 2.





Plamito, направо разбиващ отговор. Накара ме да се върна назад в задачите и да се вгледам в неща, в които не бях.
За зачертаването на отговорите изобщо не съм обърнала внимание, че детето си ги огражда - по-навик. Аз ги деля на верни и неверни, но си права, че най-вероятно има значение. Все пак дали детето следи внимателно условието. Благодаря ти!
За задачата с режима, обаче, има една подобна, но със степен на трудност "една калинка" - "Започване на деня". Там е ясно: ставане-зъби-закуска-чакане на автобус-в автобус-учене. Тук: детето, което учи е без компютър (и това смятам, че отговаря на моят въпрос), детето в автобуса е модулна картинка, но използвана наобратно (детето тръгва за училище), зъбите - модулна картинка използвана същата, закусващото дете - единствена разлика, че паничката е купичка (в завършването на деня е блюдо).
В тази за това как се завършва денят, значи би следвало, че трябва да са : автобус-учене-вечеря-зъби-телевизия-лягане.

Така както го описваш ти, не е последователността, а избор на кои картинки участват в приключването на деня т.е. не се задраскват всичките (закуска, зъби ..). Това ли имаше предвид?

За катерицата и заекът пък, всички останали примери бяха на принципа на противоположностите: светло/тъмно; нисък/висок; празен/пълен; ляво/дясно.... от там и логиката късо/дълго за опашките им??? Но както казах, мен това с линийката ме посмути и затова и писах тук.

Не съм се връщала назад в темите, но мисля, че твоето дете беше кандидатствало 2017-та (ако греша, извинявай). Ти сама ли го готви или се консултирахте с някой, койот е запознат с методиките и изискванията? Това за мен е много важно. Защото, ако става въпрос за логически модел, това наистина е с  голяма степен на важност, точно по причините, които описваш. Виж - гледаме съвършено различно на задачите като изискване. Аз си карам с моята си рутина Simple Smile Ако трябва да спирам докато е време Simple Smile

Благодаря ти още веднъж за подробния отговор.
Виж целия пост
# 767
Цитат
В тази за това как се завършва денят, значи би следвало, че трябва да са : автобус-учене-вечеря-зъби-телевизия-лягане.

И според мен това е правилната логика.

Относно зачертаването с Х: сега го забелязвам и аз, като споменахте. Мен това ме ядосва, защото останалите задачи са с ограждане, в дадените примери самите автори ограждат отговора, няма пример с Х. И е съвсем нормално по инерция да оградиш отговорите в тази задача.
Освен това като цяло е прието верният отговор да се огражда, а сричките или различният предмет да се зачертават с Х. Отсяването на децата би било на много ниско ниво, ако се приема за грешен отговор зачертаване вместо ограждане в този случай. В крайна сметка кое е по-важно - резултатът или начинът на достигане до верния отговор?...

В задачата с катерицата и заека: според мен вярното е отношението на колан към линия. Заек и катерица си приличат, колан и линия също. В другите случаи коланът се прикрепва към полата/панталона - катерица към заек не може да прикрепиш.


Добавям: В по-старите книжки отговорите в картинните сериации също се ограждат, това с Х-а или е недомислица, или нововъведение.
Виж целия пост
# 768
Или начин да се отсеят конкретни деца, ходили на подготовка при конкретни учители. Не ви ли се струва, че в тези задачи отговорите и логиката не са абсолютно еднозначни, което отново води до изводи от горното изречение. Wink
Виж целия пост
# 769
Може ли "конкретните учители" поименно ? И ние имаме деца кандидати:-)
Виж целия пост
# 770
Според мен отговорите се крият в "Когнинтивната граматика", което е помагалото за учители, към което са Азбуките. Дали някой го е открил някъде, аз лично не успях.
Виж целия пост
# 771
Така сега. По повод на задачите със започване и завършване на режима на детето, получих и още едно мнение, което заслужава дискусия.

Предвид така поставеното задание, се иска да се зачертае с Х номера на една картинка-тази, която показва началото/краят на деня.  В случая със започването 4 защото картинката със ставането е 4та подред. В случая със завършването - 1, защото спящото дете е на първа картинка.
Според човекът изобщо не се иска подреждане и изброяване..... 😁😂🤣
Все по-хубаво става!!!!!
Виж целия пост
# 772
Името на задачата е Подреждане  на картинки. В условието пише "Зачертайте поредния номер". Wink

Виж целия пост
# 773
Всяка година ли има ново издание на книжката от НУКК или е една и съща. Може ли някой да ми каже кое е последното издание на Азбуките и от къде мога да ги намеря? Моето дете е родено през 2012 г. и си мислим да пробваме с изпита. Така като, чета шансове нямаме, но ще опитаме и сега и догодина. Благодаря Ви за информацията. И успех на всички деца.

Книжката за подготовка се продава само в книжарницата на НУКК. За съжаление. Така че единственият вариант е ходене до Горна баня през седмицата.
Виж целия пост
# 774
Здравейте
Опитвам се да подготвя сама детето за изпитя и колкото и да ми е неприятно самата аз изпитвам затруднения.
Може ли да споделите решенията на тези две задачки:
1. от Азбуката книжка 2 на стр. 90:

2. и стр 98


Благодаря на всички, които ще помогнат!
Виж целия пост
# 775
стр. 90:

Обърнете внимание на А*, Б* и В*- това е образец.

Тръгваме от черната точка в центъра на мрежата и следваме указанието в буквите горе /посоката и брой на квадратчета, които трябва да се преминат/

В случая:
А*- тръгваме от черната точка и следваме указанията в А*. те са: Надолу, едно квадратче
Б*-Наляво, две квадратчета
В*-нагоре, три квадратчета

Как да продължим нататък? Там, където е застанал моливът, поглеждаме указанието в "А". Имаме стрелка надясно и цифрата "3". Следователно тръгваме с молива надясно и отброяваме 3 квадратчета.
После гледаме указанието в "Б": Нагоре две квадратчета. И т.н докато ни се завие свят. Joy

стр.98:

Трябва да открием закономерността на фигурите в мрежата: В образеца те са: кръг, хикс, квадрат триъгълник

Поглеждаме мрежата. В празното квадратче вдясно от молива след "Х" като единствена възможност може да поставим кръг.
Кръг поставяме и отдолу под "Х".

Последователността на фигурите в мрежата е: Х, кръг, триъгълник, квадрат и важи за всички хоризонтали и вертикали. Получава се нещо като судоку в опростен вариант.


Виж целия пост
# 776
Фран Ческа, много ти благодаря за отговора
Честно казано въобще не се досетих какво са тези А*, Б* и В* - сега вече е ок и ясна.
Виж целия пост
# 777
Здравейте, изпитът за предучилищна възраст обявен ли е кога ще се проведе? Ние също се подготвяме по Азбуката и наистина за моето дете, което скоро навърши 5 някои задачи са доста трудни.
Виж целия пост
# 778
Само за детската градина и първи клас, са обявени:
ПРЕДСТОЯЩИ ИЗПИТИ ДО КРАЯ НА 2017/2018 УЧ.Г.
27 АПРИЛ - ПРИЕМНА ПРОЦЕДУРА ЗА ПЪРВИ КЛАС
30 АПРИЛ - ПРИЕМНА ПРОЦЕДУРА ЗА 1 ГРУПА НА ДЕТСКАТА ГРАДИНА
ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЩЕ СЕ ПРИЕМАТ ОТ 26 МАРТ ДО 20 АПРИЛ
Виж целия пост
# 779
За предучилищна няма изпит. Може да се поинтересувате на място дали има място в дет. градина. Иначе може да кандидатствате два пъти за училище - на 6 и 7 години.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия