Холандска тема - 42

  • 119 740
  • 919
# 300
Здравейте, не живеем в Холандия , но има вероятност съпруга да му предложат работа там. Дали някой знае как стоят нещата за децата със СОП. Имам две момчета на 6 и 4 години невербални. Чула съм добри отзиви за холандската учебна система, но вие по добре ще знаете. Ще съм благодарна на всякаква информация
Виж целия пост
# 301
Имам 240 ученика тази година и ме изумяват как не се разболяват. Само едно, две са по-кекави, но другите дори и нещо да не се чувстват добре и след ден са пак в класната стая. Холандците ги признавам как каляват децата.

Две семейства се преселиха с децата и останаха много приятно изненадани от усилията на колегите да се почувстват децата добре в училище. Системата е изключително различна (има положителни, но и отрицателни неща) и децата в основното училище ходят с голям кеф на училище. Като ги удари пубертета и дойдат при нас е друга историята....Wink
Разбирам от поста ви,че сте учител или поне работите в училище. Ако детето отсъства ден-два освен да се информира учителя нещо друго изисква ли се? Споделете повече за плюсовете и минусите,не вярвам да е по-зле от колкото тук Simple Smile но все пак ми е интересно.
Виж целия пост
# 302
Pretty little things, дори и седмица да отсъстват не се изисква бележка. Класния се обажда да пита как е детето. Само е систематично и за по-дълъг период сигнализираме личния лекар, за да провери дали няма шашма. Случва се изключително рядко на нивата, на които преподавам.

Всяка система има плюсове и минуси. За основното образование ги критикувам (което за мен е минус), че не използват максимално възможността на децата да усвояват знания от различни области (предмети). Основното училище е 8 години и се почва на 4. Набляга се на холандски, математика, креативни неща. Имам познато дете в 7 група и все още не е имало истински урок по биология, история, география. Положителното (което е и при нас в средното образование) е, че се обръща внимание на всяко дете според възможностите му и дори да учи по-бавно, му се дава шанс да се развива. Не свиваме рамене с обяснение “то е тъпо”, а се опитваме максимално да извлечем от него.
Имаме (учителите) много голяма връзка с учениците. Знаем за положението им в семейството, проблемите, които имат. Здраво се работи с децата и въобще ако си в образованието. Задълженията ми не са да подготвям и изнасям уроци, а още сто неща.

Сигурно има и други неща, които мога да напиша...Каквото те интересува, ще напиша.
Виж целия пост
# 303
Pretty little things, дори и седмица да отсъстват не се изисква бележка. Класния се обажда да пита как е детето. Само е систематично и за по-дълъг период сигнализираме личния лекар, за да провери дали няма шашма. Случва се изключително рядко на нивата, на които преподавам.

Всяка система има плюсове и минуси. За основното образование ги критикувам (което за мен е минус), че не използват максимално възможността на децата да усвояват знания от различни области (предмети). Основното училище е 8 години и се почва на 4. Набляга се на холандски, математика, креативни неща. Имам познато дете в 7 група и все още не е имало истински урок по биология, история, география. Положителното (което е и при нас в средното образование) е, че се обръща внимание на всяко дете според възможностите му и дори да учи по-бавно, му се дава шанс да се развива. Не свиваме рамене с обяснение “то е тъпо”, а се опитваме максимално да извлечем от него.
Имаме (учителите) много голяма връзка с учениците. Знаем за положението им в семейството, проблемите, които имат. Здраво се работи с децата и въобще ако си в образованието. Задълженията ми не са да подготвям и изнасям уроци, а още сто неща.

Сигурно има и други неща, които мога да напиша...Каквото те интересува, ще напиша.


Може ли и аз да питам :мъжът ми е учител Монтесори в детска градина в България. Има си диплома от Софийскя университет, при заминаване ще му напишат и препоръки...Но
дали дипломата му ще бъде призната и в Холандия?

 
Не че сме решили категорично преместване , но ще се радвам да имаме шанс , ако решим да се преселим, да не работим само като общи работници.
Blush
Виж целия пост
# 304
Kalinka напълно съм съгласна с теб, синът ми е 8 група, прескочи една година в 4 гр (февруари го преместиха в 5гр), нямат часовете които са ни познати от България, но придобиват много други знания нужни им за бъдещето - да са креативна, да мислят извън рамките, да правят проучване, да си намират материали по дадена тема и да направят презентация и още хиляди такива неща, които определено ще са им нужни. Връзката ученик учител е много силна и учителите правят и невъзможното да развият потенциала на всяко дете. За синът ми се смяташе, че има аутизъм, направихме тестовете не покри маркерите, установи се много висок коефициент на интелигентност, имаше нужда от специално внимание и отношение в училище, по определени предмети му трябваше малко повече обяснения, по други му беше скучно и му даваха по сложен материал, детето се освободи, отпусна се и както споменах взе две години за една, сега избираме средно училище, има препоръка за гимназиум. Та мисълта ми е - има плюсове и минуси, но като че ли на мен повече ми допада.
Serendipity* малкият ми син е в английска Монтесори ясла, всички преподаватели са англоговорящи и мисля, че няма такива завършили тук, но не съм веща по въпроса, нека Kalinka да каже.
Виж целия пост
# 305
Това, което чувам от майка ми за българската система не е много цветущо. Препуска се в часовете, няма повторение на материал. Който не се справя, да се оправя. Това при нас е недопустимо, въпреки че има колеги, които понякога вдигат ръце от някои деца, но там има и проблем с дисциплината. Аз се старая да извлека максималното от всяко дете и затова трябва здраво да работят в моите часове. Опитвам се и обща култура да привнасям. За съжаление, малък процент от тези, които познавам имат богата обща култура и сред колегите ми е също така, което определя дали има и други, които да намират това за важно. Може, обаче, и в България да съм имала шанса да израстна сред златна сряда в това отношение. Истината е, че тук намират за по-важно да научат децата къде и как да намерят информация, както и след това да я представят, а не да знаят кой е Дикенс.

В големите градове има проблем с намирането на колеги за основното образование и там има шанс за чужденци. Дипломата се приравнява в Холандия и те могат да кажат дали е нужно някакви допълнителни неща като модули от висшето училище. Детската градина тук приравнявам  на група 1 и 2 (4,5 годишни). Препоръчвам веднага някаква доброволческа работа в детска градина (ясла), която да може да се комбинира с работа, където има осигурени финанси. Тук е много важно да имаш контакти. Едно време се ядосвах на връзките в България, но и тук ги има под формата на Network. Ако някой те познава, ще се сети за теб, когато има свободно място.

Ramka123, холандската система прави чудеса с децата със СОП. Не можеш да си представиш колко много могат да постигнат с тях. В това отношение се възхищавам на колегите за уменията и търпението. Имали сме деца с увреден слух, почти слепи, без ръка. При тях беше възможно с помощни средства да завършат обикновено училище. Вашата специфика е по-друга и сигурно ще трябва да отидат в специално училище, но със сигурност ще получат много грижа и помощ.

Въобще, като се сетя за моето време в училище и по нищо не може да се сравни с отношенията на моите ученици с мен и колегите. Толкова официално беше тогава. Не знам как е сега. Покрай Иван Ласкин и детето му се сетих как 12 години никой не се опита да разбере за Ада, в който живеех. На никого и не споделих. Нашите ученици ни търсят, когато имат проблеми и много често сме спасението им. Прекрасна професия си имам! Simple Smile


Виж целия пост
# 306
Не знам дали имаш прекрасна професия.....Със сигурност обаче ти си прекрасен човек и е щастие да имаш учител като теб.Тук наистина препускат през материяла и си има частни уроци затова. Mr. GreenОтношенията ученик-учител са бих казала неуважителни и пренебрежителни.Такава е политиката.Ученик не трябва да се наказва или мести в друго у-ще,а колкото и да е проблемен,нещата трябва да се замитат.За всеки брой ученик се взимат пари от държавата и затова трябва да си ги кътат.Има училищни психолози,но и те следват по-горните инструкции на директора.Наш приятел психолог,сериозен човек се опитвал да каже,че не става така и е лошо за децата и са му дръпнали лекция.Напусна и работи за себе си.
На мен ми направи мн.добро вечатление,че привечер в АХ работят подрастващи.Зареждат със стока и т.н.В една пицерия чакахме да си вземем храна за вкъщи,ами 99% от персонала бяха в ученическа възраст.На касата обучаваха момче,което не знам дали имаше 12г.Лошо впечатления ми направи,че беше въвел грешно цените.После не можа да се оправи с елементарна сметка и отново поиска помощ.Бяха не повече от3-4 артикула за не голяма сума.Нещо към 50 и нещо евро.От друга страна може на място да се научи ако му куца.Като цяло впечатленията ми от страната и хората са  мн.добри. Grinning
Виж целия пост
# 307
Здравейте, искам да ви попитам за имунизационния паспорт, който се носи при личния лекар в Холандия при записване на децата. Това отделен документ ли е или имате предвид амбулаторния картон? Защото моите деца нямат имунизационен паспорт, а ваксинациите са им записани само в амбулаторния картон. И трябва ли да се направи легализиран превод (на английски напр.)?
Виж целия пост
# 308
Не съм правила за Холандия,но едва ли е нещо по-различно.Имунизационният паспорт си е отделен документ.Малка бяла книжка,в която ЛЛ попълва ваксините поставени по години.После се заверява в МЗ.Преди десетина години в София беше в отделен к-т на бул.Стамболийски.Стана много бързо.Погледна го д-р,сложи печат и готово.Не се налага превод,ваксините са записани на латиница.
Виж целия пост
# 309
Така като чета,желанието ми да заминем се увеличава драстично. Дано само и мъжа ми да издържи,защото до момента не се е отделял от мен и децата за повече от 1 вечер. Ще видим,надявам се нещата да се получат и с радост продължавам да ви чета Simple Smile
Виж целия пост
# 310
Не съм правила за Холандия,но едва ли е нещо по-различно.Имунизационният паспорт си е отделен документ.Малка бяла книжка,в която ЛЛ попълва ваксините поставени по години.После се заверява в МЗ.Преди десетина години в София беше в отделен к-т на бул.Стамболийски.Стана много бързо.Погледна го д-р,сложи печат и готово.Не се налага превод,ваксините са записани на латиница.
Благодаря, Silverstone! Някой беше споменал в тази тема, че за да запишеш детето при личен лекар трябва имунизационен паспорт, но ще се радвам ако мога да мина само с амбулаторния картон (там ги пише) или поне имунизационен паспорт заверен само от личен лекар. Не знам доколко държат на тези формалности, като цяло съм с впечатление, че не се изискват като в БГ 100 документа за какво ли не, заверени от кого ли не.

Ние ще заминаваме за Холандия след няколко месеца, сега подготвям документите. Тепърва трябва да търся училища в района на Амсетрдам, най-вероятно Харлем. Доколкото виждам от графиците, училищната ваканция е от средата на юли до края на август, значи учебната година започва в края на август?
Ако някой може да препоръча добро училище и район в Харлем, където да се обадя да питам за места, ще се радвам!
Виж целия пост
# 311
Имате ли подсигурена работа,ако не е тайна?Хаарлем е страхотен! Heart Eyes
Виж целия пост
# 312
Момичета,

Пиша с молба, ако някоя от вас е запозната с основните неща за ZZP-er , като къде е добре да се регистрираш, за да издаваш електронно фактури, на колко време и къде подаваш справка за приходи и разходи, в кое обединение е хубаво да членуваш и подобни ще съм благодарна да пише на лични.
Опитвам се да се ориентирам, но хора с опит, ще са ми най-полезни.
Виж целия пост
# 313
hedon, не са ни искали имунизационен паспорт. Амбулаторния картон от личен лекар в Бг. с превод на английски ни свърши работа при записването за семеен лекар в Холандия.
Ако имате дете под 4г. възраст ще ви предложат (настояват) да му се направи общ преглед.
Попълвахме едни документи за рода до девето коляно има ли такива с увреждания в семейството, нивото ни на образование и т.н еднократно. След необходимите прегледи, ваксини и т.н. спряха да ни занимават. Личен лекар тук ще ви даде насоки кои ваксини трябва да се поставят и т.н.

От нивото на семейните лекари не смятам, че съм във възторг.

Голямата ми дъщеря (8г.) има много голям проблем а адаптацията. Тук сме от година и половина. Тя продължава да НЕ говори в час, почти не общува с децата. На детската площадка избягва контакт с местни деца.
Живеем в малко населено място близо до Амстердам. При липса на каквито и да е курсове, училищни класове с езиково обучение и т.н започна в начално холандско училище.  Първата и учителка беше най-добрата учителка, която аз съм срещала изобщо. Тя ни помагаше с информация, занимаваше се с нея и с другите деца които се нуждаеха от повече помощ, но тя напусна.

Тази учебна година учителката и една от най-сухите, на които съм попадала. Детето се затвори още повече.

Имахме среща с училищен психолог, соц. работник, училищен представител и според психолога дъщеря ми страда от селективен мутизъм. Това е вид разстройство, когато детето спира да говори и се страхува да говори.
Среща се и при деца, които са поставени в чуждоезикова среда. В нашия случай детето винаги отговаря на учителя и е много любознателно. Учителя не съдейства и я игнорира. Тя се опитва да се включи и да даде отговор на въпрос, а той никога не я избира дори и да е наясно с проблема (споделено от детето).

Тя вече може да говори холандски, но се притеснява да не сгреши и да не и се присмиват. Също така е подигравана и тормозена от съученичка. Въпросната учителка е поставила това дете до дъщеря ми и така и не направи нищо за това.

Може ли да помоля за съвет. Особено Kalinka, която работи в тази специалност. И аз съм педагог, но никога не съм практикувала по професията си. Предварително благодаря!









Виж целия пост
# 314
hedon, не са ни искали имунизационен паспорт. Амбулаторния картон от личен лекар в Бг. с превод на английски ни свърши работа при записването за семеен лекар в Холандия.
Ако имате дете под 4г. възраст ще ви предложат (настояват) да му се направи общ преглед.
Попълвахме едни документи за рода до девето коляно има ли такива с увреждания в семейството, нивото ни на образование и т.н еднократно. След необходимите прегледи, ваксини и т.н. спряха да ни занимават. Личен лекар тук ще ви даде насоки кои ваксини трябва да се поставят и т.н.

От нивото на семейните лекари не смятам, че съм във възторг.

Голямата ми дъщеря (8г.) има много голям проблем а адаптацията. Тук сме от година и половина. Тя продължава да НЕ говори в час, почти не общува с децата. На детската площадка избягва контакт с местни деца.
Живеем в малко населено място близо до Амстердам. При липса на каквито и да е курсове, училищни класове с езиково обучение и т.н започна в начално холандско училище.  Първата и учителка беше най-добрата учителка, която аз съм срещала изобщо. Тя ни помагаше с информация, занимаваше се с нея и с другите деца които се нуждаеха от повече помощ, но тя напусна.

Тази учебна година учителката и една от най-сухите, на които съм попадала. Детето се затвори още повече.

Имахме среща с училищен психолог, соц. работник, училищен представител и според психолога дъщеря ми страда от селективен мутизъм. Това е вид разстройство, когато детето спира да говори и се страхува да говори.
Среща се и при деца, които са поставени в чуждоезикова среда. В нашия случай детето винаги отговаря на учителя и е много любознателно. Учителя не съдейства и я игнорира. Тя се опитва да се включи и да даде отговор на въпрос, а той никога не я избира дори и да е наясно с проблема (споделено от детето).

Тя вече може да говори холандски, но се притеснява да не сгреши и да не и се присмиват. Също така е подигравана и тормозена от съученичка. Въпросната учителка е поставила това дете до дъщеря ми и така и не направи нищо за това.

Може ли да помоля за съвет. Особено Kalinka, която работи в тази специалност. И аз съм педагог, но никога не съм практикувала по професията си. Предварително благодаря!







Благодаря за информацията, Биб!
Аз също се притеснявам от адаптацията на децата, голямото ми дете е на 8 и за него ще е трудно, предплагам. Доколкото четох, има нулева година, в която учат само език, но явно зависи от мястото.

Пожелавам да намерите успешно решение на проблема!


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия