Тоскана, Италия /Тема 2/

Така, засега маршрутът е: 1 нощувка в Пиза, вечерна разходка до кулата, ако не закъснеем. На другата сутрин дневна разходка и отпрашваме за Флоренция с влак или автобус. Следобедна и вечерна разходка из Флоренция, хапване в приличен италиански ресторант /търся го още/ Grinning Нощувка във Флоренция. На другия ден влак/автобус до Сиена.
Оставих 2 нощувки в Сиена, защото мислим 1 ден да се разходим из Сиена и 1 ден да отделим на Волтера, Сан Джиминяно и малките пътчета около Сиена, за което искаме да наемем кола за 1 ден.
Последния ден наобед влак Сиена-Пиза. Полетът е в 18:25.
Приемам забележки, други идеи и т.н Grinning
Благодаря на всички за съветите Grinning
Според мен е по-добре да си направите 2 нощувки в Пиза. Ден 2 отивате сутринта с влак до Флоренция и късния следобед се връщате в Пиза. Има бързи влакове, които са по-скъпи, но стигат за около час, час и нещо. Ние направихме така. Имахме 3 нощувки в Пиза в страхотна къща за гости буквално на метри от Piazza dei Miracoli. Всяка вечер се разхождахме по почти празния площад без тълпите туристи и вечеряхме в китни малки ресторанчета в стария град. Площада е осветен и си направихме невероятни снимки. Единия ден отидохме с влак до Чинкуе Тере, а втория- с влак до Флоренция. За Флоренция тръгнахме рано сутринта- още към 8.00 и се прибрахме към 18.00 в Пиза. Следващите 5 нощувки направихме в сърцето на Тоскана (отново в невероятна "селска" къща в близост до Поджибонси) и обикаляхме наоколо с рента кар (Сан Джиминяно, Волтера, Montalcino, Bagno Vignoni, Pienza и Montepulciano) и 1 ден отделихме на Сиена . На практика багажа местихме само веднъж. Колата я взехме от летището в Пиза чак след третата нощувка и после пак там я върнахме. На път за втората ни дестинация за настаняване разгледахме Лука.
Вашите дни са по-малко, но пак може би е по-добре да не се местите толкова често. Евентуално на ден 3 си хващате влак от Пиза за Сиена.
Забравих да допълня, че във Флоренция бяхме вече ходили за 3 нощувки преди 5-6 години и решихме да отидем само за ден колкото да походим по улиците и да подишаме въздуха, не сме влизали в музеи и галерии, защото бяхме ги пообиколили при предното ходене.
Препоръчвам да изберете само едно от двете или да станете много рано - 6 сутринта, за да ви стигне времето. По-нагоре бяха писали - от Сиена си взимате автобуса до Поджибонси и от там автобус до Сан Джиминиано. След това обратно до Поджибонси и после друг до Волтера. Сан Джиминиано и Волтера са в различни посоки. Няма да е лесна разходка дори и да сте с кола. Ако питате мен Волтера ви е излишен като за пръв път в Тоскана, освен ако не сте ентусиасти на археологията и етруските. Вижте си тосканският Манхатън, яжте по един сладолед от световно известната сладоледаджийница на площада, разходете се по уличките и се насладете на един ден в прекрасното незабързано селце. Тоскана се взима на малки глътки. Там не е като в Рим, където всичко е национален и исторически обект. В Тоскана трябва да усетите la bella vita както казват италианците.
Ще бъдем с по една раничка, няма да пътуваме с много багаж, така че носенето на багаж няма да ни притесни толкова. Просто решихме, че е по-добре да се местим, отколкото да гоним влакове да се връщаме на едно място. Дори да са удобни влаковете, пак си е ангажимент.
Няма да вземаме кола и Волтера ще отпадне, ще отидем само до Сан Джиминяно пред свободния ден, за да не ни е натоварено.
Изключително много благодаря на всички за съветите! Two HeartsTwo HeartsTwo Hearts
RelaxedRelaxedSteam Locomotive
Темата е чудесна, но докато чета искам да попитам, защото нямам много време. Импулсивно решихме да се разходим до Тоскана другия месец и според самолетните билети имаме 4 нощувки. Засега мислим да се придържаме към маршрут Пиза-Флоренция-Сиена-Пиза.
Препоръки за транспорт - влак, автобус- между тези места?
И да попитам пътувалите с влак: минава ли се през много тунели в тази област /влакът Милано-Генуа беше убиец на ушите ми, имам неприятен спомен/?
Препоръки къде е най-удачно и приятно за нощувки? Първата нощувка ще е в Пиза, защото самолетът е късен, та се чудя 2 във Флоренция и 1 в Сиена или обратното?
Предварително благодаря

Привет, Gku! Simple Smile

Нашето пътешествие беше със същите дестинации, като набелязаните от теб, с маршрут Пиза-Флоренция-Сиена-Пиза + Сан Джиминяно, ще ти споделя пограмата ни, пък може и да ти е от полза за плануването на приключението! AirplaneSteam Locomotive
Първият ден кажнахме в Пиза и веднаха си хванахме влак за Флоренция, където си бяхме наели много приятно апартаментче, настанихме се и веднаха отидохме да търсим ресторант с вкусна иалианска храна ии намерихме, заредихме батериите и въпреки, че се беше стъмнило си направихме чудна нощна разходка, качихме се на най-високата точка на града и се полюбувахме на красотата му!
Вторият ден го отдадохме изцяло на Флоренция, цял ден обикаляхме, посещавахме страхотни места и имахме късмета него ден, всички забележителности да са безплатни, мисля, че всяка първа неделя на месеца имаше вход свободен на музеите или на по-голямата част от тях. Въпреки свободния вход, на някои места дори влизаш, без да се редиш на километрични опашки.
Третият ден отпътувахме до Поджибонси и от там си хванахме автобус за сан Джиминяно, обходихме старият град, дори 2 пъти, качихме се на най-високата кула, ядохме от най-вкусният сладолед на света, изпихме по едно кафе и доволни се върнахме до Поджибонси за да си хванем автобус за Сиена.Там си направихме късен обяд и разгледахме най-интересните места, като не сме посещавали музеи, полюбувахме се на Площадът дел Кампо, след което посетихме катедралата на Сиена, разходихме се из много красив парк, обходихме малките тесни улички и се отправихме към гарата за да се приберем във Флоренция. Нооо как да се прибереш в квартирата макар и вече да е късно, като знаеш, че в града има таен бар, на който вратата му е скрита някъде в стената и няма точен адрес, знае се само на коя улица се намира... Smile Беше голямо приключение търсенето, но след 2рото обхождане на улицата предадени седнахме да помислим, къде може да е.. писаме им във фейсбук, дадоха ни жокер ии  го открихте. Yum
И последният ден с Раниците на гръб, хванахме влака за Пиза, там си оставихме багажа на гарата и тръгнахме към наклонената кула, разгледахме и тръгнахме пеш из уличките да търсим нещо за хапване, обходихме главната улица и стигнахме пеш до гарата, след което към летището и така завърши приключението ни.
За много малко време с добра организация, посетиме много места и забележителности и то без юркане и останахме много доволни Relaxed

Gku, чертай смело планът, дано нещо от  писанията ми ти влезе в употреба Simple Smile
Здравейте,  четейки темите тук за Тоскана се чудя дали не направихме голяма грешка с това, че резервирахме къща до Каполона и Арецо. Ние сме голяма група, шест възрастни с пет деца под 9 години. Самата къща изглежда прекрасно местенце, а и варианта да се местим с различни нощувки е неприложим при нас. Имаме седем дена като засега желанията са Пиза, Флоренция, Сиена, Сан джемияно, Арецо, Кортона. Харесах си и Монтепулчано, поне това е по-близо. Чудя се дали има смисъл да пътуваме с влак до Пиза или Флоренция при положение,  че сме с коли. Струва ми се, че ще е по-лесно с малкото ми дете, което е на 1г.2месеца.
Лично аз бих пътувала повече сред селата, пазарите,  затънтени улички, кафенца. Ще се радвам на всякакви съвети и препоръки и накъде да се отправим първо. Колкото наближава времето,  повече се притеснявам 😳
Влаковете не са като нашите. А да шофирате и  паркирате във Флоренция- предизвикателство.
Здравейте! Имам билети от 16 до 20 юли от летище Болоня. Планът ми е вечерта като пристигнем нощувка в Болоня, на другия ден като разгледаме с влак или автобус до Пиза. Там за 2 нощувки,  като единия ден целия в Чинкуе Терре и последната вечер във Флоренция.  Полета е вечерта. Някъде четох за трансфер от Флоренция до летище Болоня, но нещо не намерих. Другият вариант с влак за летището до коя гара да гледам, че още ми е мътно.
Приемам всякакви съвети🤗 и ще питам. Благодаря предварително!
Вижте flixbus.
Flixbus спират в Болоня до автогарата, която е до ЖП гарата в града.
https://www.appenninoshuttle.it/ тези спират директно на летището
Благодаря за отговорите! Необходимо ли е предварително купуване на билети за автобус или регионален влак?
За регионалния влак - не, за автобуса може би е добре да си купите, все пак ще гоните полет.
Да дам отчет и за нашето пътуване миналата седмица:
Пиза -  1 нощувка, Флоренция - 1 нощувка, Сиена - 2 нощувки.

Пиза - хотела ни беше в централната част, много близо до Кулата. Така че първо трябваше да се придвижим от летището до там. Точно като излезеш от летището се вижда стоянка на таксита, това ми беше първата опция да стигнем до хотела. Но хората бяха много, а такситата идваха по 1 на 7-8 мин. (ако не ви се ходи пеша или е късно /полетът ни кацна в 20:00ч/ ви препоръчвам да си изчакате реда за такси). Ние, понеже сме по приключенията, решихме да не чакаме и тръгнахме пеш, първо до Пиза Централе /жп гарата/ и после към центъра. Цялото ходене до хотела ни отне около 1 час и 10 мин, 1 път питахме за посоката, бях много доволна, че хотелът ни бе до Кулата, та само трябваше да стигнем до нея Grinning Пиза ни хареса. Кулата е доста по-наклонена, отколкото очаквахме Grinning Да се качиш до върха си беше приключение: качваш стълбите отвътре и тялото ти усеща, че нещо не е наред, че си накриво, че аха-аха ще паднеш, беше се малко страшничко, но си заслужава емоцията. След като излезнахме от Кулата, вече всичко ни се виждаше криво Joy Направихме си разходка вечерта и рано сутринта, и при двата случая нямаше много хора и се снимахме на спокойствие, тълпите почнаха да пристигат след 9 ч.
А, щях да забравя за билетите за Кулата. По време на сутрешната ни разходка /излезнахме към 08:00/ минахме да си вземем билети за Кулата, касата е до нея, има жълти табелки, които насочват натам. Билетите са за определен час, през 15 мин, не закъснявайте! Няма да ви пуснат с никакъв багаж, освен вода, багажът се оставя там, откъдето се купуват билетите. 18 евро на човек.
След изкачването на Кулата, освободихме хотела и тръгнахме към Пиза Централе да хванем влака за Флоренция.  Билетите за 3ма бяха около 25 евро, билетът се издава за дестинация, не за точен час или определен влак. Валидира се на зелените машинки преди да се качиш на влака /няма значение в каква посока ще пъхнеш билета в машинката/, след валидиране важи 4 часа.

Флоренция - пътуването с влак мина неусетно, имаше 2 по-дълги тунела между Empoli и Larsa~~ , които за щастие не накараха ушите ми да заглъхнат. От гарата до хотела пак пеша, бях го избрала да не е далеч. От хотела ни до към края на централната част беше около 25 мин пеша, обикаляхме доста, колко ни душа иска. Интересното беше, че от всичките места, на които бяхме, във Флоренция просто не успяхме да случим на ресторантче и вечерята не беше много добра.
На следващия ден, след закуска, поехме пак към гарата. Ако ще си купувате билет от касите като нас, си оставете достатъчно време за чакане опашка, гарата е голяма, също и опашките. Пред гишетата има машинки за изтегляне на пореден номер, не забравяйте да си вземете. 27 евро за 3ма.

Сиена - Сиена ни очарова, семейството ми беше много доволно, че решихме тук да останем 2 нощувки. Като слезете от влака, следвайте табелите city bus или нещо подобно, влизате в нещо като мини мол, пак следвате табелите за града и почвате да се изкачвате по многото ескалатори, може би 10тина, наклона е много голям. Като стигнете горе, излизате точно пред една старинна арка/порта, хващате наляво и града е съвсем близо.
Градът е на хълмове, непрекъснато се върви нагоре/надолу, почти като в Търново Joy
На следващия ден отидохме до Сан Джиминяно. Намерихме по картата площад Gramsi, влезнахме долу в подлеза, там се купуват билетите, фирмата на автобусите е Tiemme, номер на автобус 130. Взехме си за отиване и връщане, те са едни и същи, просто валидираш в машинката като се качиш на автобуса, 6 евро на посока. Спира точно пред стените на градчето. Спирката за връщане не е на същото място, на което се слиза, а трябва да пресечете малко по диагонал до другата спирка. Освен разходката из Сан Джиминяно, минете и по уличките, на които пише panoramic view, има страхотни панорамни изгледи.

На следващия ден поехме с влакчето обратно към Пиза, с прикачване в Empoli, 32 евро за 3ма. Малко повече да кажа за прикачването. Билетът е дестинация Сиена-Пиза, там няма написан номера на влака, на който ще се прикачвате. Или можете да го видите предварително в интернет, на сайта на Trenitalia или можете да помолите служителят на гишето да ви го отпечата. Като имате номера на влака, много по-лесно ще се ориентирате в Empoli на кой перон да отидете и на кой влак да се качите. Защото например ние бяхме до Пиза, но влака ни беше до Ливорно и това пишеше на таблото. Ако трябваше само по име да го търсим, щяхме тотално да се объркаме.

Със сигурност съм пропуснала много неща, опитах се да обърна повече внимание на нещата, които мен ме вълнуваха като организирах пътуването, за да може да съм полезна на хората, които ще отидат като нас за пръв път. Всичко мина добре, останахме много доволни. Heart

Преди повече от месец приключи и нашето пътуване. Пускам тук линкове  към постове с описанието на пътешествието ни в един друг форум, за да споделя с вас своите впечатления и приключения из тази част на Италия. Определено е прекрасен регион и ще се върнем за още, но вече обикалящи от градче на градче, а не със спане на едно място. Вече, когато е минало повечко време, мога да кажа, че последните, дни които бяха със спонтанна програма , определено ни харесаха повече. Доста неща от предвиденото не видяхме, но и доста неща, които не бяхме предвидили видяхме.
https://magelanci.com/forums/topic/11680-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%B … mp;comment=287596
https://magelanci.com/forums/topic/11680-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%B … mp;comment=287600
https://magelanci.com/forums/topic/11680-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%B … mp;comment=287619
https://magelanci.com/forums/topic/11680-%D0%BD%D1%8F%D0%BA%D0%B … mp;comment=287703
Здравейте на всички тоскански пътешественици.
Искам да кажа, че сме били в Болония, Пиза, във Флоренция беше такъв дъжд, че можем отново да в включим програмата.
Дойде време и ние да посетим истинската Тоскана. Купих билети до Болония от 03.08-08.08, полетите са вечерта.

Вариант едно е следния.
Първата вечер  да спим в Болония, след това да отидем в Арецо, където да нощуваме. На следващия ден да посетим Монтепулчано, Пиенца и нощувка в Монталчино. След това поемаме за Сиена, където имаме и нощувка, в този ден трябва да посетим и Сан Джиминяно. Последната нощувка съм планирала да е в Кастелина или Рада ин Кианти. Това е идеята ако сме с кола под наем. Като не знам как и къде да вмъкна и Волтера.

Имам и вариант 2 ако сме с обществен транспорт. Пак първата нощувка в Болония, 2 във Флоренция, 1 в Сиена и една в Сан Джиминяно?
Как ви се струва?
Здравейте, благодаря на всички, които споделят преживявания и полезна информация.

Почетох доста по форума и сайтове и искам да попитам за трансфер от летището на Болоня до града.
Летим в сряда, като самолетът по разписание каца в 21 и 30 (пупу, да се надяваме да не закъснее).

Видях, че има Aerobus, 6 евро на човек, в същото време на няколко места прочетох, че таксито е към 14-16 евро - хотелчето ни е близо до Stazione Centrale.

Ние като сме семейство с 2 деца ще ни вземат ли в едно такси и това ли ще е цената?
И въобще добра идея ли е да се търси такси (особено като знаем на нашето летище как дебнат като хиенки)?