Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 12

  • 80 530
  • 782
# 480
Благодаря! Ще проуча..Simple Smile
Виж целия пост
# 481
За информация - в КАТ София при плащане на такса масово заявяват на гишето, че не им работи POS терминала и те пращат до банката. При мен репликата беше: "Вчера имаше токов удар и моят терминал не работи". Аз не го приех много позитивно и се измъкнаха с" ще взема на колежката терминала", като дойде време да плащам направо извади устройство, което си беше до нея. Останах с впечатление, че това е симулция, защото другите хора наоколо маово се разхождаха с цветни бележки от банката.
Служителката ходи да снима бележките от POS-a в друго помещение и ги прикача към документите, предполагам това не им е много по вкуса и се опитват да си го спестят.

Та ако не ви се плаща 4-5 лв. банкова такса настоявайте да си "опраят" терминала, все пак на гишетата пише "тук може да платите с банкова карта".

Успех на бъдещите клиенти на КАТ!
Виж целия пост
# 482
Здравейте,
Да повдигна темата Simple Smile
Имам питанка - имам желание да се науча да карам кола / или поне да опитам/
и сега изкача времеви период, в който да запиша курс. От седмица разучавам знаци и решавам
уж актуални листовки. Чудех се за БАС, но пък като ви чета е по-добре да случа на читав инструктор...
Как протича самия курс - първо минаваш теория и вътрешен теоретичен и след това
следва практиката ли? Извинявам се, ако е глупав въпроса, но никъде в интернет не намерих как
точно се случват нещата.
Виж целия пост
# 483
Като запишеш курса ще ти кажат. Нормално е първо да научиш правилника и после да започнеш кормуването.
Виж целия пост
# 484
Като запишеш курса ще ти кажат. Нормално е първо да научиш правилника и после да започнеш кормуването.

Привет! Четох доста по темите, та съм и малко по-запозната вече Simple Smile
Инструктор си намерих, но първо ще се запозная с правилника, свястно помагало имам и онлайн листовки решавам вече - въобще май-май сериозна ще ставам. И да, няма да стане може би от първия път всичко, кой знае. Обаче ми е желание да опитам и ако не стане, няма да ми е драма. Мъжът ми също ще помага, та ще видим.

Я, виждам че има интерес към моята таблица  Grinning
Успях да я изровя и който я иска, съвсем спокойно може да си я дръпне от тук. Линкът е вечен  Wink
Таблицата е писана 2017 година, така че ако има промени, ще трябва да си ги нанесете вие. Успех на всички!

Благодаря за таблицата!
Успех и от мен на всички!
 
Виж целия пост
# 485
Не съм чела назад, но все пак да попитам. Им а ли място в София, където може да се поупражнявам с друг водач в колата до мен. Имам книжка от около 10 г., но не съм карала никога след изпита. Време е да започна.
Виж целия пост
# 486
На паркингите на някоя голяма верига - Метро, Кауфланд. Иначе има нещо като писта в Бухово, ама отдавна не съм ходил и сигурно няма да е в много добро състояние настилката вече.
Виж целия пост
# 487
Не съм чела назад, но все пак да попитам. Им а ли място в София, където може да се поупражнявам с друг водач в колата до мен. Имам книжка от около 10 г., но не съм карала никога след изпита. Време е да започна.

Има един полигон в Панчарево, после може да тръгнеш по пътя покрай язовира и да упражняваш каране между влачещи се хора с малка скорост. От там обръщаш и газ по околовръстното, ще упражниш каране в досадно задръстване Simple Smile
Виж целия пост
# 488
Привет,
Предстои ми изпит пред ДАИ. Simple Smile Може ли да получа малко съвети от преминалите го успешно. Знам, че е важно да внимавам много, да гледам знаците и т.н. Но се чудя удачно ли е да карам бавно? Отнемат ли точки за това или по скоро го поощряват? Говорим за около 20-30км/ч. Е, разбира се, където е възможно, и повече. Чудя се дали да не го приложа като "тактика", за да ми е по спокойно, че виждам всички знаци и т.н.
Виж целия пост
# 489
Привет,
Предстои ми изпит пред ДАИ. Simple Smile Може ли да получа малко съвети от преминалите го успешно. Знам, че е важно да внимавам много, да гледам знаците и т.н. Но се чудя удачно ли е да карам бавно? Отнемат ли точки за това или по скоро го поощряват? Говорим за около 20-30км/ч. Е, разбира се, където е възможно, и повече. Чудя се дали да не го приложа като "тактика", за да ми е по спокойно, че виждам всички знаци и т.н.
Няма да вземеш книжка с 20 км./ч. Закови на 40 км., нито повече, нито по-малко. Моят изпитващ още в началото каза, че не дава книжки на втора предавка. Трябва да покажеш техника все пак, затова карай си на трета, дори на четвърта. Иначе, внимавай за знаци, за отнето предимство (особено на неосигурен ляв завой, когато не можеш да прецениш скоростта на идващия насреща автомобил) и пешеходните пътеки. На неосигурен ляв завой не се изнасяй веднага в кръстовището ако си след трета или четвърта кола, в зависимост от трафика. При престрояване, задължително се огледай добре. Внимавай за улици без право на влизане. Внимавай в малките улички и следи предимството в тях (ако паркираните автомобили са от твоята страна, си без предимство, въпреки това, ако си с предимство, но другият автомобил вече е навлязъл в стеснения участък, отбий и му направи място). Успех!
Виж целия пост
# 490
Значи ще си го карам по нормалния начин. Обикновено на светофар тръгвам на първа, бързо втора и малко след това съм на трета, 30-40км в час, гледам да не стигам до 50, защото много бързо се надвишават. В много редки случаи карам на 2ра. Но си мислех, че за изпита може да е хитро.
Благодаря за неосигурените леви завои, за тях реално ми е голямото притеснение. Или да не видя някой стоп в тези храсталаци сега.
Виж целия пост
# 491
Привет,
Предстои ми изпит пред ДАИ. Simple Smile Може ли да получа малко съвети от преминалите го успешно. Знам, че е важно да внимавам много, да гледам знаците и т.н. Но се чудя удачно ли е да карам бавно? Отнемат ли точки за това или по скоро го поощряват? Говорим за около 20-30км/ч. Е, разбира се, където е възможно, и повече. Чудя се дали да не го приложа като "тактика", за да ми е по спокойно, че виждам всички знаци и т.н.


Хахаха, моят инструктор разправяше за един такъв хитрец, който си мислел че ще изкара книжка като кара на първа и втора. Накрая на изпита една каруца го изпреварила, познай дали е взел книжка  Laughing

Съветите, които мога да ти дам, са:
* Оглеждай задължително 100 метра преди кръстовище за знаци, било то в короната на дърветата или направо заковани на него.
* Внимавай за пешеходни пътеки, хората са като коне с капаци (за тийновете с телефони изобщо не говорим), както и за велосипедисти, те не знаеш от къде ще изскочат.
* Като се престрояваш, задължително погледни във всички огледала, защото е сезонът на мотористите, да не стане беля.
* Трябва да изредиш всички скорости, за да те видят че можеш да превключваш - но не и на 5та. Тя е за магистралата.
* Внимавай с тесните улички, защото са ужас за курсистите - най-вече кой е с предимство и къде може да се мушнеш, за да се разминете с някой. Гледай също да не одраскаш колата.
* Внимавай с паркирането. Не трябва да опираш гумата в тротоара, смята се за ПТП. Остави място, където даяджията спокойно може да си отвори вратата. Гадове са и го правят, за да видят ще мине ли или не. Имай предвид че това е над 100кг живо тегло.
* Ако даяджията ти е дебел, ще се наложи да дадеш повече газ, за да не ти загасне колата. Загасне ли, вземат точки.
* Помоли инструктора да те прекара през маршрута на даяджиите преди изпита (като разберете кой ви се е паднал де). Той знае кои са му любими, а те са същества, които мразят промените. Ако имаш право да избираш кой да е първи (ти или другарчето), избери да си ти. Защото така е много висок процента да минеш по същия маршрут, по който сте минали преди това, а на другарчето ти да се падне някакъв друг. Пък и няма да седиш на тръни на задната седалка и да гледаш като гърмян заек.

Това е за което се сещам. Ако има друго, ще пиша пак. Успех и гледай да не се панираш (до колкото е възможно, разбира се). Ако си втори и първия го скъсат, със сигурност ще ти е стресирано, за това пак казвам, мини първи.
Виж целия пост
# 492


* Ако даяджията ти е дебел, ще се наложи да дадеш повече газ, за да не ти загасне колата. Загасне ли, вземат точки.

Това е за което се сещам. Ако има друго, ще пиша пак. Успех и гледай да не се панираш (до колкото е възможно, разбира се). Ако си втори и първия го скъсат, със сигурност ще ти е стресирано, за това пак казвам, мини първи.

Ох, това с дебелия даяджия ми усмихна деня! Laughing Моята кола се чудех защо на първа дърпа толкова назад на минимален наклон, а то от тежестта на изпитващия било.  Mr. Green Майтапът на страна, но действително на изпита колата е по-тежка - все пак сте минимум 3-ма, а в повечето случаи - 4-ма.

Дали да си първа...хм, не съм сигурна. Ако караш добре, нямаш грижи. Ако не си уверена, помоли инструктора да не те слага след някой, който е много добър. Моят инструктор ми беше "партия" и много точно прецени как да ме нареди, въпреки че аз се справях доста добре. И още нещо, някои от изпитващите карат последния курсист на изпита да ги закара до вкъщи. Така стана и на моя изпит. Аз бях предпоследна и последното момче (след мен) го изкара от обичайния маршрут в квартала и го пусна в центъра на София в пиков час (около 17 ч.). Отделно от това, самото висене цял ден те скапва още повече.

Успех!


Виж целия пост
# 493
Аз пък само да вметна, че накрая на успешния ми изпит, инспекторът ме порица, че съм карала твърде бързо, в рамките на ограниченията, но несъобразено с опитността ми. Едва ли съм карала с повече от 35-40, но той явно не толерираше по-бързото шофиране. Докато на първото ми явяване, когато ме скъсаха за паркиране, тогавашният изпитващ, още на инструктажа си каза, че не признава влачене на втора до края и създаване на предпоставки за задръстване.
Виж целия пост
# 494
FreakOnALeash, не се смей, аз именно заради дебел даяджия загубих точки поради гасене на колата. После да видиш как яко форсирах, за да не се повтори  Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия