Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 20 523
  • 187
# 180


Ето за какво става дума  Confused
Аз съм притеснена и реших да обърна внимание ,защото госпожата е показала тетрадката за лош пример, което значи че другите първокласници са се справили.
Не ни е само тази шарения из тетрадката имаме и друга подобна.
Днес детето е на логопед да видим какво ще каже
не сум от амбициозните родители
(аз с две висши бачкам на частник
сестра ми със средно образование прави империя от магазини )
Нещото което искам е децата ми да са грамотни


Ще ти кажа само,че детето ти пише по-красиво от мен Grinning
За първокласник се учудвам колко красив почерк има!
Не се притеснявай за грешките,няма как всички да са перфектни и еднакви.
Виж целия пост
# 181
Нищо трагично не виждам в показаните листа на първокласничката. Съвсем нормални грешки за 1 клас. Да, не съм специалист, но мисля, че госпожата доста се е изсилила.
Виж целия пост
# 182
Аз също мислех , че това е нормално за 1 кл. но след разговор с госпожата и при положение че детето каза че тетрадката и е лош пример се замислих и реших след като допуска грешки от рода :

Нещото ,което ми е притеснено че детето има поне по три думи в диктовките ,които са нелепо сбъркани  гарга - гарКа ,покрив -Бокрив , кацнал- каЗнал и т. н

Все пак да я погледне по обстойно логопед .
Днес ще каже какво е станало , макар че логопедката по телефона каза , че ще и трябват няколко срещи за диагностиката ... или диагнозата е по правилно не зная .
Благодаря ви че писахте , ще ви следя и ще пиша за резултата .
Всичко добро !
Виж целия пост
# 183
Моят син пишеше четири години упорито "изкам", а неударените "о" и "у", с които започваше дадена дума, ги бъркаше просто задължително. Имах чувството, че го прави нарочно.
Нормално е не всички хора да имаме еднакво развито ухо и усет за езика. Това не е задължително проблем от дислексичен характер.
Но вие вървете пък да ви видят. Дано само не попаднете на човек, който непременно си търси клиентела, че и такива има.
...
Между впрочем е притеснително, ако в първи клас дете или работата му биват давани пред останалите "като лош пример". Дано аз съм те разбрала погрешно и това не е така.
Виж целия пост
# 184
Благодаря ви the wishmaster и vesi1. Явно напрежението ми леко се покачва около изпитите, но има и периоди и на спад. Simple Smile Особено като минат няколко дни от частните уроци, до следващите...

На мен от една страна ми направи впечатление как няколко познати учители са се насочили към приемането по вълна СОП, а до миналата година не беше така. Имам предвид, че според тях родителя си заслужава да си изкара детето болно...

Аз не мисля така, а пък и места в гимназиите все ще останат. А и избор на прекалено елитно училище може би не е най-доброто решение.

Виж целия пост
# 185

...
Между впрочем е притеснително, ако в първи клас дете или работата му биват давани пред останалите "като лош пример". Дано аз съм те разбрала погрешно и това не е така.
TAKA E , TAKA E ...за съжаление
относно логопеда държавен е ( от училището) и не мисля че ще се натяга за работа тъй като ние няма да плащаме
http://www.logoped.bg/i.php/about/team/index.html

това за информация
Виж целия пост
# 186
Здравейте,
Вече втори месец водя Лъчи в Асоциация дислексия - веднъж седмично по 60минути, това са й възможностите за работа. В Русе много се препуска през материала, вече са минали голямото Ф. Не може вечер да я занимавам системно, защото е прекалено изморена и неработоспособна, но с диктовки на всяка дума и изречение, които трябва да се препишат започна да "чува" отделните звуци в думата. Но декодирането става бавно, диктувам на срички, следя за грешки, а тя е твърде неуверена все още. Както ме посъветва Джуди, когато бърка звуци правя диктовка на думи съдържащи само единия звук, после на думи с другия звук. Когато работи с желанае и се старае пише доста красиво, но когато е без желание излиза от редовете, пише едро, разкрачено...
Становището на психоложката и логопедката, които работят с нея в Асоциацията е, че детето показва симптоми на дислексия, дисграфия, диспраксия и дискалкулия. Явно моето дете е от тежките случаи при които са засегнати всички области. Като математиката е отчайващо зле. От втория срок ще бъде на ресурсно подпомагане. Въпреки, че официално оценките са премахнати, нашата госпожа, явно много държи на тях и имаме бележник на първокласника, в който се пишат оценки с думи - Добре, Мн. добре, Отлично и Незадоволително.
В четенето има напредък, но все още й е рано за самостоятелно справяне. Въпреки това забелязвам, че вече автоматизира разпознаването и назоваването на някои срички, други първо си казва буквите и след това сричката. Това, което са отчели и в Асоциацията е, че тя не задържа погледа си, трудно проследява линейно текста, погледът й се мести хаотично. Но имам надежда, че до края на годината детето ще се справи с четенето и писането. Темпото й на работа обаче е много по-бавно отколкото на класа. Позната ресурсна ми каза, че след като я включат на ресурсно ресурсният учител ще подготвя адаптирани работни листи за нея, които класната да използва, т.е най-после обемът и видът на упражненията и задачите ще бъдат съобразени с нейните особености и темпо. Дай боже, това да е така и да има ефект, за да се успокои детето, че и то може да се справя, да почувства, че не е чак толкова трудно, защото сега всичко рефлектира върху поведението й, което много се влоши откакто тръгна на училище. Явно пренастройването на съзнанието, че едно нещо, колкото ни е по-трудно изисква повече усилие и старание, а не тръшкане и отказ при първата спънка ще отнеме доста време. Непрекъснато я хваля и напомням постиженията й, дори изтъквам, че ето тяпот първи опит написа главно Е, а аз много плаках на него докато ми се получи или други букви и неща, т.е всеки среща трудности в нещо.
Минахме ТЕЛКа. Дадоха й 50% за "Смесено специфично разстройство на развитието" и "Смесени емоционални и поведенчески разстройства в контекста на нарушената привързаност". Доволна съм. Първо, че това трябва да й осигури нужното време, разбиране и съобразяване с обективните трудности, които има и второ, че чисто във финансов план ще имам глътка въздух в осигуряване на необходимата помощ.
Виж целия пост
# 187
Моето хлапе е в трети клас. Нашата госпожа постоянно хвали децата. Колкото и малък да е напредъка все ги хвали. Моето дете няма проблеми в училище и ако слушах само нашата госпожа дори нямаше и да заподозра проблем. Винаги ми казва, че детето се справя чудесно. А когато последния път я попитах за четенето ми каза: "Вече има голям напредък - старите текстове ги чете по-добре. С новите има проблеми, но при старите вече почти не срича."
Какво им коства на учителителите да се държат човешки не мога да разбера. Толкова ли е трудно да не сочат с пръст и да показват като лош пример дете, което е допуснало грешка.
Тъй като това дете ми е второ, съм му казала и на него и на всички учители от курсовете казвам, че не може да карат детето да чете на глас. И ако го кажа достатъчно ясно се съобразяват. Ама защо все трябва да го играя лошата майка, която "май ще създава проблеми".
Виж целия пост

Започнете да пишете...

0 резултати за

Страница 1 от 1