Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Проблеми с ученето, или какво знаем за дислексията! - 6

  • 50 585
  • 288
# 180


Ето за какво става дума  Confused
Аз съм притеснена и реших да обърна внимание ,защото госпожата е показала тетрадката за лош пример, което значи че другите първокласници са се справили.
Не ни е само тази шарения из тетрадката имаме и друга подобна.
Днес детето е на логопед да видим какво ще каже
не сум от амбициозните родители
(аз с две висши бачкам на частник
сестра ми със средно образование прави империя от магазини )
Нещото което искам е децата ми да са грамотни


Ще ти кажа само,че детето ти пише по-красиво от мен Grinning
За първокласник се учудвам колко красив почерк има!
Не се притеснявай за грешките,няма как всички да са перфектни и еднакви.
Виж целия пост
# 181
Нищо трагично не виждам в показаните листа на първокласничката. Съвсем нормални грешки за 1 клас. Да, не съм специалист, но мисля, че госпожата доста се е изсилила.
Виж целия пост
# 182
Аз също мислех , че това е нормално за 1 кл. но след разговор с госпожата и при положение че детето каза че тетрадката и е лош пример се замислих и реших след като допуска грешки от рода :

Нещото ,което ми е притеснено че детето има поне по три думи в диктовките ,които са нелепо сбъркани  гарга - гарКа ,покрив -Бокрив , кацнал- каЗнал и т. н

Все пак да я погледне по обстойно логопед .
Днес ще каже какво е станало , макар че логопедката по телефона каза , че ще и трябват няколко срещи за диагностиката ... или диагнозата е по правилно не зная .
Благодаря ви че писахте , ще ви следя и ще пиша за резултата .
Всичко добро !
Виж целия пост
# 183
Моят син пишеше четири години упорито "изкам", а неударените "о" и "у", с които започваше дадена дума, ги бъркаше просто задължително. Имах чувството, че го прави нарочно.
Нормално е не всички хора да имаме еднакво развито ухо и усет за езика. Това не е задължително проблем от дислексичен характер.
Но вие вървете пък да ви видят. Дано само не попаднете на човек, който непременно си търси клиентела, че и такива има.
...
Между впрочем е притеснително, ако в първи клас дете или работата му биват давани пред останалите "като лош пример". Дано аз съм те разбрала погрешно и това не е така.
Виж целия пост
# 184
Благодаря ви the wishmaster и vesi1. Явно напрежението ми леко се покачва около изпитите, но има и периоди и на спад. Simple Smile Особено като минат няколко дни от частните уроци, до следващите...

На мен от една страна ми направи впечатление как няколко познати учители са се насочили към приемането по вълна СОП, а до миналата година не беше така. Имам предвид, че според тях родителя си заслужава да си изкара детето болно...

Аз не мисля така, а пък и места в гимназиите все ще останат. А и избор на прекалено елитно училище може би не е най-доброто решение.

Виж целия пост
# 185

...
Между впрочем е притеснително, ако в първи клас дете или работата му биват давани пред останалите "като лош пример". Дано аз съм те разбрала погрешно и това не е така.
TAKA E , TAKA E ...за съжаление
относно логопеда държавен е ( от училището) и не мисля че ще се натяга за работа тъй като ние няма да плащаме
http://www.logoped.bg/i.php/about/team/index.html

това за информация
Виж целия пост
# 186
Здравейте,
Вече втори месец водя Лъчи в Асоциация дислексия - веднъж седмично по 60минути, това са й възможностите за работа. В Русе много се препуска през материала, вече са минали голямото Ф. Не може вечер да я занимавам системно, защото е прекалено изморена и неработоспособна, но с диктовки на всяка дума и изречение, които трябва да се препишат започна да "чува" отделните звуци в думата. Но декодирането става бавно, диктувам на срички, следя за грешки, а тя е твърде неуверена все още. Както ме посъветва Джуди, когато бърка звуци правя диктовка на думи съдържащи само единия звук, после на думи с другия звук. Когато работи с желанае и се старае пише доста красиво, но когато е без желание излиза от редовете, пише едро, разкрачено...
Становището на психоложката и логопедката, които работят с нея в Асоциацията е, че детето показва симптоми на дислексия, дисграфия, диспраксия и дискалкулия. Явно моето дете е от тежките случаи при които са засегнати всички области. Като математиката е отчайващо зле. От втория срок ще бъде на ресурсно подпомагане. Въпреки, че официално оценките са премахнати, нашата госпожа, явно много държи на тях и имаме бележник на първокласника, в който се пишат оценки с думи - Добре, Мн. добре, Отлично и Незадоволително.
В четенето има напредък, но все още й е рано за самостоятелно справяне. Въпреки това забелязвам, че вече автоматизира разпознаването и назоваването на някои срички, други първо си казва буквите и след това сричката. Това, което са отчели и в Асоциацията е, че тя не задържа погледа си, трудно проследява линейно текста, погледът й се мести хаотично. Но имам надежда, че до края на годината детето ще се справи с четенето и писането. Темпото й на работа обаче е много по-бавно отколкото на класа. Позната ресурсна ми каза, че след като я включат на ресурсно ресурсният учител ще подготвя адаптирани работни листи за нея, които класната да използва, т.е най-после обемът и видът на упражненията и задачите ще бъдат съобразени с нейните особености и темпо. Дай боже, това да е така и да има ефект, за да се успокои детето, че и то може да се справя, да почувства, че не е чак толкова трудно, защото сега всичко рефлектира върху поведението й, което много се влоши откакто тръгна на училище. Явно пренастройването на съзнанието, че едно нещо, колкото ни е по-трудно изисква повече усилие и старание, а не тръшкане и отказ при първата спънка ще отнеме доста време. Непрекъснато я хваля и напомням постиженията й, дори изтъквам, че ето тяпот първи опит написа главно Е, а аз много плаках на него докато ми се получи или други букви и неща, т.е всеки среща трудности в нещо.
Минахме ТЕЛКа. Дадоха й 50% за "Смесено специфично разстройство на развитието" и "Смесени емоционални и поведенчески разстройства в контекста на нарушената привързаност". Доволна съм. Първо, че това трябва да й осигури нужното време, разбиране и съобразяване с обективните трудности, които има и второ, че чисто във финансов план ще имам глътка въздух в осигуряване на необходимата помощ.
Виж целия пост
# 187
Моето хлапе е в трети клас. Нашата госпожа постоянно хвали децата. Колкото и малък да е напредъка все ги хвали. Моето дете няма проблеми в училище и ако слушах само нашата госпожа дори нямаше и да заподозра проблем. Винаги ми казва, че детето се справя чудесно. А когато последния път я попитах за четенето ми каза: "Вече има голям напредък - старите текстове ги чете по-добре. С новите има проблеми, но при старите вече почти не срича."
Какво им коства на учителителите да се държат човешки не мога да разбера. Толкова ли е трудно да не сочат с пръст и да показват като лош пример дете, което е допуснало грешка.
Тъй като това дете ми е второ, съм му казала и на него и на всички учители от курсовете казвам, че не може да карат детето да чете на глас. И ако го кажа достатъчно ясно се съобразяват. Ама защо все трябва да го играя лошата майка, която "май ще създава проблеми".
Виж целия пост
# 188
Не зная как работят и как ги учат да работят, но вчера и двамата ми споделиха, че "госпожата им много обичала да им се подиграва, когато някой допуснел грешка". Поводът бил, че синът ми е написал главно Ч като главно У (ръкописно).

Моето момче - разсеян е, мисли за сто неща, умее да се задълбочава и играе, чете само неща, които са му пряко интересни. Но всичко друго е голяма мъка.
Има много бърз ум, креативен, говори бързо, много, мисли с обеми и абстракции. Почти всички игри и време, когато се е заиграл е с играчки, които си е направил сам. Строи къщи, машини в 3 d. С математиката е перфектен, може да реши задача с подусловия и уточнения с делене и умножение от втори клас, дроби също.... но ако го провокирам устно.
Забелязвам известно изоставане в училище, което до момента отдавах на момчешкия му нрав и темперамента му.
Понеже за момента основните проблеми са с английския, всяка вечер уча с него. Преговаряме букви, чете, глаголи. Започнах игра с едни карти написани отделно думите и ги комбинираме глагол+съществително, кое с кое може, кое не. Справя се много добре.
Ако обаче същото нещо му е написано на един лист - успеваемост 0.  Казва ми, че думите му изглеждат по един и същи начин. Имам чувството, че е друго дете. Виждам в очите му желание да научи и разочарованието, че не може да се справи. Много трудно разпознава в текст f и t, d и b, u и n.
По подобен начин се случи и научаването на таблицата за умножение - категорично отказваше да я учи по начина, по който (наизуст, от листа). Научи я с устни предизвикателства и задачи.
От миналата година почеркът му се промени, стана супер сбит, буквите малки и почти не оставя разстояние между думите.
Още от първи клас ми сподели, че по математика много се затруднява и обърква когато цифрите са поставени във фигури - калинки, капчици, облачета и разни други "красотички" , обърквал се и не знаел какво се изисква от него. В писането често прави грешки с +, -.
Сутринта си дадох сметка, че може би всичко това не е в резултат на разсеяност. Какво следва?
Виж целия пост
# 189
Заведи детето на логопед - специалист по дислексия.
Виж целия пост
# 190
Благодаря! Преди да го направя ще се наложи да преодолея съпротивата от страна на съпруга ми и обясненията, че е разсеян, мързи и аз съм свръхпротективна, леко хипохондрична. Малко в повече му дойде натоварването на сина ми - ортопеди, ортодонти, офталмолог, сега и на логопед като го заведа и ...
Мислите ли, че имам основание да се съмнявам, че проблемът не е чисто от мързелив характер?
Виж целия пост
# 191
Не, не е мързел. Най-характерният белег за дислексия е бъркането или трудното различаване на графично сходни букви (b d, n m, ...). Всичко това са симптоми, че детето изпитва затруднения, които не са от разсеяност.
Казва ми, че думите му изглеждат по един и същи начин. Имам чувството, че е друго дете. Виждам в очите му желание да научи и разочарованието, че не може да се справи. Много трудно разпознава в текст f и t, d и b, u и n.написал главно Ч като главно У (ръкописно). Още от първи клас ми сподели, че по математика много се затруднява и обърква когато цифрите са поставени във фигури - калинки, капчици, облачета и разни други "красотички" , обърквал се и не знаел какво се изисква от него. В писането често прави грешки с +, -.

А това може да се дължи на ХАДВ (хиперактивност с дефицит на вниманието, като е възможно да е по-изразен дефицитът на внимание и по-слабо хиперактивност)
Имам проблеми с момчето, разсеян е, мисли за сто неща, умее да се задълбочава и играе, чете само неща, които са му пряко интересни. Но всичко друго е голяма мъка.
Има много бърз ум, креативен, говори бързо, много, мисли с обеми и абстракции.

Съпругът ви ще трябва да приеме, че детето има трудности, които не се дължат на мързел. Да, детето не е перфектно, но си е неговото креативно момче. Покажете му примери за световно известни хора с диеслексия. Това не е присъда, а предизвикателство. Детето ще получи добро образование и ще има добро бъдеще, ако проблемът се диагностицира навреме и започне специализирана работа за преодоляване на специфичните трудности, които среща. Ще си създаде и компенсаторни механизми. Но това само, ако получи подкрепа. Ако само търпи критики и подигравки как не се справя с нещо или че допуска "глупави" грешки (а те съвсем не са такива) ще му се срине самочувствието и ще потъне в зоната на тройките...
Колкото до класната - срещнете се с нея и й обяснете, че детето ви е с дислексия. Попитайте я защо досега не ви е подала сигнал, че детето има подобни затруднения. Може да поискате и училищният логопед (ако има такъв ) да го консултира. И още нещо - направете й остра забележка, че не е педагогически правилно да се подиграва на детето за грешката, дори и да е от разсеяност. И поискайте да позволи на сина ви да пише главното Ч като малкото, така няма да го бърка с У.
Виж целия пост
# 192
Запазих час за средата на вефруари в Асоциация "Дислексия" в Русе.
Първо да видим прегледа и дали и с какво още може да се помогне.
След това вероятно ще имаме седмица за "обучение" на място. Ще видим.
Иначе срокът приключи добре - има пълно 6. В неделята е на областен кръг на олимпиада по БЕЛ, НО госпожата му говорила за писането. То си му Е проблемно. Много време губи да мисли КАК да напише, вместо КАКВО. А там каза, че се е старал извънредно, както никога до сега... Тя не знае за дисграфията, той не й е казвал. Имаме върху какво да работим - и по четене, и по писане. Но не ми стига капацитетът. Много разчитам на адекватна помощ от там и аз. Видях при децата на мои познати какъв напредък има. Сега вече ми се открехна време да го заведа.
Може ли някой, който е ходил, а не е от Русе, да препоръча удобно място за настаняване в близост?
...
Благодаря! Преди да го направя ще се наложи да преодолея съпротивата от страна на съпруга ми и обясненията, че е разсеян, мързи и аз съм свръхпротективна, леко хипохондрична. Малко в повече му дойде натоварването на сина ми - ортопеди, ортодонти, офталмолог, сега и на логопед като го заведа и ...
Мислите ли, че имам основание да се съмнявам, че проблемът не е чисто от мързелив характер?
Никога не ми е било проблем да приема, че детето има затруднения от обсъждания вид. Знам го, правя каквото мога, за да му помогна. Ако се опитвам да се залъгвам с други неща на никого не помагам. Тя, истината, си е налице, независимо дали ще я приемем или не.
Някои доста отчетливи индикации имате, Вера. Обърнете внимание при истински специалист.
И друг път съм писала в темата - аз "излових" моя син точно с писането по английски в първи клас. Тогава ми светна лампата. И продължи да свети и да блещи по-натам и по български и винаги, когато трябваше да пише текст. И сега е тъй. Макар и да личи по-малко на общия фон. Ако не го познава никой детето, няма да се сети, че има проблем от този вид. Ще реши, че просто е мърляво откъм писане и подредба. Ако е много зле - просто ще откаже да чете написаното /имали сме такива случаи в начална степен/. Или че не е съсредоточено много-много при прочит и прави "случайни" грешки понякога. Но ако поработи с него повечко доста специфични неща се набиват на очи.
Ползвах консултации с логопед, но ми трябва помощ от истински специалисти, с много опит точно с дислексията, а не с други проблеми. Т. к. нашият случай е изключително "чист" - никакви други проблеми няма, само този, затова и той е виден добре, когато се работи с детето. Чудиш се, напр., как така разказва устно перфектно, с богат речник, прави интересни изводи, а като седне да пише освен, че трудно се чете, понякога и използва не много точни думи и изрази. Или има по някое неясно откъм съдържание изречение. Някак не се връзва - не прави правописни грешки, а му се случва да допусне изключително елементарна стилова, например.
Виж целия пост
# 193
Ние ходихме на консултиране в Русе. Доволна съм от това, че ми се изясниха още някои неща. Няма да оставаме за помощ на място, т.к. към момента сме влезли в някакви приемливи граници и това не се налага.
Дадоха ни някои интересни идеи за подобряване на четливостта при писането, които мога да споделя тук, за да се ползват от хора, като нас.
Взехме си тетрадка за техническо писане, за да започне детето да изписва буквите четливо, без изобщо да ги свързва /вече писах няколко пъти, че при дисграфията това е от съществено значение - объркването при свързано писане на букви/. Купихме и писалка с мастило, т.к. когато с нея не се пише ясно и се натиска, оставят петна и така детето се научава да саморегулира натиска и изобщо писането си. Това много се отрази на изписването на буквите, наистина. Третото, което ни препоръчаха, е да започне сам да си съставя мисловните карти на уроците. Досега аз му помагах. Сега ще хвърлим усилия в тази насока, за да не се налага да го правя до безкрай. Освен това установихме липса на внимание за тетайли и не особено добра концентрация и зрителна памет. Вниманието и паметта се тренират, което изисква упражнения. Почвам с мемори карти и задачки за откриване на прилики, разлики, излишни неща в картинки.
Ако се сетите нещо за такива задачки, подобряващи вниманието и паметта, особено зрителната /другите - слухова, логическа, са много добре, за сметка на тази, компенсация е явно/ - пишете. Ще ми бъде много полезно. Детето няма проблем с очите изобщо. Възприятието не страда.
Виж целия пост
# 194
Здравей Judy,

За развитието на зрението се сетих за този клип - https://www.youtube.com/watch?v=3qAJfRy_jwc . Интересните неща започват след първата минута.

Други неща през годините - игра въздушен хокей; да се чете анализ на известни картини, има много детайли, които човек не вижда от пръв поглед; имаше книги със скрити предмети.

И аз се замислям за зрителната памет и представите, че трябва да ги доразвием.

Пиши и ти какво си открила.
Поздрави

Виж целия пост
Коледа 2018

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия