Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2017/2018

  • 143 657
  • 1 139
# 1 110
Какво се случва, ако детето е прието в Шилер и след това не е прието в ПГ? Заема ли се неговото място от следващото дете от списъка на чакащите?
И по-интересният въпрос - детето е прието в Сдружението и ПГ. Но при кандидатстване за първи клас попада примерно в група 8.3 и не бива прието. Какво се случва тогава? Няма ли риск при такава ситуация паралелките от ПГ да намалеят значително в първи клас и ще се запълват ли такива теоретични свободни места?

Изхождам от факта, че критериите за кандидатстване в ПГ се разминават с критериите за кандидатстване в първи клас.
Виж целия пост
# 1 111
Искам да ви питам нещо по темата. Ако съм приета в Шилер, но не и в ПУК на училището, което съм избрала - 145 - има ли шанс да ме прехвърлят в 131во например, при условие, че там съм приета според критериите ?
И моля добрите души, които само спамят и са на заплата, да не ми отговарят - не си правя труда да ги чета вече.

И също така, четох че в предни изпити е имало брой на срички, правилно съм разбрала, нали? А брой на звукове?
След забележката на съвестна съфорумка : миналата година имаше броене на звуци:ТОПКА, МОРЕ,ОКО .. такива думички. Тази година може да е , обаче, отбелязване само на гласни звуци или само на 1 гласен звук - напр.А, О и т.н.( с X се отбелязва само позицията на дадения звук ).  Може и срички да има , но думите няма да са сложни:)

Вие импровизирате ли или имате вътрешна информация? Откъде знаете какво ще е тази година? Пишете с увереност, което говори за ? Mask
Импровизирам разбира се;) Ако сте се готвили някога по дадените примерни помагала и сте прочели последните 3-4 теми , може би и вие ще можете да импровизирате като мен . Дори в изпитите за НУКК , Луис Карол и някои частни училища ,задачите са доста сходни - откриване на разлики, фина моторика,концентрация,памет, броене и поредност, позиция на предметите спрямо един друг( над,под,вътре и т.н),звуци - брой,гласни,позиция в думата; аналогия м/у предмети или такъв,който е излишен; най-дълъг,най-бърз,лети най-високо и т.н.
Виж целия пост
# 1 112
Какво се случва, ако детето е прието в Шилер и след това не е прието в ПГ? Заема ли се неговото място от следващото дете от списъка на чакащите?
И по-интересният въпрос - детето е прието в Сдружението и ПГ. Но при кандидатстване за първи клас попада примерно в група 8.3 и не бива прието. Какво се случва тогава? Няма ли риск при такава ситуация паралелките от ПГ да намалеят значително в първи клас и ще се запълват ли такива теоретични свободни места?

Изхождам от факта, че критериите за кандидатстване в ПГ се разминават с критериите за кандидатстване в първи клас.
Точно така ще се получи - паралелките може да намалеят, или да се обяви външен прием в първи клас.
Виж целия пост
# 1 113
Какво се случва, ако детето е прието в Шилер и след това не е прието в ПГ? Заема ли се неговото място от следващото дете от списъка на чакащите?
И по-интересният въпрос - детето е прието в Сдружението и ПГ. Но при кандидатстване за първи клас попада примерно в група 8.3 и не бива прието. Какво се случва тогава? Няма ли риск при такава ситуация паралелките от ПГ да намалеят значително в първи клас и ще се запълват ли такива теоретични свободни места?

Изхождам от факта, че критериите за кандидатстване в ПГ се разминават с критериите за кандидатстване в първи клас.
Има риск рззбира се, но от сдружението няма да има кой да го признае и да ви отговори. За справка какво може да очаквате погледнете дискусиите по приема преди 2г в 55 СОУ, когато деца приети в сдружението, не бяха приети в училището.
Виж целия пост
# 1 114
Какво се случва, ако детето е прието в Шилер и след това не е прието в ПГ? Заема ли се неговото място от следващото дете от списъка на чакащите?
И по-интересният въпрос - детето е прието в Сдружението и ПГ. Но при кандидатстване за първи клас попада примерно в група 8.3 и не бива прието. Какво се случва тогава? Няма ли риск при такава ситуация паралелките от ПГ да намалеят значително в първи клас и ще се запълват ли такива теоретични свободни места?

Изхождам от факта, че критериите за кандидатстване в ПГ се разминават с критериите за кандидатстване в първи клас.

Щом не е прието в ПГ или в 1ви клас, Шилер остава един спомен. Кое не е ясно? Има критерии и приема се осъществява по тях. Всичко друго са несъществуващи хипотези.
Виж целия пост
# 1 115
Всъщност би било много хубаво и полезно, ако сдружението има отговори на тези въпроси, защото те касаят кандидатстващите деца. Никой обаче не комуникира това, което създава предпоставки за рисковете, които вие описвате с неприемането в училище.
Виж целия пост
# 1 116
Хайде да размърдаме темата. Как сте? Вълнувате ли се? А децата? До къде сте с подготовката? Остана една седмица....

BTD, аз се вълнувам и то много Scream, все едно аз ще се явявам Smile . Обмислям какво може да съм пропуснала да кажа на детето ми и така през последните дни ми хрумват постоянно "безценни" напътствия, които бълвам точно докато играе на някоя игра и изобщо не се интересува от тях. Погледът й ми говори: "давай по-бързо и без това не те слушам". Понякога пък ме отпъжда деликатно като муха с лежерен жест с полюшваща се ръчичка.
   Притеснявам се да не се разболее в предстоящите дни, да не се разплаче, да не губи време в оглеждане на обстановката по време на теста и всякакви майчини обичайни тревоги. 
   Хубавото е, че детето не се вълнува изобщо, въпреки, че пърхам като колибри около него! Дано така да е и в следващите 3 дни Smile . Вкъщи никой не споделя моите трепети, сама съм в това начинание Satisfied

  Подготовката през последните седмици си мечтах да е много интензивна, но пък имах доста работни ангажименти, които не ми позволиха да я осъществя според очакванията. Реших поне да рисуваме вечерите, но срещнах отпор от всички членове на семейството Thinking , достатъчно било за толкова малко дете и последните дни нищо не бивало да се прави Animal See No Evil Късат ми сърцето с тази незаинтересованост Laughing, провалят ми усилията!

Виж целия пост
# 1 117
Хайде да размърдаме темата. Как сте? Вълнувате ли се? А децата? До къде сте с подготовката? Остана една седмица....

BTD, аз се вълнувам и то много Scream, все едно аз ще се явявам Smile . Обмислям какво може да съм пропуснала да кажа на детето ми и така през последните дни ми хрумват постоянно "безценни" напътствия, които бълвам точно докато играе на някоя игра и изобщо не се интересува от тях. Погледът й ми говори: "давай по-бързо и без това не те слушам". Понякога пък ме отпъжда деликатно като муха с лежерен жест с полюшваща се ръчичка.
   Притеснявам се да не се разболее в предстоящите дни, да не се разплаче, да не губи време в оглеждане на обстановката по време на теста и всякакви майчини обичайни тревоги. 
   Хубавото е, че детето не се вълнува изобщо, въпреки, че пърхам като колибри около него! Дано така да е и в следващите 3 дни Smile . Вкъщи никой не споделя моите трепети, сама съм в това начинание Satisfied

  Подготовката през последните седмици си мечтах да е много интензивна, но пък имах доста работни ангажименти, които не ми позволиха да я осъществя според очакванията. Реших поне да рисуваме вечерите, но срещнах отпор от всички членове на семейството Thinking , достатъчно било за толкова малко дете и последните дни нищо не бивало да се прави Animal See No Evil Късат ми сърцето с тази незаинтересованост Laughing, провалят ми усилията!


И ние бяхме така- единственото,което го мотивира е обещанието, че ако се постарае,концентрира и представи добре,ще му купим нов,хубав таблет за РД 🤣🤣🤣😋
Виж целия пост
# 1 118
Моето дете дори не знаеше, че ще се явява на изпит Simple Smile Обясних, че ще я заведа в едно училище, за да види какво означава да седиш на голям чин, ще има и учителки, които ще раздадат задачи за решаване. Да се опита да реши каквото може, а ако не успее - няма нищо страшно. Детето отиде с усмивка и песен, излезе много щастлива. Имаше доста деца, които бяха притеснени, имаше и такива, които плачеха, много ми дожаля за тях.
Последните 2-3 дни нищо не сме решавали. 
Виж целия пост
# 1 119
Еее най-накрая нещо различно от дразги тук. Благодаря ви момичета за споделените тревоги. Аз също много се вълнувам. При мен близките ме подкрепят, но съм сама с нея в подготовката. Аз все се притеснявам да не би да я притисна повече отколкото е нужно и да я пренавия. Минахме всички книжки от посочените в сайта за тази година, но тези двете на Фют имаха доста сложни задачи според мен. С рисуването не се справя много добре. Не се сещам какво друго освен къща, дърво и човек за рисунките. Със звуковия състав мисля, че ще се справи, но със задачите за памет или критично мислене не съм убедена. Утре мисля вече да не се занимаваме с нищо. В крайна сметка си повтарям "каквото стане", но ако трябва да съм честна много се вълнувам и искам да стане. Вие ползвахте ли други книжки за подготовка освен посочените? Откога готвите децата? Какви полезни съвети давате? Например моята дъщеря често ме пита, ако сбърка какво да направи. Аз казвам , че трябва да попита учителките там.
Виж целия пост
# 1 120
Кайлис браво на теб за психологическия подход. Аз май не съм до там умела.
Виж целия пост
# 1 121
Какво се случва, ако детето е прието в Шилер и след това не е прието в ПГ? Заема ли се неговото място от следващото дете от списъка на чакащите?
И по-интересният въпрос - детето е прието в Сдружението и ПГ. Но при кандидатстване за първи клас попада примерно в група 8.3 и не бива прието. Какво се случва тогава? Няма ли риск при такава ситуация паралелките от ПГ да намалеят значително в първи клас и ще се запълват ли такива теоретични свободни места?

Изхождам от факта, че критериите за кандидатстване в ПГ се разминават с критериите за кандидатстване в първи клас.


Ето тук е мястото, представител на Сдружението да отговори съвсем ясно на тези въпроси, които предполагам вълнуват всеки един родител. Задължително е и тази информация да я има на сайта на Сдружението. Това е прозрачността за която говорехме, че липсва. Всеки един родител следва да е уведомен от Сдружението официално за рисковете по приема, във връзка с правилата за прием в общински училища. А не да се очаква сам да се сети или да се питат близки и познати.
Виж целия пост
# 1 122
Навремето не казах на децата, че отиват на изпит, а  да порешават малко интересни задачки с други деца. Да не ги стресирам. И добре направих, защото първото впечатление от 145-то беше не особено добро след ремонтирана с европейски пари детска градина, с нови мебели и т.н. После се запознаха с приятелчета от ПГ-то и забравиха за обстановката. Стаята им е уютна, светла и чиста и за тях това е достатъчно .Това е тяхното училище.

Виж целия пост
# 1 123
Моля да отговорите! Това е може би най-съществения въпрос, който вълнува родителите на децата от тазгодишната кампания. Ако нямате отговор, поне го заявете публично и открито, за да може родителите да вземат обоснован избор, а не да бъдат подлъгани, че в 1-ви клас, децата им трябва да сменят училищата, ако нямат уседналост и прилежаща територия.

Виж целия пост
# 1 124
Моля да отговорите! Това е може би най-съществения въпрос, който вълнува родителите на децата от тазгодишната кампания. Ако нямате отговор, поне го заявете публично и открито, за да може родителите да вземат обоснован избор, а не да бъдат подлъгани, че в 1-ви клас, децата им трябва да сменят училищата, ако нямат уседналост и прилежаща територия.

Ами аз ще ви отговоря ( пак ще импровизирам , обаче Simple Smile Simple Smile ). На сайта на Сдружението, ясно е написано, че деца , които не са приети в съответното училище -партньор - няма как да бъдат обучавани. Всяка година правилата за прием се менят и никой не може да каже - другата година какво ще е. На този етап, всеки нормално разсъждаващ родител , трябва да е наясно , че за да бъде приет в ПГ или 1-ви клас, в училищата -партньори трябва да отговаря на определени критерии , които за съжаление са различни( По този въпрос съм писала становище при обществените консултации на 2-та проекта и съответно - те са приети... което означава, че и от СОС смятат , че е наложително да има ел. система  и еднакви критерии за прием за ПГ  и 1-ви клас). Всички са наясно, че е безумие сегашното положение  - и освен да предизвика отлив от подготвителните групи към училищата , няма да доведе до нещо съществено. Та в този ред на мисли , ако някой родител иска детето му да се обучава към сдружението Шилер  в подбрана среда , и още повече , иска това да става в 55-то или 145-то училище, трябва да си прецени на какви критерии отговаря и най-малкото да има/придобие настоящ адрес в прилежащата територия на някое от двете училища ( да ме прощават всички , но това е решението на така заложените критерии). Настоящият адрес носи 2т за прием в ПГ( без уседналост) , но другата година детето ще е вече с над 1 год. уседналост и ще попада в 8.2 група( 1-3 год), което пак не е върха на сладоледа , но си е доста добър шанс. Резултатите от изпита, ще са ясни още преди започване на кампанията по кандидатстване  и всеки ще има 1 месец, да се ориентира. Също така , за ПГ кандидатстването е по електронен път и всеки може да прецени, какви са му шансовете с точките , които събира.Приемът в 131-во  ще е по-лесен  и може да не се налага въобще смяна на адресната регистрация ...но никой няма как да ви обещае на 100% , че ще ви приемат детето в 1-ви клас , защото не се  знае дали няма да започнат хоратат от квартала да го предпочитат. За сега , не се наблюдава такава тенденция все още и аз лично не съм го правила упражнението със смяната на адреса - смятам , че все до 3-то класиране ще ни приемат Simple Smile  Simple Smile Simple Smile  
Между другото- само за инфо на Артъри..че се е засилила към Луис Карол ... родителите на деца от ПГ там , са били "посъветвани"  да си намерят адрес в прилежащата територия на училището ( миналогодишната) .. и това е било още преди НГ( а там май са поне 5 паралелки ПГ). Верно е , че повечето ще са в 8.3. група, но пък и там никой не може да ти гарантира на 100% , че ще ти приемат детето. Там обаче , не им пука особено - щото децата са касички , и дали са от квартала , дали могат или не ..не им е особено в интереса. Аз все не мога да си обясня, защо след като е толкова хубаво и качествено обучението в това 10-то училище ( съвместно с Луис Карол) , пак подбрани деца, пак са заинтересовани родители  ..и въпреки това по резултатите от външното оценяване са топлкова назад Sad Sad
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия