Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 75 070
  • 739
# 150
втори + трети = 62
трети + четвърти = 50
втори + четвърти = 70
втори + трети + трети + четвърти + втори + четвърти = 62 + 50 + 70
2 ( втори + трети + четвърти) = 182
втори + трети + четвърти = 91 общо
Четвърти = общо - (втори + трети) = 91 - 62 = 29
Втори = 91 - 50 = 41
Трети = 91 -70 = 21
Виж целия пост
# 151
министър Дидева
Благодаря!!! Kissing Heart
Виж целия пост
# 152
Моля за помощ за задача 13 от МС "Хитър Петър" 2016. Отговорът е В.

13. Петър има 216 топчета – по 36 бели, зелени, червени, сини, оранжеви и жълти.
Той разделил топчетата в няколко кутии (възможно е в някои кутии да има по едно
топче). Във всяка кутия има топчета само от един цвят. Едноцветните топчетата са
разделени по равно в четен брой кутии. Във всеки две кутии, в които топчетата са с
различни цветове има различен брой топчета. Петър избира няколко кутии, така че
във всяка от тях да има различен брой топчета и общият брой топчета в тези кутии
да е 19. Най-много колко кутии може да избере Петър?
А) 2 Б) 3 В) 4 Г) 5 Д) 6
Виж целия пост
# 153
6 варианта кутии-топчета, по един за всеки цвят
2х18
4х9
6х6
12х3
18х2
36х1
19=18+1 или 19= 9+6+3+1
Виж целия пост
# 154
Благодаря, министър Дидева. Едва сега, като видях решението, разбрах условието на тази задача. С малки изключения, задачите от това състезание ми се струват много трудни.
Виж целия пост
# 155
Хора, помагайте!

Последната задача - осма!!!

Виж целия пост
# 156
След като AOB=α, то ъгъл CAB=90-α/2.
Страната BC=a.tg(90-α/2)
Виж целия пост
# 157
След като AOB=α, то ъгъл CAB=90-α/2.
Страната BC=a.tg(90-α/2)

Много благодаря!  bouquet
Виж целия пост
# 158
Как да обясня на първокласник принцип или алгоритъм за решаване на задачи от типа: 1+ _ = 3 или 2 = _ - 1 ; т.е. задачи с едно неизвестно, но за ПЪРВИ клас! Това чрез досещането колко да прибавим, извадим или от колко е извадено е объркващо за детето. Тя ли не може да разбере какво трябва да се прави и как или аз не мога да й обясня, не знам? Помагайте иначе ще пробвам както аз си знам с х, като ролята на х ще играе празното квадратче.
Виж целия пост
# 159
С вълшебната думичка "колко" не става ли?
1 плюс Колко е равно на 3
2 е равно на Колко минус 1 ; Колко минус 1 е равно на 2 - по-лесното може би.

Тези задачи са по принцип препъни камък за първолаци, нищо че много родители смятат, че в предучилищна вече знаят като за първи клас.
Виж целия пост
# 160
Не. Не разбира какво се иска. По принцип малката е с известно изоставане в НПР и трудно "загрява". Това наистина е препъникамък. Лошото е, че е съвсем в началото и може да обезсърчи детето. Като не разбира или й е трудно губи интерес и желание. Някой беше писал нещо за алгоритъм, но какъв?
Виж целия пост
# 161
Да, рисувай квадратче на мястото на неизвестното - "запиши пропуснатото число в квадратчето".

Виж целия пост
# 162
Може да е нагледно в началото. Примерно с моливите от несесера: Имам едно моливче, а ми трябват три. Я да видим колко трябва да си взема още? И детето да даде нужните моливи.
Виж целия пост
# 163
Има ли някакъв вариант без Х да се реши следната задача:
Бояна и Иван купуват подарък за РД на свой приятел. Бояна има с три лева по-малко от цената на подаръка, а Иван с 5 повече от цената на подаръка. Двамата общо имат 16 лв. Колко струва подаръка?
Виж целия пост
# 164
Иван може да купи подарък и ще му останат 5 лева. От тях като даде на Бояна 3 лв. и тя ще вземе подарък, а той ще има 2 лв.
Значи с общите 16 лева децата могат да купят два подаръка и да им останат 2 лв, т.е. дватат подаръка струват 16-2 лева или единият струва 7 лв.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия