Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София III

  • 102 798
  • 1 272
# 270
Ако не ви харесва квартала - сменете го, но който си е избрал хубав квартал, платил си е за него и е видял, че до блока му има 2 училища, няма ли право да запише детето си поне в едно от тях. Заради тези, които не харесват избора си на квартал, страдаме тези, които сме си избрали пък да живеем до най "елитното" училище.
съветът ти е практически неприложим - ако искаха да си сменят квартала, хората щяха да го направят, стига да могат да си го позволят. или понеже са с по-ниски доходи и живеят в наследствена панелка например, децата им са неелитни и трябва да се задоволят с олюпеното училище с нискоквалифициран персонал (пак примерно). така се създават гета всъщност - с капсуловане и изолиране на хора с по-ниски доходи и ограничаване на възможността на поколението им за развитие и надграждане.
правото на собственост върху жилището не дава право на записване на детето в най-близкото училище, такова право, предвидено в закона за образованието няма. не виждам как точно страдаш. в тази връзка, в близост до едни от най-скъпите и луксозни квартали и жилищни зони няма “добри“ училища. тези хора, които плащат данъци колкото аз в центъра, какви права имат и каква вина за лошата образователна политика на държавата?
Виж целия пост
# 271
Ако тези амбициозни родители вложат енергията си за подобряване на кварталното си училище и протестират там да има добра материална база и влагат там за ремонт на стаята и вдигат нивото на обучение като водят детето си добре подготвено и на ниво ти тогава ще се реши проблема с различните нива. Няма как всички по - високо образовани родители да записват децата си в 10 училища и да очакваме различна ситуация. Аз бих съветвала министерството да се погрижи да се спази принципа за близост и оседналст и това ще вдигне нивото и в училищата с по - нисък наплив.
А тези, които са приети в 133 су - това е пример, какво са вложили в това училище, може би негласно обещание да ремонтират класната стая?
Въпросните 10 училища не са ли общински, както и другите. С какво са те по-различни?
Или са за по-отбрани хора? Чичко Паричко и нашите министерски хора?
А аз бих ги посъветвала: общинските училища да станат на относително еднакво добро образование и добра материална база.
Имам съседка самотна майка, която пусна дъщеря си да ходи сама на училище от първи клас. И в квартала има още много такива майки. Та ако тези жени не можеха да запишат децата си в близкото училище , не виждам как щяха да се справят без помощ от никого. Ако на вас не ви е проблем да строите бабата пенсионерка да се юрва в 7 сутринта да води детето на училище, то за самотните родители е невъзможно.
Да, това вече е аргумент!
Виж целия пост
# 272
Имам съседка самотна майка, която пусна дъщеря си да ходи сама на училище от първи клас. И в квартала има още много такива майки. Та ако тези жени не можеха да запишат децата си в близкото училище , не виждам как щяха да се справят без помощ от никого. Ако на вас не ви е проблем да строите бабата пенсионерка да се юрва в 7 сутринта да води детето на училище, то за самотните родители е невъзможно.

Забелязвам, че винаги се стига до самотната майка с цел да се предизвика умиление у читателя - ами да горката самотна майка, наистина, ето този човек се сети за самотните майките.

А да ви хрумна за самотната майка без строена баба, която ходи на работа и предпочита да си запише детето някъде близо до работа , или на път до там, т.е да избере най-удобното и подходящо училище за детето си - НЕ, не може, казвате вие! Да го записва САМО в отсрещното така наречено "квартално" и никъде другаде, дори да й е по-удобно друго.
Искаше ми са да дам пример с точно такава моя съседка самотна майка, но нямам - и около нас няма много такива (ако разбирате какво намеквам) , но наистина предпочитам те да имат избор къде да записват децата си, където им е по-удобно.
 

Виж целия пост
# 273
Този идеалистичен призив за облагородяване на средата, правенето на училището по-добро, ремонта на класната стая... не бой се, първата работа е да поискат от родителите на първолаците да ремонтират класната стая - я дъска, яшкафчета, я нещо друго. Гут морген, както казва Бай Ганю.
тая работа с точките по местоживеене е нож с две отриета, защото ако имаш кофтия късмет да си в района на кофти училище, направо си изтеглил късата клечка и не по месторабота, ами и по всякак ще гледаш да се класираш за друго училище, само не и за кварталното.
Виж целия пост
# 274
Ако тези амбициозни родители вложат енергията си за подобряване на кварталното си училище и протестират там да има добра материална база и влагат там за ремонт на стаята и вдигат нивото на обучение като водят детето си добре подготвено и на ниво ти тогава ще се реши проблема с различните нива. Няма как всички по - високо образовани родители да записват децата си в 10 училища и да очакваме различна ситуация. Аз бих съветвала министерството да се погрижи да се спази принципа за близост и оседналст и това ще вдигне нивото и в училищата с по - нисък наплив.
Ама вярвате ли си като ги пишете тези неща? Аз трябва да си обучавам детето у нас и да го водя научено, да платя ремонта на училището, да наема кадърни учители?! Принципът на Уседналост е изключително малоумен в този му вид и аз лично бих посъветвала министерството да си го коригира и после да се стреми да го спазва!
Виж целия пост
# 275
Ако аз ще правя всичко това защо изобщо да го водя на училище? Че и да плащам ремонт на всичко отгоре, и една камара сборници. Да взема и вместо чистачката да лъсна тоалетните или вместо счетоводителя да попълня декларациите? изобщо давай да вършим всичката работа нацяла институция!
Виж целия пост
# 276
Сещам се за 7 майки сами отглеждащи децата си(повечето разведени или с мъже работещи в чужбина) и всички те записаха децата си в кварталното училище. И това стана в период, когато училището се водеше за много западнало.  Не искам да предизвикам умиление, но ако за вас най-важното е запишете детето в най-доброто училище, други искат само да са спокойни, че детето ще се прибере у дома само и без проблеми.

На всеки му се иска детето му да е гениално и неотразимо, но процента такива деца е много малък. Казвам го, като майка минала по този път. Опитът ме промени и мечтите ми за малките деца са съвсем различни. Искам на първо място да са щастливи и да изживеят детството си. Нямам притеснение, че няма да се научат да пишат и смятат.
Виж целия пост
# 277
във всеки случай училищетто, от което преместих децата си заради директорката, вече е в списъка на изпадналите. Тя успя за няколко години да направи така, че да прогонва отличниците и по-кротките деца и да си задържа и прибира трабълмейкъри, учтиво помолени да напуснат други училища. Ето го резултатът и нито родителите са виновни, нито децата, а главата.  По-добре в далечно училище и да търча да прибирам и водя, отколкото в скапаното квартално, което ми е по район.
Виж целия пост
# 278
По повод споровете за общинските училища и проблемите в България за прием в първи клас, водих дълъг разговор с моя близка живееща в Лондон. И там има добри и лоши училища, както и общински и частни. За общинските/държавни не се кандидатства. Разпределят се децата по местоживеене. Там обаче трудно може да живееш на мним адрес. Ако родителите са твърде амбициозни и имат претенции за най-доброто училище или си сменят квартала/жилището или си плащат за частно такова. Да вземат и тук да почнат да ги разпределят служебно само по този критерии и да се приключат тези безсмислени спорове по форумите. Imp
Виж целия пост
# 279
Не искам да предизвикам умиление, но ако за вас най-важното е запишете детето в най-доброто училище, други искат само да са спокойни, че детето ще се прибере у дома само и без проблеми.

всеки с приоритетите си. аз може и швейцарски пансион да искам, а айшето от незаконната съборетина в отсрещната градинка - детето ѝ да се научи да си попълва молбата за деЦките, но пък ако сме от един район, ще си водим децата заедно на училище, нал' тъй?
и въобще не виждам логика да се намесват самотните майки, това не са жени за окайване, някакви маргинали или социални инвалиди, а хора като всички останали, отглеждащи децата си самостоятелно, заради собствения си избор или принудени от обстоятелствата. наличието на чифт родители не е гаранция за безпроблемно или поне по-лесно отглеждане на деца.
Виж целия пост
# 280
Вдигам ръце! Записвайте си децата където искате, сменяйте си адреса и местоработата и фалшифицирайте документи за инвалидност и каквото друго ви дойде на ум. Прецаканите все някак ще се оправят. Като стигнем седмокласната тема с кандидатстване, пак ще си говорим.
Виж целия пост
# 281
Вдигам ръце! Записвайте си децата където искате, сменяйте си адреса и местоработата и фалшифицирайте документи за инвалидност и каквото друго ви дойде на ум. Прецаканите все някак ще се оправят. Като стигнем седмокласната тема с кандидатстване, пак ще си говорим.
Двойният аршин е велика работа...На никого не му попречи факта, че мъкна детето на градина в Горубляне всеки ден в задръстванията по околвръстното и излизаме половин час по-рано, а в зимата и тъмниците и в повече, защото в градината, която е под прозореца ми не я приеха, и не само в градината под прозореца ми, ами в нито една градина в Младост не я приеха, ама сега изведнъж рЕзко взе да пречи, че искам да я запиша в училище, което е на 15мин от нас, а не в това, което е на 10. Интересно ми е къде беше критерия за близост и уседналост преди 3г?
Виж целия пост
# 282
Monza, седмокласната тема е ... друга тема, нерелевантна към обсъжданата. от всички сочения с пръст от твоя страна, не разбрах само ти какво предлагаш? как според теб трябва да се промени системата, за да няма ощетени, недоволни, привилегировани, но пък децата да получат добро начално образование?
Виж целия пост
# 283
Monza, седмокласната тема е ... друга тема, нерелевантна към обсъжданата. от всички сочения с пръст от твоя страна, не разбрах само ти какво предлагаш? как според теб трябва да се промени системата, за да няма ощетени, недоволни, привилегировани, но пък децата да получат добро начално образование?
То доброто образование не е хляб да си го купиш на пазара. Образованието е поне двустранен, а най-често и тристранен процес.
Виж целия пост
# 284
Ами старата система като че ли работеше по-добре, поне за прословутото 133-то - нямаше точки - приемаха всички по местоживеене,  с адресна регистрация от определено време (наистина са малко децата в централната част); после всички с братя и сестри и накрая тези по месторабота. Да, чакаше се, по-нервните и три дни чакаха, но като искаш много определено нещо, полагаш и усилия.
Настоящата система с точките и измислените подточки изкриви системата, за мен не редно дете от друг квартал да измести живеещото срещу училището, ако то иска да учи там. Пък ако иска майка му да го води в Младост до работата си, да има свободата да го направи след като се нареди на опашката там.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия