91 НЕГ "Проф. Константин Гълъбов" - тема 2

  • 104 823
  • 773
# 585
Малка промяна: От Ж клас едно дете е отпаднало/отказало се е за устен, а още 4 други деца са добавени, на които неправилно са им маркирали несъществуващи грешки. Устният изпит е утре и аз искрено пожелавам успех на всички деца!
Виж целия пост
# 586
И аз стискам палци на децата утре.
Да бъдат спокойни е най-важното.
Виж целия пост
# 587
Успех на всички деца утре!
Виж целия пост
# 588
Дано се справят всички деца успешно и най-вече постигнат това което искат Simple Smile
Относно това, което е можело да се направи в началото на година за 8Б клас, искам да кажа следното - аз не съм немско говорещ човек и като такъв ми е доста трудно да преценя какво и как се взима и преподава. Това, което можех да направя е да проследявам и сравнявам взетия материал от думи и граматика в класа, с този в другите класове, доколкото мога. Освен това записах детето да ходи на урок един път седмично, за да може, ако има въпроси свързани с материала да попита някой, който да й помогне и обясни адекватно. И до края на първи срок нещата вървяха горе-долу добре. С идването на втория срок и особено след априлската ваканция положението според мен се влоши драстично, не мога да си обясня причините за това, но те спряха да правят контролни, спряха да взимат думи, да не говорим за граматиката. След това дъщеря ми започна да ходи на уроци и при друга госпожа (защото виждах, че нещата излизат от всякакви рамки) и думите на детето не можеха да опишат възхищението и радостта от обяснението и начина на преподава на другата учителка. Това ми е болното - не за лайстунг, не за това кой колко точки е получил и колко не е, а за това, че близо 30 деца всяка година остават излъгани. Тази учителка не само, че НЕ може да обясни учебния материал, но тя не прави и най-бегъл опит за комуникация с децата. Те не разбират изобщо какво им говори, да не говорим, че по този начин губи и цялото им уважение. Учат някакви думи и нещо, което изобщо не им е ясно какво е. Щом дъщеря ми ми каза, че в този език няма никаква логика и след това при обяснението на другите учителки - "А, мамо то това било много лесно" значи можете да си представите разлика. А за реагирането по-рано - не виждам начин да се реагира по-рано, защото реално няма никаква база за сравнение дори и в края на първия срок. На базата на какво да подадем оплакване, на базата на какво да искаме проверка? Затова мисля, че ако се прави нещо трябва да се направи от родители на деца, които вече са минали 8 клас и могат да покажат обективни сравнения между резултатите на другите класове и нейния клас. Дори да са вътрешни резултатите, дори да не дават 100 % обективна оценка, пак са общи резултати на един изпит на деца от всичките 8 класове.
А че те ще научат езика, ще го научат, но не е редно нито родителите, нито децата да минават през този кошмар в продължение на цяла една учебна година.
Дано да се организираме родителите и да направим нещо.
Успех още веднъж на дечицата днес Simple Smile и весела ваканция на всички.
Виж целия пост
# 589
За всички, които сравняват нивото на класиралите се за лайстунг и тези, които не са се класирали.
Моля, не бъркайте изпита за лайстунг с нивото, което децата ви са постигнали през годината!
Този изпит е критерий САМО ДОНЯКЪДЕ. Изискванията са специфични и не е задължително да обвинявате "тъпото си дете" или "безхаберната му учителка", че не се е представило добре. Не че няма такива учителки в 8.клас. Не че няма деца, които не могат да постигнат високо ниво/ по принцип или пък на този етап на обучението - обикновено повечето наваксват по-късно/. НО: ако децата ви не са упражнявали достатъчно специфичния за лайстунг формат на писмен, ако на устен не са комуникативни, усмихнати, отворени, общуващи си с германците като с другарчето по чин - леко и непринудено, колкото и знания  да имат на теория НЯМА да бъдат класирани. Което изобщо не означава, че имате неможещо и незнаещо дете.
Знам, че е голяма болка на родителите, ако детето им не бъде прието, сравняват го с останалите, търсят виновни. Родителите на приетите пък литват до небето от гордост. И едното и другото са много относителни неща.
Запазете спокойствие и си помислете, наистини ли искате това? Защото много други родители тук се хвалеха до един момент, че е леко, че децата им се справят без проблем/9. клас обикновено нямат никакво напрежение/ и после тихомълком изчезват от темата и спират да пишат, защото децата им не се справят, не харесват начина на преподаване, дипломата се очертава много ниска и са ги преместили в ДСД. Или пък просто се ориентират към ТЕСТ ДАФ, защото са решили да кандидатстват с българската, по-високата диплома, и родителите хвърлят пари за подготовка на курсове и учители. Повечето родители на преместени деца няма да ви кажат истината, защото не искат да признаят, че са се заблудили. Единици деца показват завидно здрави нерви и непукизъм относно режещото оценяване на германците и оцеляват. Има и такива, разбира се, не всичко е черно. Просто вие сте тези, които познавате най-добре децата си и трябва да решите, дали могат да се справят с тези предизвикателства.

Категорично не споделям изложената позиция! Преместват се единици, а не масово. Тест DaF се държи, "за да се вържат гащите". Масово се кандидатства с немската диплома, която е по-ниска, но пък винаги изненадва, че все пак не е толкова ниска! Имам преки наблюдения напр. тази година от дете, което е далеч от представите ми за за гений или амбициозен зубрач, но очаква дипломата му да бъде между 1.1 и 1.2! А това е супер! Като цяло оценките в немския отдел са по-ниски през годините, но начинът на изчисляване на крайния успех след матурите компенсира до голяма степен и немските дипломи в крайна сметка се доближават до българските. Преобладаващи 11-ки и 12-ки дори при липса на 15-ка също могат да доведат до максимална диплома. Резултат от 150 до 165 точки се приравнява на 1.0!
Относно преместванията - категорично от сегашния 10ти клас няма преместили се. Преместванията не се толерират от немския отдел, там се отчита успеваемост и целта е възможно най-много ученици да положат немски матури. Да, има и ученици, които не се справят съвсем добре. Около 3-4 от клас, чиито родители са привиквани на отделни разговори на 4 очи. Но натиск или желание за преместване поне засега няма.
Виж целия пост
# 590
При нас дилемата втори език отново се завърна. Беше решила да е руски, като с английския да продължи извън училище.Сега се замисли дали да не избере англ., за да си остане със съучениците, а и не се знае  как ще е натоварването като се включат и разказвателните предмети на немски.
От друга страна, твърди,че е позабравила АЕ и се притеснява, че ще се стартира с високо ниво - бяхте писали В1-В2. Не мисля, че с училищния материал до 7 клас се покриваше това ниво??
Знам, че госпожата по руски е по-възрастна и много добър учител, но дали ще изкара и техния випуск. Наред с това , винаги може да запише СИП по РЕ , макар и с ясното съзнание, че с 1час седмично чудеса няма да бъдат постигнати.
Може ли да споделите опит от вашите деца, моля.


Руският е в 2 групи -  за напреднали и започващи почти от нулата. Групата за напреднали подготвя за явяване на олимпиади и е от около десетина ученика, за които руският е роден или почти като втори роден език. Там нивото е много високо, но пък трудно се попада и издържа. В СИПа пък нивото е много ниско. Учат малко падежи и основно песнички и стихотворения. Ние дойдохме от училище, където сме учили години наред по 3 часа седмично руски. Оказа се, че нивото ни не стига за напредналите. Останах с надеждата, че поне ще поддържаме нивото, но уви... Имайте предвид, че групата за напреднали се сформира още в 8ми клас (нещо, което пропуснахме) и после наваксването при включване в 9ти клас е адски трудно. Групата за напреднали е в събота сутрин. СИПът е по възможност през седмицата по обяд в зависимост от часовете.
Нямам представа, как стоят нещата в паралелка с втори език руски. Но от опит имам усещането, че доста деца с нагласа да учат руски се отказват, за да останат заедно с повечето си съученици в един клас. Според мен това е и основната причина да не се сформира цяла паралелка с руски език.
Виж целия пост
# 591
Julika,
Скрит текст:
извини ме за откровеността, но не е нужно човек да знае непременно немски, за да може да реагира. И то не самосиндикално, а организирано, понеже само в тази тема сте 3 майки с  деца  в този клас с аналогични наблюдения, ако помня правилно. Родители от 73-то примерно го направиха преди година-две (не че дамата е преместена), но поне показаха нагледно, че може да се реагира бързо, а не да се чака краят на годината и оплакванията да са само наниво бг мама. Едва ли пък всички родители на деца във въпросния клас са били немскоговорящи. Децата са достатъчно големи и може да се вярва на преценката им, че нещата не вървят. Става дума в общия случай за мотивирани да учат езика деца, които при този голям брой часове  седмично се сравняват  с учениците  в другите класове, с това те докъде са в учебника, какви домашни имат,  колко често правят тестове, в какъв вид им се връщат последните  (редактирани или само с една гола оценка) и си правят правилно изводите, че при тях нещо куца.. Нима  преди години, когато изхвърча една учителка по мат  от НЕГ(още помня изреченията, които деца на 73-то и НЕГ си разменяха за нея , в стил "приберете си вересиите"), всички родители са  били супер  големите математици, та да разберат в детайли, че въпросната не прави нищо, не обяснява, държи се неуважително с децата, реже незаслужено с оценките и т.н? Определено не бяха, довериха се обаче на преценката на децата. И ефект имаше, дамата отдавна я няма, слава богу. И от преподавателите по немски на по-големите си тръгна скоропостижно един, подозирам пак родителска намеса,  наскоро разбрах, че от СМГ (където отиде след това) май също  са го махнали.. Значи известна родителска инициативност извън форума все пак помага

Виж целия пост
# 592
Julika, извини ме за откровеността, но не е нужно човек да знае непременно немски, за да може да реагира. И то не   самосиндикално, а организирано, понеже само в тази тема сте 3 майкис аналогични наблюдения , ако помня правилно. 73-то примерно го направиха преди година-две, не че дамата е преместена, но поне показаха нагледно, че може да се реагира бързо.  Едва ли всички родители на деца във въпросния клас са били немскоговорящи. Децата са достатъчно големи и може да се вярва на преценката им, че нещата не вървят. Сравняват се при този голям брой часове с учениците  в другите класове, с това те докъде са в учебника, какви домашни имат,  колко често правят тестове, в какъв вид им се връщат последните  (редактирани или само с една гола оценка). Нима  преди години, когато изхвърча една учителка по мат  от НЕГ(още помня изреченията, които деца на 73-то и НЕГ си разменяха за нея , в стил "приберете си вересиите"), всички родители са  били супер математици, та да разберат, че въпросната не прави нищо, не обяснява, държи се неуважително с децата, реже незаслужено с оценките и т.н? Определно не бяха, довериха се обаче на преценката на децата. И ефект имаше..


Изобщо не съм съгласна - Този пример с математиката е "леко" неуместен. Първо всички учат математика поне до 11 клас, нали? И не е като да не разбираш нито дума, второ математика за всички класове, във всички училища (с изключение на МГ) е една и съща по един учебник и е лесно да се направи сравнение, с което и да е училище. Второ както казах, в началото (до около Коледа) дори децата, които бяха учили немски не намираха особени разлики, в преподаденото при тях и в другите класове, с които имат досег (защото отгоре на всичкото и 8-ите класове са разделени). И както е ясно деца, които не се познават особено и които са в ново училище, с нови учители доста по-трудно стигат до извода, че в преподавателя е проблема, а не в тях. Те също нямат база за сравнение, с кого да сравнят??? Така, че не приемам упрека, че е трябвало да реагираме по-рано. Как да обвиниш даден човек само на база "ами аз така чух", "така ми казаха" - не звучи сериозно. И според мен на тази госпожа и се разминава точно, защото преподава само една година и всеки родител намира някакъв начин да е премине тази година и си казва: "отървах се другите да му мислят". Писва им на хората и не искат да се занимават. Не че имам свободно време, не че много ми се разправя с някакви държавни чиновници, но това е решението някой да помисли за другите, които идват, а да не си казва "ами мина, то нашето свърши".
Виж целия пост
# 593
Ех, защо разгледа само примера с мат, имаше пример и с учител по немски, макар и в друго училище, къде е разликата? Там всички родители са знаели немски и децата са се познавали ли? И ОК, до Нова Година нещата са били наред, ами после? Вече и децата са се познавали достатъчно добре, и пропуските са лъснали, и родителите е можело да реагират.
Спирам дотук, знам, че ви е болно и е нормално да е така, децата са излъгани в очакванията си. Но си оставам на мнението, че реакция може да има и доста  по-рано, просто нашенският синдром е в сила и в случая "ОК, куцат нещата, изтеглихме късата клечка,  каквото, такова, ще си действаме както си знаем, тръгваме на уроци и ще се спасяваме по единично.". А управа, учители и т.н си остават недосегаеми при такъв подход.
Виж целия пост
# 594
Успех на всички деца утре!
Успех и от мен!
Отдавна се каня да споделя малко наблюдения от първа ръка относно немския отдел (не обичам да употребявам лайстунг, за да не се бърка с DSD паралелките в другите училища).
Немската образователна система е малко по-различна от нашата. Средното образование е на 2 степени - общо за всички и т.нар. оберщуфе, което включва 11ти и 12ти клас. До края на 10ти клас учениците се обучават на базови неща, които да са постижими и за ученици с посредствени способности. В края на 10ти клас има задължителни изпити, подобни на матури. Въз основа на резултатите от тях учениците се насочват към гимназии или професионални училища. В едните ги подготвят да продължат образованието си във висши училища, а в другите - изучават професия. В НЕГ този изпит го няма (предполагам, защото НЕГ е все пак гимназия). Немският отдел е по програмата за гимназиите и подготвя за обучение в университет. Обяснявам това, защото е причина 9ти и 10ти клас да са лесни, а 11ти и 12ти - много трудни. 9ти клас е супер лесен, толкова лесен, че дори е скучен. Немската система преди оберщуфето е назад по повечето предмети и материалът в 9ти клас връща на неща, изучавани в 7ми клас и определено добре усвоени от всички, приети в НЕГ (изключение е биологията, при която се наваксва и се взема материал за 2г.). Това е колкото минус, толкова и плюс, защото именно 9ти клас е времето, през което да се усвоят всички термини по различните предмети. Именно затова и преподавателите в 9ти клас, които преподават на немски, са българи. 9ти клас е нещо като преходен клас. В 10ти клас нещата постепенно се променят, немците почват да водят по някои от предметите. Изискванията растат, начинът на преподаване и оценяване, а и материалът стават все по-различни.
Да коментирам и някои често споменавани аспекти.
Информатика и подобни предмети не се изучават. Някои смятат това за минус. Аз лично го намирам за плюс. Непрекъснато се правят проекти във вид на презентации по всички предмети и неволята учи. Ако доскоро компът прахолясваше заради смартфона, то сега с всички MS Office приложения сме на ти и ги комбинираме. Е да, не е програмиране, но е добър практически опит и "обучение" по компютърна грамотност. Тези, които ще стават програмисти, едва ли са смятали, че ще бъдат обучени в езикова гимназия, нали!
Пропускат се някои предмети от философския цикъл. За мен не е голяма загуба. В 10ти клас се изучават психология и логика по един срок. Мисля, че тези срочни оценки ще влязат в бг дипломата по отделно.
Относно профилирането - вторият профилиращ предмет е английски. Изборът за допълнителни часове в 11ти и 12ти клас е между БЕЛ и математика.  Иначе повече часове има едната година по биология, а другата - по химия, но това е фиксирано и е задължително за всички.
Оценяването в 10ти и 11ти клас е от 1 до 5 с допълнителни плюсове и минуси, които се приравняват на бг оценките по предварително раздадени таблици. Единици трудно се изкарват. 2+ и 2 също се приравняват на 6.
В оберщуфето оценките са от 1 до 15. За тях също има приравнителни таблици. Масовата цел е двуцифрена оценка.
Оценката се формира на база писмени работи и "устни" оценки, които са с по-голяма тежест от писмените. Възпроизвеждането на материала не води до висока оценка, оценява се и прилагането на наученото, а за отличен се изисква и решаване на непозната задача чрез комбиниране на знания от няколко дисциплини. Дори и клаузурите по разказвателните предмети са под формата на задачи, а не преразкази. Именно този начин на обучение е най-голямото предимство на немския отдел поне за мен.
Основният недостатък е, че устните оценки се разбират едва в края на срока, не подлежат на поправка и често имат за съжаление и субективна компонента.
На немски се изучават математика, химия, биология, история и география. Математиката е комбинация от бг и немската системи (покриват се и двете!), химията и биологията са изцяло по немската система, историята в 9ти клас е по немската, а в 10ти - по немската и българската, като часовете са отделни с отделни преподаватели и тези по немската преобладават. Географията пък е само по бг системата.
Ако имате други въпроси, питайте и да се надяваме, че ще мога да отговоря. Дано тази информация помогне за правилния избор, дали си заслужава или не записването в немския отдел.
Виж целия пост
# 595
Въпроси:
1. Как се взема БГ диплома, при положение, че някои предмети не се изучават?
2. Какви са профилите при лайстунг клас?
3. Настоящият 8 клас ще завърши при променена БГ система - два етапа. Втората матура ще бъде избираема само от профилообразуващите предмети. Някой има ли яснота по този въпрос. Питам на всяка РС, но никой нищо не знае...
Виж целия пост
# 596
Super Monster, нека сме информативни и обективни все пак...Показателни за това с коя диплома се кандидатсва биха били само случаите със специалности с квоти, бундес такива като за медицина, фармация, стоматология или локални  такива,  на ниво университет, за много търсени специалности, в които долната граница като успех от средно образование неизменно си остава доста висока, примерно около 1,5. А тези варианти хич не са много... Иначе  всеки може да си кандидатства и с доста ниска диплома в Германия, бг или немска все тая,  в специалности, в които квотите като долна граница слизат до 2 и нещо , даже  3 или в такива без никакви квоти, без значение дали е от лайстунг или от ДСД. Така че думата масово е  неуместна и в двете посоки, понеже самата диплома в повечето случаи не е особен фактор. Интересна е реалността кой с какво кандидатства само в случаите, когато дипломата е от огромно значение.
Виж целия пост
# 597
Ех, защо разгледа само примера с мат, имаше пример и с учител по немски, макар и в друго училище, къде е разликата? Там всички родители са знаели немски и децата са се познавали ли? И ОК, до Нова Година нещата са били наред, ами после? Вече и децата са се познавали достатъчно добре, и пропуските са лъснали, и родителите е можело да реагират.
Спирам дотук, знам, че ви е болно и е нормално да е така, децата са излъгани в очакванията си. Но си оставам на мнението, че реакция може да има и доста  по-рано, просто нашенският синдром е в сила и в случая "ОК, куцат нещата, изтеглихме късата клечка,  каквото, такова, ще си действаме както си знаем, тръгваме на уроци и ще се спасяваме по единично.". А управа, учители и т.н си остават недосегаеми при такъв подход.
Пак не съм съгласна и то по много причини - Аз говоря само от моята гледна точка - Моето дете ходеше на уроци, защото нито аз, нито баща й говорим немски и целта не беше да наваксва изпуснатото в клас, а да пита, ако нещо не и е ясно (според мен няма частни уроци, които да наваксат подготве в езикова гимназия). Второ още в началото направих група за родителите от 8 Б клас, но за съжаление в нея никой нищо не написа по повод на ВГ. Българския подход не го знам какъв е, но в училището на малката ми дъщеря точно ние родителите сменяме вече втори учител водещ следобедните занимания, защото не сме доволни и то само със среща и входирана жалба до директорката. Четвърто и дебело подчертано - вече не става въпрос за нашите деца за тях учебната година приключи, а за тези, които ще дойдат септември. И пето надявам се да има повече отговорни към образователната ни система хора, които да ме подкрепят, въпреки че директорката на НЕГ е несменяема (не знам поради какви причини), въпреки че децата им вече са преминали през ВГ, въпреки заетостта им и въпреки всичко. Ако ли не ще видим дали една птичка пролет прави или не Simple Smile
Виж целия пост
# 598
Ех, защо разгледа само примера с мат, имаше пример и с учител по немски, макар и в друго училище, къде е разликата? Там всички родители са знаели немски и децата са се познавали ли? И ОК, до Нова Година нещата са били наред, ами после? Вече и децата са се познавали достатъчно добре, и пропуските са лъснали, и родителите е можело да реагират.
Спирам дотук, знам, че ви е болно и е нормално да е така, децата са излъгани в очакванията си. Но си оставам на мнението, че реакция може да има и доста  по-рано, просто нашенският синдром е в сила и в случая "ОК, куцат нещата, изтеглихме късата клечка,  каквото, такова, ще си действаме както си знаем, тръгваме на уроци и ще се спасяваме по единично.". А управа, учители и т.н си остават недосегаеми при такъв подход.

И там случаят е различен. Конкретната учителка беше учител на 9 и 10 клас, т.е. на деца, вече минали през 8 клас ударно, също и родителите им. Натиск имаше до толкова, че този учител в момента е преподавател по немски на 8!! клас, махнаха го от 9, и валят съчувствия към този клас отново при свършен факт. Едно е да имаш база за сравнение, след като си видял учене в 8 клас, едно е да го минаваш тепърва и да не си наясно. Късно се усещат нещата, чак към втори срок.
Не намирам за удачно да родителите и тяхното задълбочено проучване да пада цялата отговорност. Това са гимназии, ясно заявили качеството на обучение и родителите да слухтят, дебнат, жалят и т.н. за мен е недопустимо. Да са някакъв коректив-разбира се, но на тяхна отговорност да пада кадърността и позицията на конкретни учители ми се струва крайно неудачно. В тези класове може да има изключително ученолюбиви деца от да каже, неуки семейства, чиито родители нямат и шанс да разберат къса ли е клечката, дълга ли е или е сопа.
Виж целия пост
# 599
Второ още в началото направих група за родителите от 8 Б клас, но за съжаление в нея никой нищо не написа по повод на ВГ.
Това казва ако не  всичко, то доста.. Всеки за себе си. Не знам защо си мислиш, че съм те нападнала лично, не съм...

Сметанапалата, от тази учителка имаше оплаквания и далееееееч преди този случай и  тя предаваше в тогавашен 8 клас (на вече завършили деца, тоест отдавна), така че е същото. И ОК, нека е втори срок моментът, пак е по-добре от края на годината.
Разбира се, че не е нормално да е така, но системата е такава.. И ако родителите не предприемат нещо, не се оплачат какво се случва или не се, няма кой да подкрепи децата им и няма как да се променят нещата.  А същинските виновници си остават незасегнати. Дайте идея за друг начин...Както казах нагоре, учител по немски в две поредни учебни години бе подканен да напусне две  "елитни"училища,  едва ли е спонтанно решение на директорите им при тази липса на учители по езика, все е било подплатено с оплаквания..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия