МОН - промените продължават

  • 130 418
  • 1 526
# 1 080
Много благодаря! Нямам притеснения. Разбрахме се.
Не искам да се вкарвам в коментиране на различните форми на обучение и оценяване. Но моля мамите да имат в предвид ,че нещата са различни  по трудност когато изпита е само един върху целия годишен материал.
 Т.Е  не върху няколко урока на няколко пъти , а върху всичко и е по-тежко. Също няма опции поощтрение за доклад  или оправяне на оценки както е в училище.

Не може да се сравнява !



Не във всяко училище и не всеки учител дава възможност "за оправяне" на оценки, в училището на детето поне не се е случвало.Случва се да се изпита дете за "оформяне" при колебание, но по преценка на учителя.

Спорно е дали изпит върху целия материал е по-трудно отколкото върху раздел.Защото като е върху целия материал, в този ден се предполага, че детето няма върху какво друго да се готви , а и през годината си разпределя времето. Докато ако има контролно или писмено изпитване върху "раздел", то в същия ден другите учители не ги интересува и си изискват по езици, по др. предмети. Говоря също за малко по-различна ситуация- детето ми до ІV клас е учило в две училища- и в двете с различни учители по различните предмети и никой не се интересуваше имаш ли по нещо контролно или не.

НВО и аз да кажа е едно нищо, обаче нашите учители много насериозно го приеха, купуваха се допълнителни сборници, упражняваха се децата непрестанно, а  накрая дори не всяко НВО го вписаха като оценка,  пък макар и текуща.
Виж целия пост
# 1 081
Дидева, обаче за да пита, явно има нещо, което я притеснява.
Помислих, че от тях се иска явяване. Защо иначе да пита, ако не им искат такова? А няма основание някой да го иска. След като дори за масата деца в дневната форма не е задължително.
...
Скрит текст:
По никой начин не мога да сравня оценяването както в различните форми на обучение /без значение кога, кой и как ще ги нарече/, така и в различните училища, защото няма база за сравняване никаква. Нито мога да кажа, че в единия случай е "по-леко" или "по-трудно". Зависи основно от човешкия фактор. А не от формата.
На мен като ученичка ми беше много по-лесно да ида на приравнителни изпити, когато сменях училището и ми се наложи, отколкото да се готвя всеки ден, т.к. всеки ден можеха да ме изпитат по всичко. Така си готвя изпита 1-2 седмици и се явявам на датата. И толкова. Зависи от изпитващия как ще се чувствам. Още тогава приравнителните върху материала от цялата година си бяха писмени в първата им част. Но след това си имаше и устно изпитване. За мен второто е много по-притеснително. Могат да те мотаят по цялата материя, нямаш време да се  съсредоточиш върху въпроса, който ти се е паднал, или върху тестовите въпроси, могат да бързат, да те припират, да не формулират ясно въпросите си и т. н. По принцип не обичам устни изпитвания.
Сега децата в дневната форма си ги изпитват и писмено, и устно. Понякога ги предупреждават за писмените, но не винаги. За устните - никога.
Но да се върнем на темата за промените.
В събота учителка по БЕЛ, преподаваща в основна степен, ми каза, че за НВО за седми клас сериозно се дискутирало в гилдията, че за сегашните петокласници /това лично мен ме интересува/ втората част е вероятно да бъде някакъв вид съчинение и учителите се притеснявали да не вкарат отново ОЛВ /отговор на литературен въпрос/ върху изучавано произведение, т.к. тогава щяло пак да почне зубренето на готови теми. А те, аз споделям мнението им, намират това за изключително негативна промяна.
Ако има тук учители, които са по-запознати точно с този въпрос, моля да споделят.

Виж целия пост
# 1 082
      А, то сега защото не е зубрене на "тези" , учене на "фразеологизми" по речник и ред и ред други.

      Вярно, преразказът дава някаква свобода и непредсказуемост, но там проличава по-скоро памет, отколкото езикови умения. Ясно, че основно се проверяват езиковите умения и грамотност, но ако човек  не умее за запомня имена и дати, а в преразказа има такива, направо си е провал.

      За мен най-доброто е писане на есе, както на изпита в АК, но едва ли ще го въведат.


Виж целия пост
# 1 083
Аз не харесвам изобщо преразказа като форма за проверка на езиковите умения. Винаги съм била против, особено за седми клас.
Но ОЛВ по изучавано произведение често избива в зубрене на цели теми. Което е различно от наизустяването на тези от по 3-4 изречения. /Което, впрочем, също намирам за неуместно./
По-скоро клоня към есета на житейска тематика или съчинения, но не върху произведение, а върху произволно избрана тема. Нещо, като писмените части на езиковите изпити за сертификат.
/Радвам се, че отпадат видовете подчинени изречения за седмокласниците. На тях изобщо не им беше мястото за тази възраст. Това също от учителката го разбрах и много ме зарадва. То е промяна в учебния план по дисциплината - отиват в осми клас, май така ми каза тя./
...
Ако има запознати, нека споделят какво се "крои" по въпроса.
Виж целия пост
# 1 084
Judy, хубаво сте го обяснили!
Само допълвам  принципа на учене  е като при студентите.
Датите за изпити са само в определените от директора сесии. Не може когато си искаш, а само в рамките на двете сесии. Детето влиза само в училището. На изпита (според протокола) има общо 4 изпитващи и квестори. Случавало се е да са от друго училище т.е напълно непознати за детето. С изключение на физическото всички изпити са писмен или писмен +устен, или писмен + практически.
Изпитите не са тест  на който избираш един от няколко ,а са със свободен отговор. Материала обхваща целия учебник.
Ако ученика е решил да посещава частни  школи или уроци ,те не се прекъсват заради сесиите в училище.
Всяко си има изисквания тестове и контролни и никой не е длъжен да се съобразява с твоя график.

Преминаването от редовна форма става с молба до директора .Желателно е преди началото на учебната година, но е възможно във всеки един момент. Важно е да се знае че при това се анулират всички текущи оценки за цялата година и се признава само явяване по гореописания начин.
Мисля че това е в общи линии. Ако ви се види по-лесно, добре сте дошли!  Gift Heart
 
Виж целия пост
# 1 085
На мен ми се види чудесно, обаче е вече късно, минахме я тази възраст, в която това е начинът. Нищо стресиращо, нормално е изпитът да е на целия материал, но при добро разпределение и наличен възрастен вкъщи си е съвсем нормално.
Виж целия пост
# 1 086
Много деца се явяват и на изпит за промяна на оценка за дадена година, дори след няколко години, във връзка с дипломата. И да, нулира се старата оценка, ама може да изкараш по-ниска и т.н.
Виж целия пост
# 1 087
И на мен ми харесва като начин за училищна подготовка много повече от "дневната форма", но заложих на втората заради социализацията. Единствено заради това. Но причината е достатъчно съществена. Детето си иска децата.
Скрит текст:
Иначе моите деца ползват много извинени отсъствия - от състезания и болнични /спирам ги при леки заболявания, за да не стават тежки и да не се налага да се лекуваме сериозно/. Подготовката им вкъщи е в пъти по-качествена от тази, когато са в училище. Ако пък имаме човек у нас през деня - качеството би било несравнимо направо. Е, нямаме такъв, но детето си подготвя уроците вкъщи, а вечер аз препитвам и обяснявам неясното.
Ако има възможност да се яви на изпит еднократно на материала и после никой да не го закача, би било чудесно. Стига да може и да похожда на училище заради децата. Това не е същото, като да се вижда с по няколко деза за по 1-2 часа на различни уроци. В училище се създава постоянна среда. Различно е.
Нещата нито могат да  се сравняват, нито има смисъл.
Но пак ще кажа - не го намирам за "по-трудно" ученето в която и да било форма от това, в останалите "по принцип". Всяко си има просто своите специфики, трудни и "по-лесни" страни. Подобни сравнения на плоскост "леснина" са ми напълно безсмислени.
Но нека се върнем в темата.
Виж целия пост
# 1 088
За моята 10г се оказа чудесен този вариант.
Основно се готви сама с уча се +частни школи за езиците (вече два) +спорт на частно, където наваксва със социалните контакти и запълва мнооого-то свободно време.
Няма тежки раници, няма стрес, наспива се, няма преумора. Не ще и да чуе да минава в редовна форма.
Но тя е по-самостоятелна и доста самоуверена. Не знам дали всяко дете е ок.
 
Отвори се малка дискусия относно дали е по -лесно или по-трудно и за да не съм пристрастна дадох малко повече подробности за тази не особено популярна форма .Вярвах че може да представлява известен интерес за незапознати. Спирам .Ако модератор прецени ще изтрие излишното.
Успешен ден на всички!
Виж целия пост
# 1 089
А аз не разбирам, mamamari, попитахте за НВО и се отговори в детайли. Защо дискутираме кое е по-лесно и кой какво предпочита за детето си. Може би дискусията за решението ви трябва да се премести в друга тема, промени по въпроса от МОН няма.
Виж целия пост
# 1 090
Здравейте, майка съм на осмокласник. Интересува ме годишните оценки от осми клас /например БЕЛ, Мат./, участват ли при формиране на дипломата в 12 клас ?
Виж целия пост
# 1 091
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 8 от 2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование
Проект
Мотиви
Бележки, становища и предложения по проекта на Наредбата могат да бъдат изпращани на e-mail адрес: s.atanasov@mon.bg до 11.05.2018 включително

Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование
Проект
Мотиви
Бележки, становища и предложения по проекта могат да бъдат изпращани към дирекция „Организация и контрол“ на e-mail: e.trichkova@mon.bg до 08.05.2018 включително

Промените в наредба 10 са основно в текстовете, отнасящи се до приема в първи клас и държавния план-прием в осми и пети клас.
Виж целия пост
# 1 092
Здравейте, майка съм на осмокласник. Интересува ме годишните оценки от осми клас /например БЕЛ, Мат./, участват ли при формиране на дипломата в 12 клас ?
Не. Влизат в дипломата за 10 клас. Тогава ще получат свидетелство за завършен първи етап на гимназиален етап на образование. В него влизат средноаретметичните оценки от 8, 9 и 10 клас.
В края на 12 клас получават диплома за средно образование, в която влизат средноаретметичните оценки от 11 и 12 клас. (чл. 30 от Наредба 11 на МОН)
Виж целия пост
# 1 093
Благодаря!
Виж целия пост
# 1 094
Много полезна тема!!!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия