Не искам да се вкарвам в коментиране на различните форми на обучение и оценяване. Но моля мамите да имат в предвид ,че нещата са различни по трудност когато изпита е само един върху целия годишен материал.
Т.Е не върху няколко урока на няколко пъти , а върху всичко и е по-тежко. Също няма опции поощтрение за доклад или оправяне на оценки както е в училище.
Не може да се сравнява !
Не във всяко училище и не всеки учител дава възможност "за оправяне" на оценки, в училището на детето поне не се е случвало.Случва се да се изпита дете за "оформяне" при колебание, но по преценка на учителя.
Спорно е дали изпит върху целия материал е по-трудно отколкото върху раздел.Защото като е върху целия материал, в този ден се предполага, че детето няма върху какво друго да се готви , а и през годината си разпределя времето. Докато ако има контролно или писмено изпитване върху "раздел", то в същия ден другите учители не ги интересува и си изискват по езици, по др. предмети. Говоря също за малко по-различна ситуация- детето ми до ІV клас е учило в две училища- и в двете с различни учители по различните предмети и никой не се интересуваше имаш ли по нещо контролно или не.
НВО и аз да кажа е едно нищо, обаче нашите учители много насериозно го приеха, купуваха се допълнителни сборници, упражняваха се децата непрестанно, а накрая дори не всяко НВО го вписаха като оценка, пък макар и текуща.