преместване на дете в друг клас - без да бъде информиран родителя

  • 6 008
  • 43
# 30
Първо да си прочете договора. Трябваше да започне с това, че е ЧУ.
Ако не е упоменато в договора, его-неего, не може така.  Въпросът единствено е на авторката колко й стиска да се разпраавя и да е готова за всякакви обрати, включително учтиво да я помолят да си вземе детето и да напусне. Те и на това разчитат, че на родителя няма да му се разправя и ще преглътне хапа. Но ако реши, може да вдигне достатъчно пушилка.
Принципно това противопоставяне на слаби и силни класове ми е противно, защото го правят съвсем целенасочено. а ако плащам за ЧУ и ми обясняват за такива класове, то тогава да ми намаллят таксата, щом не могат да вдигнат детето ми до нивото на силния клас, а го местят като "второ качество". Като ще е второ качество да плащам като за второ качество, защо ми искат пари като за първо?
Виж целия пост
# 31
ако плащам за ЧУ и ми обясняват за такива класове, то тогава да ми намаллят таксата, щом не могат да вдигнат детето ми до нивото на силния клас, а го местят като "второ качество". Като ще е второ качество да плащам като за второ качество, защо ми искат пари като за първо?

Извинявай, ама това ще е голям автогол с тежки последици за детето. Контрата на такава атака е елементарна - вдигането на нивото не е въпрос само на преподаване, а и на дете. Ако не беше така всички щяха да са отличници с равни постижения, а знаеш, че това не е така даже и в най-най-най-великите училища по света. И за да се защитят от училището ще се концентрират (и много лесно ще го докажат), че детето не е на нивото на успяващите деца. Пък да видим тогава тази родителска амбиции как ще се отрази на самото дете...
Също така стоят нещата и с плащането - поради написаното по-горе ти плащаш за някаква дейност (преподаване), а не за резултат. Топ нивото си зависи И от детето, а и с дете с по-ниски възможности се работи по-трудно. Ако ги нападнеш така пак ще кажат, че се налага на твоето дете да се обяснява по три пъти, което бави класа и изобщо понеже е изоставащо за негово добро е в другия клас.  И накрая ще стане така, че заради кавгата и в името на победата едно нормално дете, което по някаква причина не е шампионче, ще бъде душевно травмирано, че е идиотче. Толкова за мераците за напред с рогата в точно тази ситуация.
Виж целия пост
# 32
Детето не е с тройки и четворки, доколкотоо разбрах, дори е било хвалено. Първо ръковоството трябва да се обоснове, а сигурно  тетрадките изобилстват от пчелички и Браво!. Ако няма нищо вписано в договора, няма удевомление, класиране ако щеш, на учениците кой в коя паралелка да е, всичко останало са думи на вятъра. Те могат да си приказват как въвеждат критерий за постижения, ама ако го няма написано черно на бяло, пет пари не струва. Да не говорим, че самото формулиране на силни и слаби класове, разделение и т.н. е обидно и дискриминиращо. Хайде, да  не се лъжем, ръковоството разчита на това,че родителят ще преглътне хапа. Обаче, ако усетят, че родителят няма да се даде без бой, особено ако в договора му или някакво друго писмено уведомление няма нищо по въпроса за местенето и защо се мести, и реши да подаде всички видове жалби, тогава е много вероятно по магичен път детето да си остане в класа, защото училището няма да има полза от официални разправии и раздухване на действията му, особено ако не са подплатени документално.  Детето тук няма никакво значение - въпрос на документи и на кого му стиска повече. А дори детето да има проблеми, то тогава трябва да работят с него допълнително. Бас държа,  че официално никъде не е вписано, че Б-клас е за деца, които имат траен спад в постиженията и имат нужда от допълнително или специфично обучение.  Затова авторката да се консултира с адвокаат, да отиде да пита в РИО дали има или няма нарушение, дори не е нужно да казва кое е училището, и тогава да решава. Казвам го от личен опит, защото съм ходила за консултация в РИО и когато казах, че предпочитам да не упоменавам училище, те не настояха, но ми обясниха това, което питах.
Виж целия пост
# 33
Аз не казах, че не може да спечелиш (всичко става), а че цената ще я плати детето. От там нататък всеки да си действа както си реши. Никъде обаче не пише, че е забранено да се разместват класовете. В АК как го правят? Имат си някаква обосновка и го правят, значи не е забранено, щом никой не се оплаква. И децата преди ги подреждаха в клас според нивото им по английски (сега май вече уж не било така).

И точно, понеже не става дума за изоставащо дете, не можеш да ги атакуваш, че не са те уведомили за несправяне. Ще кажат, че се справя идеално съгласно стандартите, но не е чак на нивото на състезателите, за които заформят обособена паралелка. И в СМГ състезателите ги слагаха основно в А клас, защото е по-удбно. Никой не е правил истории от това.

Та според мен битката ще е тежка и без никаква гаранция за успех, но ще натовари психически детето. Ма кой както иска де, аз само си казах мнението и толкоз. Няма и да споря повече.
Виж целия пост
# 34
Предполагам, че в АК е записано в правилника на училището или в някакъв друг документ, с който родителите са запознати. Това, че някой на думи си обосновава нещо, нищо не означава. Важното е какво е написано в документите. Според мен е прав този, който пише, че по настояване на родители деца от другия клас е трябвало да бъдат преместени и съответно трябва същият брой деца от А да отидат в Б. Кара се не по потижения, а по това кои родители са сметнати за слабо звено и ще преглъгнат. Никой няма да рискува да прремести детето на Х или У, ако знае, че ще му стъжнят живота.
Зная за подобен случай, но в държавно училище. Едната паралелка се оголи и беше на ръба да я закрият, затова на петнайсти сервираха на родителите на пълната паралелка, чее ще се местят деца в другата. Нищо е стана, защото се надигна вой и имаше достатъчно бойни родители, които бяха готови да водят административна битка. Давам го само като пример, а авторката да си решава. Затова написах, че е добре да си прочете договора, всички нормативни документи за училището, включително правилника, да се консултира с адвокат и в РИО или МОн - имат приемна на жълтите павета, в сградата на МС - ходила съм и там, сравнително скоро, ако броим две години. В приемната също ми отговориха на въпросите. Тоест, има достатъчно възможности да си напиише домашното, ако иска, естествено.
Виж целия пост
# 35
А въпросът е толкова елементарен...
Или имаш доверие, че в това училище правят най-доброто за детето, или търсиш  по-добро училище.
Виж целия пост
# 36
А въпросът е толкова елементарен...
Или имаш доверие, че в това училище правят най-доброто за детето, или търсиш  по-добро училище.
Абсолютно.
Виж целия пост
# 37
Именно, РУО не им е началник на ЧУ. Те могат да си правят общо взето каквото искат, а който не харесва резултата може да си търси друго училище. Ако много деца напуснат, тогава може би ЧУ ще бъде принудено да си коригира практиките. А ако децата си стоят там, значи политиката им е ОК.
Който е недоволен и иска битка трябва да следва правилата на гражданско-правен съдебен спор, а не да плаче на РУО.
Виж целия пост
# 38
ЧУ са длъжни да спазват нормативната уредба, засягаща училищата, ако са лицензирани. Няма как да живеят на Марс, само защото са частни. Политиката няма кой знае колко общо със стоенето на децата и мноо добре го знаем. Има общо с това дали минава или не минава тази политика пред родителите. За толкова много пари, които им се плащат, не може да правят хората на маймуни. Пробват си, пък ако мине и при когото мине.
Виж целия пост
# 39
Общи приказки Андариел.
1. Кои части на нормативната уредба според теб засягат дадения случай? Имай предвид, че доста от правилниците, задължителни за ДУ не засягат ЧУ.
2. Свестните ЧУ се стараят да не правят родителите на маймуни, именно защото оттам идват парите. Но ако някой родител си е маймуна по начало (или например бодлива крава), то може и да не му искат парите, за да не загубят читавите си клиенти.
3. Ако в случая става дума за недотам читаво ЧУ, пробващо дали му минават номерата, по-добре да се смени училището​, вместо да се правят опити за силовото му "подобрение".
Виж целия пост
# 40
затова човек трябва да си напише домашното. Ако бях на мястото на авторката на темата, щях да направя точно това, което написах - да прочета правилника и договора и да питам РИО и МОн как стоят нещата в такъв случай в ЧУ. Не може едно училище да няма правилник и няма как ЧУ да не подлежат на проверки от РИО и да нямакак да се контролират от РИО.
Виж целия пост
# 41
РИО може да прави проверки дали покриват образователния стандарт, защото лицензът им е свързан с това. От там нататък не могат да им проверяват правилата и организацията. А ако нарушават някакъв закон други органи ще ги проверяват - пожарна, здравни служби, полиция, но не и РИО.
Виж целия пост
# 42
Според мен цялата грешка на училището е както при представянето на черно-белите учебници. Първо не предупреждават родителя в края на предната учебна година, второ првдставят Б паралелката като клас за по-неуспяващи вместо да кажат, че това ще е клас с да речем по-хуманитарна насоченост.
Сигурна съм, че ако родителите са знаели за реформирането на класовете според някакви критерии като например  успех по мат.през годината и някакво крайно контролно, разочарованието нямаше да бъде толкова голямо. А така създават впечатление на непрозрачност и своеволие.
Виж целия пост
# 43
Те РИО не могат да се справят с кашата в държавните у-ща, че да хукнат да проверяват ЧУ. Да оправят първо хаоса в държавното "безплатно" образование, че там своеволията отдавна минават границата на нормалното. Директори се правят на феодали, учители рекетират ученици и родители, шуробаджанащината се шири навсякъде и всички се правят, че няма проблем и всичко е наред. Превърнали са държавни и общински у-ща в бащиния.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия