Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

ТРЕТИ КЛАС 2017/18 (набор 2008) Тема 9

  • 18 346
  • 311
# 300
Наборчето още не е споменавало проект.
Но големият си ги правеше съвсем сам. Искаше ми само пари за картон. Сам си търсеше картинки, намираше си текст и лепеше. Личеше си, че сам ги е правил.
Но той винаги си отпечатваше и текст (2-3 страници), който да разкаже на децата.
Виж целия пост
# 301
При нас няма по желание за проектите. Всички задължително правят, всички предават и оценки няма, висят по стените, те са под формата на домашно, но ако не направиш проекта имаш забележка в бележника - без домашно.
Миналата година правихме за слона от африканските животни, за Емилиян Станев, за Дряновския манастир и Моя роден град.
Задължително проекта е на блоков лист /защото установихме, че картона е прекалено тежък и падат от стените/. Поощрява се не печатането на текста, а неговото писане, както и рисуването на картинките, а не печатането им, ама който не може да рисува си ги отпечатва.
Времето отделено за проекта по който и да е предмет е минимум един цял ден - от рисунката, през не се получи мамо дай друг лист, оф пак ли да го преписвам, ще ползвам коректор ... направо научава наизуст текста. Simple Smile
Виж целия пост
# 302
При нас проектите са по желание. За два добре представени проекта се пише 6-ца. Класната обясни, че така иска да ги заинтригува с допълнително четене. И освен това, според нея е добре (а и според мен) да свикнат да говорят пред публика. Няма изискване дали да е написано или да е разпечатано.
Аз не знаех до родителската миналия месец за тази инициатива.
Щерката обясняваше, че имала да прави проект. Като тръгна да разпитвам какво/защо, почваше мрънкане, че А не искала с нея да прави проект, ми искала с Б. И до там. На РС класната каза, че може да е по текущата тема по ЧО/ЧП примерно, но може и да е по тема, която вълнува детето. Имало е представяне на черните дупки, на бермудския триъгълник.

По време на ваканцията намерих инфо от нета как се защитават различните животни. На щерката най-после й дойде музата да чете, понеже й беше интересно. После търсихме инфо за отровни животни.
Днес ще говори за облеклото на хората през 13-14 век по ЧО. Реши, че иска и за монетите да чете. Ще видим докога ще е този ентусиазъм.
Виж целия пост
# 303
През ваканцията прави проект по английски. Трябваше да си опише дневния режим във вид на книжка. 10-12 изречения. Към всяко изречение часовник и рисунка. Три пъти рисува подобие на маса с чинии на нея.
По ЧО и ЧП не е правил още за моя радост.
Батко му, сега в пети клас, прави доста проекти. Той се оправя сам.
Виж целия пост
# 304
За много години!
Моя син до сега не е казал,че има да прави проект.
Дори за вкъщи нищо не им дават,домашни и тем подобни. Нищо!
Всичко в училище се пише.Учебници,тетрадки стоят там.
Ще  ми се да им дадат някой проект да го видя как ще се справи.
Почивните дни както и ваканциите изобщо немога да го накарам да седне да чете,пише. Абсурд! Отказва!
Много ми е труден с това учене. Иначе носи отлични оценки,като изключим английския. Там има и 4ки. Но пак не иска да седнем да учим думите.
Надявам се да се появи от някъде си,някакво желание за учене!
Все нещо трябва да му е интересно в крайна сметка.

Радвам ви се,като чета децата ви как се занимават с училищните си задължения. Браво на тях!
Незнам как да го постигна и с моя!
Говоря,обяснявам...не и не!
Ще уча само в училище! Там се учи! У дома не! Ваканциите и почивните дни не са били да се учи,а да се почива!
Ама и философ....
Виж целия пост
# 305
При "нас" проектите не се оценяват, а само се представят пред класа и после се окачват по стените. Правят си и някакви папки, в които ги събират и всеки можел да си ги разглежда, когато реши.
На родителска среща госпожата ги показа - ами има всякакви. От лист, скъсан от тетрадка, на който детето е преписало нещо от урока, до невероятни родителски творения - табла с много цветни карти, принтиран текст и т.н. Ако детето го преразкаже - ОК, но ако не го помни цялото - няма смисъл от подобно "изхвърляне", според мен. От друга страна много зависи колко активно участва детето в процеса на търсене на инфо и редактиране на текста преди печат. Ако е съчетано 2в1 - хем да се учи на ползва word, примерно, хем да научава текста - какво по-хубаво от това.
Нашите проекти ги правим с малко моя помощ при намиране на някаква допълнителна информация, извън писаното в учебника и детските енциклопедии. Но първо тя си изчита всичко от учебника, това следва да е основна и задължителна информация. Най-вече предлагам картинки, избраме кои да принтирам и после тя реже, лепи и пише текст на ръка около тях. Правим го на "раирани" листове А4, защото тя не може да пише, ако няма редове. Разбира се, първо го пише на чернова, за да го редактираме двете (основно аз, че изреченията са...).
Сега за Плиска, освен че разказа кой я основал, какви царе се сменили там, какво важно се е случило в държавата по вемето, в което е била столица и кога я преместили, като допълнителна информация влезе само, че се намирала насред поле и нямала естествена защита, затова имала някакви там защитни пояси - стена, после ров, после пак крепостни стени. Влезе и описание на тронната зала и за какво се ползвала. Това я впечатли, това написа. Като картинки сложихме изгледи от крепостта, картинка с пристигане на учениците на Кирил и Методий, картинка с Борис 1 от покръстването. И понеже домашния принтер в черно-бял, разпечатвам светли картинки на много драфт режим и тя ги оцветява.
Правила е "проекти" и за река Арда, за царете Петър и Самуил, прави и някакви хранителни вериги, имаше още, ама съм ги забравила. Отделно в клас си направиха Червена книга за растения и животни (обща), та писа за някакъв белоглав орел, който обитавал района около р.Арда  (покрай проекта за Арда реши да пише за него). За цвете не писа, искала за еделвайс, но всички щели за него да пишат, пък и не била виждала на живо. Тя и белоглав орел не е виждала май, ама...мълча си  Mr. Green
Баткото за пъри път имаше да прави "проект" в 5 клас, но започна директно на power point, а и сам си търсеше инфо. Помня, че му бяха дали някакво съзвездие и госпожата му казала само да не преписват от уикепедия, че не било много вярно написаното там  Mr. Green
Виж целия пост
# 306
След като ви изчетох,стигнах до извода ,че детето наистина е право да не иска да ги прави.Това ,което правят те изобщо не е проект според мен.Картинки с надписи.
Виж целия пост
# 307
Да, реално са картинки с текст.
Но за мен лично е добре като идея. Щерката много трудно хваща книга. А така, по този начин, има желание да седне и да почете малко.
Аз принтирам грубо 2-3 страници. Оттам я оставям да ги изчете и после заедно коментираме кое точно ще разкаже.
Виж целия пост
# 308
След като ви изчетох,стигнах до извода ,че детето наистина е право да не иска да ги прави.Това ,което правят те изобщо не е проект според мен.Картинки с надписи.
Точно са си картинки с надписи. Навремето им викахме "табла", получавахме ги като пионерско поръчение и пак ги окачахме по стените на стаята, но само след като сме измили цокъла със спирт  Mr. Green Ха сега познайте преди колко години съм била в начален курс  Joy

Според мен такива неща не трябва да са задължителни. Моята много се вълнува, когато има да прави подобно нещо, съответно не пропуска да участва. Има деца, които не правят т.нар. "проекти", но няма някакви последици за тях (от типа на забележки за без домапно или липса на шестици). Идеята, според мен, е да се покаже на децата, че по всяка тема има много, много допълнителна иинформация, извън написаното в учебника. Така детето може да намери свои интереси (харесва му да пише за царе или точно обратното - не му харесва, предпочита за растения или животни) научава се да извлича важното от по-обширен и по-спефифичен текст, създава някаква обща култура и навици да не се задоволяваш с минимум знания, а да търси допълнителни, ако нещо е хванало вниманието му. Самото представяне също е тренинг - не всяко дете се чувства комфортно да говори пред публика. При представянето също може да запомнят някой интересен факт по темата или да харесат нечий начин на представяне - всичко е опит някакъв и не е излишен.
Сега, ще кажете, че вие това го правите с вашите деца постоянно, но колко родители ("масовият" родител) го правят?? Да мъкант деца на екскурзии по важни исторически места, да идат в археологически, природонаучния музей, в планетариум? Та не е лошо, но в никакъв случай не трябва да е задължително (добива обратен ефект) и не би трябвало да има шестици на килограм за участвалите...
Виж целия пост
# 309
Мандаринке и аз с теб в кюпа на пионерчетата.
Доколкото разбирам при всички вас проекта е намиране на информация и после представяне пред класа. И аз така го разбирам,ама няма такова нещо в нашия клас.Прави се въпросният проект-табло,показва се на госпожата и това е краят. Аааа излъгах и 6 в бележника.
Та затова аз го намирам за нещо абсолютно безполезно в този му вариант.Децата вече го имат като коз за поправяне на оценката.Има 3 на теста,на следващият път носи табло и оценката е поправена.
Вече съм минала отдавна с каката през цялата система,но проект беше наистина и онагледяване и търсене на информация и разказване пред класа .
Сега например по коледните празници сме монтирали хранилки ,къщички и ред други щуротии за синигерите.При нас в двора е пълно и тя толкова се вълнува. Изчете всичко за тях-от това как гнездят ,хранят  до това какви точно трябва да са им къщите за да не ги нападат грабливи птици. Е на това аз му викам проект.
Виж целия пост
# 310
През ваканцията прави проект по английски. Трябваше да си опише дневния режим във вид на книжка. 10-12 изречения. Към всяко изречение часовник и рисунка. Три пъти рисува подобие на маса с чинии на нея.
По ЧО и ЧП не е правил още за моя радост.
Батко му, сега в пети клас, прави доста проекти. Той се оправя сам.
НИЕ ДО 5-ти клас проекти не сме правили, но аз мисля че би било интересно.
Виж целия пост
# 311
Здравейте, моето дете е в трети клас и ще следя с интерес темата. В същото време имам малка езикова школа, там групите са за напреднали (по други учебници) и групи в помощ за училище. Та, за групата в помощ за трети клас правя сетове с думите в Quizlet, много полезна програмка, ако искате ги ползвайте. Може и сами да си правите. Много им е интересно и бързо запомнят. Мисля да пробвам дали може и по Човек и Общество да се направят такива.
https://quizlet.com/join/FPVyNZD5p
Виж целия пост

Започнете да пишете...

0 резултати за

Страница 1 от 1