Първокласници 2017/2018 - 2 тема

  • 73 098
  • 741
# 690
sweet_maniche и v_spasova, много се радвам да ви видя в тази тема! Кога бяха пеленачета, кога станаха първокласници!

При нас диктовките са страшни! Много грешки от най-различно естество! Вчера правихме диктовка само на думи, като в началото грешките бяха непрекъснати, на всяка дума. И изведнъж взе, че се концентрира, и написа всичко вярно! Явно освен всичко останало, концентрацията е водеща.

От това, което наблюдавам, ми се струва, че въпреки няколкото помагала по всеки предмет, има нещо генерално сбъркано в програмите. Може и да идеализирам "едно време", но тогава определено ни направиха грамотни. Всяка дума с критичен правопис се разглеждаше и повтаряше, докато се затвърди. Сега някакси препускат по материала, и като че много бързо почнаха с диктовките. А и текстовете в буквара са безумни. В стремежа си да затвърдят определена буква, стигат до каламбури и лишени от смисъл текстове. Какво беше: омлет от малини и таратор от лалета...
Виж целия пост
# 691
И моят син вкъщи не допуска грешки при диктовките, а в училище прави много. Защото вкъщи работя само с него, а в училище работя с 15 деца с различно темпо. Освен това, за един учебен час от 35 минути, си е цяло постижение да вмъкна заедно с урока една диктовка. Не остава време и за писане на сгрешените думи.
Виж целия пост
# 692
С диктовките и моят син се справя много по- добре вкъщи. В клас има повече грешки и ако изпусне нишката, може последните 1-2 изречения да липсват. Аз искам да ви попитам за математиката.  В момента сме на събиране/изваждане до 20 без преминаване. Синът ми се затруднява с изваждането точно от 20. Всъщност е запомнил почти всички варианти наизуст и изглежда, че се справя, но не го разбира. Като го карам да ми го обясни и да го прави стъпка по стъпка му е трудно. Разлагането на 10+10 наум явно му е сложно. Като пише задачи в учебника или уч. тетрадка няма къде да си го сметне поетапно. Още по-трудна му е задача от вида 20 минус колко е 14. До 19 се справя. Разбра принципа с десетици и единици. Втрещена съм, че не ги учат да изваждат едно под друго.
Виж целия пост
# 693
Сега като ви чета и се замислям дали пък не товаря много моето диване?

Децата, които посещават занималня, карате ли ги допълнително вкъщи да пишат след това?
Синът ми успява да си напише домашните в занималнята, дори решава допълнително задачи от сборника на Евелина Динева, но като се прибере, задължително правим диктовка или преписва текст от буквара и ако се е справил достатъчно бързо - пише цифри или решава задачи. Около час го занимавам от понеделник до четвъртък вкъщи, събота и неделя  - по 2-3 часа.
Петък е ден само за четене и то - по желание Simple Smile Но пък досега точно от четенето не се е отказал никога Simple Smile
Всеки ден вечер чете по една приказка на сестра си, а за него си след това, колкото и ако реши от някоя енциклопедия или книжка.

Госпожата го похвали, че правилото за това, кога се пише С и кога СЪС го е разбрал и го прилага безгрешно, но специално за правописа аз държа много, та не ме учудва това Simple Smile
И не мога да не се похваля, че днес се прибра със значка - Отличник на месеца Heart
Виж целия пост
# 694
След занималня, не го карам нищо да пише. Чете разни книжки, когато се сети и иска. Месец преди математическите състезания решава, по-интензивно задачи, от разни сборници и стари състезания и то предимно събота и неделя.
Виж целия пост
# 695
Страхотна група ще се върна назад да ви прочета ....
Виж целия пост
# 696
Това е тотално безумие! #Cussing out Абсолютно съм на мнението на Giada.
Когато бях аз първи клас, края на уч. година пишехме диктовки-сега, края на първия срок! Те не могат да четат като хората, нямат никакъв речников запас-от къде да знаят как се пишат думите правилно?!
Разбира се, че ще правят грешки!
Трябва да ПРЕПИСВАТ, за да виждат КАК се пишат думите, и да запомнят и визуално как изглеждат; едва по-натам диктовки. И без четене на книжки-пак зор.
.
НО за мен, цялта беда е в това пришпорване.
Виж целия пост
# 697
Абсолютно вярно, дори самата учителка си казва, по-лошо написан буквар не е виждала. Реално, проблеми с диктовките нямат само свободно четящите деца. Не може каруцата пред коня. Първо човек трябва да си прочете, и тогава чак да се учи на правопис. Но така са им спуснали програмите и те са длъжни да ги прилагат.

У нас корекция на диктовката се пише всеки ден, както и като има нов урок, той се преписва. Добре, че е майка ми, която е взела нещата присърце и работи с него през деня.

А не е да не се справя. Смята, чете, пише хубаво. Разбира се, трудно вади от 20. Разбира се, че и правописа тепърва ще го учим.

Аз се ядосвам, че не го научих да чете предварително. Не, че не се научи и сега, но щеше да му е по-лесно. Особено по отношение на диктовките.
Виж целия пост
# 698
Просто се препуска през материала и това си е. Който може да гони да гони. Ако има кой у дома да седи и обясни добрв, ако не , си остава една празнина и детето почва оттук още да си влачи грешките и решава че математиката или друго не я разбира. За къде бързат незнам. Сега като се заредят ваканции и празници, и още средата на май ще кривнат шапките и ще го ударят на край на материала.... Който докъдето научил... Ми незнам тези които не са отличници какво ще правят ?
Виж целия пост
# 699
Мо незнам тези които не са отличници какво ще правят ?

Ще минат с тройка Wink Делегиран бюджет-нямат интерес да има повтарящи и отписани  Wink...което ест. не води до ползи у изоставащите, ама на школото и МОН не им дреме..

CoffeeCup-тази грешка  я допуснах с големия Sad...четох, четох дали или да го уча да чете преди 1-ви клас, и надделя мнението, че така или иначе ще се научи, и че на доста деца не им е интересно знаейки да четат в час;да, ама  се оказа проблем-даскалката работеше със знаещите и на синковеца ни, му беше зор да ги настигне.
Сега дребния може да чете и самочувствието му е друго..

Щяло да има 2 състезания по математика края на месеца; децата ви имат ли желание да учавстват и какви допълнителни задачи (от къде) им давате?
Виж целия пост
# 700
Моето дете не можаш да го науча да чете предварително, обаче математиката му се отдава. В момента събира и изважда наум 2-цифрени числа, а на хартия - 3-цифрени до 999. Не знам как се е научил - моят принос е минимален.
Но извън туй нещо, пише свръх грозно. Като го поокастря - се стяга и поправя, но отиде ли в училище - пак свръх грозно.

Нз какво да го правя - удрям го на съвест, ама тц.
Виж целия пост
# 701
На състезанието на СНБУ в края на този месец ще ходи със сигурност, за другото не сме говорили.
С материала се справя от много добре към отлично. Има две по-слаби представяния по математика, а това което ме ядосва е че греши защото бърза(разсейва се), а не е като да не ги знае задачите. Та сега решава задачи.
По български се справя чудесно( грозно пише), допуска малки грешки тук там. Диктовките и почти винаги са без грешки, а грешните думи ги пишат буквално по цяла страница децата(което не одобрявам съвсем). Много се държи на правопис и краснопис при нас.

Относно предварителната подготовка по български(най-вече четене) и смятане математика.
Пиша от началото на наборната тема и повечето знаете, че я учих да чете миналото лято и след доста труд и време успяхме заедно, като съм благодарна и за всички получени съвети. В началото и аз имах колебания да я уча ли, дали има смисъл (все пак това му е идеята на първи клас), но сега от погледа на времето трябва да кажа, че не сбърках. На децата с подготовка им е много по-лесно с материала и темпото в първи клас, а то е доста бързо и няма нищо общо с нашето време(за съжаление).
По математика също доста неща учихме лятото и това доста помогна.

Като цяло след училище с нищо не я занимавам допълнително, а събота и неделя по-скоро е изключение.
Единствено държа да чете.
Виж целия пост
# 702
Аз съжалявам, че не научих баткото да чете, защото си сричаше до лятото на 4-ти за 5-ти клас. И внезапно като се отприщи ... чак и аз не повярвах

Този ситният, обаче, не ме притеснява, най-вече защото не е мързелив като батко си. Кажа ли - сядай ще четем - веднага взема книшка и сяда. Сядай, ще пишем - и веднага почва, без да увърта. Затова знам, че всичко ще е ОК.
Пък и като почетем известно време виждам, че се справя добре, в сравнение с батко си. Чете 2-3 страници с гатанки, или 1 страница с малък шрифт. Срича де, сега да не си помислите .. Wink Но се заема със желание. Пък батко му все се пазареше, та и сега се пазари
Виж целия пост
# 703
Аз не давам нищо допълнително след училище, на занималня е. В събота и неделя пише само домашните, които са им дали (тази седмица няма никакви). И въпреки това ми се струва уморена. Стремя се да са легнали преди 21, по-рано не успявам, защото брат ѝ се наспива в градината и вечер не му се спи. Справя се добре с материала, не влага особени усилия, чете, пише без грешки. Струва ми се обаче, че се е натрупала прекалено много умора. Два дни е на танци, прибираме се около 19, другите дни около 17. На мен не ми се ще, а представям си да карах нея да учи нещо. Тази година ваканцията беше много кратка.
Виж целия пост
# 704
Моят се справя добре /да чукна/ засега с всичко, дори и математиката потръгна. На четене и диктовки е много добре, но пусти краснопис- там ни е мъката. Може, като му виси г- жата на главата, но иначе претупва и ги "келифирчи" едни. Пише в занималнята домашни, уикенда в нас като има домашни, не го гърча с диктовки вкъщи. Някоя задача да му напиша да реши, ако поиска.
Една колежка днес каза че утре ще сгърчи нейния първокласник от писане. Айде, за мен лично, няма нужда. Нали го виждам колко е изморен. То и аз съм леко либерална майка.
В началото на годината, а и преди, заспиваше към 22- 23 и ставаше към 8, ако не е на градина. Сега заспива към 21.00, а уикенда спи до 9- 10.00 и пак е изморен.
На състезания не ходи засега. Не е изявил желание, а и ние не настояваме. Има време за съревнования.
 Grinning


п.п. да не ме чуе дяволът, от месец няма оплаквания от него. свикна ли, какво ли, но...пу, пу.
Но за сметка на това, тооолкова простотии и псувни научи. Всеки ден има по нещо ново.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия