Помощни училища- какво мислите за тях?

  • 109 182
  • 392
# 45
Мамо Раче - това , което разказваш за фитнеса е потресаващо - буца ми засяда в гърлото , как е възможно - аз ли съм прекален идеалист или ..... нямам думи .... това даже не ми е минавало и през ума , камо ли да го направя ! Срамувам се от тази "колежка" - излишно е да казвам , че заради такива бездушни хора Вие нямата вяра в нас ... Аз ще съм щастлива да съм ви от полза , ще съм щастлива прекрасните очи на детето ти да ме погледнат с обич , ще тикам количката му с гордост от който и етаж да е - тази жена само може да съжалява , че няма душа и сърце да изживее този миг , пък нека тялото и да е перфектно . За нормалните хора е ясно , че не тялото прави човека !  Предай моите поздрави на Вики  , целуни го и му кажи , че една госпожа много съжалява , че той не е неин ученик ! Останете си със здраве и лек ден !           
Виж целия пост
# 46
Пепи,аз някъде бях писала,много съм доволна от тази програма с ресурсно обучение.Първо-ресурсната ни е с мнооого години стаж  като учител в помощното училище и второ-много добре се сработва с останалите учители на дъщеря ми.По-скоро бих се оплакала от логопедката ,но вече няма смисъл,защото имаме нова. Grinning

Дъщеря ми е при ресурсната в часовете по физическо,или музика,или рисуване и трудово,а през останалото време си е при децата в часовете.
  Как да си кривя душата и да кажа че не съм доволна,като не е истина просто.Както казах,нямам нищо против помощните училища,не съм и искала да ги закриват.
Виж целия пост
# 47
Защо всички ги е страх за мястото и мизерната им заплатка а не положат минимални усилия и покажат,че наистина ги е еня за нашите деца? Едно е да напишеш ,че се гордееш с дипломата си и обичаш нашите различни деца


 Нека не го превръщаме в личен диспут,но искаш ли да ти кажа какво върша аз за "Мизерната си заплатка", която е наистина такава (преди да излеза в майчинство , взимах около 260лв) . Работя в Помощно училище-интернат.Водя начален етап на обучение,поемам децата, те са около 12-15, в 12ч, водя ги да обядват, като се има предвид,че не всички могат да се хранят самостоятелно,значи ги и храня.След което следва баня-намиране и подреждане на дрехи, които съм ги събирала от комшии и познати,защото държавата....проявява страшен интерес и е загрижена за тия деца. Следва следобеден сън, оправяш легла и деца, сякаш си си в къщи и са твои и чак оттук нататък започваш учебните занятия. Давам и нощни дежурства, меря температура, раздавам лекарства,при нужда ходя и по болници , за което ми се плащат 0,89лв. И при всичко това не се оплаквам, обичам си работата и децата и когато завършат 4 клас ми е мъчно,че се разделям с тях.
Смятам,че съм лично ангажирана с този проблем и пак казвам-не нападам никой, но е нужно да погледнете и от другата страна. Мисля,че трудът на повечето от нас е достоен за уважение! С най-добри чувства  Hug
Виж целия пост
# 48
Съжалявам , че намирате противостояние във вашите тези и моите думи . Аз и моето образование сме продукт на пазара на труда .Чувствата са нещо друго - те не са задължителни , но при мен са факт , както и при колегите ми . Много сте гневни , разбирам ви и съчувствам за проблемите ви , но единственото , с което мога и искам да помогна е именно професионалната ми подготовка . Много неща съм научила в университета , но още повече в помощното училище . Разбирам , че сте огорчени от старата система и ви се иска да зачеркнете всички от нея и да стъпите на нещо съвсем ново , но масовото училище не е готово за децата с проблеми и е факт , че не ги искат - затова приобщават нас , хората , които до вчера са били техни учители . Изкарах една изключително тежка учебна година , не децата са ми дотежали , напротив , а колегите от масовото училище . Срещу такава стена от съпротива , нежелание за съпричастност , безхаберие към болката , неизпълнение на професионалните задължение към ученици , които не са по-различно от останалите ...... нямам думи да коментирам просто . Имам дете , което е влязло само за 1 уч. час за цялата уч. година и  никой , дори директора не пожела да съдейства - ако припаднело щяло да стресира останалите !?! Детето по най-бездушен начин не бе допуснато до останалите деца , а седя цяла година в кабинета при мен . Ще реагирате и ще кажете защо на всяка цена не съм се преборила - знаете как е на война , даваш 1 жертва , спасяваш останалите - питате ли ме как направихме с майката този компромис ?! Войната в масовото училище е жестока - виждаш как едни незнаещи и неможещи да реагират адекватно колеги си запазват класовете и раб. места , а тези от помощното училище - отлично подготвени са аут . Сърцата ни плачат , когато видим как се отнасят с нашите деца - почти не е работено с тях в клас , ако не бяхме ние ресурсните , уч.  им година  щеше да е загубена . Не съм си позволила да се ядосам нито веднъж , макар , че ситуации колкото искаш - ако аз съм депресирана и неадекватна за работа това вреди само и единствено на децата .  И на мен ми тежи да говоря за тези неща , влязох в този форум заради вас , децата и най-накрая за себе си - исках да разбера повече за проблемите ви , за изискванията ви и да получа съвети - не да се карам и да бъда обиждана . Смятам че вие родителите , ние специалистите и децата сме на една страна в битката за интеграция . Вие поискахте тази промяна , отвоювате я всеки ден , ние я осъществяваме на практика . Смятам , че не може да се каже кой дава повече . Вие давате  чувства , енергия и сърцата си , защо мислите , че аз не жертвам същото ? Да , аз получавам пари срещу това - това е професията ми , не съм машина и като изляза от училище не мога да изключа - давам на децата знания , умения , грижа се за живота им , приятни моменти и това ме изцежда емоционално .  Никога не съм забравяла за родителите - винаги съм се стремила да вдъхна спокойствие  - да отидат на работа , че лекарствата ще са дадени , че детето ще е нахранено , че ще е обслужено и обучавано . Не искам да се изкарам перфектна , но видях с очите си как колеги от масовото уч-ще  нехаят за нуждите на децата , това в помощното никога не се е случвало . Благодарна съм на тази 1 г. , в която работих като ресурсна - разбрах , че зная и умея неща , които съм мислила , че всички учители могат , но не е така .  Аз не се срамувам от дете с проблеми , виждам човешкото и имам сърце да го обичам и да работя с него . Умея да реагирам при проблеми , без от това да правя трагедии . Каквато и да е съдбата ми , каквото и да решат началниците ми утре , аз знам , мога и умея да съм от полза на деца с проблеми . Имам професия , която няма да заменя с друга . Имам за какво да съм благодарна на помощното училище ! 
Не съм искала да те обиждам. Виждам, че пишем за едни и същи неща, но не можем да се разберем. Системата не е готова. А кога ще е? Пътя е толкова труден, че единственото което изпитвам аз, когато срещнем стената, за която ти пишеш е - вече дори не е гняв, а безпомощност. Не знам по какъв начин да ви помогнем на Ресурсните учители. Някъде се губи контакта. И двете казваме едно и също- трябва да има разнообразие, за да има алтернатива. Но не може да отречем колко важно е да се случи интегрираното обучение в масовото училище. Помощните училища се закриват не за сметка на другите, не заради интегрираното обучение и не бива да бъдат противопоставени- има деца и за едните и за другите. Нищо обаче не трябва да се случва за сметка на децата. За случаи като с детето с епилепсия можеш да се обръщаш към нас. Познаваме достатъчно хора, които да решат проблема много бързо. Не зная в кой град работиш. Но всеки Ресурсен център има Родителско настоятелство. Нашето настоятелство не е уведомявано до сега за такива случаи-не защото ги няма. Насочвайте родителите към настоятелството. Трябва да се работи повече с родителите, знам, че вие нямате физическа възможност да сте в час със всички неща около казусите на децата, но настоятелството би могло да се запознае с тях- нали е затова е Родителско .
Виж целия пост
# 49
Eis- благодаря ти за коментара - ето това е начало на диалог , от който и двете страни можем да извлечем полза . Аз исках просто да кажа , че да има родители , които искат децата им да учат в масово училище , но има и други , които предпочитат помощното училище - държавата е тази , която трябва да намери начина да задържи и двете форми на обучение . Има търсене , трябва да има и предлагане - има и специалисти , които са готови да работят . Вместо да се караме е време да го изискаме .От съществуващия конфликт губят деца/родители и учителите/специалисти - когато двама се карат е ясно кой печели !
yosarian   -  разбирам афекта ти , мога само гадая каква буря от емоции го е отключила , но не може така да отблъскваш хората , които пишат мнения различно от твоето . Подобно поведение само , ще накара и др. като мен , които искат да споделят и се учат ,  да не стъпват в подфорума . Със съжаление установявам , че яда ти пречи да разбереш истинския смисъл на думите  ми . Да - изчетох много от постовете ти , мнението ти ми е ясно и го приемам , защо ти не приемаш моето , а го четеш на нож . Тук пишем родители и учитили - истински загрижени - къде са държавните жени и мъже ?! С тях е истинския спор - там трябва да насочим емоциите си ! В тях е ножа и хляба , те си играят със съдбите ни !    Насреща съм за разговор - който желае нека ме потърси на лични , нека не натежаваме със спорове тук . 
Виж целия пост
# 50
Ок- в интерес на диалога аз се оттеглям от темата, както казах преди няколко посто. Нямам намерение да отблъсквам никого. Аз също съм отворена за диалог.
Ще ти пиша на Лични.
Виж целия пост
# 51
Добре е да има диалог.
Аз исках просто да кажа , че да има родители , които искат децата им да учат в масово училище , но има и други , които предпочитат помощното училище..
Всички родители искат децата им да учат във масови училища, някой деца за съжаление не могат. Но трябва да се даде шанс на повечето да опитат, и системата да се развива така, че повече деца да могат да са в масово училище.
Мисля си за конкретни мерки - представям си колко изолиран се чувства един ресурсен учител в масово училище. Може би има колективи където са по милостиви, но в общия случай не са.
идеята ми е, да се осигури подкрепа за ресурсните учители, без те да я искат
И си мисля за тези родителски комитети, защо не предприемат повече действия - да посещават в час, да организират акции, да докарат някоя известна личност специално за децата с проблеми, да изнесат беседи за болестите. Не знам може и да се прави.
Също си мисля, че не може всички училища да са интегрирани. Може би е добре по едно училище в община, там да работи по голям екип.
Atrakcia, в кое училище преподаваш. Може да се организира акция за дрешки, ако искаш ми пиши на лични.
Виж целия пост
# 52
аз нямам личен опит нито с ресурсни учители, нито с такива от помощни училища, но бих искала да споделя наблюденията си от много подобни теми и разговори...
прави ми впечатление, че в 99% от случаите родителите говорят за деца, които подлежат на интеграция и за които е по-добре да са в масово училище, докато пак в 99% от случаите специалистите говорят за децата, които не могат да бъдат в масово училище/за съжаление има и такива/. получава се така, като че ли всеки вижда само и единствено своите си случаи. и там се къса комуникацията.
за мен нещата стоят така:
1. помощни училища трябва да има, но не в този им вид. не зная пишещите учители тук къде преподават, но в моя роден град Помощното е най-окаяното училище в града. в квартала в който живея също има Помощно училище и то не изглежда по-добре. за мен тези училища трябва да изглеждат и да предлагат обучение като в един добре оборудват център за работа с деца с увреждания. да имат много по-подкрепяща среда - архитектурна и психологическа, отколкото обикновените училища. за това трябват средства. ако намалянето на броя на помощните училища, повиши качеството, аз съм за!
2. интеграцията в масови училища изисква желание и усилия: от страна на учителите, от страна на ресурсните учители, от страна децата/с увреждания или без/ и техните родители. масовото училище никога няма да е готово за интеграция. то трябва да бъде подготвено! това изисква жертви: откъм време, откъм нерви, откъм безсънни нощо, ако щете...тук оправданията като "за 200 лева - толкоз!" не важат, защото тези неща не се измерват с пари...
3. къде ще учи детето би трябвало да решават основно родителите. не подкрепям мнението, че те нямали реална представа за способностите на децата си! а кой има?! специалисти, които ги виждат за 2 часа и го оценяват ли?! родителите искат най-доброто за децата си. това понякога включва да не ходи в масово училище. от многобройните си срещи с родители на деца с увреждания и от опита ми в този форум имам впечатления, че по-често подценяват децата си, отколкото обратното.
4. мисля, че ако интеграцията започва още от масовите детски градини, за всички ще бъде много по-лесно. но при всички положения нещата няма да станат изведнъж и повсеместно
Виж целия пост
# 53
4. мисля, че ако интеграцията започва още от масовите детски градини, за всички ще бъде много по-лесно. но при всички положения нещата няма да станат изведнъж и повсеместно
Точно така.Подкрепям напълно. Peace
През далечната 95 година нямаше такива ресурсни учители ,но записах детето си на градина ,по настояване на един доктор-Богдан Кръстев от Пловдив.Вярно е,че тя беше хиперактивна и трудна за гледане и все бях в очакване да ни помолят да я отпишем,но не се получи така. LaughingНапротив,детето изведнъж напредна в говора ,намери си другарчета,вгради се в колектива.Останахме много доволни ,доктора също.Единствено заради госпожите ми беше съвестно,че много ги изтормозвахме. ConfusedЩерката все беше в движение и се налагаше да не я изпускат от поглед. Laughing
Уф,отнесох се. BlushИсках само да кажа,че много се радвам,че тогава взех това решение да я запиша в масова градина  и детето ми израстна уверено в себе си .Сега също много си харесва съучениците и даже няма търпение да започва учебната година. Joy
Виж целия пост
# 54
Знаете ли, че се насочват деца с аутизъм към помощни училища?!?!? В голямата си част тези деца са със свръхинтелект и мястото им не е там.


В голямата си част - 90% са с умствена изостаналост. Високофункциониращият аутизъм е рядкост.

Виж целия пост
# 55
Е да де учителю - благодаря за публикацията, е затова, защото самите учители определят кое дете е с умствено изостаналост и кое не, човек трябва наистина да си търси стойностни учители, които да имат подход към децата.
Виж целия пост
# 56
Е да де учителю - благодаря за публикацията, е затова, защото самите учители определят кое дете е с умствено изостаналост и кое не, човек трябва наистина да си търси стойностни учители, които да имат подход към децата.

Учителят не определя подобни неща. Децата идват в училищата с диагноза от лекар. От психиатър например, когато става дума за аутизъм. А в медицинската литература клиничната картина е описана красноречиво. Също така се дават статистически данни за честотата на състоянието, за прогнозата за терапия и т.н. Това заболяване е широко разпространено по целия свят и по-богатите страни правят доста модерни изследвания в тази област. Публикуват своите проучвания, от където и учители и родители могат да черпят информация.
По-горният ми пост споделя подобна информация не единствено от собствените ми наблюдения, но и от дългогодишни научни терсения в тази област.

Виж целия пост
# 57
Не ми се иска да говоря за тези помощни училища.

В Пловдив му казват малоумното. Да, ама моето дете не е малоумно. Децата от това училище съм ги виждала. И физически и психически са увредени. Идват с учителя си в парка.

Съгласна съм с Агнешка.

т.1 много ми хареса по принцип за вида на училищата - да са красиви и оборудвани, за интеграцията също. Народът ни не разбира от тази интеграция, не я осъзнава, самите учители там не си вярват, че на тези деца може да се помогне и може да излязат от кривите на положението си, също така не изгарят от желание да работят сериозно с тях- всякаш са ги отписали, че те ще си останат такива.
Поне така е при нас. Ето това много ме боли.



Виж целия пост
# 58
Ще напиша и моето мнение като бивш учител в Помощно училище, което беше закрито през 2006 година и ресурсен учител в момента.
Като всяко училище и Помощните училища имат своите положителни и отрицателни страни. Ще напиша за училището, в което работех. Училището беше красиво, наистина красиво - изрисувано от учителя по изобразително изкуство (който е и известен художник в нашия град), просторно и оборудвано, а не занемарено и западнало. Но вече за жалост е точно такова - западнало, необитаемо и занемарено. Имахме и детска градина и беше една от най-красивите детски градини в града - построена от немска организация. За децата имахме и микробус, който ги вземаше сутрин от домовете и ги връщаше след обяд до домовете им. Децата бяха в училище от 8,00 часа до 17,00 часа и родителите спокойно можеха да работят, без да се притесняват за своите деца. Учебната програма бе по-достъпна за децата (особено с по-тежка степен на умствена изостаналост). Но децата не бяха изолирани - те общуваха със своите връстници от масовите класове. В училище подготвяхме децата по тенис на маса, футбол и други спортове и бяха на челно място не само сред връстниците си от другите помощни училища, но и сред връстниците си от масовите училища - за това говорят многобройните медали и купи, които са прибрани в Ресурсния център, бяха републикански шампиони по футбол. Имахме и спортни дни, в които нашите деца спортуваха с деца от масовите училища на тяхна територия. Децата участваха в конкурси по изобразително изкуство, заедно с другите деца от масовите училища и  от там също имаме много награди. В училище имахме и Ученически парламент, дори децата от парламента са посещавали Народното събрание. Освен това имахме кръжоци по народни танци, рок, куклен театър. Заедно с децата сме участвали в различни проекти и сме печелили, нищо че сме били помощно училище. Във всички мероприятия на града, където сме могли сме участвали. За  децата с помощта на различни организации се организираха летни лагери на море. Освен това имахме и седмица на изявите - в Общината почти в края на годината правехме изложба от произведения на децата, излагахме това което са правили по трудово обучение, изобразително изкуство и спортен кът; като произведенията можеха да се купят, а парите бяха за децата и за училището. Имахме и компютърен кабинет, провеждаше се ЛФК за децата, които имаха нужда. С децата празнувахме заедно Коледа, Първа пролет, Великден ... В училище имахме деца с различни диагнози, не само с умствена изостаналост. Но всичко това е минало.
А сега за интеграцията:
1. Всички ли масови училища са достъпни за децата със СОП (както вече ги водят)и могат да се посещават от тях? В колко училища има изградени рампи, асансьори, тоалетни. Колко деца учат в елитни гимназии - говоря за деца с физически увреждания и съхранен интелект. А интеграцията не е от една година,  тя тече вече кажи речи 8 години - от 1999година. Какво е направено за тия деца през тоя период - все пак 8 години не са малко. Но масово навлезе през 2006 година, когато бяха закрити много помощни училища.
Някои от родителите не са доволни от ресурсните учители – така е защото когато започнаха да се назначават ресурсни учители към Помощните училища, успоредно с тях в Бюрата по труда тръгна програма за безработни учители, които чрез 3 месечен курс бяха преквалифицирани в ресурсни учители и бяха назначени към масовите училища – сега изтича срока на тая програма – дали ще бъде удължена незнам , при условие, че вече има Ресурсни центрове.
2. Защо масово се закриха Помощни училища през 2006 година в страната, преди да влезем в Европейския съюз и тогава се заговори за интеграцията. Защо те бяха изкупителна жертва в образованието? И закриването им бе за сметка на масовите училища? Сега някой ще каже не е вярно , но така е. Когато закриваха нашето училище децата бяха разпределени по масовите училища без нашето знание и без знанието на родителите.  И 86 от децата се оказаха в едно масово училище, само и само да не бъде закрито. Семейства с по две деца със СОП, се оказа, че децата им трябва да учат в различни училища. В Румъния само смениха имената на техните помощни училища, но не интегрираха и сега не възприемат все още интеграцията.
Ако 5 от децата в клас са със СОП тогава бройката на децата пада на 16. По този начин доста училища си запазват паралелките.
3. Защо децата със СОП в масовото училище получават и количествени и качествени оценки. Ако не покрие ДОИ в 8 клас какво получава - удостоверение и с това удостоверение къде може да кандидатства детето - само в СПЗ, а уж говорим за интеграция. А кои деца учат в СПЗ - децата от помощното училище -къде е интеграцията тогава - до 8 клас ли? Защо няма ресурсни учители след 8 клас? Или ако има - то те са малко на брой.
8. Друг въпрос, който трябва да си зададем дали децата получават необходимото обучение. Какво прави в час? Честно да си кажа на учителите не им се занимава с тия деца. Много често са приети по тая причина - да запълнят бройката в клас. Чувала съм приказки от тоя род: "Училището няма да става помощно училище и ще приемам дете със СОП само ако ми трябва бройка". Или  "Аз сега няма да си преработвам материала заради такова дете, а и не се знае докога ще е тука".  И какво прави често ресурсният учител, той се нагърбва с обучението на децата, защото учителите не искат дори и с негова помощ да работят с такова дете. Но ако има 10 деца със СОП и 30 учебни часа на разположение (в тях влизат  и груповата работа,  индивидуалната и работата клас) и ако децата са от различни класове можем да се направим сметка по колко часа може да обърне на всяко дете.
Същото се отнася за психолога и логопеда, които имат по 20 учебни часа а имат работа обикновено с 40-50 деца със СОП (на 240 деца със СОП имаме 2 психолози и 3 логопеди - толкова бройки отпуснаха от Министерството).
Защо няма занимални за децата – често децата са в училище до свършване на учебните часове, но не ги искат в занималните, като излизат с мотива, че са без ресурсен учител. Нито вземат участие в различните СИП, ЗИП, кръжоци.
4. Защо няма кинезитерапия за тия деца, които имат нужда от нея. А в помощното училище имаше. Колко от децата спортуват, участват в различни състезания с връстниците си.
5. Защо не пуснаха обещания транспорт за децата, след закриването на  училището ни имаше обещания от управниците, че за децата пак ще има транспорт и не само за нашите деца, а за всички деца в страната.
6. Сега има обещания за безплатни учебници, наближава учебната година ще видим и това обещание дали ще бъде изпълнено.
7. Защо има приет план за интеграцията  до 2009 година. А след това?
 Много са въпросите!
Не съм против интеграцията. Но не съм за тая интеграция, която е в момента.
Преди имаше интеграция в помощните училища – интегриране на масови паралелки в помощно училище – и в нашето училище имаше такава интеграция – имахме си и масови паралелки няколко години, след което интеграцията премина в масовото училище.
И накрая искам да кажа, че след пролетната ваканция едно от децата със СОП, беше написало писмо до Директорката на Ресурсния център, което започваше така: “Госпожо Директор, искам си училището, в което съм учил до сега (става въпрос за помощното училище), защо го закриха, това не е моето училище, тук не получавам това, което имах в моето си училище …” Това писмо показва, че нещо все още куца в интеграцията, че и самите деца не са доволни от нея.  Затова трябва да работим заедно за доброто на вашите/наши деца и те да се чувстват добре в масовите училища.

 


Виж целия пост
# 59
 pedagog ,вие сте имали хубаво училище,но по-голямата част от помощните училища не са такива.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия