Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 809
  • 426
# 330
Русалке, естествено, че не са само бели или черни нещата.
Ама тук говорим за цялата система. Не би следвало успехите и опитите на отделни учители да са нещо изключително. Това, което разказваш, добрите примери които даваш, трябва да са масова практика, изходна точка на всички училища. И чак оттам нататък да ни впечатляват "извънредни" усилия и успехи.

шкафчета мисля, повечето родители са правили. Не ни помогнаха особено, защото все оставаше въпроса какво да се държи в тях - днес им трябва това помагало, утре другото, единия екип за физкултура се спестяваше. Но при идеята, че нямаше къде да се преобличат, не беше кой знае колко важно.


Стискам палци на приятелите ти!!!! Дано всичко да е наред!

П.С
Скрит текст:
какво толкова ви обижда в мненията на Ezhko не мога да разбера.
Виж целия пост
# 331
Амели, та аз много ясно съм написала, че твоят негативен или моят позитивен опит не са показател за нищо, понеже не сме представителна извадка.

 За шкафчетата - проблемът си е бил у вас, родители и учител, че не сте решили какво да се държи в тях, че да олекоти хамалогията за децата. При нас беше решено, че допълнителните помагала за ЗИП мат и бел, с които се работеше по програма в определени дни, ще стоят там, тъй като домашни от тях така или иначе не се даваха. Както и екип по физическо стоеше там, неща за рисуване (бои, четка, гъбичка, чашка за вода), ножичка, дъска за глина и прочие - все неща, които няма нужда да се разнасят излишно в двете посоки.  На места към днешна дата има и още по-стройна организация.  Със средства на настоятелството в основното на децата ми (още съм член на родителското настоятелство, макар девойките ми да са почти на финала на гимназията, което пък дава отговор  на въпроса на Ежко какво неегоистично, несвързано с прекия интерес на децата ми, правя за училището, щом не плащам като него за ЧУ, аоттам и за достоен труд на учителите) са закупени за  1-4 клас втори набор учебници, те стоят перманентно в шкафчетата. У дома  е комплектът, раздаден безплатно от МОН. Страхотно е детето да носи ежедневно само тетрадки. И инвестицията не е чак толкова  голяма, понеже тези  учебници се прехвърлят автоматично на долния випуск. Колкото до съблекалнята - ми и тук разлики  от земята до небето. В нашето училище имаше такива, че даже и с душове. Опираме тук вече и до нещо съвсем друго - доколко оправен  е  един директор, доколко съумява да се пребори за средства по разни проекти за оборудване, реновиране и сие. Въпросното училище е с окачени тавани, с ПВЦ дограма, с нови чинове, с два компютърни кабинета, с библиотека, с физкултурен салон със специална настилка, с игрище навън също със специална настилка, с осветителни тела в двора на училището, с допуснати външни фирми, провеждащи занимания по шах, танци, бойни изкуства, спорт, езици..

На другия въпрос се чудя дали да ти отговоря.
Скрит текст:
Все пак ще го направя. Само преди броени постове  имаше  пресен пример  с дефиницията "скръндза", описваща някои родители. Вследствие на тази  тяха стиснатост резултатите от обучението нямало как да бъдат с високо качество... Нима не е обидна подобна квалификация? Надявам се всички знаят, че има много деца в ДУ на родители  с повече от големи възможности  във финансово отношение - министри, политици, прокурори, бизнесмени, лекари с  много добре развита частна практика. И децата им не са там, защото родителите, видиш ли, са скръндзи, къткат си имането и нехаят за обучението на отрочетата си. Имат си просто своите доводи за избор на конкретно училище. А и са се съобразили и с желанията на детето.  Да не говорим, че инвестират извън училище в развитието на децата  в сферата на спорта, изкуствата и т.н. Не може във всяка тема да се налага тезата, че изборът им е грешен, че дори и умни, тези деца ще бъдат осакатени от системата в ДУ и няма да придобият нужното за живота  и реализацията си нататък. Парктиката доказва обратното. Ако това се пише за детето ти, за теб като негов стиснат родител и за учителите му, не ми казвай, че няма да се засегнеш, понеже няма да ти повярвам... И в тази връзка аз  пък се чудя как никой  с дете от ЧУ не  вижда откровените му провокации. Някаква криворазбрана солидарност ли е, какво е.. Едно е да за се застава зад мнението му за конкретното ЧУ, друго е да се оправдават изхвърлянията му в общ план.

Мерси за пожеланията, тъкмо посъветвах родителя да бягат с мръсна газ, да търсят друга алтернатива. Няма училище, поне за мен, което да си заслужава психирането на детето, без значение какви чудеса от храброст в обучителен аспект предлага въпросното. 
Виж целия пост
# 332
Амели, та аз много ясно съм написала, че твоят негативен или моят позитивен опит не са показател за нищо, понеже не са представителна извадка.

 За шкафчетата -проблемът си е бил у вас, родители и учител, ч
Скрит текст:
е не сте решили какво да се държи в тях, че да олекоти хамалогията за децата. При нас беше решено, че допълнителните помагала за ЗИП мат и бел, с които се работеше по програма в определени дни, ще стоят там, тъй като домашни от тях така или иначе не се даваха. Както и екип по физическо, стоеше там неща за рисуване (бои, четка, гъбичка, чашка за вода), ножичка, дъска за пластелин и прочие - все неща, които няма нужда  да са   все в движение в двете посоки.  На места има и още по-стройна организация.  Със средства на настоятелството са закупени за   1-4 клас втори набор учебници, те стоят преманентно в шакфчетата. У дома  е комплектът, раздаден безплатно от МОН. Страхотно е дететео да носи ежедневно само тетрадки.

На другия въпрос се чудя дали да ти отговоря.
Скрит текст:
Все пак ще го направя. Само преди броени постове  имаше  пресен пример  с дефиницията "скръндза", описваща някои родители, вследвие на която резултатаите не могат да бъдат с високо качество... Нима не е обидна.. Надявам се всички знаят, че има много деца в ДУ на родители  с повече от големи възможности  във финансово отношение - министри, политици, прокурори, бизнесмени, лекари с   много добре развита частна практика. И децата им не са там, защото родителите са скръндзи, къткат си имането и нехаят за обучението им, имат си просто своите доводи за избор на конкретно училище. А и са се съобразили с желанията на дтетето. Не може във всяк тема да се налага тезата, че изборът им е грешен, че дори и умни, ще бъдат осакаатени от системата. Ако това се пише за детето ти, за теб като негов родител и за учителите му, не ми кавай, че няма да се засегнеш...
[/spoiler]

Именно.  А не би трябвало такива неща да се решават от родителите. Това не е частна занималня или моя апартамент, където съм поканила н на брой деца и всеки ще си има мнение. Това е държавна институция в която би трябвало да има ясни правила, действителни такива в полза единствено и само на ученика! Всички останали - министерство, директори, преподаватели и родители трябва да работят в негов интерес.Не би трябвало елементарни неща като тази организация да са изобщо предмет на измисляне и гласуване от страна на родителите:
- На първо място родителя трябва да бъде научен как да бъде от полза в процеса и на детето и на учителя. Не е работа на родителя да определя процеса и ритъма на работа, първо защото едва ли разбира толкова от педагогика, дидактика, психология и т.н, второ, защото едва ли може да се разчита, че мнението ти а  на останалите ще е правилно (изобщо не говорим за съвпадащо с твоите възгледи)
- Училището трябва да създаде условия, в които родителя да е спокоен  какво, как, защо се прави.

Много е рядко да се събере клас с 25 деца, в които 50 родителя да имат единомислие.

Аз съм сигурна , че има добри примери, въпроса е защо не се имплементират навсякъде!

Скрит текст:
Не, не бих се засегнала. Все пак аз ходя в своите обувки и за да не ги сменям, значи ми е добре!
Виж целия пост
# 333
...
П.С
Скрит текст:
какво толкова ви обижда в мненията на Ezhko не мога да разбера.
И аз ще отговоря:
Потърси в темата за АК да видиш как Ежко определя нашите деца, че те, понеже са извън АК,  "се самоубиват, бавно или бързо, по избор." При това за деца, които  са с по два много добри езика и вече учат в престижни университети в чужбина, докато неговите все още предстои да докажат за какво тате е плащат тези пари. И това ако не е обидно - да квалифицираш така напълно непознати деца, при това доказано успели. Нямам нищо против АК и избора на всеки родител, но изобщо не е вярно, че извън АК децата "се самоубиват". В добавка към русалка за скръндзите, наистина е обидно. Ние бяхме в ЧУ до 7 клас, така че имам доста добра представа за тях. И съм преценила, че не си струва да се дават тези пари за след 7 клас, след като има няколко достатъчно добри ДУ. Същото са преценили и други родители и най-важното - емпириката доказва, че са преценили правилно, след като децата имат по два езика и постигат целта "добър университет и добра реализация". Ако това се е случило, не е възможно те да не могат да мислят и да не са отговорни и дисциплинирани.

Между другото, тезата на родител, че след 7 клас някой ще учи тепърва детето на умения да разсъждава, както и на отговорност и дисциплина, според мен показва, че този родител не си е свършил работата, когато му е било времето, и сега има необходимост да плаща на АК немалко пари, за да му поправят собствените грешки. Което не е повод за гордост от страна на този родител, а е точно обратното.
Виж целия пост
# 334


Мерси за пожеланията, тъкмо посъветвах родителя да бягат с мръсна газ, да търсят друга алтернатива. Няма училище, поне за мен, което да си заслужава психирането на детето, без значение какви чудеса от храброст в обучителен аспект предлага въпросното. 

Виж, в това съм абсолютно съгласна!
Виж целия пост
# 335
Ми добре, Амели, така е, ходиш в твоите обувки, удобни са ти, не искаш да ги сменяш... Съгласна съм. Трябва ли някой като Ежко обаче регулярно да ти напомня от последна инстанция, че са евтини , некачествени, увреждат и омирисват краката ти и съответно, че е по-добре да си купиш доста по-скъпите на конкретна известна марка?
Виж целия пост
# 336
Аз не бих се обидила, ако някой ми каже, че съм стисната, защото децата ми са в добра държавна гимназия, вместо да се изръся една торба пари за АК. Защо да плащам, ако мога да не плащам, и да получа пак добро качество?
Виж целия пост
# 337
Аз не бих се обидила, ако някой ми каже, че съм стисната, защото децата ми са в добра държавна гимназия, вместо да се изръся една торба пари за АК. Защо да плащам, ако мога да не плащам, и да получа пак добро качество?

Естествено, повечето родители са на това мнение, затова и конкуренцията в добрите ДУ е 10:1 до 5:1, а в АК е 2:1. Но тезата на Ежко е, че щом не плащаш, е невъзможно да получиш добро образование. Което очевидно (предвид множествоот примери за обратното) е погрешно, но това не му пречи да я развява навсякъде като теза, че и да има поддръжници.  

Обидното е, че нарича децата ни "самоубийци" и "неспособни да мислят", а тези деца отдавна са доказали обратното. Не знам защо го прави, но ЧС даде вероятно обяснение - че си има проблеми със собствения избор и държи на всяка цена да се самоубеди колко е правилен.  
Виж целия пост
# 338
Анадариел, обидите му далеч надминават описаното от теб. За такова нещо и аз не бих се засегнала. Но да ми се казва, че съм скръндза, а оттам и че явно намирам за по-смислено да харча парите си за друго и това е за сметка на обучението/развитието на децата ми,  да се вменява, че конкретно ДУ ги осакатява, не ги подготвя за  живота, до степен такава, че не могат да напишат един мейл сносно или да си защитят аргументирано позицията по дадена тема, че възпрепятства мисленето им и ги прави безотговорни, недисциплинирани млади индивиди - ми няма как да се съглася.

 Апропо - тема за класно  по езика от вчера. Есе на немски по темата: " Миграцията към  Западна Европа - заплаха или  обогатяване и път към глобализацията? И ако друго нямам, имам две деца в един клас,  при един учител, писали не по един нещастен мейл, а  по 4 страници работа,  голям формат, застъпили в аргументацията си обаче две диаметрално  противоположни тези - едната за миграцията по-скоро като процес, носещ позитиви, другата като  за сериозен негатив. Да видим как скапаното ДУ, непризнаващо  и на йота излизането от  зададена рамка,  и в частност нещастно заплатеният в него учител ще оцени работите им.
Виж целия пост
# 339
Ми добре, Амели, така е, ходиш в твоите обувки, удобни са ти, не искаш да ги сменяш... Съгласна съм. Трябва ли някой като Ежко обаче регулярно да ти напомня от последна инстанция, че са евтини , некачествени, увреждат крака ти и ги  омирисват?

Понеже съвсем оспамваме - наистина последно, голям човек си, наясно си, че света е пълен с хора, които ще те провокират. Ако ти си доволна от себе си, решенията си, действията си и 50 ежковци да дойдат изобщо не трябва да ти пука.

Видях, че си си допълнила мнението за училището и даваш добри примери искам да допълня. Задаваш един много резонен въпрос-  колко способен е един директор? Еми, ето ти допирната точка с Ежко. Не сте чак толкова на различно мнение. Тезата на Ежко, до колкото аз я схващам, е че този директор - много способния, би могъл да направи още по страхотни неща за децата ако не бяха недоразуменията на МОН.

между другото мисля, че Amber, очакваше отговор (знам, че го получи) от министерството, при това за нещо, което би трябвало да повече от ясно и недвусмислено определено и изписано.

Руслаке,
абстрахирай се от крайностите, и се опитай и ти да не оборваш нещо, което мисля, че споделяш. Аз пак казвам, дейноста на едно настоятелство, на една допълнителна помощ, на един естествен труд на екип на училище не би трябвало да е възприеман като нещо извънредно! То трябва да надгражда един предварително добре работещ механизъм! Поздравления за това, което разказваш! Но това е плод на труда на настоятелството, не на системата на МОН. (наистина чистосърдечно браво)
Виж целия пост
# 340
Ежко ми напомня на Пламен, знам ли, може да е реинкарнация. По-скоро ми е забавен/на, защото така и не съм сигурна мъж ли е или жена.
Виж целия пост
# 341
Русалке, естествено, че не са само бели или черни нещата.
Ама тук говорим за цялата система. Не би следвало успехите и опитите на отделни учители да са нещо изключително. Това, което разказваш, добрите примери които даваш, трябва да са масова практика, изходна точка на всички училища. И чак оттам нататък да ни впечатляват "извънредни" усилия и успехи.


Няма как да са масова практика и никъде не са. Навсякъде по света в голям град има няколко добри ДУ и повечето не толкова добри. И там е свързано и с местообитаването, защото селективните училища с добра подготовка са обикновено в скъпи квартали и не можеш да го запишеш там, дори и да е издържало изпита ( то просто не се допуска до изпит, но имам предвид, че е способно да го издържи), ако нямаш адрес в кечмънт ерията. Което води до много по-високи разходи за жилище - дали наем, дали ипотека, няма значение. А в БГ все още след 7 клас е възможно това, макар до 7 клас да не е. Което е един плюс на нашата система от гледна точка на родителите.  
Виж целия пост
# 342
Ми добре, Амели, така е, ходиш в твоите обувки, удобни са ти, не искаш да ги сменяш... Съгласна съм. Трябва ли някой като Ежко обаче регулярно да ти напомня от последна инстанция, че са евтини , некачествени, увреждат крака ти и ги  омирисват?

Понеже съвсем оспамваме - наистина последно, голям човек си, наясно си, че света е пълен с хора, които ще те провокират. Ако ти си доволна от себе си, решенията си, действията си и 50 ежковци да дойдат изобщо не трябва да ти пука.

..

А ако Ежко нарече твоето дете "неспособно да разсъждава", "неспособно да изрази мислите си подредено", "самоубиец" и всичко, изредено от Русалка, ти ще го подминеш ли като провокация?
Виж целия пост
# 343
Ми добре, Амели, така е, ходиш в твоите обувки, удобни са ти, не искаш да ги сменяш... Съгласна съм. Трябва ли някой като Ежко обаче регулярно да ти напомня от последна инстанция, че са евтини , некачествени, увреждат крака ти и ги  омирисват?

Понеже съвсем оспамваме - наистина последно, голям човек си, наясно си, че света е пълен с хора, които ще те провокират. Ако ти си доволна от себе си, решенията си, действията си и 50 ежковци да дойдат изобщо не трябва да ти пука.

..

А ако Ежко нарече твоето дете "неспособно да мисли" и "самоубиец", ти ще го подминеш ли като провокация?
Да! И сме имали доста писания с него в различни гледни точки.
Виж целия пост
# 344
Скрит текст:
Ми добре, Амели, така е, ходиш в твоите обувки, удобни са ти, не искаш да ги сменяш... Съгласна съм. Трябва ли някой като Ежко обаче регулярно да ти напомня от последна инстанция, че са евтини , некачествени, увреждат крака ти и ги  омирисват?

Понеже съвсем оспамваме - наистина последно, голям човек си, наясно си, че света е пълен с хора, които ще те провокират. Ако ти си доволна от себе си, решенията си, действията си и 50 ежковци да дойдат изобщо не трябва да ти пука.

..
А ако Ежко нарече твоето дете "неспособно да мисли" и "самоубиец", ти ще го подминеш ли като провокация?
Да! И сме имали доста писания с него в различни гледни точки.

Ясно ти е, че каквито и различния да имате, след като сте в АК, той няма да го направи Wink Аз пък няма да подмина, защото освен че е обидно, е тотално невярно и може да обърка родители, на които предстои подобен избор. Имам чувството, че на Ежко му плащат да рекламира АК или пък има отстъпка от таксата за привлечени нови ученици (в ЧУ е редовна практика това, лично изпитано). А и пак казвам, да рекламираш училище след 7 клас с това, че учи тепърва децата да мислят и да са отговорни, е все едно да развяваш собствената си неспособност на родител да им дадеш това и то много преди 7 клас. Което за мен е повод за срам, а не за гордост.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

X Реклама

Общи условия