Първа кола

  • 46 467
  • 698
# 585
С моята първа кола се срещнахме преди месец - Ситроен Ц4, 2006 г., дизел.

Като цяло е голямо котенце, харчи 5,5/100 (средно градско/извънградско), има си климатик, въздушни възглавници и други глезотии, обхващащи 1000 копчета навсякъде из колата.
Като габарити е удобна, вози добре, кара се лесно, е...все още се учим да паркираме, ама и това ще стане.

Взех си я с комплект зимни гуми, смениха ми и страничното огледало, че беше счупено и настоях да ми сменят масло и филтри преди да я взема. Общо 4200 лв., което за мен е прилично предвид състоянието на колата.

От 3 години имам книжка и нямах кола и стандартите ми бяха силно занижени (исках само да има 4 гуми, волан и да се движи), през тези години бях карала основно на баща ми колата - Пежо 406 комби, та тази  ми се струва много мъничка.

Според мен за първа кола е хубаво да е голяма, за да се свикне на трудното. На мен когато ми го говореха хората не вярвах. Както и за това курсовете да се карат зимата и сега като не съм карала зимно време очаквам тази зима да пада веселба.
Виж целия пост
# 586
Мунчо, може ли на женски език да говориш? Според теб дали знам какво е феродо?
За мен например съединител е педала най- вляво. Според бивши колеги (нямам мъж и не разбирам нищо от устройство на автомобила) от този педала зависи всичко - смяна на скоростите, спирачки.
Аз съм жена, по душа блондинка. Искам само да въртя ключа и да стигам от точка А до точка Б. За 8 месеца зад волана толкоз.

Смених заден ляв лагер, но тя е с предно окачване. Или предаване беше думата.
Предните колела въртят задните.




Чия Мартима, подозирам, че нищо не е пипал.
Ти кога смени съединител - предварително или когато отказа в движение?


Аз го смених в момента в който започна съединителя да отделя по-горе.Беше заминал само лагер но предишния собственик  е сложил едномасов та смених цял комплект.И аз искам като тръгна от точка А да стигна до Б  безпроблемно.Има някаква мода последно време собствениците да не пипат нищо по 4 5г ако нещо тръгне да заминава да го отстранят  и да продадат  автомобила и който го вземе дърво.Относно съединителя проблем може да стане по време на път ако ти потъне педала което идва от жилото или гребен на самият педал.За да счупиш съединител трябва да си голям мърляч.
Виж целия пост
# 587
Чия Мартима, благодаря ти за отговора! Почти нищо не разбрах, но ще е полезен на някой друг.

За толкова време не разбрах кое е горе и долу при отделяне на съединител. Нямам усет все още.
Звуците й почти ги научих, но педалите са ми трудни -  не съм карала други коли и нямам база за сравнение.

Като го натискам за тръгване и газта, той се вдига над половината и тогаво зацепва.
Виж целия пост
# 588
Първата ми кола - Олдсмобил 98 (тва е модела, годината му беше 1989) за 300$. Две години и кусур го карах, не ми се разделяше с него. Завоите зимаше като презокеански кораб!  Като возене няма равна, макар един Бюик от седемдесетте също да не беше зле.
Кви въздушни възглавници, кви 5 тугрика ???
Важното радиото и отоплението да работят.
Виж целия пост
# 589


Като го натискам за тръгване и газта, той се вдига над половината и тогаво зацепва.

Това е. Съединителят има ход - от "долу" до "горе". Ако отделя до или малко над средата, бива, ако започне да отделя много след средата или съвсем горе, тръгнал си е.
Виж целия пост
# 590


Като го натискам за тръгване и газта, той се вдига над половината и тогаво зацепва.

Това е. Съединителят има ход - от "долу" до "горе". Ако отделя до или малко над средата, бива, ако започне да отделя много след средата или съвсем горе, тръгнал си е.

Абе стига глупости първото ми бмв го карах 3 години със заминал съединител, един приятел същия модел - 5 години. Е вярно неговото се караше по-трудно ама минаваше обяснението “Господин полицай, изтървах съединителя съжалявам” Grinning
Виж целия пост
# 591
Mоже да кажеш тръгнал си е ако няма повече възможност за регулиране на свободния ход или ако наистина фабрично не подлежи на регулиране през съзнателния му живот. Та първо трябва да се поогледа кое как и после да се кроят планове.
Виж целия пост
# 592
Карал си ти. Не момата дет има 3 месеца стаж.
Пита, казах квот се сещам, ако може да прецени. Сори ако не съм изчакал приоритетно да се изкажеш.
Виж целия пост
# 593
При такива автомобили няма какво да го мислите съединителя. В един момент просто става прекалено тегаво и тогава ще го смените. Опасно е ако автомобила е с демферен маховик, но тук като гледам не се обсъжда този случай.
Виж целия пост
# 594

Мхм.....гугъл...мхм....разбрах само как се пише всъщност, но нищо повече.
Сигурно не е важна част от автомобила. Smile
Виж целия пост
# 595
При такива автомобили няма какво да го мислите съединителя. В един момент просто става прекалено тегаво и тогава ще го смените. Опасно е ако автомобила е с демферен маховик, но тук като гледам не се обсъжда този случай.
С нещо подобно чух, че има проблем колата на дъщеря ми. Корса, автоматик, съединител обаче е май...защо е опасно?
Виж целия пост
# 596
При такива автомобили няма какво да го мислите съединителя. В един момент просто става прекалено тегаво и тогава ще го смените. Опасно е ако автомобила е с демферен маховик, но тук като гледам не се обсъжда този случай.
С нещо подобно чух, че има проблем колата на дъщеря ми. Корса, автоматик, съединител обаче е май...защо е опасно?

Клй модел е тази корса, не би трябвало да има демфер. Това се слага на коли с по-голям въртящ момент, най-вече дизели над 100коня.
Проблема е, че като тръгне съединителя може да прецака маховика, а той е много скъп. На ауди а4 е към 1000лв само маховика, на корсита не знам колко ще е.
Виж целия пост
# 597
Сигурно аз греша значи, ми...Корса, дизел, 1,3 мисля. Дава някаква грешка и смятат, че е съединител.
Виж целия пост
# 598
При такива автомобили няма какво да го мислите съединителя. В един момент просто става прекалено тегаво и тогава ще го смените. Опасно е ако автомобила е с демферен маховик, но тук като гледам не се обсъжда този случай.
С нещо подобно чух, че има проблем колата на дъщеря ми. Корса, автоматик, съединител обаче е май...защо е опасно?

Клй модел е тази корса, не би трябвало да има демфер. Това се слага на коли с по-голям въртящ момент, най-вече дизели над 100коня.
Проблема е, че като тръгне съединителя може да прецака маховика, а той е много скъп. На ауди а4 е към 1000лв само маховика, на корсита не знам колко ще е.
Маховика винаги е подсилен  рядко дава фира.Той изкарва много.
Виж целия пост
# 599
Тойота Корола гледах, да! Голяма ми е! Наистина търся нещо по-малко....Май варианта Хонда Джаз е единствения на тоя етап..
Не е чак толкова голяма. Аз се бях зарекла да не взимам нищо по-голямо от Нисан Микра. Бях си наумила, че първа кола на току що взел книжка шофьор трябва да е миниатюрна, за да се кара лесно. По стечение на обстоятелствата ми предложиха добра оферта за Корола и я взех. Супер е количката, много ми е удобна, пъргава и маневрена. Като се качих вътре, усещането ми за габаритите се промени и не ми изглеждаше голяма, сега даже напротив 🙂

Гледам ги и тях сега..Твоята дизел или бензин е и коя година? Има добри оферти на Короли 2004г., но аз уж исках да е минимум 2005г. На по-старата не ми харесва нещо и салона вътре, та се чудя...По-изгодно пък излиза..Иначе си имам сантимент към Тойота. Нали карах Ярисчето и си му бях свикнала. Не знам возията дали е същата и при Корола, но се надявам да е същата и да не вози дървено..Всъщност се колебая в момента между Тойотата, Хонда Джаз Графит и VW Golf, като последното май отпада, защото е с най-малък багажник, а и доста хора ми казват, че се карат по-трудно и дървено VW..
В петък ще гледаме тази:
https://www.olx.bg/ad/honda-dzhaz-1-4-graphite-CID360-ID7CmLx.html
А иначе ето тази Корола “звучи” добре по описание:
https://www.cars.bg/offer/c2803248

Има и 2005г Короли и Корола Версо(не знам кое е по-голямо), има бензин и дизел..Аз сякаш съм по към дизела..Simple Smile Четохме вчера, че двете най-здрави коли са Королата и Хондата Джаз..Королата почти нищо нямало да се налага да и правиш..Някаква класация или проучване беше, не знам..
Моля ви за някакво мнение и помощ за избор между тези, към които съм се ориентирала, защото все повече се обърквам, а е хубаво скоро да се спра на нещо..:/
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия