Първа кола

  • 46 531
  • 698
# 570
+1
Нашите коли са удряни и одирани само на паркинг (не от нас). Даже едната беше с изкривена и нахапана броня от куче.
Виж целия пост
# 571
Зависи от гледната точка. Аз кола без поне 4 въздушни възглавници, ABS, и климатик не бих купила. Което значи, че бюджета ще е поне 5000лв - 6000лв.

Зависи от ФИНАНСОВАТА точка, иначе и аз не бих отказала чисто нова кола, която мога да си я подменя, при първата драскотина Simple Smile
Виж целия пост
# 572
За мен животът е безценен, кола се купува и се прави. Много хора ги е страх да не направят една драскотина на колата, но не ги е страх, че липсват въздушни възглавници, които могат да им спасят живота.
Виж целия пост
# 573
Всеки гледа от собствената си камбанария. За един евтина първа кола е кола за 1000 лв, за друг за 5000 лв, а за трети за 15 000 лв. Познавам хора, които купиха на дъщеря си за първа кола чисто ново Пежо 2008 от магазина. Тяхното разбиране е, че за тях е важно колата да е сигурна и надеждна. Има си каско, плащат си го и всяко жулване, драскане, удар и т.н. си се поема от застрахователите. До момента момичето я е жулило леко два пъти, два пъти е вкарвана колата за боя и това е. Вече втора година я кара, свикна си с нея и ще си я кара още дълго най-вероятно. Иначе масово е разпространено това да се купува много стара кола с ръчни скорости за пръв автомобил, да се кара 2 години, докато шофьора се научи, след това да се маха и да се купува друга. Е да де, но истината е някъде по средата. Като се замисля, на нов шофьор ще му е в пъти по-лесно да свикне с по-нов автомобил с повече екстри, по-лек и удобен за каране, отколкото с кола на 20 години, която във всеки един момент може да го остави на пътя. Така че всеки сам си преценява какво да прави - в този случай няма правилно и грешно. Всичко е въпрос на доходи
Виж целия пост
# 574
За мен животът е безценен, кола се купува и се прави. Много хора ги е страх да не направят една драскотина на колата, но не ги е страх, че липсват въздушни възглавници, които могат да им спасят живота.

Същата логика е и с детските столчета, но въпреки това хората масово пестят от тях и взимат някое евтино, щото не им се дава пари за качествено 🤨
Виж целия пост
# 575
...Същата логика е и с детските столчета, но въпреки това хората масово пестят от тях и взимат някое евтино, щото не им се дава пари за качествено 🤨

A други пестят още повече, като даже не ползват и столче а слагат 3-4 годишното си дете на предната седалка, уж препасано с колана. Една млада майка от съседен блок така отпътува вчера за Монтана )Simple SmileSimple Smile:.
Виж целия пост
# 576
Така че всеки сам си преценява какво да прави - в този случай няма правилно и грешно.

 Всичко е въпрос на доходи
Да.

И да и не. Всеки има виждане, правилно или грешно, негово си е. Simple Smile
Първата кола, която подкара жена ми беше стара каска, незвисимо, че можех да си позволя и друг вариат. Свикна, придоби стаж и увереност и така. Simple Smile После /и сега/ си кара и нови. Simple Smile
Виж целия пост
# 577
Да.
И да и не. Всеки има виждане, правилно или грешно, негово си е. Simple Smile
Първата кола, която подкара жена ми беше стара каска, незвисимо, че можех да си позволя и друг вариат. Свикна, придоби стаж и увереност и така. Simple Smile После /и сега/ си кара и нови. Simple Smile

При мен нещата стояха по същия начин. Но това не значи, че този начин е правилен, а другия е грешен. Всеки сам си прави сметка как да си похарчи парите  Simple Smile
Виж целия пост
# 578
Вече 9 години си карам малката котка - Пежо 306 hdi, хечбек, 2,0. Първата собствена кола, която толкова ми пасна на крака, че не ми се разделя с нея. Сравнително мощна (да мога да изкача баир, натоварена със стока), в същото време и сравнително икономична. В момента чисто нов служебен джип седи без да се кара, просто защото аз не мога да се почувствам в него спокойно. Спирачките са различни от моите, за габаритите да не говорим. Чувала съм мнението, че голямата кола по-лесно се кара, но аз предпочитам моята пред всяка друга. За същото време приятели са сменяли по 3-4 марки и модели, аз не я оставям. Въпреки, че е стара, плащам си и Каско. 2 пъти ме удрят на паркинг, като единия път задницата беше за основен ремонт, тотал щета. Ако трябваше да извадя накуп сумата за ремонт, сигурно трябваше да я продам за старо желязо. Да чукна на дърво, може би като знам, че и да я драсна някъде, ще я оправя с каското - съм била през годините по-спокойна да се науча да паркирам, и за щастие аз не съм и нанасяла сериозни щети Grinning
Виж целия пост
# 579
Първата ми кола беше Жигули, за което съм благодарна на родителите ми. Оттам нататък всичко ми е като детска играчка. А сега се налага да се разделя с първата ми истинска кола, превърнала се и в семейна в последствие, Сеат Кордоба, с въпросния мотор1.9 ТДИ 101 к.с., споменат от мен по-горе, на която съм първи собственик от 2005 г. и ми е много мъчно, защото е в идеално състояние, но вече ни трябва една идея по-голяма и утре ще я имаме. Ако някой има интерес, да пита на лично.
Виж целия пост
# 580
Моята кола също ми е първа и е малка. Не знам каква ще е следващата и кога. С интерес ви чета.

Ревюто й е много приятно. Направо да ти се прииска да я имаш.

В статията пише "вид на зле тапицирана табуретка". Наричали са я кубче лего, химическа тоалетна, вагон от БДЖ.
Е, малко е грозна, но е моя, първа и си я обичам.

Бюджета ми беше 2000 лв. Вчера се присетих да я потърся в Мобилето. С моите данни - година, коне, бензин, ръчка. Излезе само една обява за 3800 лв. Наистина ли струва толкова?

Държах да е от човек и не съм търсила и избирала. Ползвал я е 4 години. Взел я защото харчи малко и отзад като се свалят задните седалки събира едно пале. Не разбрах палето с какви размери е.


Има две въздушни възглавници отпред, ABS, климатик.
Лошото е че местата са 3 + 1.
На газ е. С пълна бутилка - 27л минавам 320 км което значело 7/100.

Рядко се среща и ми е много интересно   защо.

Като цени - съединител е 170 лв, носач - 70 лв, 125 лв - смяна на предни и задни накладки, 20 лв - цилиндър задна лява гума, заден ляв лагер - 30 лв. Това са цени на частите, без труд.
От април досега съм сменила само това (без съединителя, той предстои защото има още живот в него).

Бившия собственик е на принципа "нещо се сменя като се счупи". Така ли е наистина?
Аз карам от седем месеца, той - 30 + години, професионален шофьор. Прав ли е? Защото ако съединители се прецака в движение ще загубя контрол, ще се панирам и ...
Виж целия пост
# 581
Значи най вероятно не е бутал нищо  по колата.Но то е до човек аз смених съединител за 1000лв въпреки че колата е обявена за продажба.Аз не бих дал толкова пари за тази кола от линка.
Виж целия пост
# 582
Споко, даже и москвича не трошеше съединител в движение Simple Smile. Първо почва да буксува и да не върви и чак след това, ако си много настоятелна, може да се начупи феродото и колата да спре. Ако пък си държиш крака на педала, когато трябва и когато не трябва, ще почне да хърка и да не включва, като съответно първо ще завие и лагера.
Виж целия пост
# 583
Мунчо, може ли на женски език да говориш? Според теб дали знам какво е феродо?
За мен например съединител е педала най- вляво. Според бивши колеги (нямам мъж и не разбирам нищо от устройство на автомобила) от този педала зависи всичко - смяна на скоростите, спирачки.
Аз съм жена, по душа блондинка. Искам само да въртя ключа и да стигам от точка А до точка Б. За 8 месеца зад волана толкоз.

Смених заден ляв лагер, но тя е с предно окачване. Или предаване беше думата.
Предните колела въртят задните.




Чия Мартима, подозирам, че нищо не е пипал.
Ти кога смени съединител - предварително или когато отказа в движение?

Виж целия пост
# 584
Баровци! Жигули.....москвичи. Аз първо имах запорожка. Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия