Заслужава ли си преместване в чужбина

  • 25 416
  • 167
# 120
...
Ти говориш за конкретното „дърво“, а пък аз за „гората“. Това също е гледна точка, нали?

да, но теоретична и хипотетична и обобщаваща. т.е. философска и нереална.
Виж целия пост
# 121
ast2017, нямам власт върху самооценката на когото и да било. Ще се опитам да формулирам по-ясно това, което казах, дано да разбереш. Авторката на темата, както и тези, които се включват не коментират "гората", явно са се загубили и не искат да се лутат.Те питат, с какви трудности ще се срещнат и какво биха могли да предвидят, ако искат да променят начина си на живот. За тях е факт, че тук е трудно. Ако обърнем темата за причините, ще се отдалечим от въпросите, които ни задават, и явно са им спешни.
Виж целия пост
# 122
Няма нищо страшно децата да се прместят в друга държава в ученическа възраст. Няколко месеца интезивно учене на немски ще са добра основа за начало. Там ще наваксат много бързо, че сигурно и по-добре от родителите си ще почнат да говорят на даден етап. Не разбирам това черногледство и опит да се покаже как няма да стане...
Виж целия пост
# 123
никой не каза че няма да стане. казват и да си прецени кое и е важно и проблеми тук срещу проблеми там
Виж целия пост
# 124
...
Ти говориш за конкретното „дърво“, а пък аз за „гората“. Това също е гледна точка, нали?

да, но теоретична и хипотетична и обобщаваща. т.е. философска и нереална.
Аз живея в "гората", това не е теория а наблюдение от първи ред пред сцената
Виж целия пост
# 125
...
Ти говориш за конкретното „дърво“, а пък аз за „гората“. Това също е гледна точка, нали?

да, но теоретична и хипотетична и обобщаваща. т.е. философска и нереална.
Аз живея в "гората", това не е теория а наблюдение от първи ред пред сцената

за Аляска ли?
Виж целия пост
# 126
Полар, никой не казва, че децата няма да научат немски за максимум година. Проблемът е в образователната система, която разслоява и категоризира децата прекалено рано (в 4 клас) и ги разделя по различни типове училища. Само тези, които са положили абитур (аналог на матурата) могат да продължат в университет. За Абитур подготвят само гимназиите. Все по-трудно става дете, дошло в Германия без немски след 4 клас, да се докопа до шанса да учи в гимназия. До преди няколко години шансове се даваха - особено на по-изявени, будни деца с по-активни родители. В момента , с този наплив мигранти с нисък образователен статус, положението на емигриращите с образователни претенции се влоши. Децата, пристигащи в страната без немски, се третират еднакво, независимо от това какво са учили до момента, на какво ниво са и какъв потенциал имат.
Ще се самоцитирам от друга тема:


Напоследък се наблюдава друг проблем в образователната система - интеграционните класове. Там попадат деца на емигранти, които не говорят езика. Целта на тези класове е да подготвят езиково децата за ученето им в обикновени училища. На теория добре, на практика не. В тези класове са деца различно ниво - и напълно неграмотни, никога невиждали училище и деца умни, амбициозни, с потенциал. Насилието е ежедневие, проблемите заради различния манталитет и разбирания са големи. Децата трудно напускат тези класове - едно поради подценяване и липса на индивидуална преценка, второ поради лоша среда и труден прогрес.
Ако едно дете се премести в Германия без никакъв немски и е под 3 клас, има шанс да избегне интеграционните класове, ако родителите са информирани и активни. Но за по-големи деца без немски е голям проблем.
Виж целия пост
# 127
Не е само до бърза и лесна интеграция на децата в образователната система.
Изборът на държава е най-важен и той не включва само образователна система и намиране на работа....

Виж целия пост
# 128
Не е само до бърза и лесна интеграция на децата в образователната система.
Изборът на държава е най-важен и той не включва само образователна система и намиране на работа....


Нем, не са ли това сред най-важните неща за ежедневието на всеки? Ако се местех сега, определено бих ги взела предвид на челните места, заедно със знаенето на езика и стандарта на живот.
Виж целия пост
# 129
Аз бих добавила, - здравно и социално осигурителни системи, особено здравната
Виж целия пост
# 130
Аз бих добавила и ниво на нормалност и стрес.
Виж целия пост
# 131
... И това има и минуси. Когато не си милионер.

Доста ограничено погледнато. Защото може и да няма ако знаеш да вземеш и да ползваш каквото ти се предлага на твоето ниво . Т.е. вече всичко е достъпно за всички и всеки може @да вечеря в ресторант България@ . Дрехи за което всеки може да си купи. Всякакви туристи отсядат в палацо във Венеция , има предложения за всеки. Т.е. Научиш ли се да си живееш в средата не виждам какви минуси ще фиксираш. Е, да , може би няма да можеш да си платиш екскурзия до луната.

Класите вече имат все по-малко значение , да не говорим, че в Европа средната и низшата се сляха и вече няма голяма разлика в размера на социалната пенсия от размера на средната.

Всеки има баня, тоалетна, топла вода , дотъпна храна в супермаркета. От голям по голям телевизор
Понеже говорим за образование, а не за тоалетни, ще ти го кажа така,  за да учиш за лекар или адвокат във Франция, например, някой трябва да те издържа 10 години след завършване на гимназия. Да не говорим, че има и значение къде точно ще учиш и къде си учил преди това, което също струва пари за адрес в близост до добро училище или такса за такова. Така е и в повечето останали страни. Реално не всеки може да стане лекар или адвокат. Дума няма да отварям за други професии и други разлики между класите и техните адреси, както и какво носи това. Излизане от адреса, на който си роден има много рядко и не през много етажи. Това е действителността.

И не всичко е хранене, гледане на телевизия и тоалетна в разликата между класите, даже правилно си отбелязала, че по тази линия разликата е никаква.
Виж целия пост
# 132
Не е само до бърза и лесна интеграция на децата в образователната система.
Изборът на държава е най-важен и той не включва само образователна система и намиране на работа....


Нем, не са ли това сред най-важните неща за ежедневието на всеки? Ако се местех сега, определено бих ги взела предвид на челните места, заедно със знаенето на езика и стандарта на живот.

За да направя подобна промяна исках децата да растат в среда, в която хората си помагат и подкрепят. Където съседът ми ще хукне да ми чисти предния двор без да го моля.... Където, ако си забравя нещо, зная къде ще го намеря непокътнато.....Където шефовете ще ме питат как се чувствам и имам ли нужда от нещо....Където детето се чувства сред свои води от ден първи в училище.....
Ей такива едни малки, но важни подробности.
Защото отличен стандарт на живот може да бъде постигнат и в БГ, но малките и дразнещи неща скапват всичко...
Виж целия пост
# 133
Благодаря, интересно ми беше да прочета какви са критериите на други хора при подобна стъпка.
Виж целия пост
# 134
Не е само до бърза и лесна интеграция на децата в образователната система.
Изборът на държава е най-важен и той не включва само образователна система и намиране на работа....


Нем, не са ли това сред най-важните неща за ежедневието на всеки? Ако се местех сега, определено бих ги взела предвид на челните места, заедно със знаенето на езика и стандарта на живот.

Където детето се чувства сред свои води от ден първи в училище.....

Това обаче важи ако детето е малко - макс началните класове.Прогимназията и особено гимназията е джунгла...и ако си различен,не разбираш добре..е като в България.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия