Учи ли българското училище децата да мислят и как е по други места ...

  • 24 374
  • 330
# 195
Да, със сигурност им е по-трудно, но все пак трябва да се отчете и фактът, че са там от 2 годишни.
Виж целия пост
# 196
Пенсионирана Русалка,
все пак гледам и статистиката, освен АК нищо не ми вдъхна доверие. Много разчитах и разчитам на лични впечетления, а такива имам само от ак. Признавам си, че  натежа и локацията, СМГ и АЕГ са ни много близо. СМГ беше желание на детето.
Аз не гледам с добро око на нищо държавно. В много сектори търсенето само е избутало тези субекти на сметището. Останали са училища, болници, детски градини.Никой не носи отговорност за нищо, лесно се краде, лесно се взимат рушвет, играят различни интереси и лобита, учители се назначават с връзки. За мен това е много неефективно, особено с нашата съдебна система и обществено съзнание. Родителите гледат да се спасяват по единично, ходят, говорят с учителите.


Виж целия пост
# 197
Какви статистики гледаш? АК си е друга бира, то си е американско училище, не може да се казва, че е най-доброто, защото просто е различно, по различна система. Не разбирам какво толкова си се наострила срещу държавните училища. В СМГ каквото и да става, училището си функционира и младежите  си учат. Същото е и в другите най-желани гимназии. Това, което ти искаш е някой отстрани, от училището, да те успокои, че всичко е наред, че детето ще е гледано като писано яйце, а ти няма да имаш никакви грижи. Сега и наедро започваш със съдебна система, здравеопазване, рушвети... Ми, не са така нещата, не слагай всичко в една торба!
Виж целия пост
# 198
Да, със сигурност им е по-трудно, но все пак трябва да се отчете и фактът, че са там от 2 годишни.


да но родителите им не са запознати със системата, защото не са учили там. Едно е да знае майката на какво наблягат учителите , какво се оценява и как, как се поддържат и попълват тетрадките и т.н. и да може да го казва на детето предварително, друг е да ходи да пита учителите след всяко несъответствие защо така и да се поправя детето.
Виж целия пост
# 199
Bandiera, съгласана съм с казното. Родител, учил по френската система, знае какво се иска от детето му. Но за да му го покаже и то да има аванса пред детето-чужденец  по отношение на изисквания, значи все пак се намесва в учебния процес, поне докато детето е малко и си изгради навици как да подхожда при подготовката си у дома. Защо тогава е трън в очите на някои (не визирам теб), че същият контрол осъществяват и бг родители? И защо тяхната помощ в тази насока се счита моментално за паралелно образование, изстрелващо детето напред въпреки скапаната система? И другаде да учеше детето ми, подходът ми щеше да е  същият, в началните класове  щях да съм на линия да насоча, да помогна, да обясня  какво трябва да се направи, че нещата наистина да бъдат усвоени/разбрани. С тези навици нагоре детето ще си се справя съвсем успешно и само, без курсове (освен за кандидатстване) и без  намесата на мама и тате. Казвам го от личен опит с 3 деца, изкласили в тази толкова скапана образователна система, както и на база наблюдения над много техни съученици. Преди броени дни бях в Германия, чиста проба германка също учи с детето си по математика. Самата тя сподели това, нямам престава доколко  има помощ от старна на родител и по други предмети. И в другата тема за чуждите системи съм писала, че в Германия (поне в Бавария, уточнявам, защото системите по провинциите се отличават) също има школи, предлагащи регулярна подготовка/помощ за училище. Ако няма търсене, не би имало и предлагане, нали? В същата тема потребители като GI и Контесата също бяха споделяли  за външна намеса. Първата, ако не се лъжа, беше казала, че дава на децата си допълнителни неща у дома. Другата, дано не подвеждам някого, говореше и за занимания  на детето й с учител.
Виж целия пост
# 200
Пенсионирана Русалка,
все пак гледам и статистиката, освен АК нищо не ми вдъхна доверие. Много разчитах и разчитам на лични впечетления, а такива имам само от ак. Признавам си, че  натежа и локацията, СМГ и АЕГ са ни много близо. СМГ беше желание на детето.
Аз не гледам с добро око на нищо държавно.


Коя статистика? Имай предвид, че АК е бизнес и като всеки бизнес, в никакъв случай не може да си позволи лоша реклама. Wink  СМГ не е бизнес, финансира се от държавата и е арена за боричкания на лобита именно заради интереса на децата и родителите към него. И се радва на голям медиен интерес.

Лични впечталения имам и от СМГ, и от АК, и от НЕГ, и от 73-то. Имам опит и с ЧУ до гимназията. Не мисля, че държавното е непременно лошо или частното - непременно добро. Зависи от самото дете, а и от много други неща.

Локацията е много важна Peace Едно е детето да пъува по 1 час в едната посока и да мръзне по спирки, друго е училището да му е на пеш разстояние
Виж целия пост
# 201
Затова съм съгласна, че им е по-трудно, тъй като родителите не знаят езика и вкъщи се говори на друг и съответно чисто комуникационно децата ще са с по-беден речник. Но от друга страна, нали  това, че на родителите не се налага да помагат вкъщи, а учениците успяват да усвоят всичко в училище и само учителят помага при проблем, са главните изтъквани предимства на западните системи? За Англия е споделяно многократно, че децата на емигранти, които постъпват не в яслена възраст, а дори 2-3 клас в училище, чудесно наваксват и се справят.
Защо в такъв случай майката трябва да е завършила там, да знае на какво наблягат, как се попълват тетрадките и да показва предварително всичко това? Аз поне съм останала с впечатлението, че цялото ограмотяване е делегирано на училището и родителите изобщо не обясняват, не проверяват, не търсят допълнителни уроци. Да не би пък накрая да се окаже, че по-амбициозните не се задоволяват само с базовото четене, писане и смятане, за което изобщо не споря, че може да е организирано по-интересно в началните класове в западните системи, а натискат децата си за грамър скул, гимназия и т.н. и съвсем не оставят нещата без надзор?
Малко кофти сравнение ще дам, но ромите у нас също не могат да помагат, защото са неграмотни и казваме, че системата е кофти, тъй като училището не успява да ги научи без помощ от вкъщи или с допълнителни уроци. И в чуждоезиково училище в БГ или в съответната страна при емигранти с лош език се оказва, че  пак е нужна външна помощ, защото родителите са "неграмотни" по езика и не могат да помагат.

Писали сме заедно с Русалка.
Виж целия пост
# 202
Затова съм съгласна, че им е по-трудно, тъй като родителите не знаят езика и вкъщи се говори на друг и съответно чисто комуникационно децата ще са с по-беден речник. Но от друга страна, нали  това, че на родителите не се налага да помагат вкъщи, а учениците успяват да усвоят всичко в училище и само учителят помага при проблем, са главните изтъквани предимства на западните системи? За Англия е споделяно многократно, че децата на емигранти, които постъпват не в яслена възраст, а дори 2-3 клас в училище, чудесно наваксват и се справят.
...
Писали сме заедно с Русалка.

Може да се справят в кварталното училище на по-евтин район, ама като отидат на изпит за грамър скул и се вижда друго Wink За подготовка за грамър скул там също ползват частни уроци или друг вид извънкласни занимания. Изобщо не знам защо битуват такива мннеия за Англия и изобщо за чужбината, катъо и там е подобно на тук - ако искаш детето да отиде нагоре, се искат обмисляне на стратегии, пари и усилия.

 То и в София в Х квартално училище детето може да се справя блестящо, ама като иде на матури за НЕГ, се виждат нещата.
Виж целия пост
# 203
По-скоро става въпрос за познаване на системата. Чужденецът си е чужденец, той официално може да се запознае със системата, но трудно ще научи нещата, които местните знаят, защото тези неща се разпространяват от уста на уста и не ги пише в никой справочник. По същия начин е тук в седмокласните теми - каквото споделят тук родителите като опит никъде официално не може да се прочете, защото това е културен опит.
Виж целия пост
# 204
По-скоро става въпрос за познаване на системата. Чужденецът си е чужденец, той официално може да се запознае със системата, но трудно ще научи нещата, които местните знаят, защото тези неща се разпространяват от уста на уста и не ги пише в никой справочник. По същия начин е тук в седмокласните теми - каквото споделят тук родителите като опит никъде официално не може да се прочете, защото това е културен опит.

Така е, но има достатъчо информация на английски, вкл. и форуми, за подготовката в Англия за селектовно училище, Ето няколко примера:
https://exampapersplus.co.uk/grammar-school-entry-advice-parents/
https://www.elevenplusexams.co.uk/preparation/11-plus-preparation-in-year-5
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2048094/Meet-parents-p … ammar-school.html

"£100-an-hour tutors and children woken at 5am to study: Meet the parents who'll do ANYTHING to get their offspring into grammar school"
Дори са дали тарифата за частните уроци - 100 паунда/час Simple Smile И деца, будени в 5 часа да учат - а вие ми говорите как там вярвали на системата и всички се били справяли в училище, дори имигрантчетата...

Така че за който родител е важно това и иска да научи, не е проблем да разбере как става и какво се иска. Сега, дали може да си го позволи, е съвсем отделен въпрос.

Ето и един форум за родители:
How are you preparing your child?
https://www.elevenplusexams.co.uk/forum/11plus/viewtopic.php?f=6 … 5295&start=10
Виж целия пост
# 205
Първо трябва да знае, че е важно. По нашенско, дори лично изпитано покрай моите деца, много родители изобщо не са в час с кандидатстването, а се успокояват с мисълта и думите на министри и учители, че имало места за всички деца и всичко било НВО, а не кандидатстване, че няма нужда от допълнителна подготовка, всичко било по материала и прочие дрън-дрън. Опитах се са си се представя като емигратнка - ми, при ако няма кой лично да ме светне за нещата, аз откъде ще зная, че е важно това отиване в грамар-скул?
Виж целия пост
# 206
https://www.abacus-nbg.de/nachhilfeorte/nachhilfe-in-nuernberg/? … AYASAAEgI6QvD_BwE

Дори и една школа такава няма у нас - да подготвя  регулярно деца за училище от начално до гимназия включително, за всякакъв вид училища, по всички предмети. Разполага с 200 квалифицирани за целта учители. Системата явно е много добре разработена, след като е гъвкава и се нагажадат домашните посещения на помагащия учител към ангажиментите на детето и към свободното му време за доучване.

А цитатът встрани казва много:
Der ABACUS – Nachhilfelehrer kommt zu Ihnen
Unser Nachhilfelehrer informiert Sie über die Fortschritte. Dadurch können Sie die Nachhilfe miterleben, begleiten und unterstützen.

Помагащият учител  ще идва у Вас. Той/тя ще Ви информира  за напредъка на детето. Така и Вие ще можете да сте част от подготовката му, да я подкрепяте.
Виж целия пост
# 207
Първо трябва да знае, че е важно. По нашенско, дори лично изпитано покрай моите деца, много родители изобщо не са в час с кандидатстването, а се успокояват с мисълта и думите на министри и учители, че имало места за всички деца и всичко било НВО, а не кандидатстване, че няма нужда от допълнителна подготовка, всичко било по материала и прочие дрън-дрън. Опитах се са си се представя като емигратнка - ми, при ако няма кой лично да ме светне за нещата, аз откъде ще зная, че е важно това отиване в грамар-скул?

Абсолютно е така  Peace Но както и сама казваш, и в БГ има достатъчно родители, ропдени и израсли тук, които не полагат такива усилия. В този смисъл, и в чужбина, и тук, си зависи изцяло от родителите, техния кръгозор, техните възможности, техните амбиции какво да дадат на децата си. Иначе образоватлените системи навсякъде са направени да дават някакво базово ниво. За повече се искат усилия от родителите.    
Виж целия пост
# 208
 Българинът е издигнал в култ образованието и дори на Марс да иде, ще проучи къде е най-подходящо да учи отрочето, за да използва докрай възможностите за образование. Приятелката ми, която роди и двете си деца във Франция още с раждането започна да се интересува от училища и то възможно най-добрите. Изобщо всички, които познавам извън България не са се оставили на обстоятелствата и само на системата.
Виж целия пост
# 209
https://www.abacus-nbg.de/nachhilfeorte/nachhilfe-in-nuernberg/? … AYASAAEgI6QvD_BwE

Дори и една школа такава няма у нас - да подготвя  регулярно деца за училище от начално до гимназия включително, за всякакъв вид училища, по всички предмети. Разполага с 200 квалифицирани за целта учители. Системата явно е много добре разработена, след като е гъвкава и се нагажадат домашните посещения на помагащия учител към ангажиментите на детето и към свободното му време за доучване.

Руслка, Абакус е франчайз за система на обучение, и е за частни школи. Нещо като Монтесори. Не мисля, че е безплатно.

http://www.abacus-franchise.com/en/index.php

Българинът е издигнал в култ образованието и дори на Марс да иде, ще проучи къде е най-подходящо да учи отрочето, за да използва докрай възможностите за образование. Приятелката ми, която роди и двете си деца във Франция още с раждането започна да се интересува от училища и то възможно най-добрите. Изобщо всички, които познавам извън България не са се оставили на обстоятелствата и само на системата.

Е, ако четеш мамите в други държави, ще видиш, че има и различни родители, пак българи Simple Smile Именно от тях тръгват и митовете за образователните системи в чужбина, които, за разлика от БГ, давали всичко, а от родителя не се искало нищо Simple Smile Не се иска, ако и родителят не иска.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия