Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Професия учител - 3

  • 69 708
  • 1 235
# 1 170
Каква е ролята на възпитателя на първата родителска среща, освен да се представи на родителите? На нея не се ли обсъждат учебници, тетрадки, пари и т.н.?
Извинявам се за глупавите въпроси, но просто нищо не ми е ясно. И никой не ми обяснява...
Виж целия пост
# 1 171
Тинити, говори с учителя/учителите, с които работиш. Хубаво е у родителите да остане усещането, че сте екип.

А иначе основната тежест си е за учителя, ти ще се представиш и евентуално ще трябва да отговаряш на някакви въпроси към теб, ако има такива. Не знам на кой клас си, но за занималнята също има изисквания за тетрадки, разписания, кога се вземат децата, кой ги взема, кога ядат, кой какво може да хапва. Изобщо бъди готова за 1001 въпроса извън пряката ти педагогическа работа.
Виж целия пост
# 1 172
тинити, поне режима по часове, би трябвало да знаеш предварително. Ориентирай се кого от колегите си можеш да попиташ за помощ, възпитател или учител на някой от класовете, в които си възпитател. Не разбрах сборна група ли е или е един клас.
При нас започна нова колежка, без стаж. Днес съвсем случайно разбрах, че никой не и е казал, че трябва да прави разпределения. Въобще не знаеше за какво става въпрос, нито от къде да свали учебните програми... Така, че не си само ти в неведение. Не, че е много успокоително...
Виж целия пост
# 1 173
При нас МО-тата и обединенията по катедри имат грижата за въвеждането на новите колеги.
Виж целия пост
# 1 174
Още няма програма, работило се с учебници на различни издателства. Аз ще бъда само на един клас. Нямам имена и бройка още. На мен също никой не ми каза за разпределението. Питам, чета и така. Като цяло не се обръща внимание на новите възпитатели.
Виж целия пост
# 1 175
Здравейте,
С въпрос за какво иде реч в публикувано място за учител- ООУП в прогимназиален етап-като не е уточнена конкретна специалност?
Виж целия пост
# 1 176
Пловдивската ли? Доколкото става ясно, търсят учител за занималня в прогимназиален етап. С каквато и да е специалност от прогимназиалните ще свърши работа.
Виж целия пост
# 1 177
По въпроса за разпределенията - вчера разбрахме, че ще се съобразяваме с действащата наредба и няма да правят проблем, ако предварително сме попълнили всички осем графи. Това дойде в писмо от РУО-Пловдив, ако не се лъжа
Виж целия пост
# 1 178

Не поддържам съмненията на Елхица и Дев.
За да разбере един човек става ли за учител, трябва да влезе в клас, а това не става на 20, когато започва да учи.
Съмнението ми се изразява в съвсем друго естество,няма как да го знаеш.
Никъде не съм споменала възраст за ориентир.
Съвсем друг приоритет има статията,но всеки го тълкува по различен начин  Peace

п.п:На 20г. започнах първото си висше образование,на 30г. завърших второто...просто за  инфо  Wink
Разбирам това, което си написала. За възрастта споменах заради изказването на Елхица. А с твоето съмнение не съм съгласна, защото сравняваш образованието на учител с това на лекар. Всеки един инженер може да се научи да преподава физика, математика и дори ИТ. Всеки преводач може да се научи да преподава чужд език. Икономистите също - математика. Юристите - БЕЛ примерно. И изобщо как да преподавам и да работя с деца съм учила в много малко в университета и то последните една две години с няколко педагогики и една психология. Какво ще е по-различното с другите специалисти?
Виж целия пост
# 1 179
Още няма програма, работило се с учебници на различни издателства. Аз ще бъда само на един клас. Нямам имена и бройка още. На мен също никой не ми каза за разпределението. Питам, чета и така. Като цяло не се обръща внимание на новите възпитатели.

Според новата наредба твоето разпределение трябва да е само със занимания по интереси и Организиран отдих и физическа активност.
Ако работиш следобед графика ти е следния
1. Организиран отдих и физ. активност - 2 часа.
Тук децата обядвах, играят различни игри.
2. Самоподготовка по БЕЛ - 1час
3 Самоподготовка по математика - 1 час
4 Занимания по интереси - 2 часа
Трябва да имаш 6 написани часа в дневника.
Темите са самоподготовка ги преписва от дневника на класният.
Мога да ти изпратя разпределение за първи клас, да го погледнеш ако искаш.
Виж целия пост
# 1 180

Не поддържам съмненията на Елхица и Дев.
За да разбере един човек става ли за учител, трябва да влезе в клас, а това не става на 20, когато започва да учи.
Съмнението ми се изразява в съвсем друго естество,няма как да го знаеш.
Никъде не съм споменала възраст за ориентир.
Съвсем друг приоритет има статията,но всеки го тълкува по различен начин  Peace

п.п:На 20г. започнах първото си висше образование,на 30г. завърших второто...просто за  инфо  Wink
Разбирам това, което си написала. За възрастта споменах заради изказването на Елхица. А с твоето съмнение не съм съгласна, защото сравняваш образованието на учител с това на лекар. Всеки един инженер може да се научи да преподава физика, математика и дори ИТ. Всеки преводач може да се научи да преподава чужд език. Икономистите също - математика. Юристите - БЕЛ примерно. И изобщо как да преподавам и да работя с деца съм учила в много малко в университета и то последните една две години с няколко педагогики и една психология. Какво ще е по-различното с другите специалисти?
+1

За да разбереш, че можеш да обясняваш - хич не е зле да имаш реална професионална подготовка. За математиката и литературата да кажем, че това не важи - но за профилираните предмети в по-горен курс - си важи с пълна сила.

Най-добрите преподаватели, които познавам, в такива области - са дошли от "бизнеса". Тоест - работили са известно време извън училище, и после са започнали работа като учители. Дори педагогика не се изисква, защото висшето им е такова.

Wink
Виж целия пост
# 1 181
Още няма програма, работило се с учебници на различни издателства. Аз ще бъда само на един клас. Нямам имена и бройка още. На мен също никой не ми каза за разпределението. Питам, чета и така. Като цяло не се обръща внимание на новите възпитатели.

Според новата наредба твоето разпределение трябва да е само със занимания по интереси и Организиран отдих и физическа активност.
Ако работиш следобед графика ти е следния
1. Организиран отдих и физ. активност - 2 часа.
Тук децата обядвах, играят различни игри.
2. Самоподготовка по БЕЛ - 1час
3 Самоподготовка по математика - 1 час
4 Занимания по интереси - 2 часа
Трябва да имаш 6 написани часа в дневника.
Темите са самоподготовка ги преписва от дневника на класният.
Мога да ти изпратя разпределение за първи клас, да го погледнеш ако искаш.
Благодаря за информацията. Аз имам разпределение от една група във фейсбук.
Виж целия пост
# 1 182

Не поддържам съмненията на Елхица и Дев.
За да разбере един човек става ли за учител, трябва да влезе в клас, а това не става на 20, когато започва да учи.
Съмнението ми се изразява в съвсем друго естество,няма как да го знаеш.
Никъде не съм споменала възраст за ориентир.
Съвсем друг приоритет има статията,но всеки го тълкува по различен начин  Peace

п.п:На 20г. започнах първото си висше образование,на 30г. завърших второто...просто за  инфо  Wink
Разбирам това, което си написала. За възрастта споменах заради изказването на Елхица. А с твоето съмнение не съм съгласна, защото сравняваш образованието на учител с това на лекар. Всеки един инженер може да се научи да преподава физика, математика и дори ИТ. Всеки преводач може да се научи да преподава чужд език. Икономистите също - математика. Юристите - БЕЛ примерно. И изобщо как да преподавам и да работя с деца съм учила в много малко в университета и то последните една две години с няколко педагогики и една психология. Какво ще е по-различното с другите специалисти?
Ето това е най-значимото! Peace Peace Peace
Абсолютно съм съгласна и аз.Опит се надгражда с времето.Сравнението с лекар го направих не случайно,защото това е сфера на здравеопазването и хич не е маловажно...
Дали стажант анестезиолог ще ме подготви за операция и ще ми сложи конска доза упойка,от която може и да не се събудя не от значение?!
Или някой ще каже малшанс.....
Всяка професия изисква време и опит,Лиляна!
И да,за мен е от значение поне последното.Чисто и просто дадох сравнение как се случват нещата в нашата държава.
Преди време имаше подобна'акция'за закупуване на готови дипломи,ако си спомняш.Не искам да попадам поне аз на такъв лекар.... Tired
Виж целия пост
# 1 183
Задължително ли се водиш по годишното тематично разпределение? Говоря специално за игрите и заниманията по интереси. Все пак трябва да се планират до края на учебната година, но дали всеки ден ще се прави това, което се напише или този план е просто защото трябва да има такъв? Как мислите вие?
Виж целия пост
# 1 184
Тинита, тези дни назначаваме нови учители за ГЦДОУД или ЦДО или както е в съответното училище. И изтъкваме на всички нови момичета и момчета колко е важна работата в екип. Как трябва да намерят общ език с учителя, с който ще работят в един клас, как трябва да си имат доверие, как трябва да правят всичко общо и да спечелят доверието си - тяхното и на децата. И как трябва да се учат едни от други и да си помагат.
Лично аз ако бях учителка заедно с теб и те виждах как пишеш по форума бих се обидила. Ами тя е първият човек, с когото трябва да говориш, да попиташ какво се иска и какво трябва да се направи. Да, тя също би трябвало да ти каже някои неща, но ако тя не ги казва сама просто я попитай. Тя също не е врачка да знае кое ти е нужно на теб и какво точно знаеш и не знаеш. Тя е човекът, с когото трябва да намерите общ език и ако не го направите работата няма да върви както трябва и потърпевши ще са децата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия