Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 170
  • 122
# 30
Да, съгласна съм, че учителката не трябва да търси отмяна за нейната работа и да дели децата по такъв начин. АКо обаче възприеме модела на peer review и научи всички деца как се прави това нещо, ще им даде ценни умения.
Виж целия пост
# 31
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.

Иначе този подход, ако допълва упражнението, може да е полезно, наистина. Например след като свършат, да си разменят две по две тетрадките, да си обсъдят, кое, според кой е вярно и да стигнат до общи изводи.
Виж целия пост
# 32
...
  Подкрепям мнението на Ами сега - някои деца, почувствали се "овластени", бързо биха проявили надменно отношение към съучениците си, ако не са натоварени и със задължението да обясняват и помагат на по-слабите.

Случва се обаче обратното и не отличниците се почувстват овластени, а по-скоро посредсвените виждат , че има приложение за по-добрите и ритат. Да. Това е . Имаше един виц за българите в казана в Ада . Нямали нужда от дяволи да ги натискат вътре. Те един друг се дърпат надолу.

Виж целия пост
# 33
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.
То не стои на задача, която вече е изпълнило. Проверяването и аргументирането на корекциите е съвсем нова задача. Но като цяло, за да е полезна тази задача, тя не трябва да се изпълнява в контекста "привилигеровани срещу загубеняци".
Виж целия пост
# 34
В нашата занималня са 2 и 3 клас заедно. Трети клас проверяват домашните на втори. Моето дете много се дразни от това, защото иска като си напише домашните да си чете книга, а госпожата го кара да проверява диктовки и задачи.
Виж целия пост
# 35
Как се аргументира корекция на сбъркано събиране и изваждане примерно  Thinking. И какво градивно има в това за напредналото дете?
Бандиера, що толкова черногледо? Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.
Виж целия пост
# 36
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.
То не стои на задача, която вече е изпълнило. Проверяването и аргументирането на корекциите е съвсем нова задача. Но като цяло, за да е полезна тази задача, тя не трябва да се изпълнява в контекста "привилигеровани срещу загубеняци".
Става въпрос за 2 клас, все пак. То си е решило задачите и продължава да гледа същите примери просто, а другите правят нещо друго вече.
Но съм съгласна, че това може да бъде полезен подход, при определени задачи и определено не по математика.
Виж целия пост
# 37
Да, разбира се, че при неща като събиране и изваждане и математика като цяло няма да върши работа. Но е добър подход за БЕЛ, а за по-големите и по други хуманитарни дисциплини и изобщо там, където има хипотези, доказателства, аргументи.
Виж целия пост
# 38

 ... Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.
майката на коригираното дете ги подозира. не аз Simple Smile
Аз бих му казала щом такава е системата да се постарае да е сред проверяващите и бих говорила с учителката за ротационен принцип.
Виж целия пост
# 39

 ... Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.
майката на коригираното дете ги подозира. не аз Simple Smile
Много погрешно заключение, никакви подозрения нямам към проверяващите деца.
Аз бих му казала щом такава е системата да се постарае да е сред проверяващите и бих говорила с учителката за ротационен принцип.
Пак ще повторя - за мен системата е погрешна, тъй като е сбъркана целта и. Защо да де нагажда към нея?Мотивацията трябва да е друга, а не старанието да стане проверяващ.
Виж целия пост
# 40
Не проверяващ, а в групата на отличниците.
Няма какво да обяснявам .  Явно не се разбираме.
Системата винаги е била една и съща.
Виж целия пост
# 41
Групата на отличниците не е от 1 или 2 деца. Резултатите са различни в редовните часове и в занималнята.
Определено!
Виж целия пост
# 42
... вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. ...
Ти ги разпределяш в две групи още от първото си мнение.
Говорим за занималня. Хубаво е , че поне някой поглежда и помага. Може и да не си прави труда и дотолкова.

В Германия в училищата е практика отличниците да дават платени уроци на @останалите@  със съдействието на училището. Нормална практика. 
Виж целия пост
# 43
Степенувам ги, но не ги категоризирам като "отличници" и "посредствени". Поглеждат ги, но не си ги обясняват. Диктуват си вярното решение.
Виж целия пост
# 44
Разбирам ми ви, не бих одобрила подобна практика във втори клас, нищо че синът ми е отличник. Ако няма кой спокойно и достъпно да обясни на детето, каквото не му ясно и то да схване логиката на решението на задачите, този метод според мен натоварва излишно децата, докато учителката от занималнята чопли в интернет, докато стане време да връчи питомците си на родителите им.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия