Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

За граматиката родна щом ти имаш колебания, попитай тук и запълни пропуските в своите знания :)

  • 32 072
  • 222
# 45
Имахме съсед, арменец, с това име, беше изписано Татеос.
Виж целия пост
# 46
Ами при нас го изписват категорично всеки път с Й, затова се зачудих.
Виж целия пост
# 47
Благодаря за разясненията, явно ще е добре и по БЕЛ да я запиша на школа втория срок. Мислех, че сами ще се справим, но май не е точно така.

В 6 клас вече масово са записани!
Виж целия пост
# 48
Като прясно преминала през образователната система, давам предложение за избягване на повторения при преразкази и съчинения. След като детето вече знае, че има някои основни глаголи, които се използват при преразказите, нека да опита на един лист да им напише всички синоними , за които се сеща само :
пример: каза  - отговори, попита, зададе въпрос, е заинтригуван от, поинтересува се от, сподели, изрази учудване/изумление/ несъгласие/ възмущение, възнегодува, възмути се, възкликна, помоли, изуми се, изкрещя, изрази мнение, обясни, постави акцент/ подчерта/ наблегна/натърти и т. н .
Надявам се, че идеята ми ще е полезна за някого.
ПС: Темата е супер. 
Виж целия пост
# 49

Щом има  хора, сменящи школите/уроците на децата си, значи имат все пак поводи за недоволство...
Смислени поводи, които показват завидни познания и ясни позиции. Подобни хора рядко биха оставили децата си на някакви учители, а още по-невъзможно ми се вижда да ги лашкат насам-натам по школи и уроци, докато намерят преподавател, отговарящ на критериите им.
Виж целия пост
# 50
"...какви добрини са направили и колко са помагали на другите"

Колко каква част на речта е?

местоимение?

местоименно наречие?
Виж целия пост
# 51
местоименно наречие
Виж целия пост
# 52
В учебната тетрадка по БЕЛ детето трябваше да извади местоименията и местоименните наречия  и да ги постави в съответните колонки.

Детето е написало колко в колонката "Въпросителни местоименни наречия".Госпожата го е задраскала и го е отнесла към "Въпросителни местоимения".Питах друга преподавателка по БЕЛ- в различните източници било различно определено Shocked Shocked Shocked

В Уики- местоименно наречие/ което е поправено от нашата госпожа/
В Помагалник- препоръчан на децата-таблица-помагало на просвета- местоимение.

А, иди че разбери. newsm78
Виж целия пост
# 53
Питах друга преподавателка по БЕЛ- в различните източници било различно определено Shocked Shocked Shocked
Това е така.

Но съотнесено към конкретния случай колко пояснява действието. Но има случаи, в които пояснява съществителното име.

Колко са помагали - Много са помагали.
Колко играчки има - Много играчки.

Оттук е и различното тълкуване.
Виж целия пост
# 54
Уникални домакини с мъжът ѝ. 
(коментар)  Rolling Eyes   
     
 
Виж целия пост
# 55
Неправилно построено изречение;)
Виж целия пост
# 56
Неправилно построено изречение;)

+ с мъжА й
Виж целия пост
# 57
Много необходима тема!  bouquet
Има ли как да се разбере кои са думите с променен правопис след речника от 2012 година? Може би някакъв списък .....? newsm78
Виж целия пост
# 58
на този въпрос ми отговориха така:
вземете двата речника (стария и този от 2012) и сравнете.
Sad
Виж целия пост
# 59
Здравейте, ще си позволя да се запиша в темата с два въпроса :

1. Превърнете подчиненото допълнително изречение в подчинено подложно :

Напоследък все по-често ми говорят, че не трябва да стоя дълго пред компютъра.

2. Кое от изреченията НЕ е сложно съставно с подчинено допълнително :/ обяснете и защо, моля/

а/ Вече бяха решили да се връщат в хижата.
б/ Той почувства, че обича много тези хора.
в/ Никога не узнах къде е неговата грешка.
г/ Лили никога не успява да стигне на време.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия