Предучилищна група в музикалното училище в София

  • 2 397
  • 5
Здравейте момичета, детето ми проявява интерес към музиката и искам да я запиша в предучилищната група в музикалното училище в София, за да видя дали изобщо ще стане нещо от нея и дали има смисъл да се впуска в това изскуство. Доколкото знам обаче се държи изпит по солфеж.
Та в тази връзка имам нужда от информация за това как протича изпита, какво обхваща, колко време е нужно да посещава частни уроци и т.н.
Моето дете не е по наизустяването и ако ще им задават някакви теоретични въпроси, ще е трудна работа. Освен това ми направи впечатление, че миналата година, макар и да не са запълнени беойките, част от децата са скъсани, което че кара Фаси мисля, че или подбора е много стриктен или е връзкатска история.
Затова моля ако някои има личен опит или информация от другаде да сподели.
Виж целия пост
# 1
Темата за НМУ.

P.S. Пускайте по една проверка правопис  Peace
Виж целия пост
# 2
Тази тема може да ти е полезна.
http://www.bg-mamma.com/?topic=730308
Успех
Виж целия пост
# 3
Много благодаря за бързия отговор и на двете мами. Извинявам се за грешките, телефонът ми сам си пише😊
Виж целия пост
# 4
Здравейте, по-горе вече са Ви дали линкове към текущата тема за НМУ. Съвсем наскоро публикувах информация за кандидатстването в предучилищна група и в първи клас.
За ПГ специалностите са: пиано, цигулка/виола, виолончело, класическа китара, блокфлейта и ударни инструменти.
За I клас - пиано, цигулка, виола, виолончело, контрабас, класическа китара, арфа, акордеон, дървени духови инструменти, ударни инструменти, народно пеене и народни инструменти.

Дори детето да бъде прието в подготвителен клас, то отново държи изпит за първи клас - тоест след ПГ може да смени специалността (да бъде прието в по-желана специалност или да не бъде класирано за същата специалност).

Изпитите за ПГ се провеждат в началото на месец юни. Преди това има консултации. Записването за консултациите става при подаване на документите за кандидатстване. Изпитът е по солфеж - изпяване на кратка песен по зададен тон (на дъщеря ми песента беше "Ех, живял един щурец", но не с народните ритми, други деца пяха "Ние сме войници", "У дома часовник трака" и други детски песнички), ритмични упражнения (повтаряне с "та-та" на ритмични фрази, подадени от изпитващия), възпроизвеждане/повтаряне на кратки мелодични фрази.

Консултациите реално представляват пробен изпит и дават до голяма степен представа каква оценка би получило детето на истинския изпит. В допълнение на това децата вече знаят как протича изпитът и са по-спокойни следващия път.

Не знам дали има деца приети с връзки в НМУ, но съм склонна да вярвам, че няма такива. Изискванията не са ниски, но ако детето има талант, то са съвсем реално постижими. Нужно е обаче да има летва... не би било редно да приемат деца без музикален усет и способности, само защото има свободни бройки. Така че според мен това е плюс както за училището, така и за самото дете. Ако детето няма интерес и възможности и го приемат, то няма да се чувства добре в тази среда, няма да му е интересно, няма да се справя добре и би се отразило зле на себеоценката и самочувствието му години наред. За училището също не е от полза приемът на деца по втория начин, защото това само би затруднило обучението и работата с тези деца, а и освен това, ако нямат заложби, то няма как да представят добре училището (децата още от ПГ започват да вземат участие в различни концерти).

По отношение на подготовката за изпита - ние нямаме музикант в семейството, дъщеря ми сама прояви интерес към музиката. От малка пееше в детски хор, няколко месеца преди изпита започна и уроци по пиано към близкото ни читалище. След като проучихме какви са изискванията за приемния изпит, дъщеря ми посети 6 урока по солфеж през месец май и началото на юни месец. На приемния изпит изкара много висока оценка и бе приета по първа желана специалност. Няма нужда от наизустяване освен на песента за изпълнение. Всичко останало от изпита е въпрос на музикалност и детето да е подготвено какво се очаква от него (тоест какво представляват ритмичните упражнения и повтарянето на мелодични фрази).

Виж целия пост
# 5
Много благодаря mamma. Прочетох и старта тема и твоя отговор и ми бяха много полезни. Точно това ми трябваше - конкретна практическа информация, която търсих от мои познати, на които децата им учат в НМУ, но не ми отговориха конкретно. Това също ме усъмни, че може критериите по приема да ме са много обективни. Надявам се да не се окажа права. Аз мисля да пусна дъщеря ми на уроци по солфеж от м.март, т.е. поне 3 месеца да я подготвят и тя да свикне с тази мисъл, защото има проблем с изявата пред непознати. Като я возя в колата и на задната седалка е сама, пее много хубаво, даже доста добре хваща текста на песните на Енрике Иглесиас /голяма му е фенка/. Като трябва обаче да го направи пред повече хора /дори и познати за нея/ отказва. Надявам се изпитващите да са добри педагози и да знаят как да предразполагат децата да покажат възможностите си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия