Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Как се учи английски език

  • 3 495
  • 10
Здравейте,
Синът ми е в 4 клас и тази година го записах за първи път на курс по английски. Аз съм от друго поколение,  в което пишехме по хиляди думи, с транскрипция, зубрехме, четяхме,  превеждахме, разбирахме. Сега, гледам учебника на детето. Започва се с азбуката, а на следващата страница се попълват думи в един дълъг текст. Той си няма представа какво пише в текста, как да знае какво да попълни, не знам. Българска реч не се употребява в час, в тетрадката речник, думите се рисували, за да се запомнят асоциативно.... Вече е втори срок, добре, детето чете хубаво, ноооо не знае какво чете...
Въпросът ми е, какви са тези нови методи за изучаване на чужд език. Как е във вашите школи, как учат вашите деца, опитвам се да схвана тези нови начини за обучение.
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
Синът ми е в 4 клас и тази година го записах за първи път на курс по английски. Аз съм от друго поколение,  в което пишехме по хиляди думи, с транскрипция, зубрехме, четяхме,  превеждахме, разбирахме. Сега, гледам учебника на детето. Започва се с азбуката, а на следващата страница се попълват думи в един дълъг текст. Той си няма представа какво пише в текста, как да знае какво да попълни, не знам. Българска реч не се употребява в час, в тетрадката речник, думите се рисували, за да се запомнят асоциативно.... Вече е втори срок, добре, детето чете хубаво, ноооо не знае какво чете...
Въпросът ми е, какви са тези нови методи за изучаване на чужд език. Как е във вашите школи, как учат вашите деца, опитвам се да схвана тези нови начини за обучение.

От няколко години сме с частен учител, а и в училище работят добре. Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Не става без учене на думи.
Виж целия пост
# 3
Думи се учат, но по друг начин. Чрез игри - листчета, бесеница.
Да, днешните методи на учене на език са такива. Много по-аудио и визуални, с повече говорене, слушане, гледане. Има и упражнения с писане, разбира се.
Много повече се учи английски на английски, без да се сравнява с българския. Лесно и бързо се постига ниво, когато думите се обясняват на самия език. Фонетиката се усвоява чрез слушане и повтатяне, а не чрез писане на транскрипции.
Виж целия пост
# 4
Късно сте започнали с английския (не е укор, в никакъв случай, просто коментар). Може би е добре да се обърнете и към езикова агенция, за да го учи паралелно и там, ако искате бързо да напредне. Има различни системи, но ние специално сме доволни от системите на Британски съвет - не пишат в началото при първи контакт с езика, а заучават думи с картинки, диалози, игри и децата  асоциативно свързват дума, картинка и значение. Детето учило ли е други чужди езици или английският му е първи чужд ?
Виж целия пост
# 5
   И аз да се намеся, че най-добре се учи език, когато се обяснява на същия език. Когато се обяснява една дума какво е нейното значение на същия език, има големи плюсове. Така покрай думата, която искаш да се научи, научаваш покрай нея и други думи и свикваш с ритъма на езика. За мене този метод на изучаване на думички в училище, както ние сме учили език, учителят да пише на дъската дума, транскрипция и значение на думата, без да включва в изречение самата думата, за да се види как се употребява в контекс, а учениците да преписват думичките на дъската, е не правилен метод! За научаване на думата чрез писане на лист, съм "за" този метод, защото трябва да се научи как се пише дадена дума и как се изговаря. И също разбрах, че да се учи значение на дума, извадена от контекста на изречението, е безсмислено. В момента се помни тази дума, а накрая просто се забравя и то се забравя завинаги!
Виж целия пост
# 6
Най-важното в случая е детето да има желние за това. Хубво е да гледа телевизия на английски, да учи много думи. Има игри за компютър(биг сити адвенчър), които са специално направени да се изучават думи. Частен учител също е добре да има, понеже училищата ако не са специализирани, не могат да дадат нужната основа. Но пак казвам, трябва на детето да му е интересно, иначе трудно ще стане.
Виж целия пост
# 7
Чак сега виждам темата и реших да се включа. Синът ми учи немски, но по същия начин. И на мен ми е малко неясна тази работа, но не съм много сведуща по езиците и не смея много да коментирам. При нас се стигна до там, той да свикне да не разбира какво чете и в един момент закъса. Започнах вкъщи да го карам да превежда текстовете, по които после трябва да отговаря на въпроси. Започнахме да търсим непознати думи в речника и да ги пише вкъщи в тетрадка-речник. Иначе такава в училище нямат. Резултатът от заниманията вкъщи, не закъсня и оценките му се подобриха. Не знам дали съм права, може и да греша.... Бях втрещена, когато имаше да учи наизуст много трудно стихотворение, в което знаеше по една дума на ред. Баща му се мъчи да го превежда, но не успя. Казах на детето да каже на учителя, че не го знае, защото нищо не разбира. Отговорът на учителя бил- ама ти не трябваше да го разбираш, а да го научиш наизуст!? Със същия успех и на китайски можеше да му даде стихотворение...   Ще видим докъде ще го докараме.
Виж целия пост
# 8
Чак сега виждам темата и реших да се включа. Синът ми учи немски, но по същия начин. И на мен ми е малко неясна тази работа, но не съм много сведуща по езиците и не смея много да коментирам. При нас се стигна до там, той да свикне да не разбира какво чете и в един момент закъса. Започнах вкъщи да го карам да превежда текстовете, по които после трябва да отговаря на въпроси. Започнахме да търсим непознати думи в речника и да ги пише вкъщи в тетрадка-речник. Иначе такава в училище нямат. Резултатът от заниманията вкъщи, не закъсня и оценките му се подобриха. Не знам дали съм права, може и да греша.... Бях втрещена, когато имаше да учи наизуст много трудно стихотворение, в което знаеше по една дума на ред. Баща му се мъчи да го превежда, но не успя. Казах на детето да каже на учителя, че не го знае, защото нищо не разбира. Отговорът на учителя бил- ама ти не трябваше да го разбираш, а да го научиш наизуст!? Със същия успех и на китайски можеше да му даде стихотворение...   Ще видим докъде ще го докараме.

   Имах една съученичка, която ходеше на курсове по език. Там караха всичко да се учи наизуст, за да се научи словоредът и да се свикне с този словоред на този език. Нямаше значение дали разбираше значението на това, което учеше. Учеше цели изречения, абзаци и стихотворения. Така не можах да разбера какъв е този метод за учене на език. Нали като се научи нещо наизуст, всеизвестно е, че после се забравя и нищо не остава в главата. Целта е да се научи този език и да се разбира.
Виж целия пост
# 9
При дъщеря ми,изучаването на англ. език преминава с писане на думи,четене на текст,превод,ако има стих,съответно се учи наизуст.Всеки текст се преписва,има и тетрадка речник.През няколко урока включват изучените думите в изречения,придружени с граматика.Опитват да пишат диктовки и съчинения.Отделно у дома насърчавам  слушането на дискове,тъй като това повече й  куца.

Виж целия пост
# 10
Синът ми започна да учи английски в 3-ти клас по абсолютно същия начин. Първия месец му беше трудно, защото идея си нямаше какво учи, но след това нещата се оправиха. Сега е 5-ти клас и за три години английския му стана доста добър и като брой думи, и като изказване. А да не говорим, че чете, пише и преразказва много по-бързо на английски, отколкото на български. Така че спокойно - този метод е много по-добър от този, по който ние сме учили едно време, защото ги карат да свързват думата директно с картинката. А когато вече знаят много думи обясняват всяка нова дума с изречение на английски. Синът ми вече е на етап, в който им дават новата дума и те трябва сами да си напишат изречение, с което да обяснят какво значи тази дума. Без да им я превеждат. Имайте търпение - тепърва ще му става интересно на детето и ще учи с много по-голяма лекота, отколкото ние преди
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия