Какви са правата ми при рекламация?

  • 5 367
  • 35
Купих си нов Iphone 8 от магазин на Теленор.  Още при първия разговор отсрещният ми каза, че в някои моменти изпадам и заглъхвам, при всички  последващи телефонии е така. Което е по -странно,  ако говоря през  Вайбър нямам проблем
. От 2 рия ден до днес  /7 ми / от покупката водя комуникация с  продавача и единствения вариант,  който ми предлагат , е да си оставя тела за макс 30 дни да го тестват и ако имало проблем да го поправят.
Въпросът ми е,  имам ли право да изисквам да ми го заменят с нов или върнат парите,  при условие, че съм в срок от  седмица -10 дни от покупката?
Виж целия пост
# 1
Въпросът ми е,  имам ли право да изисквам да ми го заменят с нов или върнат парите,  при условие, че съм в срок от  седмица -10 дни от покупката?

За съжаление, доколкото знам, според българското законодателство – нямаш право да получиш парите си обратно, дори стоката да се повреди броени часове, след като е изнесена от магазина. Единственият вариант е да я оставиш в сервиза им за поправка и чак, ако не успеят да я поправят, има вариант да ти върнат парите. Но, естествено, сигурно ще се справят с ремонта криво-ляво, така че да си "видиш" парите пак е малко вероятно...

Връщането на стоки важи само за артикули, закупени онлайн.
Виж целия пост
# 2
Black Cat,  мерси за отговора.  Подозирах, че така стоят нещата и ако искам адекватна реакция ще трябва да пиша мейли на  производителя.
Виж целия пост
# 3
Пробвай да звъннеш / пишеш и на "КЗП" за съвет. Може пък да има някоя "вратичка".

За жалост, в Интернет съм се натъквала на десетки случаи като твоя. Хора си купуват техника от физически магазин, която се поврежда в рамките на часове / дни от момента на покупката, но на практика няма как да получат парите си обратно. По тази причина, доста съм се наплашила.

Сигурно е вариант да вдигнеш луд скандал на място, в магазина им, но за да имаш успех, се изисква по-специфичен манталитет. Аз, например, никога не съм могла да бъда толкова напориста, в отстояване на правата си. Rolling Eyes А и изходът от подобна ситуация не е много предвидим.

Съчувствам ти, наистина – неприятен развой на събитията. Confused
Виж целия пост
# 4
Пробвай да звъннеш / пишеш и на "КЗП" за съвет. Може пък да има някоя "вратичка".
Няма „вратичка“.
Виж целия пост
# 5
И аз така предполагам, но все пак, нека опита всичко. За нейно лично успокоение, най-малкото.
Виж целия пост
# 6
Предположих,  че  за Iphone  може да има по -различна политика.  Знам за познати,  чиито смартфони заменят и след година.  Но пишат гневни мейли до производителя.  Явно си иска упорство и занимаване.
Виж целия пост
# 7
Не го давай за ремонт. Peace

Преди време счупих таблет купен от тях и за ремонт ми поискаха двойна сума от цената на това таблет. Абсурдно, но... И го бави ха месец.
  Не важи ли отказ от покупката и договорът да бъде развален?
Виж целия пост
# 8
Връщали сме какви ли не ел.уреди дни след покупката, вкл. таблет. Така че няма логика да не ти върнат парите. Даже да е с договор за лизинг.
Виж целия пост
# 9
Връщали сме какви ли не ел.уреди дни след покупката, вкл. таблет. Така че няма логика да не ти върнат парите.

Просто търговецът е бил благосклонен. Peace Негово лично решение е било да ви върне заплатената сума. Макар че, признавам, това, което пишеш, ми се струва странно – не съм чувала за други подобни случаи. Rolling Eyes

Няма законово изискване да ти възстановят парите, ако пожелаеш да върнеш закупената стока. Повтарям, че говорим за покупка от физически магазин, а не за онлайн заявка.

Хубаво е да си знаем правата, за да не изпадаме в подобни ситуации, смятайки, че може да купим нещо и после да го върнем без последствия. Peace
Виж целия пост
# 10
Проверка в защита на потребителите. Всеки търговец има и една много интересна книга (не си спомням точно как се казваше, в защита на потребителите я знаят)  та изискайте  я за  да си оставите мнението вътре, започват да действат по чевръсто тогава. И ако се не лъжа имаме ратифицирана европейска спогодба по този въпрос и тогава българското законодателство не важи. Иска се повече инфо просто.
Виж целия пост
# 11
Благодаря за мненията ви.  Утре ще разговарям с Ейпъл България, за да чуя тяхното становище. После и КЗП ще потърся.
В чуждестранни форуми виждам, че се случва фабричен дефект в микрофона на 7цата,  а и някои 8ци. От Теленор ми отговориха, че нямат регистриран нито един такъв отзив за Iphone 8.
В чужбинско дават нов апарат,  с извинения за неудобството.
Тук. ...да ми човъркат чисто нов Iphone. ...че какво да му поправят - то е ясно, че ако има проблем е фабричен.
Ще пиша, ако има развитието Simple Smile
С такъв мерак си го взех. ....изтеглих къса клечка, уви.
Виж целия пост
# 12
Понеже последните две години си трових нервите с подобен случай, да ти кажа, че при дефект имаш право да направиш рекламация, но търговецът сам решава как да я удовлетвори - дали с ремонт, дали със замяна, дали с връщане на парите, а българският търговец никак не обича да връща пари, ама никак. Длъжен е да ти върне парите едва, когато закупеният продукт се повреди за четвърти път.
Освен това, от КЗП ми казаха, че могат да установят нарушение, но не могат да задължат търговеца да върне пари. Такива претенции се удовлетворявали само по съдебен път.
Не съм сигурна какъв е редът при скрит дефект. За скрит дефект се приема всеки дефект, който се прояви до шест месеца и който е било невъзможно да се установи в момента на покупката. Питай ги. И успех.
Виж целия пост
# 13
Ако си оставиш телефона за ремонт, могат да го държат един месец и да ти го върнат със становище, че няма дефект. Опасни са в това отношение. И няма да бъдеш първия.
Наистина е най-добре да преговаряш с Ейпъл България.
Виж целия пост
# 14
Връщали сме какви ли не ел.уреди дни след покупката, вкл. таблет. Така че няма логика да не ти върнат парите. Даже да е с договор за лизинг.
Ние сме връщали два пъти в Технополис, единият път беше на следващия ден - телевизор, който часове след покупката както си работеше и изгасна. В магазина си проработи нормално, не ни повярваха, но го замениха с друг модел. Вторият път беше аспиратор - месец и половина след покупката, но неизползван, в оригиналната опаковка. Всичко си зависи от търговеца, но мобилните оператори обикновено не са благосклонни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия