СЕДМИ клас–12–И Силата и Слънцето са с нас -Второ класиране!(09.07.18–15.07.18)

  • 82 233
  • 1 271
# 1 170
Мога да кажа какъв е в НЕГ. В 8 клас има паралелка, която се спряга за изтеглила късата клечка заради слаб учител.Но истината е, че и деца при страхотни учители ходят заради родителски натиск за подготовка за прием в паралелките на немския отдел.Един вид - излишно си връзват гащите, но не го признават. Нагоре причините са други - идва изпит за сертификат за едните паралелки, за който се изготвя папка със статии, майндмапс, есета, резюмета, анкети, графики и сие. Обемен  труд, за който пак доста хора се презастраховат с учител. В другите паралелки, заради по-ниската немска диплома, деца се ориентират към кандидатстване с нашата.За целта се явяват на външен сертификатен изпит.След изучаване на немски с германци, след разглеждане на немска литература в час те имат знания, но не са запознати с конкретните изисквания на формата и тръгват на уроци..Тоест масовият случай не е от незнание...Днес системата на обучение по езици е просто друга, не като по наше време, подчинена е малко или много на работата над елементи от сертифуикатни  изпити, а това е за сметка на други неща, които някога допринасяха за по-задълбоченото усвояване на езика.
Виж целия пост
# 1 171
Вихрогонче, винаги съм харесвала искрените ти мнения..Но този път няма да се съглася. Доколкото помня Хедра е учител по език, не френски, но това няма значение. Важното е, че има пряк поглед над езиковото обучение днес, над подхода на децата при затруднения, над мотивацита им да се справят въпреки тях и въпреки поредицата от ниски оценки.Не става дума, доколкото разбирам, за регулярни уроци, а за спорадична помощ при нещо неусвоено и неразбрано, което на верижен принцип ще докара и още проблеми, ако не бъде изчистено навреме.

Русалке, няма проблем Flowers Hibiscus  Наистина. С Хедра се знаем от 2004 година. Тя ще разбере точно какво съм й писала. Не се притеснявай. А и аз не се обиждам на никого. Всеки си знае най-добре за себе си и за детето си!

Просто казвам - добре, че моите родители повярваха на мен, че ще се справя. Не се сдухваха от ниските ми оценки. Виждаха, че уча много, че се старая, просто ми дадоха време да се подобря и израсна. Това е.
Виж целия пост
# 1 172
Относно френския. Хич не чакайте детето само да се справи с двойките. Като им знам учебниците, това с изплуването  като барон Мюнхаузен, който сам се тегли за косата, е много трудно. И в един момент се стига до там да завършат и да са супер зле с френския.
То това се отнася и за другите езици. Като видя някой да пише, че испански и италиански се учат лесно, се питам тоз човек сблъсквал ли се е с граматика на романски език.
За немския е ясно.
Аз лично не бих чакала тройка за срока, за да се търси помощ. Без значение за кой език става въпрос. И ако не ми е все едно, разбира се

Трудно е. Но не е невъзможно. Зависи от самото дете според мен.
Справих се без външна помощ. Завърших с много добър на писмения френски и с отличен на устния. Среден успех от езиковата гимназия - 5.73. На това ли му се вика да завършиш зле ЕГ?
Испански и италиански не знам как се учат, честно казано. Говорех за френския. На мен лично ми беше много трудно. Но ми беше приятно и предизвикателно. И исках да го науча като хората. Учих, четях, борих се, успях. Моята формула.

От какво значение за живота е една тройка за първия срок от подготвителен клас? Нито на мен, нито на родителите ми НЕ ни беше все едно! Просто вярвахме, че вторият срок ще имам подобрение. Моля да се четем с разбиране и уважение една към друга. Благодаря!
Виж целия пост
# 1 173
Русалке, благодаря за отговора!

Освен родителските амбиции, разбирам че проблемът е в това, че учебните програми не са осъвременени, спрямо новото търсене, а гимназията и децата, търсят начин да съчетаят изучаването на езика, с организацията и тренировката, по подготовка за кандидатстване извън БГ.

Тоест, успехите които имат децата там, се дължат колкото на училището, толкова и на родители и допълнителни учители. А  МОН и РУО се почесват доволно и отчитат статистики.
Виж целия пост
# 1 174
Ще подкрепя вихрохонче и с мнение.
Никога не съм била амбициозен родител от малки ги оставях на интересите им, но пък и не съм остаряла да затънат там където не ги влече.
Някои интереси се появяват по-късно не когато ги очакваме.
Във 2 клас баща му 3 го вика госпожата по английски, сега е по-добър от мен.
И моето дете го няма в БЕЛ и Математиката. Ходи на уроци и съм доволна от резултатите му, защото знам имам трезва представа за възможностите му, а и какво може да му е попречило за малко по-добри резултати.
В деня на 2 класиране беше разочарован, че не му е стигнал бала за Пералните ( Wink ), предполагам, защото най-добрият му приятел е приет там и това го беше размислило какво иска да учи.
Както преди в прав текст му казах, че неговите шестици от училище по БЕЛ и Мат не са равни на тези в други училища, така сега му обясних, че всъщност бала(баловете) му стигал за много разнообразни училища (в това число за Пералните и ФЕГ, Валдемор и Конското не са ни таргет:joy:) и той е този, който е имал възможност да избира и изборът му не е бил ограничен само до ЕГ.
Виж целия пост
# 1 175
И аз БЛАГОДАРЯ, Русалке!
Защото не зная как стоят нещата СЕГА.
Описах своя личен опит отпреди 25 години все пак... Two Hearts
Виж целия пост
# 1 176
Не е съвсем така, Слънчева, ДЗИ по немски (а и по другите езици) е като цяло ниска топка на ниво В2, с него системно учило дете и без уроци ще се справи отлично. А МОН само това отчита, направата на анкети обаче, на резюмета,описанието и анализът на графики, разглеждането на про и контра аргументи и т.н сертификатни чудесии  не допринася особено в подготовката за ДЗИ, да не кажа и хич. За едното се очаква от ученика написване на самостоятелна работа от 1000+ думи, подчинена на определена конструкция, на другото съчинението е от 150-170 думички..
Виж целия пост
# 1 177

Та, какъв е проблемът в ЕГ?

Проблемът е, че не всички деца ги влече да учат езици, но въпреки това се записват в ЕГ, защото е "престижно", висок е бала и средата е добра. А това, че би му било многократно по-интересно в електротехникум (Както се казваха навремето), няма значение. Най-вече за родителите. Според мен НЕГ е типичен пример. Висок бал и имидж. А дали немския му харесва на детето? А дали езиците му вървят? Има хора, които просто не стават за чужди езици. Усвояват до някакво примитивно ниво и повече не можеш ги грабна. Нямат интерес. То си зяпа как са направени сглобките на мебелите например, защото просто това го влече. Ама на, ЕГ да е. Записва се и после- слабо. И така.
Някои хора така и работят. За заплатата. Без грам интерес и вдъхновение.
Виж целия пост
# 1 178
Ако се случи горещ юни, някои училища не са пригодени 😮 ,ще им е трудно на децата.

Добре, че това няма да го прочете някой от родопите, чиито деца ходят с километри до училище ! No Mouth
Това да е проблемът ! Щото или са рано изпитите и нямат време да научат, или са късно и ще се провали лятото, или им е жега, или пък студено... Изобщо всички проблеми са извън мамините - сладуранините. Ний все на климатик сме училЕ, че по едно време и в съботите (и то сЕка събота!)
Ми, направо след 15.06 да ги освобождават от у-ще - то изпити, то жега.
Не е виновен само Б.Б. - говед@ сме !
Виж целия пост
# 1 179
Русалке, това имах предвид и аз, като не визирам ДЗИ,  споменавайки статистики.
 Не умаловажавам труда на децата, нито възможностите им, защото знам и от нашия досегашен клас, какви деца отиват в НЕГ, просто казвам, че без инициативата на родителите и амбицията на децата, НЕГ няма да е това, което е. И не само НЕГ. 
Виж целия пост
# 1 180
Това важи за всяко едно училище...За да е добро, трябва и управата му да е ниво, и преподавателският състав, трябва и учениците да са мотивирани и заинтересовани (високият бал не гарантира последното), да имат и родителска подкрепа, трябва и да има добра комуникация между всички пряко  и косвено участващи в учебния процес. На практика обаче няма такова тип-топ училище, едно или друго винаги куца... Човек се ориентира спрямо интересите си за налични варианти, претегля плюсове и минуси  на всяка от опциите, решава при налична възможност за избор къде е по-малкият дявол конкретно за него и залага на преценката си..
Виж целия пост
# 1 181
Ако се случи горещ юни, някои училища не са пригодени 😮 ,ще им е трудно на децата.

Добре, че това няма да го прочете някой от родопите, чиито деца ходят с километри до училище ! No Mouth
Това да е проблемът ! Щото или са рано изпитите и нямат време да научат, или са късно и ще се провали лятото, или им е жега, или пък студено... Изобщо всички проблеми са извън мамините - сладуранините. Ний все на климатик сме училЕ, че по едно време и в съботите (и то сЕка събота!)
Ми, направо след 15.06 да ги освобождават от у-ще - то изпити, то жега.
Не е виновен само Б.Б. - говед@ сме !

Това, че сме говеда е изключително грубо. Едно време са ходили боси и в килийно училище, по това ли ще се равняваме? Изключително неадекватно сравнение, не ми отговаряйте, не си струва. Изказах мнение и не се смятам за говедо 😱
Виж целия пост
# 1 182
Ако се случи горещ юни, някои училища не са пригодени 😮 ,ще им е трудно на децата.

Добре, че това няма да го прочете някой от родопите, чиито деца ходят с километри до училище ! No Mouth
Това да е проблемът ! Щото или са рано изпитите и нямат време да научат, или са късно и ще се провали лятото, или им е жега, или пък студено... Изобщо всички проблеми са извън мамините - сладуранините. Ний все на климатик сме училЕ, че по едно време и в съботите (и то сЕка събота!)
Ми, направо след 15.06 да ги освобождават от у-ще - то изпити, то жега.
Не е виновен само Б.Б. - говед@ сме !

Не съм писала досега в темата, защото съм майка съм на бъдеща седмокласничка. Чета ви редовно и темата ми е много полезна.
Но не мога да се сдържа след горния коментар. Мислите ли, че щяхте да сте на същото мнение, ако на децата Ви догодина предстоеше НВО с новите дати и промени за удължаване на годината?
Дъщеря ми ходи цяла година от шести клас на школа и по български, и по математика. Не е  от мързеливите деца, съвестна е и честно казано едва изкара последната седмица преди 15-ти юни. Толкова беше изморена. Не ми се мисли как ще е догодина, когато при доста по-голяма натовареност, в т. ч. и повече пробни изпити по това време трябва да е в най-добрата си форма. Честно казано мен най-много ме притеснява провеждането месец по-късно на матурите, отколкото промените във формата, нищо че вече година свикваме с този формат. Защото ако детето е изморено и не във форма, целогодишната подготовка може да се окаже без никакъв смисъл, а и хвърлените пари.
А и надали могат да се съпостявят децата от Роподите и децата от София. От децата от Родопите надали се очакват резултати над 400 точки, за да могат да попаднат в добро училище и надали ходят на школи и частни уроци.
Така че преди да се правят подобни коментари е добре човек да се постави на мястото на другия.

Виж целия пост
# 1 183
На 57 години съм.Имам син завършващ 7 клас, внуче 3 клас .  Аз съм човек с история с успешен бизнес и с много спечелени битки. Регистрирах се преди няколко седмици, изчетох всичко и Благодаря за прогнозите , успях да се ориентирам в цялата ситуация. Не смятам обаче, че някой може да ме нарича "говед@". Пожелавам успех на новоприетите ☺ и хубаво лято.
Виж целия пост
# 1 184

А и надали могат да се съпостявят децата от Роподите и децата от София. От децата от Родопите надали се очакват резултати над 400 точки, за да могат да попаднат в добро училище и надали ходят на школи и частни уроци.
Така че преди да се правят подобни коментари е добре човек да се постави на мястото на другия.



Това вече, разплиска легена!
Децата от Родопите, кучетата ги яли, че ходят и зиме и лете пеша до съседно село или град.
Децата от Родопите нямат мечти и са недостойни да се сравнят с тези, родени на жълтите павета!

Добре не пишете, по-добре не продължавайте!
Rage

Аз с вашия изказ, мога спокойно да кажа, че и в Русе не се изисква бал над 400! Какъв ви е проблемът?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия