198-мо жарко НЕМСКО лято

  • 58 256
  • 736
# 180
Ася, а Тим оплаква ли се, че му е скучно?

понеже не може да пише и чете, та не се оплаква там, прави си домашните и явно му е интересно. НО, прави минимума. обяснявам защо е важно да може да чете и да пише, но ....
оплаква се от спорт и религия - нямало смисъл  Joy

на половината клас му е скучно иначе: няколко могат да смятат, други няколко да пишат, някои четат  Crazy, отделно 2 от 13 деца повтарят, т.е. са минали всичко това.
на учителката е трудно да "овладее" така да се каже класа. Whistling
знаеш, че децата усещат подобни неща.

Дени, благодаря, че сподели.
точно за Хесен ме интересува.
според теб тази разлика от подходя на учителката ли идва?

сега да конкретизирам: в момента не ме интересува толкова колко бързо взимат буквите, просто се чудех. интересува ме дали АЗ трябва да работя активно с детето, за да не му пада мотивацията, защото е ясно, че сега се слагат основите. да не кажа, че мотивацията му е горе-долу да изтика деня.
имаха някакви точки, които получава масата (3 или 4 деца) и синът ми беше много мотивиран неговата маса да има най-много точки.
за една седмица 3 пъти го преместили и той се ядоса, защото все губи точките и сега вече не го интересуват. казал, на учителката, че така не е въобще честно, тя се съгласила, но нямала решение на проблема му.

според директорката трябвало да имам вяра на учителката и да и делигирам "правото" да научи на нещо детето. аз не й се бъркам, повод за разговор с нея нямам и ще изчакам първия разговор с нея.
ама от опита ми от ДГ, където все ме убеждаваха как всичко е супер и всичко е наред, накрая се оказа, че детето здраво ги е преметнало и през цялото време е играло там театър, а мен после мен направиха луда (педьо и лекарката от Шуламт) и ме пращаха къде ли не за бератунг. Whistling
като им разправях в Дг и не можеха да повярват. Crossing Arms

още преди години, когато Мойра, Тамара и другите стари кучета бяха тук, имаше разговор как тукашната уч. система просто смазва по-различните. оттогава съм запомнила.
на мен ми е пределно ясно, че няма как да променя системата, затова питам: как успешно детето да се движи вътре в нея, с минимални загуби и максимални ползи  Mr. Green

аз педагогическо образование нямам и не ставам много да обучавам, защото ми липсва търпение. Tired
Виж целия пост
# 181

И нещо по друга тема. Simple Smile Какво мислите за тези малки кафе машини на Чибо, Cafissimo? Като за човек, който пие по 1 кафе на ден, дали си струва? Сега си правя разтворимо с мляко, но никак не е вкусно, искам си кафе от машина.

Аз имам кафе машина Долче Густо и си купих и един адаптор за капсули и по този начин използвам и капсулите на Чибо(имат хубаво кафе).И аз пия едно кафе на ден и съм доволна .Взимам си само еспресо вече , разбивам мляко  и пия  вкусно капучино всяка сутрин. Simple Smile
Виж целия пост
# 182
А това с консултациите, което са ти казали педиатър и шуламт не бих се трогнала особено, заради това, че виждат детето и поведението му само за кратко време. Абсурд е за 10 минути да видиш това, което виждат възпитатели или учители в продължение на часове/дни/години. Прехвалена педиатърка видя за 10на минути Ф., който в този момент беше в добро настроение, отговаряше и кратко на въпросите и просто седя до мен, но не вижда проблемите в училище и не пожела да повярва на докладите на ерготерапевтите и специалните учителки, които се занимават с него. Така че...следвай майчиния инстинкт, където детето има интерес-подкрепяй, където няма желание- не насилвай. Загубена битка е това според мен /поне аз лично така го изживях с големия, който окончателно се отказа от спорт, за който има талант, но никакво желание повече/
Виж целия пост
# 183
И аз не пия много кафе, за това си имам едно Senseo от вече сигурно 4-5 години и съм много доволна. Прави много прилично кафе на доста добра цена. Купувам Kaffeepads за 1,49€/16-18 pads. Капсулите излизат значително по-скъпи

Нови струват около 50-80€, втора употреба могат да се намерят и за около 10€
Виж целия пост
# 184
И ние имахме няколко години Сенсео с падове, сменихме 2-3 машини за 10-ина години, но не са скъпи и не е проблем да се купува периодично нова. На определено време трябва да се почистват от котлен камък. Сега минахме на машина(значително по-скъпа) с прясно мелещо се кафе, разлика голяма м/у кафето на едната и другата машина не забелязвам.

Ася, това просто правило ми хареса
...следвай майчиния инстинкт, където детето има интерес-подкрепяй, където няма желание- не насилвай.
, но децата се променят с времето и могат да те изненадат приятно точно, когато не очакваш. И големият ми син не ходеше с удоволствие на час по спорт, но това се промени, сега му харесва.

За смазването от учебната система... не знам, струва ми се пресилено, дано не бъркам. Разсъждения в тази посока  съм чела в тукашната тема, но в реалния живот не е било тема за разговор в моето обкръжение.

Децата в немските у-ща са много различни, подковани са от различни култури. Има ли проблемно поведение, се работи с тях, за да се преодолеят дефицитите- в извънучилищно време. В такива ситуации съм попадала на съпричастност и желание на учителите да помогнат,а не да мачкат. Разбира се, зависи и на какъв учител ще попаднеш, както и каква е цялостната ситуация. Учителите имат предпочитания към по-старателните и по-концентрирани в клас ученици, ама то не само в Германия е така. Водят големи класове, децата са доста шумни като цяло и не е лесно да се работи с деца, да въдворяваш ред и да преподаваш.
Да добавя, че имам преки впечатления само от основно у-ще.
Предполагам, че провокирам с мнението ми, всеки ще има свое мнение и свой опит по въпроса.

Виж целия пост
# 185
Имаш опит и наблюдение върху читави учители,  Бибит. Пожелавам ти все такива да срещаш.
Тъй като тук в началните училища класният е решаващ и основен фактор, един лош педагог може да сътвори куп гадости, които от своя страна да се отразят на детето дългосточно.

Интуиция- да. Постоянно, но дискретно наблюдение.  Допълнителна работа с детето при нужда. Самостоятелно мислене и подреждане на приоритети.
Виж целия пост
# 186
Предполагам, че провокирам с мнението ми, всеки ще има свое мнение и свой опит по въпроса.

а,  защо да провокираш, всеки споделя. радвай се, че имаш само позитивни преживявания.
уви, около мен другите майки споделят само разни недоразумения. Rolling Eyes

една приятелка има 2 деца в Монтесори училище и се е хванала за главата Confused и там не е както трябва, а плащат все пак. Whistling търсят друго училище вече и то само защото директорът ос*ра пейзажа.
та и частното училище не винаги е алтернатива. Rolling Eyes

имам и приятелка, учителка в гимназия (5-6клас) и понякога я питам за това или онова и тя директно ми казва, че тя преподава и който не върви в крак, отпада, тя не се занимава с никого. каза родителите да работят с детето. тя самата също се занимава с детето си, не го оставя след часовете на betreuung, защото според нея няма да му се отрази добре. детето също е сега 1клас.

следвай майчиния инстинкт, където детето има интерес-подкрепяй, където няма желание- не насилвай.

аз това го правя, ама често ме взимат за хеликоптер  Whistling, а аз смятам, че не съм, т.е. достатъчно самокритична съм.
Виж целия пост
# 187
За Монтесори-то и аз имам информация  Laughing, че не всичко е цветя и рози. Имам близка, чието дете го отписаха след 1-ия клас, изкаран там, поради несъгласие с начина на оценяване/поощряване от учителите и травмиране на детето по този начин. Но(!) това е една лична история, която може да няма нищо общо с моето дете, ако то посещава същото у-ще. Едни ще са доволни, други-не.

Всеки си преценява как да постъпва- в случая за ходене на занималня- за някои тя е опция, за други не, за трети няма друг начин, защото ходиш на работа. Житейски истории има най-различни, предварителен негативизъм пречи да се гледа позитивно в бъдещето. Simple Smile
Когато човек е родител, изведнъж светогледът се променя и това, което не ти е правило впечатление в ученическите години, сега , наблюдавайки децата си, придобива ново измерение.

Виж целия пост
# 188


Децата в немските у-ща са много различни, подковани са от различни култури. Има ли проблемно поведение, се работи с тях, за да се преодолеят дефицитите- в извънучилищно време. В такива ситуации съм попадала на съпричастност и желание на учителите да помогнат,а не да мачкат. Разбира се, зависи и на какъв учител ще попаднеш, както и каква е цялостната ситуация. Учителите имат предпочитания към по-старателните и по-концентрирани в клас ученици, ама то не само в Германия е така. Водят големи класове, децата са доста шумни като цяло и не е лесно да се работи с деца, да въдворяваш ред и да преподаваш.
Да добавя, че имам преки впечатления само от основно у-ще.
Предполагам, че провокирам с мнението ми, всеки ще има свое мнение и свой опит по въпроса.


Когато класната ти влезе в час и те поздрави с:"Hallo ihr Drecksäcke!" и не знаеш точно какъв предмет очакваш да ти преподава в конкретния час, понеже им водеше история и немска литература, ми кажи как да не ти се иска да виеш и да пуснеш ей така за кеф някоя и друга бомбичка в гимназията. Става дума за 8 клас в прилична природоматематическа гимназия.
Имам и други неща да коментирам, но се възпирам за момента
Виж целия пост
# 189
Монтесори детски градини - много ЗА. Училища - твърдо НЕ. Личен опит нямам, но няколко близки деца пропищяха заради лошо качество на образованието и ниски резултати в сравнение с обикновените държавни училища.

Да се допълня и да поясня какво имах предвид с това
Интуиция- да. Постоянно, но дискретно наблюдение.  Допълнителна работа с детето при нужда. Самостоятелно мислене и подреждане на приоритети.
В началото на 2-ри клас класната на щерката (педагог с добра репутация и опит) обяви, че основен приоритет в класа е да изравнят нивото, защото имало няколко деца много напред и доста деца прекалено назад, а така трудно се работило и резултатите се влошават. За целта разделя класа на работни групи по 6 деца, във всяка група има 2 напреднали и 4 изоставащи. Напредналите помагат на изоставащите, а тя ще ги наглежда и насочва. Хм... нали. Всичко ни беше представено розово, разбира се, как нали социалните компетенции са много важни и работата в група развивала ценни качества и дъра-бъра. Хубаво. В резултат щерката и другите няколко деца, които бяха по-напред от останалите, започна да тъпче на едно място, не научаваше нищо, нямаше предизвикателства и цели за гонене, изнервяше се да повтаря едно и също на деца, на които им е все едно и спря да ходи на училище с удоволствие и мотивация. От своя страна аз, имайки опит с момчетата и знаейки какво следва да може и постига едно дете във 2-ри клас, виждах, че детето изостава от връстниците си. Единствения избор беше да накупя помагала и да започна да си я занимавам в къщи сама. На втората родителска среща класната натърти, че не е необходимо родителите да се занимават с децата си, ако тя не е помолила за това. Излишното натоварване вреди, родителските грешки трудно се оправяли в клас и т.н. Оказа се, че и други родители занимават децата си, не съм само аз лудата амбициозна източноевропейка с драконовото възпитание. Правилността на решението ни лъсна в 3 клас, когато класната се смени, темпото се смени и трудността на материала се качи. Е, имаше смисъл, се оказа и преходът при нашите деца беше спокоен и без напрежение, докато доста други ревяха и се жалваха колко било трудно.

В гимназията това е системата, както познатата на Ася учителка споделя. Влизат, предават, често не целия материал и излизат. Кой разбрал - разбрал. Който оцелее, оцелее. Деца отпадат постоянно, повтаря се клас много. Оценява се много строго. Предава се натериала на 70%, но се изисква на 100%. Очаква се децата да са отговорни и самостоятелни, да се самоподготвят и самообучават. Поощрява се конкуренцията прекалено много, по мое мнение нездравословно много. Потокът информация в посока учител-родител е много малък, често родителят разбира прекалено късно за сериозни проблеми или пропуски.
Виж целия пост
# 190
Моето дете много си харесва учителката, и аз я харесвам. Май случихме на такава. Успя да озапти "проблемните" деца. То и учителската работа не е лесна, особено в началото. Децата идват от ДГ, не са свикнали да седят мирно с часове, с различен характер и темперамент са, много са...

Ръкописно започнаха да пишат още миналата година, но са взели само 7-8 букви. Четенето му стана интересно когато взеха повечко букви/звуци (и те не напредваха много бързо, че то много звуци в немския, много нещо Laughing) и наистина можеше да се чете някакъв текст. Листовете със смислени и безсмислени думи в началото му бяха скучни, та аз трябваше да му измислям изречения само с ограничен брой букви. Laughing Всъщност започна да чете книга около Нова година, защото Дядо Коледа (аз) първоначално беше поръчал без да иска грешна и той реши, че нея ще я чете сам Rolling Eyes, пък желаната ще му я четем ние. Т.е. тези книги с големия шрифт и 2-3 изречения на страница ги прескочи и първата му прочетена книга се води за 4-ти клас в Antolin (този Antolin гледам доста ги мотивира да четат, но не ми харесват състезателният момент и точкуването).
По математика съм му измисляла задачи по негово желание, но не се е случвало много често. Иначе в училище имат и листове с допълнителни "по-сложни" задачи и всеки, който си е решил другите, може да отиде и да си вземе от тях. Не седят и не скучаят чакайки всички да приключат. Могат да помагат и на останалите ако искат.

Когато човек е родител, изведнъж светогледът се променя и това, което не ти е правило впечатление в ученическите години, сега , наблюдавайки децата си, придобива ново измерение.
yes Аз гледам да не се настройвам негативно без причина и се надявам хлапето да има късмет с учителите. Като се замисля и аз съм имала много, ама много некадърни учители – без какъвто и да е подход, демотивиращи и т.н. Sad За щастие съм имала и истински Учители.

Вечерница, ooooh!.
Явно и още по-зле ще става с този недостиг на учители. Познато дете редовно имало свободни часове пораради липса на учител. Rolling Eyes Просто така изпускат материал. Заместници няма. В гимназия се развива действието. Аз си спомням, че когато отсъстваше учител, имахме смесен час с някой друг клас.
В училището на детето (само до 4-ти клас) също има недостиг на учители. Сегашните първокласници няма да имат чужд език, защото нямало учител. Shocked
Виж целия пост
# 191
За Монтесори-то и аз имам информация  Laughing, че не всичко е цветя и рози.


в случая в нашия град проблемът се е появил с този директор.
аз не го познавам, нямам впечатления, но по думите на моята приятелка той действа точно противоположно на идеите на Монтесори и майката се чуди защо не го махнат, а оставят родителите да си тръгват.


Сбъдваща, ето от това ме е страх!
пеят дитирамби как всичко е перфектно и една малка промяна, в случая нов учител и лъсва как това въобще не е така и родителят и детето захапват дръвцето.  Rolling Eyes
точно това ми се случи в Дг!

ти поне имаш опит от другите деца, ама аз го нямам.
затова ми е супер трудно да преценя.
иначе и нашата учителка работи с тези идеи за групичките и бла бла. да видим до къде ще я докара.
дала съм си срок първата половина на първи клас само да наблюдавам и после да преценя дали има нужда да се занимавам с детето и да търся разговор.

Веч, за мен това е недопустимо. предполагам, че има ред за оплаквания. Peace
Виж целия пост
# 192
Сегашните първокласници няма да имат чужд език, защото нямало учител. Shocked

при нас е чак от 3ти клас... Whistling
но според мен не е заради липс ана учители, а по програма.

иначе една приятелка ми каза, че в тукашното Gesammtschule преподавателят по английски не е завършил за това, т.е. учител е, но не по английски.  Rolling Eyes
същото било и в началното училище.  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 193
Давам друг пример от началното училище. Във втори клас учителката на дъщеря ми си позволи да ми препоръча да съм и давала Риталин, за да не ѝ нарушавала учебния процес. След като я попитах дали е учила медицина, тя млъкна и повече не желаеше да говори с мен. Отношението към дъщеря ми беше повече от отвратително и аз подадох оплакване в шуламт и поисках преместване. Разрешиха ни, а в новото училище тя попадна на учителка - истинско съкровище!
За съжаление не знаеш предварително на какви ще попаднеш, в което и да е училище.
Виж целия пост
# 194
При нас френския е от 1 клас, ама какво от това. В края на 4 клас ако знаят 20 думи по френски си е успех. Хем едната им учителка по френски е французойка, изключително навита, амбициозна и активна. Но програмата е такава, че децата в часовете по чужд език оцветяват, готвят, гледат филчета и слушат песнички. В най-добрия случай.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия