198-мо жарко НЕМСКО лято

  • 58 224
  • 736
# 195
И при нас първият чужд език идва в 3ти клас.

Антолин ползваме и ние, аз много го харесвам, защото така разбирам дали детето е разбрало нещо от книгата. Имаме и едни листове, където отбелязваме датата и колко минути е чело детето и предваме на учителката, когато свърши лист. Тя ги събира и си отбелязват на едно табло в класната стая, около половината децата имаха такива отбелязки на края на мин. година. Т.е. предполагам, че другите не са чели/предавали. Имаме и време за четене с родителите. Всяка сряда може да се отиде по-рано в класната стая, от 7:45 и за 20-30мин. родителят може да чете заедно с детето книга в класната стая. Това не го правят всички класове и паралелки.
Виж целия пост
# 196
Набързо да се включа.

Мен ме притеснява повсевместния недостиг на учители в по-големите класове и редовно пропускане на часове.

В нашето у-ще английският започва през втория срок на 1 клас. На елементарно ниво е както е описала Сбъдваща, но им е интересно- гледат също филмчета, имат ежедневни тематики, не е сухо и скучно.

Антолин прави и моя синковец, като всяка нова година трият точките и почват наново- така имат шансове и други деца да направят повече точки. Но общо взето едни и същи деца са на челните места по четене.

Вечке, опитала се е даскалката да е на нивото на учениците, ама звучи зле. Rolling Eyes

Ася , по твоя въпрос- за съседното ни у-ще знам, че изискванията са малко по-занижени, моите деца имат и малко повече домашни от съседното, доколкото подразбирам от разказите на съседката.
Виж целия пост
# 197

Мен ме притеснява повсевместния недостиг на учители в по-големите класове и редовно пропускане на часове.

В нашето у-ще английският започва през втория срок на 1 клас. На елементарно ниво е както е описала Сбъдваща, но им е интересно- гледат също филмчета, имат ежедневни тематики, не е сухо и скучно.


И в горните класове постоянно пропускат часове, защото някой учител липсва. Дъщеря ми тази година има два пъти седмично първите два часа плуване. Хубаво, обаче е в градски басейн, не че училището има басейн. Ние я оставяме там малко преди осем, преобличат се, два часа (!!!) плуват, следва пак преобличане, сушене, качване в автобус и връщане в училище. В 11 ако се върнат добре, а в 13.10 свършват училище.

Английския не знам как го учат, но в девети, че и в десети клас децата са много зле. Поне в реалшулето на дъщеря ми е така. Директорът и значителна част от персонала, включително и класната говорят сносен английски, но децата били много зле по думите на дъщеря ми. Еми тя хазяйката ни говори английски, а деветнайсетгодишния ѝ син идва с написани листчета и рецитира от тях ако иска да каже нещо. Канеше дърщеря ми на няколко пъти на барбекю де, за друго не е идвал.

Иначе аз съм относително доволна от училището. В България дъщеря ми завърши пети клас, за там не ми се коментира. В Малта учи четири години и беше добре, но само за децата. Почти нищо не учеха, няма бележници и оценки, само два теста годишно и резултатите ги получаваш след месеци. Много се внимаваше да са щастливи и горе-долу толкова. Само езици учеха много добре. А тук гледам, че се учи, има домашни, учителите чувам че са строги и въобще друго е.
Между другото, тук за математиката дъщеря ми в момента учи някакви неща, за които казва, че са бебешки дори сравнено с малтийската математика. Затова пък биологията и химията били сериозни предмети тук, а тя ги е учила само две години и то като свободно избираеми предмети, т.е. много зле. Не знам какво ще правим особено с биологията. И как ще стане така, че да се прехвърли в гимназия също не знам. Тя обаче не се тревожи и редовно ни напомня, че е много щастлива тук, да не вземем случайно пак да се преместим. Joy

Вечерница, много неприятно, но добре че сте намерили добра учителка за другото дете.
Опасно проклети типове има тук. Не са много, но ги срещам отвреме навреме. Преди малко един чичо ми блъскаше количката в супера, защото му пречеше. Просто я блъскаше и имаше много червена физиономия. А като си правихме адресните регистрации, служителката която ни се падна беше чисто луда. Крещеше и ръкомахаше на всички все едно е... да не казвам кой.
Виж целия пост
# 198
при нас има френски от 2ри клас като АГ, преподава една баба елзаска.
незнам какво е нивото, на моето дете френския му е странен, сега гледа филмчета на японски Crazy

иначе моето дете настоя за английски в първи клас (класната им преподава на 3 и 4ти клас), та тя им пускала някакви action songs и детето ми разказва как всичко разбира, а другите деца - не.
ама за него това не е учене, той вече разговор води. много се ядосвам, защото на български не води толкова добре разговори. хем му говоря постоянно. Crossing Arms

Виж целия пост
# 199
Нивото в реал е посредствено, сравнено с гимназиалното. Имам възможност за директно сравнение между материала и изискванията в гимназията на моите момчета със същите в 2 реал училища, едното от които много хвалено билингуално, другото също с много добро реноме... ами... зле е, много зле. Специално по математика, английски и естествените науки, там съм по-компетентна.
При додрапалите до Уни разликите гимназия-реал също са видими. Гимназистите са по-сигурни в материала, с по-добра обща култура и по-добре справящи се като цяло. Реал-възпитаниците са по-нахъсани, мотивирани и с желание да се докажат, повече работят за да компенсират някои дупки в средното образование.
Виж целия пост
# 200
Малко ми е клиширано като обобщение, но най-вероятно има нещо вярно. Все пак е и индивидуално, освен ако от германските училища не излизат напълно унифицирани индивиди, което също не ми се вярва. Гледам и какво учи на приятелката ми дъщеря ѝ в гимназия. Пак бебешка математика, и с английския са зле. И въобще германците са зле с английския (може би и другите езици) и вече съм напълно сигурна, че освен единици шовинистични типове, останалите просто се притесняват да говорят и затова масово отговарят a little bit или nein, като ги питаш говорят ли английски. Отдавам го на спецификата на майчиния им език.

Това са мои впечатления де, не твърдя че са меродавни. Що се отнася до училищата, нямам никакви притеснения от реалшулето. Ако ще и да не се получи с гимназия и абитур, има достатъчно прилични аусбилдунги. За този риск знаехме предварително.
Виж целия пост
# 201
На мен една позната ми каза за чуждия език на първокласниците, така били казали на родителската среща. Обаче наистина са го махнали от програмата в BW, чак в 3-ти клас ще се учи, проверих. Явно нещо не е разбрала.
Виж целия пост
# 202
И при нас  изучаването на чужд език започва от 3. клас. Въвежда се игрово, с песни, набляга се на говорене, отколкото на писане, поне в училището, с което имам опит. Не трябва да се забравя, че не става дума за училища с езиков профил. В такъв случай сигурно се набляга повече на чуждия език.
Антолин или Lesepass са добри начини за мотивиране на децата да четат. Въпросът е да могат да четат и да има кой да ги подкрепи и вкъщи, защото тогава на практика тези хубави начини са неприложими.
Виж целия пост
# 203
Скрит текст:

Мен ме притеснява повсевместния недостиг на учители в по-големите класове и редовно пропускане на часове.

В нашето у-ще английският започва през втория срок на 1 клас. На елементарно ниво е както е описала Сбъдваща, но им е интересно- гледат също филмчета, имат ежедневни тематики, не е сухо и скучно.


И в горните класове постоянно пропускат часове, защото някой учител липсва. Дъщеря ми тази година има два пъти седмично първите два часа плуване. Хубаво, обаче е в градски басейн, не че училището има басейн. Ние я оставяме там малко преди осем, преобличат се, два часа (!!!) плуват, следва пак преобличане, сушене, качване в автобус и връщане в училище. В 11 ако се върнат добре, а в 13.10 свършват училище.

Английския не знам как го учат, но в девети, че и в десети клас децата са много зле. Поне в реалшулето на дъщеря ми е така. Директорът и значителна част от персонала, включително и класната говорят сносен английски, но децата били много зле по думите на дъщеря ми. Еми тя хазяйката ни говори английски, а деветнайсетгодишния ѝ син идва с написани листчета и рецитира от тях ако иска да каже нещо. Канеше дърщеря ми на няколко пъти на барбекю де, за друго не е идвал.

Иначе аз съм относително доволна от училището. В България дъщеря ми завърши пети клас, за там не ми се коментира. В Малта учи четири години и беше добре, но само за децата. Почти нищо не учеха, няма бележници и оценки, само два теста годишно и резултатите ги получаваш след месеци. Много се внимаваше да са щастливи и горе-долу толкова. Само езици учеха много добре. А тук гледам, че се учи, има домашни, учителите чувам че са строги и въобще друго е.
Между другото, тук за математиката дъщеря ми в момента учи някакви неща, за които казва, че са бебешки дори сравнено с малтийската математика. Затова пък биологията и химията били сериозни предмети тук, а тя ги е учила само две години и то като свободно избираеми предмети, т.е. много зле. Не знам какво ще правим особено с биологията. И как ще стане така, че да се прехвърли в гимназия също не знам. Тя обаче не се тревожи и редовно ни напомня, че е много щастлива тук, да не вземем случайно пак да се преместим. Joy

Вечерница, много неприятно, но добре че сте намерили добра учителка за другото дете.
Опасно проклети типове има тук. Не са много, но ги срещам отвреме навреме. Преди малко един чичо ми блъскаше количката в супера, защото му пречеше. Просто я блъскаше и имаше много червена физиономия. А като си правихме адресните регистрации, служителката която ни се падна беше чисто луда. Крещеше и ръкомахаше на всички все едно е... да не казвам кой.
Не знам къде сте, но на мен 2-3 пъти ми се е случвало да се опитат да ме бутнат от колелото в Берлин, пешеходци, буквално, карах по алеята на колелета, която е разделена от пешеходната с боля и друг цвят плочки! И какво ми се случи дурго много странно: карам по тротоара до сградата на работата ми. Отсреща идва чичка с куче и буквално дръпна кучето да дойде пред мен. Аз спрях, изчаках го да стигне до мен, дрънкаше нещо от което нищо не разбрах, липсваха му няколко зъба и буквално фъфлеше. С този чичка и кучето сме се засичали поне 20-ина пъти. Той живее в сграда до работната ми. Какво го беше прихванало този път не знам. Луди хора много!
Виж целия пост
# 204
Да споделя и аз на бързо моя опит с немската училищна система - голямата е в 9 клас, а синът ми тръгва утре в 5 клас в същата гимназия. В началното училище класният ръководител играе много важна роля и е доза късмет да се попадне на читав такъв. Голямата ми дъщеря нямаше голям късмет. В първи клас - класната постоянно боледуваше, във втори клас дойде една, която общо взето на нищо не научи децата. Добре, че в трети и четвърти клас случиха на учител, който има даде солидна база и успя на навакса пропуските от 1 и 2 клас. Синът ми засега имаше късмет в началното училище, особено класната в трети и четвърти клас беше невероятен човек и педагог. Тя каза на последната родителска среща, че в БВ от тази учебна година отпада английският език в първи и втори клас.

Много е важно и родителите да се осланят на вътрешната си интуиция - какво е добро за моето дете, как би се справило моето дете, как ще се отрази определено нещо в бъдеще и т.н. Като пример ще дам безумната разпоредба, когато дъщеря ми беше в първи и втори клас “да оставим децата да пишат както чуват и да не ги поправяме“. За мен тогата като сравнително новодошла и възпитаник на езикова гимназия, това беше най - голямата идиотия, която можех да чуя. Естествено вкъщи продължих да коригирам правописа и да говорим на тази тема. Истината лъсна след няколко години, когато съучениците на дъщеря ми не можеха да напишат елементарни думи без грешка. Четири години по - късно при синът тази система беше премахната.

В гимназията е нужна активната подкрепа на родителя вкъщи. Заредила съм се с голяма доза търпение за предстоящата учебна година. Скокът между четвърти и пети клас е много голям и децата трудно се справят сами. При голямата помагах до средата на 7 клас. Сега със синът ми ще видим.
Виж целия пост
# 205
 Синът ми имаше невероятна учителка в 1 и 2 клас. Млада, иновативна и с прекрасен подход към децата. Направи и невъзможното жената за няколко деца, които доста изоставаха от другите. Моето е от по-бързо напредващите, но никога не е скучало в час. Беше им поръчала допълнителни помагала. Сега ми едно притеснено каква ще е новата учителка в 3 и 4 клас Thinking  И тук няма чужд език в 1-2 клас, но повечето деца в класа разбират английски, доста и говорят. Едни са от двуезични семейства, но други с родители германци не знам от къде, може би ходят на уроци. Моето говори долу-горе добре, разбира всичко. Това е в нормално грундшуле, не сме в частно или нещо такова. (Единственото по-особенно в нашия район е, че има доста англо-говорящи семейства)
Виж целия пост
# 206
Големият ми син вчера дойде с едно голямо домашно за седмицата(разпределят си го през седмицата , който както му е удобно), в 4 клас е, обемно и трудоемко е. Може би, защото другия вторник имат контролна работа. Така че, Ася, ще дойдат и времена  с доста работа вкъщи или в занималнята, според зависи. Sunglasses

много се ядосвам, защото на български не води толкова добре разговори. хем му говоря постоянно. Crossing Arms
Явно не си му достатъчна с българския, тоест е нужно допълнително българско обкръжение, за да се отпусне детето. С твоите роднини на какъв език разговаря?

А препоръката "да се пише , както се чува и да не се поправя", не съм я прилагала. Ако е имало правописна грешка, съм я посочвала. В 3-4 клас се почва яко рязане на оценки заради грешен правопис. За 2 грешки получаваш 2.
Допустимо е в 1 клас да се правят грешки, защото още не взели цялата азбука пишат думи, но у дома, когато се пишат домашни не мога да си затворя очите.
Виж целия пост
# 207

Явно не си му достатъчна с българския, тоест е нужно допълнително българско обкръжение, за да се отпусне детето. С твоите роднини на какъв език разговаря?


да не мислиш, че има с кой да си говори на английски?...
един ден просто започна разговор с мъжа ми на английски и така разбрахме, че е научил нещо.
основно от Peppa pig,  но явно оттам си е натрупал речник, с мъжа ми води логичен разговор, не папагалски.

в Бг говори български, но не и с мен, защото знае, че го разбирам на немски и не се назорва грам.

това с домашното за седмица ми се струва брутално. от първи клас ли го въведаха при вас или сега от 3ти?
приятелче, детето на гимназиалната учителка също има домашно за цялата седмица и тя не е във възторг, каза, че прекалено много се очаква от родителите. Whistling
Виж целия пост
# 208
Мммм, захванали сте любимата ми тема образованието в ДЕ Simple Smile За писането с грешки, и аз като завършила езикова гимназия се разправях с учителите, добре че го отмениха това безумие и ги учат нормално. Иначе щяха и те да закъсат. А иначе в къщи си се упражнявахме в това отношение. В гимназията, математиката и езиците са безумни... Не мога да се примиря още, че учителката на детето каза - не му показвайте други начини за смятане, за да не изглеждам аз глупава, че не мога да му обясня как се решава задачата... И това споделено на родителска среща.... Ще видим тази година как ще е тоя прословут 7 клас, но убиха желанието на детето да учи... При малката е друго пък - родителите се оплакаха от учителя, бил много амбициозен, видиш ли прекалено много домашни им давал, с часове седели на тях. На родителската среща му казах - аз съм ви колега, седнах с часовник да проверя колко време отнемат домашните, това, което беше най-голямото, ако седне и не се разсейва, го прави за 45 минути, което е допустимо време. Аз лично нямам проблем му казах с домашните, имате пълното право да давате на моето дете повече да учи Simple Smile Ей, не съм виждала така да грее лице на учител Simple Smile Изобщо тази система тук няма нищо общо с нашата, но се налага да се съобразяваме и да разчитаме на инстинктите си, създадени от друга училищна система и да си наблюдаваме децата и да сме готови да подадем ръка. Иначе се стига до драми и проблеми...
Виж целия пост
# 209
...тя не е във възторг, каза, че прекалено много се очаква от родителите. Whistling
Laughing Това ме разсмя. Така е, и аз вчера се опулих, като видях какво са им дали, но гледах да не го коментирам пред детето.
От 3-ти клас им дават домашно за през седмицата, разпределено е по подточки и с кръстче отмятат вече свършеното. На мен тази система ми харесва, защото имаме дни с повече анагжименти и така един ден може да направи по-малко, за сметка на друг. Но този път са им дали необичайно много и ще има и за уикенда нещо, а на нас ни предстои пътуване през уикенда, така че ще пише и на път, няма как.

За английския е ясно, че го няма това обкръжение, просто си е негово решение да го говори, а и чрез филмчета му е поднесен по забавен начин. Вие говорите с мъжа ти и на английски, така че това се явява и като семеен език, кой знае какво му се върти в главата на малкия човек.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия