Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

* Берен Саат * Beren Saat * тема 15

  • 14 239
  • 168
Beren Saat





Берен Саат
~ звезда ~ талант ~ усмивка  ~ стил ~
~ щастие ~ любов ~ невинност ~ състрадание ~
~ справедливост ~ гордост ~ величие ~
~ чест ~





Сериали

Aşkımızda Ölüm Var - Нермин
*
Aşka Sürgün - Щастливи заедно  - Зилян
*
Hatırla Sevgili  - Спомни си любима - Ясемин
*
Aşk-ı Memnu - Забраненият плод - Бихтер
* *
Fatmagül'ün Suçu Ne?
Каква е вината на Фатмагюл - Фатмагюл

*
İntikam - Отмъщението - Ямур / Дерин
*

 *    *    *    *    *

В В Кьосем
*




Филми

Güz Sancısı - Есенна болка - Елена
*
Gecenin Kanatları - Крилете на нощта - Гедже
*
Rhino Season - Сезонът на носорозите - Бусе
*
Benim Dünyam - Моят свят - Ела
*

*    *  *


Реклами

Tofita, Rexona, Patos, Duru, Arçelik



Награди




Интервюта

**

Интервюто на Hakan Gence
Интервю за списание"Milliyet SANAT"
Журналистът Дженгиз Семерджиоглу
от снимачната площадка на  "Intikam"

Интервю за списание "Hürriyet Pazar"
Интервю за списание "ELLE"
***
***
Интервю  6 март 2016 год.
Интервю с Едже Йоренч - "Чувствам се горда с Берен"
Интервю с Мелек Генчоолу
Интервю с Томрис Гиритлиоглу
Интервю с Изет Пинто
Интервю с Кенан Догулу
Берен Саат за LeFigaro



Изявления
***
*
От връчването на специална награда
за активна гражданска позиция
"За Чест"


...
" още една нова тема се появи за мен
...
за една година изминах път
от предател на Родината
до Чест за Родината
...
този отрязък от време,
беше сложен за възприемане,
но завърши чудесно
...
надежда
...
щастлива съм,
че съм дете на Ататюрк
и че преживях всичко това."

*
От връчването на специална награда
за активна гражданска позиция,
съчувствие и съпричастност
от  Okan Üniversitesi

*


Официални профили

instagram
twitter
facebook


Архив
Тема 1 Тема 2 Тема 3 Тема 4 Тема 5 Тема 6
Тема 7 Тема 8 Тема 9 Тема 10 Тема 11 Тема 12 Тема 13 Тема 14





С благодарност към всички,
чиито преводи и материали са използвани!



С пожелание за много приятни часове в темата!
Виж целия пост
# 1
Браво, Дива! :* :* :*

Благодаря ти от сърце за всичкия положен труд , за твоята всеотдайност и за твоята креативност. Прекрасна работа си свършила, много ми харесва как си оформила темата - всичките нейни снимки , роли , филми, сериали , гифчетата , интервютата. Сега ще ги прочета всичките , защото всяко от тях е важно. Всичката информация , която някой иска да научи за Берен , може да я намери тук , благодарение на труда ти , на труда на всички Ви. За нас , почитателите и , тези теми са ценни извори , от които черпим всеки ден. Heart

Нямате идея колко много се радвам , че се присъединих към всички Вас и ме приехте топло в голямото Ви семейство. Чувствам се щастлива , че този път се включвам наравно с всички Ви в тази нова ,прекрасна тема.
Heart Heart Heart

Виж целия пост
# 2
Дива, поздравления за новата тема!
Има всичко, нищо излишно, стилна.
Отива и на Берен.
Дано докато сме обърнали поглед към проект отпреди десет години,
тук  
да започне и нов проект на Берен!
Поздравявам всички, които пишат или четат в темата и обичат Берен!

Виж целия пост
# 3
Дива Hug

Благодаря от сърце!

Темата за нашата любима Берен е прекрасна!
Нека си пожелаем много приятни минути тук заедно и да я изпишем с удоволствие!

                  


Виж целия пост
# 4
Момичета, здравейте! Благодаря ви, че така сте раздвижили темата в последните седмици и ви се извинявам, че бях изчезнала, но много промени в личен план настъпиха при мен и... нямаше как.

Страхотна идея се е появила за нови дискусии относно ЗП. Ще се включвам доколкото мога, макар признавам си, едва ли ще имам време да гледам всички епизоди отначало. Аз мога да кажа, че се влюбих в този сериал и в двойката Бихтер - Бехлюл при второто ми гледане на епизодите. Първото беше по ТВ, не съвсем сериозно и отгоре - отгоре. Заобичах и разбрах Бихтер при повторно гледане, надникнах по-дълбоко в душата й, видях и хубавите и лошите черти в характера й. За разлика от твърдите фенове на тази двойка, аз разбирам и Нихал. В никакъв случай не бих могла само да плюя по нея... Да кажа най-общо - Нихал беше дете, Бихтер беше Жена!
Единственият изцяло отрицателен образ за мен беше Фирдевс, но пък как я изгра само НЧ...

Дива, нямам думи да изразя благодарността си към теб за всичко, което правиш, за да поддържаш темата за Берен и за огромния труд покрай допълването на страницата за Берен в Уикипедия!!!
И този път направи темата различна и достойна за нашата любимка!!!
Виж целия пост
# 5
Фенче  Hug, радвам се да те "видя".
Серената  Hug

Момичета, най-сетне сме на заветната първа страница и да започнем.
Подготвила съм два текста, които ще публикувам последователно. (Да ви се струва написаното по-малко!)
Ще изложа как най-общо виждам „Забраненият плод“ днес. Струва ми се, че така ще бъде по-ясно, когато нататък конкретно говоря за нещо, защото ще го виждам в този общ план.
Това, разбира се, е моето тълкуване.

Любовта.
Противопоставени са две разбирания за любовта: старото, това от епохата на романа, живо в разбиранията и на съвременните герои - главен носител Фирдефс, с едно друго, ново разбиране в духа на обществените промени от 60-те години на миналия век. В първото водещо е телесното, физическото, определящо за човека и особено за жената любовни и брачни връзка, подчинени на ред правила и забрани, интереси и изгоди, чувствата се пренебрегват. Докато шейсетте, насочват ни към тях с фотосите по стените в стаята на Бехлюл, както и с връзките на героите с Америка и Франция, центрове на промяната, носят  усещането за свобода и бунт срещу статуквото. „Шейсетте“ – това  е десетилетието на 20 в., изпълнено с едни от най-бурните събития и граждански протести в историята на човечеството. Време на икономически възход. Десетилетие на радикална промяна на  света и обществото: сблъсък между нови  разбирания за любовта, чувствеността  с  остарял морал,  налагат се нови разбирания за жената, за отношенията между половете, за индивидуалните свободи. Шейсетте е времето на сексуалната революция, минижупа и освобождаването на жената, на хипи движението и  пацифистките движения, на попарта  и  рок музиката. По-точно на рок културата като бунт и протест на младежта, като преосмисляне на моралните и материалните ценности на бащите. Разбира се, любовта винаги е имала и физическа, и чувствена страна. Но тук става дума не за отделните двойки, а за обществената култура и какво разбиране доминира в нея. В този смисъл и докато тече разказът в сериала, като негов фон създателите на сериала са развили пред нас постепенно своето разбиране за любовта. Разбиране напълно в духа на 60-те: Любовта е (като) природно явление, затова неподвластно на правила и забрани. 
Този фон се разкрива в няколко сцени на гробището. Вече стана дума, че те са специално въведени, такива в романа липсват. Това е разбираемо, защото в романа любовта умира със самоубийството на Бихтер, докато в сериала ще се разказва и за духовната, любовта на чувствата, която е водеща за модерния човек. На финала точно тук, на гроба, тази любов ще бъде спасена.



Показват ни любовта като някаква енергия, подобна е на дух или дихание, които имат природен характер. Виждаме я как по време на погребението на Мелих тя оцветява с теменужен цвят  клоните на дърветата, кърпите на жените, ще я видим във финалните сцени на погребението на Бихтер като теменужена кърпа на главата на Хилял Сарал. Теменуженият цвят ще виждаме в разнообразни нюанси през цялото време, той винаги означава любов, а любов означава Бихтер. "Бихтер е феята на любовта" чуваме още в началото от Аднан, по-късно ще го чуем от Бехлюл:  "Ти си Бихтер. Ти си любов." При това, на погребението, както и в още незавършилия 40-дневен период след погребението, за който и в нашата култура се мисли, че пътят между световете е отворен, тук на гроба ни показват още свързани с любовта моменти между Бихтер и Аднан: влюбването, обяснението в любов, предложението за брак, помирението и т.н. Създават ни една представа, че любовта излиза от отвъдното, движи се безтелесна като някаква природна енергия, за да "влезе" в телата на хората. Веднага след спомена на Бихтер за погребението - 3 еп., когато е чула гласа на Аднан и погледите им са се срещнали - влюбили са се един в друг, я виждаме (след изцяло черната по време на погребението) в рокля в същия теменужен цвят, лека и ефирна като теменужените клони на дърветата, разлюлени от вятъра по време на погребението. Бихтер е вдъхнала от тази природна любов. Повече от ясно е, че щом може да преодолява границата между двата свята, никакви забрани не могат да спират любовта; всички други биха били от по-нисък разред.

Погребението на Мелих, 3 еп. след 1.42.
https://www.youtube.com/watch?v=-YP4RtPr84M



Не е случайно, че тъкмо в тази рокля с цвета на любовта и пряката връзка със сцената от погребението
ще видим Бихтер за първи път пред проблема "дъщеря на Фирдефс", основен конфликт в сериала.





Домашното пространство има своето място, което много прилича на гроба. Тук живее любовта, тук човек всяка нощ "умира" и сутрин отново "се ражда" - това е брачната спалня. В интериорите виждаме любовния теменужен цвят - на само в спалнята на Бихтер и Аднан, но навсякъде, където има любов, виждаме го в различни нюанси, както и оцветените, подобно на листата на дърветата край гроба, осветителни тела. Очаква се и тук непрестанно да присъства любовта без граници и забрани.



По-нататък и пак със сцена на гроба от тази природна (космическа, божествена) любов ще поемат и Бихтер и Бехлюл. Бихтер е в теменужено на цвят палто, Бехлюл с теменужена на цвят кола, цветът е избран от него, кола. Това се случва след като Бихтер отказа да роди дете от Аднан - за нея детето е свързано с любов, и заключи вратата на спалнята пред него, а Бехлюл видя това. Бихтер не напълно осъзнато, но вече върви към новата връзка. Бехлюл и дава обещание, което няма да спази, но единствено тази сцена ще си спомни на нейния гроб. Бихтер ще тръгне сега с Аднан, но двамата с Бехлюл вече са вдъхнали от природната "любов".



                 

Такава логика позволява сцената с Бехлюл на гроба, неговите думи и жестове да се мислят като завършващо действие в спасяването на любовта. Телата умират, но чувствата продължават безсмъртния си живот, "върнати" в природния поток. В това виждам пораждането на  нов смисъл, който се създава от свързването на самоубийството на Бихтер и начина на неговото ритуално изпълнение, насочено към опазване на духовното, чувствата (за него в другия текст и при обсъждането на сцената на финала) с това Бехлюл да стигне до нейния гроб и да признае любовта си. Двете сцени, разделени във времето и мястото, свързват на гроба чрез чувствата двамата завинаги; любовта им е спасена. Това не е възможно при старото мислене, което има понятия само за живи и мъртви тела.



И красотата, и любовта са природен дар, те няма защо да се крият и забраняват, това е мисленето на 60-те години. Нихал казва на Бехлюл по повод на неговите чувства, за които тя не знае, че са към Бихтер, но които го карат да се срамува "Защо ще се срамуваш, ако чувствата ти са истински." Природният характер на любовта ни показват и в нейната телесна проява. Сцената в оранжерията има много важна задача, на нея не трябва да се гледа елементарно. Тази сцена има поне две много важни страни. Първо, тя показва връзката на човека с природния свят: растителен (мястото), животински (съблазняването,  примамването, стъпките на Бихтер до оранжерията, преследващият я Бехлюл, енергията на любовния акт, от всичко това в природата зависи продължението на рода и оцеляването). От друга страна, в тази естествена среда виждаме свързването на телесното с чувството, всъщност - единството на любовта: думите на двумата за любов до лудост и обещанията, както и готовността за обявяване пред всички на връзката. Бехлюл инстинктивно е готов да направи това, защото в природата няма правила и забрани. Те ще напомнят за себе си с връщането му в социалното пространство: Песента "Bir gunah gibi" ще зазвучи в него  още с връщането му от яхтата на следващия ден.
Природният характер по-нататък присъства в много сцени и детайли: напр. подчертаването на сензорните усещания: сцените с парфюм, подушването на оставените ароматни следи, общуването с погледи и т.н.



Виж целия пост
# 6


 Привет, момичета!!!
 Благодаря ви за споделеното!!!
 Благодаря за милите думи!!!
 Благодаря за създадената невероятна атмосфера!!!
 Нямаше да се справя без вас!!!
 Върнах се да изчета днешните постове.
 Преводите и интервютата ги сложих в пост 1
 направо с линковете от постовете ви.
 Така ми се иска да е и занапред.
 Бг мамма, по такива въпроси и за преводи,
 да е достатъчно достоверен източник.
 Репортажа с Мелек го помня.
 Ангела и други интересни неща е превеждала и писала.
 Търся от нея пост за Кенан, където описваше,
 Берен с каква известна и талантлива фамилия се свързва.

 Интервюто с Мелек съм преглеждала в оригинал.
 Има една неяснота и ще си позволя, от позицията на времето
 и прочетеното на други места,
 да направя една малка корекция в тази част >>>

Скрит текст:
"2010’da Aşk-ı Memnu ile İsmail Cem Televizyon Ödülleri’nde en iyi uyarlama senaryo ödülünün sahibi olan Melek Gençoğlu ve Ece Yörenç ortaklıklarının. 20. yılında da Altın Kelebek’i kucaklıyor. İkili geçen sene 40.’sı düzenlenen Altın Kelebek Ödülleri’nde Kuzey Güney dizisiyle en iyi senaryo dalında ödüle layık görülüyor."

"През 2010 година Ismail Cem Television Awards им присъжда приза за "Най-добър адаптиран сценарий" за "Забранена любов" ("Забраненият плод"). За този сериал през същата година Едже Йоренч и Мелек Генчоолу получават и най престижната турска награда - Златната пеперуда. С второ такова отличие  си тръгват от 40-ото издание на "Пеперудите" през 2013 година. Сериалът "Кузей Гюней" го печели в категорията "Най-добър сценарий".

 През 2010 година Ismail Cem Television Awards присъжда приза
 за "Най-добър адаптиран сценарий" за "Забранена любов" ("Забраненият плод")
 на  Едже Йоренч и Мелек Генчоолу.
 Този сериал през същата година получава и най-престижната турска награда -
 Златната пеперуда./Берен, Къванч, Керем Чатай/
 Двойката Едже Йоренч и Мелек Генчоолу прегръщат това отличие
 на 40-ото издание на "Пеперудите" през 2013 година
 за сериала "Кузей Гюней" в категорията "Най-добър сценарий".









 Интервюто с Томрис е невероятно.
 Да припомня, че Берен на 27. Филмов фестивал в Анкара
 връчи наградата на своята откривателка Томрис.

 Момичета, честно много съм развълнувана.
 Признавам си, че не ми беше лесно и няма да ми бъде,
 да намеря и да търся вярната информация за Берен.
 Наистина ми се иска написано в темата на български за Берен,
 за проектите, партньорите, колегите, сериалите, филмите,
 семейството, приятелите, ... за всеки, до когото се е докоснала,
 да е истинско, достойно и красиво, каквато е и тя самата.

 А сега да напредна със  "Забраненият плод" >>>





Виж целия пост
# 7
Добро утро!  Hug
Дива, усилията ти имат резултат, който на тази първа страница ясно се вижда.

Продължавам с общия поглед.
Нататък ще бъда по текущия сюжет.

Постерът долу дава концентриран израз на случващото се в сериала: борбата между старото и новото. Ще ни покажат промяна в разбирането за любовта. Че темата е "любов", разбираме от килима в теменужни цветове, върху който за застанали героите и ще се развива действието, и съда с ябълки пред Фирдефс.

А промяната се случва в резултат на борбата между двата "лагера", свързани с двата "трона".
Фирдефс е носител на старото, в нея откриваме разбиранията от епохата на романа. Старото не личи в нейния външен вид, то е скрито вътре в същността и, в принципите и приоритетите на нейните действия: материализъм, егоизъм, важно е какво мислят другите, а не щастието на човека, фалш, интригантство. Нейният трон има своя далечен първообраз в праисторията, свързан е с ценността на раждашата жена - т.е. с телесната оценка за жената. За времето на сериала обаче това разбиране е безвъзвратно остаряло. В дома на Зиягил този трон се появява заедно с идването на Бихтер и любовта, цветът му е теменужен, а мястото му е в стаята за музика. Комплексът от характеристики и обстоятелства вече показва, че този древен символ сега поема в нова посока, от телесното, свързано с него в древността и в постера с Фирдефс, към духовното и чувственото. На него ще седнат една по една всички жени, докато слушат музика, седнала на него ще чуем Нихал с нейния вълнуващ монолог за любовта. Сериалът "хваща" процеса на промяна, Фирдефс е все още на трона, но той е с теменужен цвят, който не и отива, седи неудобно в самия му край...Така постепенно ще стигнем до финала, когато ще видим Фирдефс парализирана - символично "нейната" култура ще бъде заменена или поне достатъчно неутрализирана от новата. Тогава Фирдефс ще трябва напълно да отстъпи креслото, на което се е разположила на постера, на младите и различно мислещите, както и да отстъпи на тях правото да раздават плодовете на любовта така, както им диктуват техните разбирания. А те са си направили изводи от преживяното и от смъртта на Бихтер. Както Бихтер каза на Бюлент, когато напускаше дома, докато той я викаше "мамо": "Ще разбереш защо, когато пораснеш."

Противниковият лагер е около седналия Аднан. Той е бащата в семейството, възстановил донякъде за Бихтер починалия и баща. Въпреки че той няма да знае, дори от друга гледна точка той да е маменият съпруг, Бихтер ще черпи от Аднан сила, за да стигне до края и да спаси любовта. В този лагер водеща е любовта, чувствата. За Аднан тя идва от първия му брак, предадена е на децата, любов го свързва и с Бихтер. В писмото си до Аднан Бихтер определя своите отношения така: Бехлюл е огънят, а Аднан – сигурна котва. В този лагер, към който трябва да отнесем и Бешир, Пейкер и Нихал, а също и Мадмоазел, ни показват различни любовни истории, всъщност всеки герой има своя любовна история. И всяка любовна история по някакъв начин участва в любовната история на Бихтер и Бехлюл, за да е възможно тя да завърши така, както ни показват. Крайният резултат е резултат от действията на всеки един.
Бихтер и Бехлюл са основната двойка. Тяхната история е като   познатия в митологията прецедент, когато се извършва нещо, което ще бъде пример за другите и ще прокара нови разбирания за любовта в мисленето на хората. Бихтер е носител на новите идеи, тя носи в себе си благородното духовно присъствие на баща си, учила е в Америка - един от основните центрове на промените през 60-те, живяла е самостоятелно и има свой опит, затова нейните разбирания са  модерни, органични, вътрешни и тя ги следва докрай.
Бехлюл живее в духа на 60-те, той е освободен в любовта и има  отношения с много момичета, както и с всички главни героини, а това го прави и някакъв обобщаващ образ на младия мъж от това време. Той е добър човек и е способен дълбоко да обича. Неговите съвременни разбирания обаче съжителстват в него със стари разбирания, които са не само разбирания на обществото, които са му известни, но някои от тях са  се превърнали в негови собствени вътрешни разбирания и оценки, гарнирани с морално-етични задръжки заради личната му история. Вътрешният свят на Бехлюл е една много сложна смес. Въпреки че причинява голямо страдание на Бихтер, самият той е трагичен образ. Фотографиите по стените в стаята му говорят за това, че разбиранията, които би трябвало да има човекът, свързан с изобразените места, за него остават външни и имат недовършен характер, особено при срещата с голямата любов при това в проблемен казус. Много хубаво са ни показали как преживяванията от началото до финала дълбоко разтърсват и объркват Бехлюл. В първата сцена с негово участие преди да видим още самия него пред нас са белите маратонки на току-що върналия се от Париж, столицата на любовта, Бехлюл: самоуверен, бляскав, палави стъпки на котарак. По същите стълби на финала Бехлюл ще тича, трескаво ще се колебае и няколко пъти ще тръгва нагоре - надолу, към Бихтер или към Аднан... 
Нихал: на нея обикновено се гледа като на съперница на Бихтер за любовта на Бехлюл. Това е така, но е само част от нея. Нихал и Бихтер имат повече общо, отколкото различаващо ги. И двете носят в себе си любовта. Те са две поредни възрасти от едно поколение млади жени; Нихал току-що влиза, а Бихтер е в зрелостта на поколението, активно за любов, създаване на брачни съюзи и деца. Заедно с Бихтер Нихал е най-важната фигура, за да стигне Бехлюл до гроба на Бихтер. Беше важна тяхната връзка, за да видим докрай вътрешните поражения на старата култура върху душата на Бехлюл, а след това Нихал да се откаже от него. Нихал носи любовта в себе си от дете, няма достатъчно опит и има да учи за любовта, но тя знае какво иска. Ако Нихал не се беше отказала от него и ако Аднан не беше отписал Бехлюл, самоубийството на Бихтер щеше да завърши само с нейната физическа смърт, а това щеше да прилича твърде много на смъртта на Бихтер в края на 19 в. Но и Нихал, и Аднан са за истинската любов, без лъжи. Същото важи за Мадмоазел и Бешир, водени съответно от своята майчина и другата несподелена, но истинска любов. Крайният резултат е постигнат от стремежа на всички за истинска любов, без лъжи. Всички заедно с признанията, които направиха и като се отказаха от него, освободиха Бехлюл от страничното, за да може той да разбере важното. И той наистина е осъзнат, защото не го виждаме нито да моли за прошка Нихал и Аднан, нито да окайва съдбата си някъде сам. Той е на гроба на Бихтер. Затова крайният резултат за мен е постигнат от Бихтер с активното участие на всички. Както вече казах, двамата с Бехлюл са като двойка прецедент, но активни са цялото поколение и обществото, защото това е проблем на поколението и на обществото като цяло, всеки от героите в сериала търси любовта.
Официалното облекло на героите, според мен, е знак за обществения характер и обществената значимост  на това, което сериалът разказва.
Новият дом ще е символ на промяната, а бъдещето е за Нихал и Бюлент.
"Фирдефс" е в лошо здраве...

Борбата между старото и новото е показана и чрез езика на модата:
дългата рокля на Фирдефс и символната мини дължина на роклите на Бихтер и Нихал.     



Идващ от праисторията: трон и седяща в него жена, ценена заради тялото и способността и да ражда.
Днес в залата за музика и духовно общуване на трона седят младите жени, които говорят и се борят за своите чувства.



Статуите в градината са художествени следи от миналото в съвременния живот.
"Фирдефс", обаче, са миналото и неговият начин на мислене живи сред нас.



И още едни познати от древността и свързани с жената изображения ще бъдат преработени в сериала и ще получат нов смисъл. Докато древните богини с ритуални жестове опазват само детето в утробата си, Бихтер пази и детето, и своите чувства. Тя ще повтори древния жест с ръка върху корема с детето и ще прибави новото - жеста към сърцето и мястото на душата. Същият жест ще направи и Бехлюл на гроба. За да свържат чувствата си, които единствено правят любовта неподвластна на забрани.



 



               
Виж целия пост
# 8
Дива , ти наистина си отдадена на Берен , на това да правиш всичко възможно, за да намираш истинската информация за нея , за живота и. Представям си колко труд и усилия полагаш , как използваш малкото свободно време , което имаш , за да ни показваш истинското и вярното. И повярвай ми ,трудът ти е оценен. Като напиша  Берен  Саат в гугъл , единственият сайт, който показва достоверното е от Уикипедията( пак благодарение на теб). Другите са от сорта на " Берен Саат пияна" и не искам да продължавам натам с долните лъжи.

Не знам как попаднах в темата за Берен , но съм истински щастлива , че стана така. Покрай Кьосем нещо търсех в интернет и ето ме тук. Супер радостна! Нямам достатъчно време , за да ги прочета всичките , но някой ден може би ще го направя. Просто не бях осведомена , че тук мога да намеря това , от което се интересувам.

Ваня , отново интересни постове. Неща , за които аз никога не се бях сещала и не бях забелязвала. Отдавам го на факта , че не съм прочела романа , а съм на мнението , че книгата винаги казва по- вече , отколкото филма. Не само за ЗП , а като цяло. Предпочитам книгите , защото там мога да разбера мислите на героите , вътрешните им конфликти , терзания. Не ме разбирайте погрешно -обичам и книгите , и филмите , но на сърцето са ми книгите.
Ти просто имаш по - дълбок поглед , в който си личат знанията  и богатата ти култура. Simple Smile

Погледът ти , например , върху сцените на гробището , ми допада и споделям виждането ти. И не само това - размислите ти за трона , на който седи Фирдевс и на този пред  пианото. И аз съм забелязала теменужените рокли на Бихтер и като цяло този цвят , но не знаех , че той се свързва именно с любовта и че Бехлюл го асоциира именно с Бихтер и с любовта. Благодаря ти , че ми даваш едно различно, много по - задълбочено виждане.

Единственото нещо , за което аз наистина се двоумях е това дали Бихтер се омъжи за Аднан , заради чувствата си към него , или отчасти го направи просто заради  яростта си към майка си, защото Фирдевс беше набелязала Аднан. По- нататък се вижда , че Бихтер наистина обича Аднан , съдя по това , че и беше мъчно , когато се карат. Както и сцената с гробището след като Аднан замина без Бихтер , защото тя махна бебето. Тя наистина тъгуваше за него , това е достатъчен показател.

Другото нещо , което ми е доста интересно е кога се зароди любовта и към Бехлюл. Какво предизвика тази любов , защото виждаме , че в началото тя въобще не му симпатизира , още откакто са били двойка с Пейкер. Но дали всъщност зад  тази антипатия се крие нещо друго? Не знам , може би Вие ще ми помогнете да разбера.
Виж целия пост
# 9
Здравейте в новия ни дом!

Дива, поздравления! Ти не само искаш, но и можеш, че и го направи. Хубавото е, че тук сме хора, които имаме сърце да го признаем и оценим. Браво!

Започнах да гледам ЗП, но изоставам. Бехлюл никак не ми харесва, но пък Къванч, когото познавам от ролите му на доблестни мъже, отново ме печели. Съвсем различна роля.

Другото, което ме изненада, е, че Аднан е симпатичен и дори хубав мъж. От предишното гледане на сериала, а и от снимки на актьора, за когото знам, че е приятел на Берен, имах усещането, че на външен вид никак не е привлекателен.

Фирдевс също ме впечатли. Лоша майка, но чак до такава степен...Егоизъм и лицемерие до крайна степен.

Ваня, благодаря за подробните, аргументирани, интересни текстове!

Имам много пропуски. Ще ми бъде интересно да видя как се променя отношението на Бихтер към Бехлюл.
Виж целия пост
# 10
Здравейте, момичета! И аз съм фенка на Берен Саат още от "Забранения плод". В тази връзка исках да Ви питам дали ще може да ми помогнете да открия едно видео. От премиерата на сериала е май, гледах го преди години, но ми трябва точно един момент, в който всички актьори бяха седнали в залата на първия ред и гледаха май края на сериала. Виждаше се Хазал Кая как гледа към екрана и плаче. Беше много затрогващо. Някоя от Вас попадала ли е на такъв клип и дали може да се намери? Благодаря много!
Виж целия пост
# 11


 Момичета, привет!!!
 Ваня, Ирина, Дъгичка, Серената, благодаря!!!
 Гледам 5-та серия на ЗП.
 Признавам си, че много сцени изобщо не ги помня,
 да не казвам, че кое в кой епизод се е случило, изобщо не знам.
 Не е никакво повторно гледане, а ми е като за пръв път.
 Много е рано да коментирам и дискутирам.
 Все още си задавам елементарни въпроси за героите
 и още не съм стигнала до символиката.

 А колкото до Берен - не съм отдадена само на нея.
 Берен много ми харесва, но оценявам и други.
 По същия начин направих страницата в уикипедия и за Къванч.
 Създадох нова  за Керем Бюрсин. Следя и други колеги на Берен.
 Заех се с темата на Берен, защото е много талантлива актриса,
 "мултиплеър", както я нарече Хилял Сарал,  
 с богата филмография, активен и силен човек,
 а нейното име не съществуваше във форума.
 Амбицираме това, че приписаха вината на невинната Фатмагюл,
 и без никакво основание намразиха Берен.
 Присвоиха си успеха на сериала и все едно тя не е била в главната роля.
 Още се пишат неверни неща и пошлости за нея в теми на нейни партньори.
 А, колко трудно беше по времето на Интикам!
 Е, за това го направих, защото не понасям несправедливо отношение,
 към когото и да било, а камоли към такива, които са заслужили
 фигурите им да са в Мадам Тюсо.
 Валя, благодаря!!!
 Без твоята подкрепа и съвети, нямаше да се справя!!!
 Джуд, добре прописала при нас!!! На въпроса ти -
 Това е вечерта на сбогуване със сериала -
 "Aşk-i Memnu Veda Gecesi".
 Всички заедно гледат последния епизод.
 Берен е със счупен крак.
 Гледала съм и по-качествени видеа преди,
 както и цялото предаване по каналД,
 но това намерих набързо в нета сега >>>





Виж целия пост
# 12


 Момичета, привет!!!
 Ваня, Ирина, Дъгичка, Серената, благодаря!!!
 Гледам 5-та серия на ЗП.
 Признавам си, че много сцени изобщо не ги помня,
 да не казвам, че кое в кой епизод се е случило, изобщо не знам.
 Не е никакво повторно гледане, а ми е като за пръв път.
 Много е рано да коментирам и дискутирам.
 Все още си задавам елементарни въпроси за героите
 и още не съм стигнала до символиката.

 А колкото до Берен - не съм отдадена само на нея.
 Берен много ми харесва, но оценявам и други.
 По същия начин направих страницата в уикипедия и за Къванч.
 Създадох нова  за Керем Бюрсин. Следя и други колеги на Берен.
 Заех се с темата на Берен, защото е много талантлива актриса,
 "мултиплеър", както я нарече Хилял Сарал,  
 с богата филмография, активен и силен човек,
 а нейното име не съществуваше във форума.
 Амбицираме това, че приписаха вината на невинната Фатмагюл,
 и без никакво основание намразиха Берен.
 Присвоиха си успеха на сериала и все едно тя не е била в главната роля.
 Още се пишат неверни неща и пошлости за нея в теми на нейни партньори.
 А, колко трудно беше по времето на Интикам!
 Е, за това го направих, защото не понасям несправедливо отношение,
 към когото и да било, а камоли към такива, които са заслужили
 фигурите им да са в Мадам Тюсо.
 Валя, благодаря!!!
 Без твоята подкрепа и съвети, нямаше да се справя!!!
 Джуд, добре прописала при нас!!! На въпроса ти -
 Това е вечерта на сбогуване със сериала -
 "Aşk-i Memnu Veda Gecesi".
 Всички заедно гледат последния епизод.
 Берен е със счупен крак.
 Гледала съм и по-качествени видеа преди,
 както и цялото предаване по каналД,
 но това намерих набързо в нета сега >>>





 
Добро утро! 😘

Дива , не знаех за това. Сега след като знам и за другата ти , така да кажа работа , заслужаваш още по - голямо браво , за това , че държиш на истината като цяло. Това показател за теб самата.🤗

Валентита , съгласна съм с теб относно Бехлюл. В сравнение с предишните му образи като Мехмед от “Перла “ или пък Халил от “Двама завинаги”, които направиха всичко за любовта си и се бореха за нея , Бехлюл малко трудно го прави. Не му е характерна тази смелост и готовността да загуби всичко , ако се наложи. Но важно е да се отбележи , че при Бехлюл любовта е “ забранена” и срещу него стои чичо му , който го отглежда и го приема за свой син...

Наистина много тежък сериал. 🖤
Виж целия пост
# 13
 
    Поздравления за новата тема, момичета! Да ни е честита!
Благодарности и то големи на Дива! Както и на Валя, която активно е помагала!

  И да - Бехлюл, сякаш е най- немъжественият герой на Къванч. Но съм съгласна с предходното мнение, че в него е вкоренено чувството за забранено. Затова и заглавието е такова. Забранена любов! Отделно и  характеристиката на героя не е на силна личност. 

  А сега ме извинете, имам битовизми да  оправям тези дни!

 Имайте хубава седмица!
Виж целия пост
# 14
Здравейте!  Hug
Ирина, питаш се:„...дали Бихтер се омъжи за Аднан, заради чувствата си към него, или отчасти го направи просто заради  яростта си към майка си, защото Фирдевс беше набелязала Аднан…“
Според мен, заради двете.
Както и ти си отбелязала, Бихтер обича Аднан. И той обича нея и ще я обича до края. Окончателното си решение за развод ще вземе, когато тя не му отговори дали е готова да бъде с него до края на живота си. Тогава тя ще бъде честна с него и ще замълчи, защото вече ще знае, че има и друга любов.
Сега, в началото Аднан и Бихтер се срещат на една обща вълна. За него тя е след, а за Бихтер преди любовта, за която казваме любовта на живота. Той е човек, който след загубата на жена си и изминалото време самота иска отново да обича, защото да обича, това е негова същност. Пред Фирдевс той говори за очакванията си за спокоен, щастлив живот със спътницата в живота му. За него бурната любов е вече изживяна, той има големи деца и отговорности, очакванията му са разбираеми.
В този начален момент по същия начин говори за любовта си към Аднан и Бихтер. Ние знаем, че тази любов започва от погребението на баща и на гроба, където двамата си споделят тъгата от загубите, тук Аднан я успокоява, споделя и своя опит как да се справи. Пред Пейкер Бихтер ще сподели, че Аднан е великодушен, че на него човек може да се довери. Всички тези моменти имат една обща характерна черта. Понеже вече познаваме Бихтер от едно по-късно време е ясно, че връзката с Аднан е очакване от страна и на двамата за любов на тази обща вълна: спокойствие, обич, доверие, Бихтер иска от Аднан да са истинско семейство. 
Бихтер още не знае, че любовта може да е буря. Това знае опитната и хитра Фирдевс, която още от самото начало залага на разликата във възрастта, следи всички и всичко и ще чака момента.

Пред Пейкер, Фирдевс и пред баща си Бихтер изтъква друга още една причина за брака с Аднан: чрез този брак да се освободи завинаги от това да е „дъщеря на Фирдевс“. Бихтер обича майка си. Когато тя се нуждае, Бихтер се грежи за нея. Нейният конфликт, който ще трае до последния  миг на живота и, яростта и, е към Фирдефс, която дава лицето на „отбора на Мелих“. За тази Фирдевс знаят всички, чуваме го в кухнята, както и от приятелката на Бехлюл в университета. Какво означава това? 
 
 „Дъщеря на Фирдевс

Фирдевс твърди, че Бихтер е „нейна дъщеря“



След нощта в оранжерията Бихтер знае, че е на пътя да стане „дъщеря на Фирдевс“



„Ти си истинска дъщеря на Фирдевс!“
ще и каже и Бехлюл., който знае, че това не е така.
И който всъщност я причина да е Бихтер в това положение.



Съвсем схематично:
Фирдевс обича разкоша, лукса, парите и живота навън, извън семейството.
Обича само себе си, красотата си, младостта си, не иска да е майка и баба (край леглото си държи своя снимка от младежките години, огледалото във форма на сърце е непрекъснато в ръцете и).
Обвинява Мелих за това, че я е направил млада майка. Дъщерите са и тежка „верига“.
Докато Мелих е жив, а тя има любовник, остава при мъжа си, защото и осигурява разкошен живот, в следствие на което той фалира.
Пред любовника, обратно, се оправдава с дъщерите и своята отговорност за репутацията им и не напуска съпруга си.
След смъртта на Мелих разбираме истинската причина: от извънбрачната любов за нея е била важна само заради вълнението, което я кара да се чувства на 18. Не е напуснала съпруга си, защото любовникът не може да и осигури същия разкошен живот. Тя знае кой може да направи това сега: Аднан. Не успя да го „хване“ като съпруг, но тя вече е скроила следващ план, заложен от самото начало върху разликатата във възрастта. Тя знае, че младият любовник ще се появи и се готви да вземе управлението на ситуацията в свои ръце.
Както и става.
В материалния свят на Фирдевс винаги остава моментът „изневяра“, за която хората говорят. Защото нейната любов живее от материалното. Само когато жената напусне първия мъж и окончателно се свърже с втория, а това означава да се даде живот и на чувствата, които са ги свързали, тогава моментът „изневяра“ изчезва, превръща се в обикновена нова връзка с любов.
Заради това комплексно съдържание, в което няма място за любов, Бихтер до края на живота си ще се бори да не бъде „дъщеря на Фирдевс“, да не бъде като нея. В началото това желание става съществен мотив за брака с Аднан и тя естествено го преживява като триумф над майка си. В началото Бихтер смята, че ще постигне това с този брак и ще сложи край на "славата", която ги преследва. Но с появявата на Бехлюл  пътят става дълъг и труден.



Двете дъщери на Фирдевс ще променят същностни черти от понятието „дъщери на Фирдевс“.
От една страна, Пейкер ще стане майка, създаваща в любов своите деца, пример за майчинството.
Ще постигне това заедно с Нихат, който, за разлика от Бехлюл, ще се откаже дори и от баща си, в името на любовта и тяхното дете.     
От друга, Бихтер ще е съвременна богиня на любовта. Двамата с Бехлюл ще покажат едно ново съдържание на любовта. С цената на много страдание и  на живота си Бихтер ще събере отново и завинаги чувствата на двамата. Изневярата отпада.
Бихтер ще докаже, че е дъщеря на баща си, и двамата ги води любовта.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия