Отдаване и наемане на имоти под наем - какво се случва реално? Тема 11

  • 45 186
  • 779
# 225
Във всички общини е така..дори на село.
Виж целия пост
# 226
Не знам как е по вашите общини и села. Аз плащам веднъж годишно и като отида в данъчното и кажа, че искам да си платя данъка на апартамента, ми вадят една обща квитанция за данъка и за таксата отпадъци. И двете са за еднакви периоди. За град Варна става въпрос.
Скрит текст:

Даже сега от вас чувам, че има такова нещо като плащане за тримесечие. А съм финансист по образование и сме разглеждали всякакви данъци и такси - кой ги дължи, как се изчисляват, кога се плащат... Начисляват се веднъж годишно и има възможност да платиш сумата на 2 пъти, т.е. за 6 месеца.
Виж целия пост
# 227
Диди, следващия път си разгледай подробно данъчното уведомление. Там си пише до коя дата и по колко да се преведе. Има и дадени банкови сметки - става с 1 - 2 клика от всякъде.
Също няма нужда да търчиш на каса в данъчното.
Но дори и да не вярваш на плащаниу през интернет - на каса в общината може да кажеш "Плащам първа вноска от данъка и таксата - до 30.03.2019 г". Втората е до 30.06, трета 30.09 и т.н. Няма как да ти откажат, а и са длъжни да попитат преди да пуснат квитанцията. Ами ако не носиш цялата сума - ще анулират ли?
Много държа да им плащам разсрочено. Не желая да разполагат с парите ми предварително.
Виж целия пост
# 228
Но ако им платиш наведнъж получаваш 5% отстъпка. Навсякъде смет и данък са отделни, и можа на тримесечие да се плаща.
Виж целия пост
# 229
Хм, ето, че научавам нещо ново. Но така или иначе лично за себе си не намирам логика да се занимавам с нещо 4 пъти, като мога да го свърша веднъж. Тия пари е ясно, че ги дължа и няма вариант да не ги платя, освен ако не реша да продам имота, което няма да се случи в близкото бъдеще. Сумата не е голяма, какво да я раздробявам още повече... Плащам си един път и да ми се маха от главата, да си знам, че е платено вече.


Виж целия пост
# 230
5%, но само върху стойността на данъка. Не важи за таксата.
А и докато е периода с отстъпка в данъчното е натъпкано с плащащи пенсионери, виси се по опашки.
Как пък бих си губила времето за 5 лв.
Виж целия пост
# 231
В Изипей също става, в банката. Нашите са доста над 5 лв
Виж целия пост
# 232
След като смятате, че такса смет струва "смешните по 50 лв", плащайте си я тогава за Ваша сметка, това си е Ваше лично решение. Такса смет си влиза към разходните сметки за ползването от Наемателите, който генерира боклук-а, той плаща. 
Виж целия пост
# 233
След като ти смяташ така, прави както сметнеш за добре. Някой спира ли те? Таксата смет не "влиза" никъде по дефолт. Не се изчислява на база генериран боклук, за разлика от режийните като тока, водата, парното, интернета, стълбищната такса, където има измерима консумация на услуга. Дължи се от собственика, ако ще и никой да не живее в апартамента и да не се генерира боклук. Колкото ти е по-голям имота, грубо казано с по-висока ДО, толкова и таксата ще е по-голяма. Пък ти ако искаш си вземи парите за нея от магазинерката.

Ако хазяинът ме прати да плащам такса битови отпадъци, първо ще му се изсмея, после ще ми стане обидно. Всъщност не съм и чувала за такава практика от приятели. Може и да съществуват такива договорки, но са по-скоро отделни случаи. Като примера за промишленото помещение малко по-назад. Направо ме изумявате с това дребнаво мислене. Като чета какви са наемите в София, колко трудно намирате свестни наематели, вместо да направите всичко възможно за да ги задържите възможно най-дълго, вие сте готови да се излагате за едното нищо. Въпросът не е в това дали 50 лв са смешни. Никъде никой не е използвал тази дума, че да й слагаш кавички.

 Който ползвал, да плащал. Ми аз си плащам - наем, че и сметки. Даже всеки месец. Още малко и данъците ще поискаш да ти плати някой друг, понеже ти живее в апартамента. Като не ти стигат парите, вдигни си наема. Какво е това - 500 лв наем, ама отделно и 50 лв за отпадъците, ако може и 30 лв, че навсякъде е с лед крушки, а - и 15 лв за новата тоалетна дъска, че и нея ползваш - ши плащаш!
Виж целия пост
# 234
Пак сте се вкарали в емоции. Въпрос на договоряне е кой ще плаща, на който не му харесва може или да не наеме жилището или да не го отдаде.
Виж целия пост
# 235
Didi168, тук не си права Дължи се от собственика, ако ще и никой да не живее в апартамента и да не се генерира боклук.
Ако подадеш декларация, че имота не се обитава не плащаш.
ДЕКЛАРАЦИЯ по чл. 71, т. 1 от ЗМДТ
Първо май беше писала и че не са отделени с данъка, ама се оказа, че си има отделна сума по двете пера.
За мен си е задължение на наемателя. Нашата едната е 130 лв, другата 250 лв, далеч над 50 лв. Аз съм преценила да не таксувам отделно, но това е моя преценка взета на база наема.
Виж целия пост
# 236
Знам за тази декларация, но малко собственици я подават. Защото се правят проверки на адреса и не си струва упражнението за имот, останал празен за известно време, който по принцип се пуска под наем.  То ако беше толкова лесно, всеки с повече от едно жилище щеше да декларира, че в другите никой не живее.
Не съм писала, че таксата не е отделна от данъка, едното е такса, другото - данък, естествено, че са отделни неща с отделни суми. Написах, че се плащат наведнъж и излизат на една квитанция. От тук научих, че има и други варианти.
Като цяло всеки може да си прави каквито си иска договорки, но не и да твърди, че някакво негово лично решение е единственото правилно и общовалидно. Аз написах вече какво е моето мнение и защо.
Виж целия пост
# 237
Диди168, преди две години ми изискаха документ от  данъчно относно консумирана ел.енергия за имот, който посещаваме 5-6 пъти годишно - имаше някакъв лимит над който такса смет се заплаща. Та това не е толкова лесно, колкото си мислиш, че всеки може да да си пуска декларация. Хората са го измислили. Сега истина е, че не съм проверявала щото е вилен имот и такса смет е малка.
Виж целия пост
# 238
Къде прочете, че си мисля, че е лесно всеки да си пуска декларация? Точно на обратното мнение съм.
Виж целия пост
# 239
Права си. Извинявай.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия