Нелюбезните продавачки

  • 3 236
  • 31
# 15
Като ти се троснат, излизаш, а не предъвкваш и анализираш историята. Не е здравословно за теб.

Да излезеш не е никак правилно, май в България най-много си позволяват такова отношение. В друга страна това би било недопустимо и веднага се вика мениджър за оплакване.
Авторката е права, това не е редно. Във всяка друга държава приветливото отношение към клиентите е част от задълженията на работното място. И с това се свиква. В родната ни страна обаче е рядкост.


Именно! А някой в началото на темата беше написал, че никой не ми е длъжен да е любезен, а само да ме обслужи. Еми не. Ако ми тряска и мята продуктите, или самата тя прояви неуважение, това автоматично срива цялото й обслужване и го превръща във всичко друго, освен обслужване!
Виж целия пост
# 16
Само два пъти съм прибягвала до крайната мярка да се оплача на ръководството от непрофесионално поведение на касиерка/продавачка, но и двата пъти поведението беше крайно неприемливо.
По принцип не обичам и не подкрепям оплакванията за щяло и нещяло. Ако не е действително скандално поведение предпочитам да се оправя сама със ситуацията, без да намесвам трети лица, все едно сме в детската градина.
Виж целия пост
# 17
А някой в началото на темата беше написал, че никой не ми е длъжен да е любезен, а само да ме обслужи. Еми не. Ако ми тряска и мята продуктите, или самата тя прояви неуважение, това автоматично срива цялото й обслужване и го превръща във всичко друго, освен обслужване!
Явно в интерпретацията на писмен текст не ти е силата.
Някой в началото на темата беше написал
Продавачите са там да те обслужват,  не да те харесват. За нелюбезно, некачествено, неадекватно обслужване,  можеш да подадеш оплакване към техен пряк шеф, собственик на обекта или отделът им за обслужване на клиенти, ако фирмата е голяма. Спри да се оглеждаш в очите на продавачите и да търсиш одобрението им. Неувереността ти личи, те я усещат. Дистанцирана любезност и възпитано отношение е достатъчно.
Ще ти го разтълкувам, явно е трудно. Качествено обслужване означава адекватно, любезно и бързо такова. Ако не получиш качествено обслужване, като клиент имаш право да се оплачеш където трябва.
А дали продавачът те харесва или не, не би трябвало да те интересува, нито това би трябвало да се отразява на обслужването.

А ти търсиш харесването и одобрението им, което е грешка. Ти си клиент, дръж се като такъв и изисквай правата си. Харесване и одобрение търси у приятелите си.
Не знам.. може би е защото съм в 20-те все още, но почти всекидневното неуважение по магазините ми действа много енергийно-вампирски, подтискащи, та дори чак съм се чудила "Ама какво съм й направила толкова, толкова ли пък съм антипатична егати?!"
Виж целия пост
# 18
Аз съм на мнение, че съдбата си играе с теб, това определено е някаква намеса от отгоре. Никак не ми прилича на случайност.
А може и да си някакъв карък. Възможно е обаче, и ти самата да си била зла и нападаща продавачка, някога, в предишен живот, затова, в този ти живот, Господ да ги разпределя тези продавачки на смяна винаги, когато ти излизаш да пазаруваш. Имаш чувството, че се въртиш в някакъв омагьосан кръг, заобиколена от зли продавачки, и не намираш изход, то не стига, че теб тормозят, но вече почват и сестра ти. Не знам, може да е нещо кармично.
 Ще следя темата за новини и съвети!
Успех!
Това ще да е проблема Joy
Виж целия пост
# 19
Това за столицата ли?
Не се учудвам. След почти пет години изкарани там, съм намразила всичко там. И в учреждения, и в магазини, и по таксита всичко живо е грубо и нелюбезно.
Отвратително е. А отгоре на всичко и полицията не е на ниво. Ужас. Жив при това. Cry
Само в столицата ли има нелюбезни хора?
Виж целия пост
# 20
А защо ти е толкова важно някаква да е любезна и да те гледа, като че си кралица.
Аз съм приела, че повечето продавачки са прости и не могат да проумеят, че за тази професия е необходимо добро възпитание и определен стандарт на поведение и ако не ме ощетяват, то изобщо не им се впечатлявам. Най-много да им подхвърля нещо, което още повече да ги вбеси и толкова. Взимам си каквото ми трябва и ги оставям да плуват в невежеството си.
Виж целия пост
# 21
Факт е, че в България масово обслужващият персонал, както и администрацията...абе всъщност мнозинството хора, са вечно кисели, намусени и сякаш си им изял десерта. Като влезеш в магазин, те гледат все едно си дошъл да крадеш, а не да им оставиш парите си.

Живяла съм в чужбина, а през лятото бях на бригада в САЩ - е, няма такова нещо. Независимо дали те харесват или не, всички са любезни, учтиви и усмихнати. В България това се приема за лицемерие, но винаги е по-приятно да те приемат с усмивка, отколкото с начумерена физиономия, да не говорим, че се получава верижна реакция - киселото настроение се предава, някой като ти се развика или се държи грубо и ти се изнервяш, ти си го изкарваш на някого, и така до безкрай. По същия начин усмивката може да бъде заразителна и да оправи нечий ден.
Много хора споделиха в темата за хубавите практики от чужбина, че биха искали любезността и отзивчивостта да се пренесат в България. В чужбина клиентът е цар, и ако искаш бизнесът ти да върви, той трябва да се чувства като такъв от-до.

В тази тема имаме нагледен пример за враждебност и кисело, подигравателно отношение - момичето пуска тема за нещо, с което, сигурна съм, всички сме се сблъсквали, а получава хапливи, заядливи отговори как сама се вкарвала във филми и искала всички да я харесват. Търсела била одобрение. Какво общо има това с желанието й да получи нормално и уважително отношение като клиент. Тя не търси да се сприятелява с продавачките, просто когато вече за n-ти път се държат с теб пренебрежително и грубо, почваш да си задаваш въпроса ти ли си луд или всички останали.

Авторке, не си луда, просто тук се приема за нормално да ти сумтят, да не те поздравяват и да те гледат лошо. Не е персонално към теб, не си само ти, за съжаление и на мен ми се случва всеки ден, както и на много други.

И не, това НЕ е нормално в никакъв случай, а начинът не е и ние да се превръщаме в груби и недоволни хора, нагрубяващи другите, напрягащи още повече ситуацията. Напротив, според мен начинът е всеки първо да се опита да промени себе си и да се държи с другите така, както иска да се държат с него. Трудно е, знам, но когато се държат гадно и пренебрежително с нас, мисля, че е по-добре да запазим самообладание и да отвърнем спокойно и с усмивка. Повярвайте ми, това е много по-затапващо, отколкото да влизате в поредния махленски скандал и да си тровите нервите. И без това не е възможно да превъзпитате възрастни хора.
Виж целия пост
# 22
...
Само в столицата ли има нелюбезни хора?
Само там ми е правило впечатление концентрацията на надути и нелюбезни от обслужващата сфера. Случвало се е и по други места, но в столицата са доста повече.
Виж целия пост
# 23
За да бъда честна, към горното ми мнение, трябва да добавя, че във София  освен всичко друго, съм работила в магазини.  И две трети от идващите клиенти са били груби хора, които нито са били любезни, нито усмихнати, а исканията им са били абсурдни ( за десет месеца работа пет пъти се искаше от мен да отворя комплект и да продам самостоятелно част, без която останалите части стават негодни за продажба), три пъти въпреки любезно и усмихнато обяснение, че магазина не е пригоден за детска количка, са звънели на шефа ми да му викат, че едва ли не съм забранявала да влизат майките и над дузина пъти са ми отвличали вниманието с цел кражба. При това въпросните клиенти, винаги са били на ниво - разбирайте доста добре изглеждащи  жени, не цигани или бедни хора. Все пак работих в бутиков магазин на Витошка. Така, че смея да твърдя, че клиентите сами си го правят. Аз лично до последно бях усмихната, дори когато ми отмъкнаха от джоба ми при  обслужване на клиентка телефона ми. Е, след този случай напуснах завинаги "бранша".
Виж целия пост
# 24
...
Само в столицата ли има нелюбезни хора?
Само там ми е правило впечатление концентрацията на надути и нелюбезни от обслужващата сфера. Случвало се е и по други места, но в столицата са доста повече.
Цитат
Аз съм приела, че повечето продавачки са прости и не могат да проумеят, че за тази професия е необходимо добро възпитание и определен стандарт на поведение и ако не ме ощетяват, то изобщо не им се впечатлявам.
Мисля, че е излишно да продължаваме коментара.Цитата е твой.
Виж целия пост
# 25
Не съм попадала на нелюбезни продавачи, а напротив... прави ми впечатление, че обслужващият персонал е достатъчно любезен и готов да консултира при нужда. Дали не живея в някоя паралелна действителност? Simple Smile
Виж целия пост
# 26
Оплаквала съм се веднъж. Не беше от продавач, а от застрахователен брокер. Имам огромно търпение и толерантност, но преди година една застрахователна брокерка се държа с мен грозно, невъзпитано, неадекватно и непрофесионално. Въпреки слонското ми търпение, изтренирано с 4 броя деца и професията ми, в която съм се нагледала на какво ли не, успя да ме разтрепери и разплаче. Не й паднах на нивото да се включвам в истерията й. Обадих се в централата на застрахователя и им обясних, че всеки има право да не е в настроение, но не е редно да си го изкарва на клиентите. Помолих ги да си проверят записите от въпросния офис. Обадиха ми се на следващия ден и се оказа, че въпросната служителка ежедневно се държи така с клиенти и те се отказват от услугите на фирмата и са се чудели защо в офис на такова оживено място има малка печалба. Благодариха ми и ме уведомиха, че брокерката е била освободена да си търси работа, която няма да я изнервя и напряга повече. Стана ми криво, че са я уволнили, но те ме успокоиха, че на записите са открили поне по 3-4 подобни случая на ден с тази жена за времето, през което е работела там.
Виж целия пост
# 27
Аз ги лекувам с любезност нелюбезните. Колкото по-любезна съм, толкова по-любезни стават и те.
Някоя като ми се тросне и ми метне рестото с яд, й благодаря й и казвам, че е била изключително любезна.
Но като цяло съм забелязала, че влезеш ли с учтив поздрав и усмивка, освен ако нямаш абсолютни дебили или крайно изнервени хора срещу себе си, обикновено се отговаря със същото.
Виж целия пост
# 28
Но като цяло съм забелязала, че влезеш ли с учтив поздрав и усмивка, освен ако нямаш абсолютни дебили или крайно изнервени хора срещу себе си, обикновено се отговаря със същото.
Това е истината Simple Smile
Виж целия пост
# 29
И аз така. Не съм попадала на нелюбезни продавачки, но и аз не съм капризна. Купувам набързо и излизам от магазина. Но все по-вежливи продавачки има. Вече на повечето фурни
 /пекарни/  или будки за вестници продавачките са дори в пенсионна възраст, но винаги любезни. Нямам претенции към хората, трудят се с усърдие.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия