Протест на българските превозвачи в Брюксел

  • 4 199
  • 105
Днес е насрочен големия протест на българските превозвачи в Брюксел. Гласените промени ще засегнат 65 000 български тежкотоварни автомобили, които работят на европейския пазар и стотици хиляди българи - шофьори и техните семейства.
Струва ми се, че всички те заслужават подкрепата на българските граждани. Какво смятате вие?
Виж целия пост
# 1
Да, мисля че заслужават подкрепата ни, нечестно е това което става.
Виж целия пост
# 2
Кое е нечестно? Доколкото разбирам най-проблемно е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, от което следвало, че българските компании са обречени на фалит. Освен това трябва да им се плащат командировки и да имат нощни почивки.

Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?
Виж целия пост
# 3
Кое е нечестно? Доколкото разбирам най-проблемно е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, от което следвало, че българските компании са обречени на фалит. Освен това трябва да им се плащат командировки и да имат нощни почивки.

Защо само българските превозвачи са обречени ва фалит и защо само българските шофьори и семействата им протестират срещу подобряването на условията за работата им?
Предполагам, защото конкурентността на българските камиони пред европейските е в по-ниската цена. Увеличавайки драстично разходите, печалбите ще намалеят и в един от малкото успешни български бизнеси ще започнат масови фалити. Всичко би било ОК ако това не засягаше 150 000 превозвачи, а като включим и техните семейства за страна с мащабите на България, това би се отразило много зле.
Иначе чисто географски по-отдалечените от Западна Европа страни са по-потърпевши. България, Латвия, Естония и т.н., но България има най-много камиони и затова ние най-много протестираме.

Страхувам се, обаче, че още сме съвсем начинаещи в подобни протести за защита на браншови интереси и едва ли ще постигнем нещо.
Виж целия пост
# 4
Лошото е за превозвачите. Няма да им се налага да се бъркат за по-нормални плащания и условия на шофьорите си.
За самите шофьори новите мерки са си един голям плюс. Целта е защита на техните права и интереси. Не е тайна, че много шофьори на тежкотоварни автомобили у нас набират стаж от по няколко години и сами се упътват към чужди работодатели, точно заради по-добрите условия на труд.
 Sunglasses
Мисля, че у нас умишлено се провежда дезинформационна политика в насока, че с мерките се засягат негативно и по един и същ начин интересите и на превозвача, и на самия водач на ППС, а това не е точно така.
Виж целия пост
# 5
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.
Виж целия пост
# 6
Лошото е за превозвачите. Няма да им се налага да се бъркат за по-нормални плащания и условия на шофьорите си.
За самите шофьори новите мерки са си един голям плюс.
 Sunglasses
👍
Ваньо Биомета и подобните на него работодатели ще си намалят малко печалбите. И без това заплатите в сектора са доста сиви, да не плачат толкова.  
Кой от шофьорите ще посмее да не подкрепи чорбаджията по ТВ или да не отиде на протест? Ама така излиза, че на всички им е кеф да спят по няколко месеца в кабините, да пикаят по храстите и да се къпят по бензиностанциите.
Виж целия пост
# 7
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.
Протестират за запазване на работата си предполагам. Макар и по-нископлатена и с по-малко екстри от западните им колеги. Не всички могат да заминат за чужбина и да станат шофьори там.
Освен това предполагам, че ще им паднат сегашните възнаграждения, ако шефовете им вложат пари в други пера.

Пиша "предполагам", защото нямам информация от извора. Само това, което чета из пресата.
Виж целия пост
# 8
Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.

У нас човек действа и рипа, като му каже някой по-висшестоящ, без да се замисля той дали и какво печели от това.

Разбирам. От 150 000 превозвача (множко са), ще останат тези които могат да осигурят човешки условия на работа. Продължавам обаче да не разбирам защо българските шофьори протестират за запазване на по-лошите.
Протестират за запазване на работата си предполагам. Макар и по-нископлатена и с по-малко екстри от западните им колеги. Не всички могат да заминат за чужбина и да станат шофьори там.
Освен това предполагам, че ще им паднат сегашните възнаграждения, ако шефовете им вложат пари в други пера.
Ако им паднат сегашните възнаграждения още, тъкмо тези работодатели, които предлагат човешките условия, ще се сдобият с нови попълнения.
Българският работодател следваше отдавна да се усети, че пазарът на труда след 2007 г. у нас не е вече затворен и че не може да си позволи да се прави на толкоз велик, колкото се пишеше преди това.
В момента превозвачите сами се интересуват кое момче се е снабдило с книжка за категория тежка и го търсят да му предлагат работа. На пазара има глад за кадри. В този случай не е логично в ЕС да има драстични разминавания в условията, които им се предлагат. Още повече, че тук става въпрос за шофьор на камион, който без друго пътува. Имам съсед, който от 15 години работи като такъв за чужди фирми. Връща се поне веднъж месечно вкъщи. На него му е все едно, че работодателят му е швейцарец или немец. Важни са му условията, вкл. възнаграждението. Защо да остане без работа? Работа за него има в Европа. И тя е такава, че не се иска работно място в държавата на работодателя му.
Виж целия пост
# 9
Шофьорите може и да са принудени да подкрепят протеста, но президентът?
Виж целия пост
# 10
Не подкрепям бъл собственици на тирове -т.н бизнес .
Покрепям европейските изисквания -
да спиш в хотел като човек вместо да се въргаляш в тира
да се прибираш при семейството си през седмица, а
не да въртиш воланчето по месеци без да им видиш очите на децата си .
но бг бизнесмена не искал така -да плаща пари за хотел и да прибира шофьора в българия
бг бизнесмена ако може хич няма да го прибира и душичката ще му вземе
докато самия той си прави автопарк от пачките които трупа на гърба на шофьора . Това е един от най печеливши бизнеси ..и аз не подкрепям ориенталските бизнесмени ..Заплащанията на шофьора изобщо няма да засегнат промените, ще накарат само бг бизнеса да си бръкне в джоба .
Същите тези бизнесмени имат много силно лоби в парламента -депутати които имат този як бизнес .
Виж целия пост
# 11
Факт е, че бизнесът е с доста добри позиции. 65 000 камиона на европейския пазар не са малко. Предполагам, че с новите мерки броят на камионите ще намалее драстично. Което не мисля, че е добре за нашата икономика.
Иначе, че секторът е сив и шофьорите работят в мизерия си е така. Но пък и ние сме бедна държава и не можем да бъдем конкуренция да френски и германски фирми по друг начин.
Виж целия пост
# 12
Новите изисквания са изцяло в подкрепа на самите шофьори.
В момента нашите т.нар. "работодатели" се отнасят към шофьорите си като кучета. Карат ги да спят в кабините на камионите като кучета и да не се къпят със седмици само и само да не им плащат хотела и командировъчни. Мерките които предлага сега пакета "Мобилност" са изцяло в подкрепа на хората които карат камионите.
Току що казаха, че тези мерки са приети. Браво на Европа, ще натрият носовете на нашенските дерибеи изедници.
Виж целия пост
# 13
А дано да е за добро. Но сякаш се съмнявам. Дано не убиха цял един печеливш отрасъл, че у нас те не са чак толкова много...
Виж целия пост
# 14
Де да можеше и по останалия върл нашенски монополизъм по този начин да заиграе пръчката, би било добре.

Отрасълът е печеливш основно за собствениците на робския бизнес. Нали не се стремим към запазването му в такъв облик? Поне това се надявам.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия