Пускам тази тема, за да информирам повече бъдещи майки за опасностите и ограниченията на този модел количка.
Нека ви разкажа нашата история - как дъщеря ми едва не си разби главата, заради опасни „обезопасителни” колани на бебешката количка и как почти 2 месеца останах без количка, поради отношението на магазина. Само една майка може да разбере какво е два месеца да седиш без количка и да не можеш да си купиш даже хляб, когато си сам.
Въпроснната количка е Nio S -Max Retrus (срещам я често по паркове и площадки). Позитиви има, но няма да ги изброявам - тях ще ви ги кажат консултантите в магазина. Аз ще се спра на факта, че обезопасителните колани на количката са зашити така, че на дъщеря ми й трябват няколко секунди, за да се измъкне от тях и да се изправи в количката. На няколко пъти я хващахме в последния момент преди да падне на земята.
Друг проблем на коланите, който никой няма да ви посочи в магазина ( и за който аз никога не бих се сетила да попитам, а предполагам и повечето други майки), е че не може да ползвате подложка за количка или чувалче, защото горната и долната презрамка на коланите не се разделят. Макар да не звучи като твърде голям проблем, всъщност е изключително непрактично.
Малко информация и за магазина, от който купихме количката - „Мое бебе слънчице” в гр. София. Сигнализирахме за проблема и попитахме може ли да се направи нещо за коланите. Те веднага се съгласиха да ги пришият малко по-високо, въпреки че гаранцията беше вече изтекла. Естествено, зарадвах се на тяхната отзивчивост и оставихме количката на 08.01.2020. Когато 3 седмици по-късно тя все още не беше готова, ни обясниха, че по закон имат право на 1 месец, за да я оправят. Когато мина повече от месец и пак попитахме какво се случва ни казаха, че понеже гаранцията е изтекла и затова могат да се забавят и повече от месец, но никой не уточни колко още ще чакаме. Така минаха 1м и 20дни. На 28.02.2020 най-накрая получихме известие,че количката е готова и можем да си я вземем. Когато отидохме на другия ден ни казаха, че не могат да ни я дадат без да представим гаранционната карта. Ние не я носехме, защото гаранцията беше изтекла и защото никой не ни я беше поискал, когато оставихме количката и по редица обстоятелства, които ще спестя, нямаше как да се върнем същия ден до вкъщи за да я вземем. Предложихме им дори да оставим пари като гаранция, за да ни дадат сега коша, а на следващия ден щяхме да отидем да занесем и гаранционната карта, но отказът им беше категоричен.
Та не знам, аз ли нещо не разбирам, но как може нещо хем да е по гаранция и да не ти го дават без гаранционната карта, хем да не е по гаранция и затова да те мотаят почти два месеца.
Та всеки сам си прави изводите и решава на кого ще се довери за безопасността и обслужването, когато става въпрос за най-скъпото му. Аз исках само да споделя моя опит, за да може повече хора поне да направят информиран избор. Това е единствената възможност да изискаме производители и търговци да бъдат по-отговорни, особено когато става въпрос за бебета и малки деца.
Пуснах оплакване за модела и в Комисия за защита на потребителите, но едва ли ще направят нещо, защото количката си има някакви сертификати за безопасност и не мисля, че някой ще се заинтересува чак толкова как и защо са дадени. Може би, ако се оплачат и други майки, които вече са се опарили от този модел количка, може да постигнем нещо.
Надявам се да съм била полезна. Аз щях да съм много благодарна, ако имаше къде да почерпя повече информация, когато избирах нашата количка.