Кол център

  • 6 305
  • 41
# 15
И аз да се включа с въпрос за Сайтъл? В Бг работодател са им разкатали името.

Здравей, аз съм работила година и малко повече в Сайтел - София. Смятам, че за една такава аутсорсинг компания могат да се изпишат много неща и всичко е много относително, най-вече от това в кой проект си и какъв пазар обслужват. Нещата са изключително различни, от график, работно време и т.н. В проекта, който аз работих нямах нощни смени, графика ми беше от седмица за седмица, като най-късната смяна беше от 11ч. до 20ч., една събота в месеца се работи и после компенсация през седмицата. Работата можеше да бъде на 8ч, 6ч, или 4ч. Шефовете ми бяха много готини, по отношение на отпуски, дей оф да си вземеш и после да си го отработиш, разбира се, да си тръгнеш малко по-рано от работа и после пак да си го отработиш. Никога не е ставало въпрос за такива неща. Заплащането винаги навреме, като на празници можеш да работиш ако искаш и взимаш двойно + почивен ден. НО това не е работа за всеки. Работата в кол център си има + и - като всяка една друга работа. Шумно е, изнервящо е, клиентите ти викат, почивките ти са строго регламентирани, защото има система, която ги отчита. Няма много тенденция за издигане в йерархия, тийм лийдър, QA или трейнър. Това са възможностите. Заплатите също варират от това какъв пазар обслужваш - тоест с какъв език си. Ако мога да бъда полезна на някой с някаква информация, нека пише Simple Smile Ще отговоря с удоволствие.
Виж целия пост
# 16
Marsala, много благодаря за информацията. В Бургас предстои да отворят офис, който ще обслужва немски телекомуникационен оператор. Ще има смени и до 23ч, което за мен е проблем и не знам дали подлежи на договорка, т.е още по време на подбора да кажа, че искам да карам по-рано смени. И ако тях ги устройва да продължим, ако не - да не губим времето. Същите притеснения имам и относно Съдърланд, които отново ще имат академия по немски език с последващо предложение за работа.
А каква е практиката в Сайтъл, знаеш ли? При положение , че тук офисът ще е напълно нов дали ще дойдат с готови ръководители, които да оглавят екипите или в последствие ще повишават от назначените?
Виж целия пост
# 17
Шансът е минимален, тединценце. Най-много да ти кажат на интервюто, че няма проблем и ще работиш когато си искаш, а после да те подведат.

Ако наемат 20 човека и само ти правиш ранните смени, ще има проблеми. Всички ще вземат всякакви смени, по график.


Иначе работата в кол център е хем забавна, хем някак натоварваща. За съжаление не те развива кой знае колко, иначе е добре платена. Казвам го, защото работя и аз в кол център, но все някога ще се махна. Това не е кариера.
Виж целия пост
# 18
Здравейте,

Наскоро започнах в кол център е Телус. Не изглежда много трудна работата, малко работозирана. Парите само за английски не са кой знае кво. Някъде към 1000лв. Иначе ако имаш поне още един език като немски перфектен може и 1800 да взимаш. Смените на 8 ч са малко кофти според мен. Както ги виждам мисля, че такава работа е доста добре за човек, който е студент редовно и я работи на 4ч. На 8ч е тотална загуба на време и потенциал. Аз мисля да мина на 4ч. ако ме приемат в унито. Повечето хора с които работя в момента са именно студенти на 4ч. Някой друг тук комбинира ли ги така нещата?
Виж целия пост
# 19
Marsala, много благодаря за информацията. В Бургас предстои да отворят офис, който ще обслужва немски телекомуникационен оператор. Ще има смени и до 23ч, което за мен е проблем и не знам дали подлежи на договорка, т.е още по време на подбора да кажа, че искам да карам по-рано смени. И ако тях ги устройва да продължим, ако не - да не губим времето. Същите притеснения имам и относно Съдърланд, които отново ще имат академия по немски език с последващо предложение за работа.
А каква е практиката в Сайтъл, знаеш ли? При положение , че тук офисът ще е напълно нов дали ще дойдат с готови ръководители, които да оглавят екипите или в последствие ще повишават от назначените?

Най-вероятно ще си назначат хора от Бургас, не вярвам да имат практика за трансфер на ръководни кадри, още повече за тийм лидери/мениджъри. Не вярвам също така да се навият да караш само ранни, може би ако си на 6часа или 4 часа, защото имах колеги които бяха на 6 часа и графикът им е беше съобразен с това, нямаха смени до 20ч вечерта например, каквото беше късната при нас. Иначе дори и да се съгласят по някакъв невъзможен начин, както е казала съфорумката преди мен, това няма да бъде честно спрямо другите колеги и е твърде вероятно да не се толерира дълго време и от тях. Работното време е доста кофти в кол центровете като цяло, но това е истината, все пак е сфера услуги. Много трудно се намират проекти, които са що годе с нормално работно време като моя в който бях. Честно казано, ако не бях си сменила попрището като цяло и не ме бяха взели в сегашната ми работа, нямаше да мърдам от там, колкото и неприятно да е някой да ти вика по цял ден (клиентите).
Виж целия пост
# 20
Благодаря за включването. Ако се обадят за интервю , ще си кажа изискванията, ако не ги устройват - здраве да е! Все пак всеки си има приоритети. Поне заплащането в кол центровете е адекватно.
Виж целия пост
# 21
Благодаря за включването. Ако се обадят за интервю , ще си кажа изискванията, ако не ги устройват - здраве да е! Все пак всеки си има приоритети. Поне заплащането в кол центровете е адекватно.

Адекватно спрямо това, че не е супер трудна работа на пръв поглед да. Но в същото време да си склададжия е още по-лесно и не ти искат даже български език, а пък заплащането е същото. Тъй че... всеки си преценява според нуждите. Според мен има няколко типа хора в кол центровете. Такива на които им е баш първа работа, студенти редовно и работят на 4 или 6 часа или хора мазохисти без никва идея кво да правят със живота си, тва са тия на 8 часа, които не търсят междувременно друга работа.
Виж целия пост
# 22
Просто не те развива тази работа. Аз се подлъгах по парите, а и исках да избягам от много гадна работа, която ми влияеше зле (кофти колектив). Ходих на интервюра, но опитът ми не се харесваше на работодателите, а аз не исках сходна или подобна работа, исках да добия опит в корп. среда и избрах кол центъра. Там ще те вземат, независимо от опита.

Сега не бих казала, че съжалявам, но не искам да оставам прекалено дълго. Тази работа понякога я чувствам като обида за интелекта.
Виж целия пост
# 23
От личен опит в кол центрове и други големи фирми от типа сто човека в огромен офис ти казвам - от тук нататък само почасово т.н. part time на 4, макс 5 или 6 часа ще работя в такава фирма на ден и ще се занимавам с фрийленс настрана. Simple Smile

Не си струва да си губиш 8 часа дневно на такова място според мен за повече от година, защото както казаха по-горе развитие няма. Единствените +-ве за мен са, че има фирми които са гъвкави с възможността за парт-тайм работа и че плащат на време и добре. Например ако обработваш нещо в back office счетоводен отдел пак е затъпяващо, дори и уж да се водиш служител на банка, IBM, SAP, а заплатата може и да е дори по-малка от кол център (както е в Олианс напр.). Пак си наблъскан в такъв офис, но трябва да седиш по 8 часа, дори няма почасови опции. И пак издигането е под въпрос, защото преди теб има доста стари кучета сред 50-те човека, чакащи да се издигнат.

Иначе е идеалната работа да я работиш на 4-5-6 часа, да ти тече някакъв стаж (не, че отваря много врати в други индустрии), и най-важното - здраво осигуряване, докато настрана се занимаваш с нещо креативно, което наистина обичаш. Wink

Но наистина, както Марсала казва, не е за всеки! Аз лично вече свикнах с грубите клиенти, но не мога да свикна на такива офиси просто - чувствам се като поредното номерче, малко депресиращо е за креативен човек, който обича движението. Всички започнаха да копират Гугъл и ИТ гигантите с офисите-хамбари (а и е по-евтино за строеж и на фирмите за наем), но ако това е хубаво за някои хора, мен ме побъркват такива масовки!  А и с тези вируси и грипове със 100 човека на етаж...не знам, 4 такива големи фирми обиколих (някой не бяха кол центрове, а финансови отдели), но... не съм за корпоративна среда май!

Предпочитам по-скоро малките офис в малкия бизнес, където ако попаднеш на хора екипът ще е много по-сплотен (с едни хора бяхме като семейство!), но май такива не останаха много у нас, в сайтовете все обяви от големи фирми. Има свестни колеги, но пък и винаги има някои надути бодилчета, които да ти скапят настроението...а и е клюкарник.
Виж целия пост
# 24
Сигурно сте прави, че работата в подобен център не те развива , а тъпчеш на едно място. Единственото привлекателно за мен е заплащането и развитието на чуждия език. Всичко останало е машинално. Да не говорим, че 8 часа не мога да прекарам на стол. Вече и аз не знам къде искам да се насоча. След почти 10г в телекомуникационен оператор искам да продължа в друга посока , само че и аз не знам  накъде. Съдърланд и подобни ме привличат заради заплащането и допълнителния социален пакет, който осигуряват. Защото в град като Бс подобни заплати не се срещат лесно.
Виж целия пост
# 25
Всъщност на 4 часа е почти работа мечта, стига през останалото време да работиш нещо на свободна практика (а и за майки, които искат да им тече някакъв стаж - 4 часа и доде се усетиш и си на път за вкъщи). Така хем те осигуряват (наполовина, но и времето е наполовина, а то все недостига), хем стресът е по-малък, хем с някои странични дейности може да печелиш общо толкова колкото колегите ти на пълен работен ден.

Например да им плащат 1300 чисто за 8 часа, а на теб 650 на 4, но с две-три поръчки да си избиеш другите 650 лева без да висиш в офиса (мен ме хваща нервата на 6-тия час, до 5-тия съм си ОК).
Виж целия пост
# 26
Подкрепям изцяло мнението на Lucky88, на 4 часа е перфектно. Даже и 6 се ядват, имаш възможност пък да си караш 8 часа 4 дни и да си почиваш 1 + уикенда, общо 3. Но вече е въпрос на възможности, аз например нямах с какво странично да се занимавам и около 700 лв на месец в София въобще не ме устройваха на 4 часа... Не знам, на сегашната ми работа съм по проект за 2 години, след това ако не ме оставят в същата фирма, в която съм сега, нищо чудно пак да се насоча към кол център, колкото и да е против приятеля ми (като си спомня милия колко бясна се връщах понякога Laughing )
Виж целия пост
# 27
За един език (английски) в кол център слабо да правите 700 на 4ч.
По-скоро около 500. София, Пловдив, Варна за такива фирми е еднакво. Вече ако имаш два езика може да си докараш и 800-900 на 4,което е екстра. Според мен също на 4ч е доста добре особено за учащи редовно. Седях до един колега, който е на 4ч и супер бързо минава времето, дори на късни смени. Реално от тия 4ч работиш 3:45, защото имаш една почивка 15м.
Виж целия пост
# 28
Да, същност си права  incredibad, аз понеже бях с английски + един друг чужд език, но в проекта който работих не го брояха като 2 езика, ами 1, защото английския се смяташе, че трябва да го знаеш по презумпция. Та, конкретно към 700лв чисто можеха да се докарат на 4ч.
Но ако е само английски, там нещата вече са както викаш ти към 500 лв...
Виж целия пост
# 29
Знам че А2 не е достатъчно просто сега съм за това  ниво, писах че мъжът ми знае езика и ще се усъвършенствам. Въпросът ми беше дали си струва

Откровено ти отговарям, че така няма да те наемат. Трябва вече да покриваш нивото, а не тепърва да учиш езика.
Дали си струва - зависи какви са ти приоритетите. За фирми като Sutherland плюсовете са - редовно и сравнително добро заплащане, екстри като спортни карти и допълнително здравеопазване, хубави офиси... Минусите не са малко - натоварваща и стресираща работа, смени, които не са "от 9 до 6", работа през уикендите понякога.
За мен огромен минус в подобни компании, поне по мои наблюдения, е липсата на перспектива. Малцина успяват да се издигнат по стълбицата, а междувременно обикновено бърнаутват жестоко...


Има хора,които могат да работят и от вкъщи.Просто си оставяш координатите (телефон) и когато имат нужда ти звънят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия