Управление на времето

  • 957
  • 13
Здравейте, какво правите ако сте се заели с няколко проекта едновременно и сроковете ви притискат? Зарязвате ли единия проект за сметка на другите или движите приоритетно всички, макар и с малко закъснение. В смисъл, молите ли отсрещната страна за малко отсрочка или направо единия проект го зарязвате?
В момента имам такъв казус и един проект, който гълта страшно много време. Чудя се дали да не го зарежа. Така и така не мога да го доведа до край в срок. Да помоля ли отсрещната страна за разбиране и допълнително време? Илипък да се отдам изцяло на другите? Така плюсовете ще са много - всичко ще бъде изпълнено по-качествено.
Виж целия пост
# 1
Аз нямам такива казуси, защото съм обикновена. Не движа проекти, а върша разни неща - домашни и служебни. Приоритети не  си измислям, нито планирам нещо. Карам както дойде според нуждите на момента. Съзнанието ми е твърде рехаво оплетено и в него няма място за сложни мисли. Затова не моля никого за нищо. Справям се колкото мога.
Виж целия пост
# 2
В моята работа също съм обвързана със срокове, които ако изтекат, е фатално.
Приоритизирам тези дела /дела са при мен, не проекти/, на които по-рано изтича срокът. Но гледам да не се нагърбвам с работа, която не мога да свърша. Знам си възможностите.
Виж целия пост
# 3
Сядаш пред един бял лист / файл и започваш.
Определяш колко време на ден искаш/можеш да работиш ефективно, колко дни в седмицата (5 или 6), задължително си оставяш един за почивка и възстановяване.
После!
Проект А - фаза на изпълнение, необходими часове за довършване, краен срок......
Проект Б - същото
Определяш реалистичен краен срок, в който успешно и качествено ще ги довършиш. После преценяваш какви разговори и с кого да проведеш, дали ще искаш отсрочка илимотказване от проекта.
Виж целия пост
# 4
Най-важното е отсрещната страна да бъде уведомена, че ще има забавяне. А не просто да работите по другите проекти и на датата, на която клиентите очакват резултат, да им кажете, че няма да спазите срока.
И наистина, най-важното е да не поемате работа, за която нямате капацитет да я свършите. Обикновено при приоритизирането с това се започва - кое за кога е, търпи ли отлагане или има санкции, ако не дадете резултата в срок, клиентът търпи ли загуби и глоби и т.н.
Другият вариант е да потърсите подизпълнител, за да приключите в срок. Ако не е възможно, правите приоритетите съгл. горните или ваши критерии и уведомявате за забавата.
Виж целия пост
# 5
Ами коректното е да говориш с поръчителя на тежкия проект, да му обясниш че искаш отсрочка и да му се извиниш за забавянето. В рамките на добрия тон е и да му направиш някаква отстъпка или да му предложиш някакъв бонус. Най-лошият вариант е просто да зарежеш всичко без обяснение, изключително непрофесионално е и носи много негативи в дългосрочен план. Да прекараш всичко през просото, за да свършиш навреме с всички също е лош вариант. Общо взето винаги има начин и вълка да е сит и агнето цяло, но човек трябва да разбира, че в такива ситуации на забавяне той е виновен и е длъжник на клиентите си и поведението му пред клиента трябва да показва това.
Виж целия пост
# 6
Благодаря ви за съветите, които ги приех като подкрепа. Мисля, че намерих решение на проблема. Просто ще открадна от малкото ми лично време, но ще успея да предам проекта навреме. Мотивирахте ме да се справя.
Виж целия пост
# 7
Ох, при мен е - като няма и няма, ама като има е по много. Гледам да приключа до крайния срок, но ако е в петък, си открадвам събота и неделя понякога. В смисъл да работя и тогава, за да го доизпипам.
Виж целия пост
# 8
Приоритезирам и аз.
Нося поне 5 дини под мишниците и постоянно изоставам с нещо.
Но..всяка вечер си правя план за утрешния ден и в него разчиствам в един от проектите. На следващия  - по другите.
Виж целия пост
# 9
В една от местоработите ми имахме ръчно разграфено на една бяла дъска прогресирането по всеки проект. Заедно с дедлайна. Така никой не взимаше повече работа, отколкото може да свърши и ако имаше нещо извънредно, играехме екип. Беше много ползотворно. В последната агенция липсваше такъв структурен мениджмънт и нещата в един момент яко се забатачиха.
Виж целия пост
# 10
Аз добре, че сама се управлявам общо взето. В смисъл, мога да реша дали да взема или не проект.
Като ги гледам администрацията, с които работя в момента, жал ми става - едната с 3, другата полека чопли 1.
Виж целия пост
# 11
Подреждам задачите според сроковете и нужното време за изпълнение и действам. Като съм се хванала на хоро - играя го, не мога да си позволя да спъвам други хора, които също имат лично време и нужда от почивка. Ако съм неточна аз, то спъвам тяхната работа, а от друга страна колкото и добър специалист да съм (или да си мисля, че съм) няма незаменими хора и може да не ме потърсят повече. Та така...
Виж целия пост
# 12
Това, което научих във времето, при  което работех е, че трябва да уведомяваш всички, най-вече шефовете, какво си свършил. Имам предвид общи приказки -днес дойде еди си кой и поиска еди си какво ,свърших го и т.н.  Ако мълчиш никой не отразява, че работата ти е натоварена, че наистина много бачкаш. За проектите, преди мен са те посъветвали, но и дори да вземаш проект трябва да уведомяваш как върви работата. Не разбрах дали работите сама - дори така да е трябва да говорите и с клиентите, че работата изисква време, за да включат ако нещо стане и да не се изненадат.
Виж целия пост
# 13
Има си дигитални програми за проект-мениджмънт. Там се следи как се развива проекта. там се залагат целите, дедлайна и т.н. какво ще правиш ако се разболееш или нещо друго се случи.

Като не успяваш да се справяш - аутсорсваш.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия