Децата, училището и ние

  • 7 353
  • 309
# 15
То и на обед се прибира за около 50 минути. Вероятно зависи и от разписанието на превозните средства. Но да, за мен това е много. Бих се замислила за смяна на жилището или на училището. 30 минути за път до училище / от училище са приемливо време, но повече за мен не е ОК. И при положение, че детето в шести клас започва в 8,30 това значи, че са на една смяна, затова и часовете са по 45минути. Училищата, което са на две смени започват първа смяна в 7,30 и приключват в 13,10 седмия час, защото часовете са им по 40 минути. Но пък там втората смяна са до 19 часа някъде, та пак кофти. Златната среда е една смяна от 8,00 часа и 40 минути час.
Виж целия пост
# 16
Въпросът е за 40 минути какво може да се научи? Според мен нищо. Докато мине проверка кой там, кой не, докато се усмирят и настроят децата, докато изпитат някого и после какво? Тичане по материала и никакво упражнение. Аз, честно казано, бях в луд възторг от системата на СМГ с блокове по 90 минути - много предимства има. Но не става за първи и втори клас, ясно е.
Виж целия пост
# 17
Он лайн обучението реши доста от изложените проблеми.
Виж целия пост
# 18
Он лайн обучението реши доста от изложените проблеми.

Обаче създава други, може би по-тежки.
Виж целия пост
# 19
Сами сте си избрали да няма мног време детето ви за учене и за вас.
Първо сте избрали училище, до което да се пътува дълго и после сте избрали спрт, който да е във време, когато детето има нужда да седне да учи.
Предвид това, че предварително сте знаели в колко започват и свършват часовете и колко време ще ви отнеме пътят, то горните два избора сте ги направили въпреки това, значи излиза, че дългият път и запълването на времето за учене със спорт са ви приоритетни.
Моето дете е за 5 минути в гимназията, не спортува, но се движи всеки ден пеш по много време, след като се е подготвила за училище.
Аз и тя сме избрали това и нямаме липси, защото ученето и времето със семейството са ни преди всичко останало.
Храненето е разбираемо, че е вкъщи, а понякога си приготвя нещо за училище.
Виж целия пост
# 20
Лиляна, да, абсолютно. Авторката се оплаква от собствените си осъзнати избори.
Виж целия пост
# 21
Лично за себе си - винаги съм харесвала часовете от 40 минути. По мои наблюдения повечето деца просто нямат капацитет за по-дълго запазване на вниманието. При добра организация проверката на присъстващите не би трябвало да отнема повече от 2-3 минути, изпитването също да не е прекалено дълго. Нека има два поредни часа по един предмет, но все пак с почивка.

За авторката, както казаха вече много е дълъг пътят до училище. Там трябва да се търси решение, да се лашка повече от час сутрин си е гадна работа. Моите съученички, които живееха толкова далеч, все бяха уморени. Но пък връщането аз го приемах като време за релакс, мотали сме се със съучениците, прибирали сме се пеш, забавлявали сме се.
Основно съм общувала със семейството по време на вечеря, тогава всеки си разказва деня, споделяме си.
А във времето за спорт и пътят ли се включва? Защото иначе час и половина ми изглежда малко прекалено, не са ли повечето спортни занимания по един час? Ако детето се чувства претоварено, може би е добра идея да остане на два дни седмично. Не знам дали го прави "за здраве" или гони някакви постижения.
Като цяло обаче това, което не видях в поста на авторката, е синът й да се оплаква. Не ми стана ясно той ок ли е с това положение, добре ли се чувства. Има си хора, за които тази степен на натоварване не е голям проблем.
Виж целия пост
# 22
Абсолютно. Аз съм учител и съм работила както на две смени с 40-минутни часове, така и в една смяна с 45-минутни. Тези 5 минути изобщо не са решаващи за нищо. По-добре е децата на една смяна да имат две големи междучасия от 30 минути, вместо едно от 20 минути и 45-минутни часове. Щото в гимназията с една смяна часовете почват в 8,00 и свършват в 14,35 (7-и час). Съответно се прегладнява и започва едно закъсняване за час последните часове. Проблем може да има и с транспорта, ако гимназистът е от близките села.
За дете 6 клас за мен е неоправдано такова дълго пътуване до училище, освен ако училището не е специализирано (спортно, МГ или НУИ/ музикално).
Виж целия пост
# 23
Най-доброто на бг системата са часовете по 40 мин. Във Франция са по 1 астрономически час и буквално накрая никой не слуша. 20 мин загубени и откъм учене, и откъм почивка.
Виж целия пост
# 24
Едно време такива проблеми не стояха на дневен ред. Учила съм на един час път с автобус и то само пътя. Като сложим чакането - час и половина. Използвахме това време рационално - сядахме със съучениците, с които пътуваме, отзад и си учехме уроците. Понякога си приказвахме, смеехме се и така...

Раниците обаче са наистина тежки в днешно време - учебници, помагала, какво ли не...

За мен лично часове на блокове е по-доброто решение - да имат два или три предмета на ден, за да не им се разделя вниманието.
Виж целия пост
# 25
Не разбирате ли,че България няма образователна система! Тази "система" не може да произведе десет деца,които да могат да забият един пирон или да свържат площта на правоъгълника с квадратурата на апартамента в нотариалният акт! А вие сте се хванали за времето за пътуване до училището...
Виж целия пост
# 26
За съжаление в София проблема с придвижването е голям. Ако на моето му се налага да пътува с ГТ също ще бъде по час в посока.
Няма вариант да се избере качесрвено училище като СМГ, НПМГ, НГДЕК, ПЧМГ и други и да се влияеш от това колко време ще пътуваш. Това е положението. Избор няма.
Колкото до спорта аз съм твърдо ЗА, такива кифли стават децата в 5-7 клас че не е истина. Заседват се много и движението изобщо го няма. А пък и в тази пандемия само картотекираните тренират редовно.
За мен баланса трябва да се намери от родителя и той да помогне за разпределение на времето.
Виж целия пост
# 27
Не разбирате ли,че България няма образователна система! Тази "система" не може да произведе десет деца,които да могат да забият един пирон или да свържат площта на правоъгълника с квадратурата на апартамента в нотариалният акт! А вие сте се хванали за времето за пътуване до училището...

Е, айде сега, няма.....! Има, за който не го мързи и се старае. Наши деца са едни от първите по международни състезания и олимпиади. Постигат всичко с много труд и подкрепа.

Hope for Two, вярно е това. В последните години с метрото значително се облекчи трафика, но пак има какво да се желае.
Виж целия пост
# 28
Живея в град близо до София. През 80-те години като ученик учих в 18-та гимназия в София. Всеки ден пътувах по два часа на отиване и два часа на връщане с влак.
Виж целия пост
# 29
Извинявай, ама ЗАЩО в 6 клас детето ти е в училище на един час и отгоре път? Като не искаш да е в кварталното - носиш си последствията.
Лично според мен в материала до 7 клас включително няма нещо, което да не може да бъде усвоено от дете до ниво 5-ца. Конкретни проблеми по конкретни предмети с конкретни учители и моите деца са имали. Но като цяло материала не е особено затормозяващ. КАТО ЦЯЛО, тук-таме има и изцепки, които добър учител успява да преодолее.

След 7 клас се специализират училищата и не мога да говоря за всички. Но отново в общообразователните предмети не виждам някакъв особен проблем по нищо.

Единствен прблем на мен ми е тежестта на чантите. Може някак да се олекотят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия