Оспорване на средства

  • 8 087
  • 105
Здравейте,
Бих искала да попитам дали някой е бил измамен чрез фишинг имейл? Ако да каква е била развръзката? В моя случай ми източиха немалка сума от дебитната карта и очаквам отговор от Пощенска банка дали ще ми възстановят парите? Моля за обратна връзка от хора, които са преминали през този процес.
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
Бих искала да попитам дали някой е бил измамен чрез фишинг имейл? Ако да каква е била развръзката? В моя случай ми източиха немалка сума от дебитната карта и очаквам отговор от Пощенска банка дали ще ми възстановят парите? Моля за обратна връзка от хора, които са преминали през този процес.
Kak точно ти източиха дебитната карта и защо банката да ти възстановява парите?
Виж целия пост
# 2
Ако си вкараш данните от картата на някакъв линк пратен по мейл, не е сигурно че ще възстановят сумата...
При кражба на данни възстановяват.
Виж целия пост
# 3
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.
Виж целия пост
# 4
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.
Виж целия пост
# 5
А как получиха достъп до сметката чрез имейла?
Виж целия пост
# 6
А как получиха достъп до сметката чрез имейла?
Чрез сайт, имитиращ банкирането на Пощенска
Виж целия пост
# 7
Но твоите пръстчета въведоха данните, нали?
Виж целия пост
# 8
Т.е. получавате имейл, че има проблем със сметката Ви или ще получите пари и вие вместо да се обадите в банката, просто дадохте разрешение. Ясно. Следващият път погледнете добре адреса на изпращача, там се вижда от кого е имейла.
Виж целия пост
# 9
Хм, хванал си се на онези прословути имейли, че печелиш милиони долари и сега искаш съдействие от банката? Едва ли ще те огрее, но късмет.
Виж целия пост
# 10
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.

Какво точно ти обясниха от банката?
Обикновено трябва собственикът на картата да  подаде писмено оспорване на транзакцията и тогава правят разследване дали има основание за това.
Виж целия пост
# 11
При доброволно представяне на банкова информация с риск, банката не дължи обезпечение на грешните ви решения.

Не са ли длъжни да засекат влизането от чуждестранно IP, прехвърляне на голяма сума в рамките на 20 минути към чужбина /5 транзакции/ и т.н. съмнителни обстоятелства? При мен блокират картата и банкирането късно, а познати ми казват, че други банки звънят или блокират за дребни неща. Според мен и банката има вина. Говорих с тях и казаха, че имат софтуер, който уж засича тия неща, но не е ясно при мен защо е със закъснение и затова било оспорването да се види в кой е вината.

Не е забранено човек да влезе в банкирането си от чужбина. Банката няма как да знае дали в момента сте в България или на гости на свекървата извън страната.
Могат да блокират сметката след няколко такива транзакции и да ви поставят в изключително неприятната ситуация да нямате достъп до парите си, докато сте извън страната - на мен ми се е случвало, повярвайте, голям стрес е.
Доколкото разбирам става дума за фишинг, там обикновено се стига до заключението, че пострадалият е трябвало да бъде по-внимателен и да не предоставя данни. Но може и да е някаква друга вашата ситуация, така че успех и следващия път по-внимателно.
Виж целия пост
# 12
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.
Виж целия пост
# 13
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.
Подчертаното е пълна глупост. Сайтът се вижда кой е по url адресът му, не по някакви измислени логота, колкото и добре да са имитирани. Фишинг имейлите, които получавате в пощата си, също идват от различни имейл адреси от тези на официалните институции. Не знам колко тъп трябва да си, за да се хванеш, но явно има и такива... за съжаление.

А относно анулирането на преводи, много зависи дали вече е осчетоводена съответната операция. Ако да, то операторката от кол центъра действително няма какво да направи.
Виж целия пост
# 14
Прочетете чл.79 Ал.1 от Закона за платежните услуги и платежните системи. Трябва да ви върнат парите. Дори и да е фишинг, ако сте въвели данните си в сайт, който имитира този на Пощенска банка, Вие не сте виновен/а, как да знаете дали това е оригиналния сайт.
Освен това аз имах неприятна ситуация точно с Пощенска банка преди нова година,
. Тъй като имаха проблем с он-лайн банкирането, в многобройните ми опити да преведа спешно едни пари, два пъти ми ги дръпнаха от сметката. Това го установих 10 мин. след втория превод и веднага се обадих на дадения в сайта телефон /беше около 21 ч. и нямаше отворен офис/, откъдето категорично отказаха да спрат теанзакцията. Добре че лицето, на което преведох парите беше добросъвестно и ми ги върна, иначе трябваше да се разправям с тези олигофрени от Пощенска банка. Останах разочарована и ще приключа с тях идните дни, и без това дебитната ми карта при тях е до м-април. Ще си търся друга банка.
 Само за сравнение - имах сходен случа преди години с ДСК като там вината беше моя, защото преведох пари по погрешна сметка. Отново беше късно вечерта и след контакт с техен служител по телефона, операцията беше анулирана веднага.
Подчертаното е пълна глупост. Сайтът се вижда кой е по url адресът му, не по някакви измислени логота, колкото и добре да са имитирани. Фишинг имейлите, които получавате в пощата си, също идват от различни имейл адреси от тези на официалните институции. Не знам колко тъп трябва да си, за да се хванеш, но явно има и такива... за съжаление.

А относно анулирането на преводи, много зависи дали вече е осчетоводена съответната операция. Ако да, то операторката от кол центъра действително няма какво да направи.
Вие може и да имате технически познания и може да различите оригиналния сайт, но аз, както и много други хора нямат. Не са и длъжни. В закона изрично пише, че на възстановяване подлежат и оспорени транзакции поради технически причини. Има многобройна и безпротиворечива съдебна практика по въпроса. Ако Вие изхождате от практиката на банките, да действително в много случаите не уважават рекламацията, но има съд за тази работа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия