Университети в Германия и други държави с немски език -тема 18 :)

  • 43 436
  • 744
# 735
Русалче, прекрасни думи! Точно обрисуват усещането ми.
Виж целия пост
# 736
Русалке, тук вече ме разплака!
Попътен вятър на всички пораснали деца, да имат късмет на новите си места, да са вдъхновени от това, което изучават!   И да имате много топли срещи в споделяне на преживяно и изживяване на нови незабравими моменти. Green Heart
Виж целия пост
# 737
Здравейте, на всички ли за записването в университета им искаха адрес в Германия? Защото аз все още нямам такъв.
Виж целия пост
# 738
Здравейте, на всички ли за записването в университета им искаха адрес в Германия? Защото аз все още нямам такъв.
На дъщеря ми й искаха адрес в Германия при записването, на който адрес да изпратят студентската карта. Става въпрос за ЛМУ, като не можеше да не е в Германия. Дадохме на наши познати, защото тогава и тя още нямаше адрес в Германия, като те след това ще ви изпратят картата с куриер до България.
Виж целия пост
# 739
Намерихме квартира. WG за трима, в квартал на Дармщат, само къщи. Бабата живее на втория етаж. На младежа му хареса, страхотен район за бягане. Той е активен спортист, намери си зала в Дармщат да тренира докато си получи картата.След това във Франкфурт, че там нивото било по високо.  Днес вечерта отива на тренировка. Дойде с един куфар, но трябваше задължително да вземем боксовите ръкавици и протекторите за крака, които са огромни. Първото което купихме тук е назъбник. Днес пазарувахме чаршафи, завивки. В сряда подписва договора и от четвъртък ще спи там.
Виж целия пост
# 740
Намерихме квартира. WG за трима, в квартал на Дармщат, само къщи. Бабата живее на втория етаж. На младежа му хареса, страхотен район за бягане. Той е активен спортист, намери си зала в Дармщат да тренира докато си получи картата.След това във Франкфурт, че там нивото било по високо.  Днес вечерта отива на тренировка. Дойде с един куфар, но трябваше задължително да вземем боксовите ръкавици и протекторите за крака, които са огромни. Първото което купихме тук е назъбник. Днес пазарувахме чаршафи, завивки. В сряда подписва договора и от четвъртък ще спи там.
Браво, страхотно сте се справили.
Виж целия пост
# 741
Честито, Фани! Радвам се, че се намери решение и за твоето момче!

Русалка, струва ми се, че в уни се учи много математика в икономическите специалности. А тя по негово думи не му е силна. Абе, няма да изкласи там. Но коментарът за техническата специалност е удачен. Затова писах в темата, тъй като нямам поглед. Аз си представям нещо по-лесно в Хохшуле, а и веднъж част от него ще е учено. С паралелна практика например.
Криси, подозирам, че и той не знае все още. 10клас е в момента. Поне за немския и Германия му е трайно желанието все още. Чел е за някакви унита за икономика и бизнес.
Дъждец, извинявай, чак сега стигам до компа да ти напиша.

За случая, който описваш според мен е добре да си поизясни какво точно иска или не иска да прави и да си вземе решението някъде втората 1/2 на 11 клас. Има време дотогава, децата порастват в този период и им се проясняват идеите. Попринцип специалността електромобили не съм сигурна дали бих я записала като такава по няколко причини.

Първо, хората, които днес правят / правим електромобилите, никой от нас не е учил такава специалност, то не е и имало. Не го виждам и като особена необходимост. В крайна сметка тези хора са или електро-/електронни или машинни инженери, плюс програмистите, дали си учил предмет електромобилитет в университета или не, е напълно все тая.

Второ, моето мнение за бъдещето на този тип коли е по-скоро в другата посока. Съвсем не е сигурно, че след 15 години светът още ще е така убеден от електромобилността повсеместно. Без да навлизам в детайли, но имам много основания да мисля така.

Трето, самата система на електроколите, чисто инженерно с настоящите батерии е силно безсмислена. Оттук до Хамбург няма да мога да пътувам с електрокола още поне 15 години (това е дори повече от оптимистично) или ще трябва да спирам на всеки 3-4 часа, междувременно внимавайки да не превиша 120 км/ч, че батерията съвсем отидЕ... Технологично за мен това е доста безсмислена система, по начина, по който се употребява в момента...

Четвърто, вече 3 световни производителя казаха, че не залагат само на електроколи за в бъдеще, т.е. за тях и техните доставчици ще си трябват "нормални" инженери... Не следя темата и знам само за 3 от новините, може и повече вече да са го казали...

В крайна сметка, ако аз трябваше да избирам, не бих избрала подобна специалност, това е, което мога да кажа. По никакъв начин не виждам предимства пред други "класически", да речем, специалности...
Виж целия пост
# 742
Chrissy, според мен хем си права, хем не съвсем..  Да, какво минаване само на електроавтомобили  бленуват някои, като у нас примерно няма достатъчно зареждащи станции още. Макар че точно миналия семестър дъщеря ми разработва с тима си в унито проект(приложение) за selbstgesteuertes Auto в ролята на снaбдител с батерия за закъсали.  Регистрира приложението местоположението на закъсалия и праща колата помощник. A и отделно в много от посоченитд унита/хохшулета специалността  не е просто електромобилност - примерно:
 https://www.hochschule-ruhr-west.de/studium-lehre/studienangebot … lektromobilitaet/.
В повечето случаи става  дума за електромобилност и още нещо.
Виж целия пост
# 743
Да, Русалче, прочетох какво се учи, но не виждам причина да се специализираш толкова още от университета...
Понеже стана дълго, слагам в скрит текст.

Скрит текст:
Един пример, който са дали в сайта: да кажем частично автономните коли - основната работа там е софтуерна, по отношение на хардуера има 1-2 доставчика в света, които произвеждат тези ЛИДАР сензори в съответните серийни количества. Достъпът до информация както за производствата, така и за технологията, имат малцина. В производствата им са били още по-малко хора... Колко от тази информация ще бъде достъпна за студента, освен общата, налична и в интернет?

Или пък разните контролери, към които е насочено краткото представяне на специалността - автомобилната електроника от гл точка на електроника и регулираща техника е сред най-най-простите, с малки изключения. Самото програмиране на контролерите от години се извършва от външни, не така добре платени фирми, често изнесени в източна Европа. За сложните контролери има 2-3 производителя, които държат ноу хау и впрочем хората, които се включват при истински проблеми, са масово към 50-те...

Просто, толкова са конкретни нещата, които изисква автомобилната техника, че само работещ в бранша би могъл да даде някакъв поглед. Да, част от лекторите са такива, но информацията, която имат право да изнасят, е нищожна и общо взето - широкодостъпна.

Друг пример - светлинна техника. Знам за един такъв иновативен проект в интериора, влиза в серия догодина. Отново единици са хората, които мислят и създават подобни концепти, също на пръстите на едната ръка се броиха тези, които поставяха изискванията и създаваха производствената концепция и тази за проверка на качеството после...

Трети пример - батерии. Ами, няма европейски производител, който да има ноу хау в областта. За съжаление. Тепърва има планове и джойнт венчъри за създаване на фабрики за клетки в Германия... Ще мине още известно време, докато работещите там добият опит, станат лектори в университета и започнат да разказват нещо на студентите...


От детайлите предполагам става ясно, че познавам бранша. Което не значи, че съм единствената права или знаеща, но продължавам да мисля, че няма особен смисъл от такива специалности.

Същото ми е мнението и за новите специалности тип Nachhaltigkeit / sustainability.
Виж целия пост
# 744
Новата тема
Ясмина, дано не се сърдиш, че я пуснах, ама вече приключваме 50-та стр. Желаещите да ми пуснат на лични инфо къде и какво учи детето им, за да ги добавя в списъка на първа страница Simple Smile Има доста нови попълнения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия