zory72, според мен тогава трябва да направиш абстрактните неща неабстрактни.
Направи му картинки - нещо като дневен режим - ставане, училище, обяд, домашни, игра, компютър, вечеря, миене на зъби, сън и т.н.
Нарицувай до всяка картинка едно малко часовниче със стрелки /за да прави връзка и с часовете на деня/
И после обесни - че това е един ден. От събуждането - до събуждането. И това се повтаря всеки ден. И после пак. И после пак...
После направете подобна схема в някоя тетрадка на отделни листи и ги кръстете - понеделни, следващия вторник, после сряда и т.н.
За цялата седмица.
Така ще имате дните, часовете в дните /може отначало да не му ги казваш, после и на това да наблегнеш - че от събуждане до събуждане са 24 часа/, ще е цяла седмица.
После направи нова тетрадка която се казва МЕСЕЦ. В нея ще направите пак от понеделник до неделя /седмица едно/, после следващта и т.н. 4 седмици и половина.
после сложете номерата на дните - в месеца има 30 дни /отначало не му обеснявай че има и 28 и 31 и т.н.
Може да преснимаш картинктие които сте правили с режима -така по-лесно ще ги имаш размножени за цялата седмица и после за месец.
Нещо много глупаво, ама страшно ефективно е да са черно бели и да го накараш да ги оцветява - незнам дали не е голям за това - ама по този начин ще му ръботи мозъка многостранно - ще вижда картинката, заглавието /примерно деня, седмица или каквото работите в момента/ и ръката ще работи и мозъка ще се стиимулира.
много е важно обаче да почнеш от нещо което е поне 2 степени преди познатите му неща - затова казвам режима - нещо което детето добре познава. И да вкарвасх само по един единствен нов елемент - като видиш ,че е сигурен и му е лесно да го приеме - още един...
исмисли си и някакви знаци за дните на седмицата - примерно понеделника е сърце, вторрника листенце и т.н. - трябва да има визуални някакви стимули, които да рисувате по листите.
За разстоянията - показваш пак нагледно - може да нарежете листи и да ги залепите да стане дълга лента. Всеки 10см в различен цвят. така 10 цветни лентички по 10см са 1 метър. После слагате още един стават два. После още един и т.н. да станат 10 метра.
После може на лист да му скицираш лентата която сте нарисували - и да кажеш - това са 10те метра. Колко още ни трябват да станат сто? И да нарисуваш още 9 ленти - и да му кажеш - ето виж - това са 100 метра!
след няколко дни му спицирай 100 метра лента /рисуваш черта, отгоре пишеш "РАЗМЕР !)) МЕТРА!/ - и пак така още 9 ленти... и му обесняваш - ето нашите ленти са вече 1000 метра! И понеже това е много специален размер се нарича КИЛОМЕТЪР!
и т.н.
Аз обаче не бих направила това с "лента" а със ЗМИЯ праз цялото време говорейки за влечуги
така ще направиш абстрактното много по-реално - малкото змийче което е било 10см е порасло 10 пъти - станало змия 1 метър...
10 змии по 1 метър са 10 метра..и т.н.