Нов шофьор - първа кола?

  • 3 138
  • 24
Здравейте, все още карам шофьорските курсове. За автоматик. През това време искам да се насоча към модели коли, които да огледам. Искам джип, да не е голям. Все още не съм стигнала до уроците за паркиране, но знам, че това няма да ми е стихията 😄. Жена съм, висока, искам да ми е комфортно в купето, не ме вълнува голям или малък багажник, а вътре да ми е широко. Каране - основно градско, но поне 1 път месечно извън. Незнам какво е по добре - дизел или бензин, незнам каква мощност... Много работи незнам. Бюджет... около 10000 лв. Ще се радвам на вашата помощ, защото темата е твърде сложна за мен.
Виж целия пост
# 1
За основно градско каране - бензин, най-добре хибрид, но за хубав хибрид е малък бюджета. А като "джип" - компактите се водят SUV - по висок клиренс, но с орязани офроуд възможности, които не са ви и нужни. Като марки и модели - задавате си бюджета, вида гориво, период от години на производство и търсите в мобилето.
п.п. Хубаво е да си намерите доверен механик да я огледа преди покупката. Доверен в смисъл хем да я потдържа после, хем да му вярвате, че не ви будалка.
Виж целия пост
# 2
SUV, автоматик, че и до 10К - нещо ще трябва да промениш тук, че читава кола не знам как ще намериш.
Виж целия пост
# 3
Предполагам, че ще трябва да забравя за suv, за да мога да взема все пак нещо сносно. Добре, марки?
Виж целия пост
# 4
Kia soul, Skoda Yeti, Suzuki SX4 /или FIat Sedici - еднакви са/, Fiat Panda, Dacia duster /или sandero - stepway/ - на първо четене за тези се сещам.
Виж целия пост
# 5
Като за първа кола, вземи нещо, за което няма да те е яд като ожулиш. Дано да караш безаварийно, но все някой бордюр ще качиш...
Виж целия пост
# 6
М-да... Както и други по-горе казват с 10 хилядарки няма как да е джипче, автоматик и по-широчко. Освен това и с паркирането било сложно. Все пак да не забравяме, че жената шофьор била като ярка звезда в небето...          Smile
Виж целия пост
# 7
Хвани някакъв среден клас и не толкова голяма - Голф, Поло, Аурис.
В автоматиците няма голям избор и са значително по-скъпи.
Ако е без регистрация от бюджета извади 2000К за - екотакси, регистрация, номера, талони, обслужване, някакви сносни гуми, застраховка.
Най-добре питай и разпитай познати, кой какво кара и иска ли да го продава.
Виж целия пост
# 8
Хвани някакъв среден клас и не толкова голяма - Голф, Поло, Аурис.
В автоматиците няма голям избор и са значително по-скъпи.
Ако е без регистрация от бюджета извади 2000К за - екотакси, регистрация, номера, талони, обслужване, някакви сносни гуми, застраховка.
Най-добре питай и разпитай познати, кой какво кара и иска ли да го продава.

По-скоро 2000 лева или 2К? А намирането на кола втора ръка с автоматик в добро състояние е трудна работа. Поне според мен.
Виж целия пост
# 9
По- скоро ме разбра

Има. Най- яката кола евър автомат ми беше Дайхацу Сирион Heart
Виж целия пост
# 10
.
Виж целия пост
# 11
Не знам откъде се пръкна това мислене, че младият шофьор непременно ще си жули яко ламарините на колата. Дали ще се ремонтира ожулено на евтина и скъпа кола, цената е еднаква. На скъпите коли обикновено се прави каско, та да не ги мислиш много тия дребни ремонти. Евтината евентуално се предполага, че няма да си направиш труда да я водиш на майстор.
Моят съвет е да си купиш кола, която ти е удобна за твоята физика и да се кара лесно.
Виж целия пост
# 12
Основно градско каране, проблеми с паркирането, не се иска голям багажник, ама да било джип... Joy Търсим суха вода.
Какво значи висока жена? 1.70м, 1.80м, 2.20? За човек до към 1.80 шофьорската седалка на всяка кола може да се настрои да е комфорна, особено ако не се търси и на задната седалка да е някой висок същевременно.
За много вътрешно пространство, без да е трудно паркирането най-подходящи са така наречените баничарки или някой малък миниван. Модерно ги пишат като MPV. Ама пък там ще е проблем автоматика.
За добър автоматик с много вътрешно пространство се отива на Е сегмента или executive saloon. Ама там цената ще е проблем, а и паркирането. Евентуално някой по-стар VW Passat или Skoda Superb, с работещ парктроник за да компенсира размера, ама пак с този бюджет се отива на 15+ годишни.
Виж целия пост
# 13
Евтината евентуално се предполага, че няма да си направиш труда да я водиш на майстор.

Много правилно предполагаш. Това е идеята на първата таратайка - да си свободен да се научиш да караш, без да мислиш прекалено много за колата.
Виж целия пост
# 14
Иди по автокъщите с някой дето разбира от коли и огледайте джипчета на Ауди или БМВ, за да ти е комфортно.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия