Ползи от ходенето на училище

  • 12 668
  • 175
Здравейте на всички! Следя публикациите, макар и почти да не се включвам в дискусии. Иска ми се да разбера как хората гледат на училището. Всички знаем, че е полезно, често го ползваме за оправдание при неудачи, но какви са реалните позитиви от първите 12 години учение?
Виж целия пост
# 1
Toва сериозен въпрос ли е?
Виж целия пост
# 2
училището е оправдание за неудачите на възрастните?
Виж целия пост
# 3
Учлището ти дава началните знания и умения нужни за оцеляване, интегриране и проспериране в обществото. И колкото по-добре те подготви то, толкова по-лесен и успешен е прехода в живота на възрастните.
Виж целия пост
# 4
В какъв смисъл неуспехите се оправдават с училището, че не разбрах?!
Виж целия пост
# 5
Приемам такъв въпрос за сериозно зададен от дете на и под 10-годишна възраст. Възрастен човек да пита такова нещо е меко казано странно, да не кажа по-сурова дума.
Виж целия пост
# 6
Ако съдя по другите ѝ теми авторката е тинейджър. Предвид че вече често се спряга сред зетките, че няма нужда от висше щом може да самообразоваш, нормално е да се задават въпроси и за смисъла на ходенето на училище Simple Smile
Виж целия пост
# 7
Toва сериозен въпрос ли е?

Да. Наблюдавам, че хората не знаят защо ходят на училище.
училището е оправдание за неудачите на възрастните?

"Училището" е обичайното оправдание, разпространено в медиите, за това, че ученик нещо не знае. Сякаш образованието разпространява не знание, а някаква дезинформация и затъпяване. Но да не се разсейваме. Ако не сте срещали тези няколко хиляди статии, не е нужно да ги зачекваме.

Училището ти дава началните знания и умения нужни за оцеляване, интегриране и проспериране в обществото. И колкото по-добре те подготви то, толкова по-лесен и успешен е прехода в живота на възрастните.
Благодаря. Първи коментар по темата Simple Smile
Виж целия пост
# 8
значи не е оправдание за неудачи, а за незнание
и не, не училището е виновно за незнанието на възрастните
който иска да знае, намира начин вкл. и да повиши общата си култура
училището в общия случай е оправдание за мързел, лошо възпитание, неадекватен пример у дома, липса на възможности в интелектуално отношение, а понякога и за реална липса на други възможности, които не зависят от самата образователна система
Виж целия пост
# 9
Слепецът е възрастният, задаващ такъв въпрос.
Очевидно въпросът не е зададен от възрастен.
Ето някои ползи:
-Училището те поставя в конкурентна среда, където се учиш да се доказваш в обществото на други хора, в случая - твои връстници. Това умение - да оцеляваш в конкурентна среда - ще ти е необходимо след това в света на възрастните.
-Получаваш базови знания в различни области. Но по-важното е, че се научаваш как да учиш, защото с училището обучението ти не свършва. После ще ти бъде лесно да надграждаш.
-Учиш се да разсъждаваш и да изразяваш мислите си така, че да бъдеш по-добре разбран/а от другите хора, които също са ходили на училище. Ако смяташ обаче да общуваш с диваци от джунглата, които не с ходили на училище, все пак това, че си развивал/а мисълта си, ще ти бъде от полза.
-Придобиваш способността да се нагаждаш в различни общности - и това ще ти се наложи и не е лесно. Ще трябва да се вписваш, в противен случай рискуваш да си аутсайдер.
Виж целия пост
# 10
1. Човекът е стадно животно и като такова живее в йерархия и спазва правила като си и взаимодейства с други от стадото/ обществото..
2. В периода на училищната възраст детето не е годно да работи, поради малката си възраст, затова е изпращано да учи. Първоначално - четмо и писмо е било достатъчно, след което момичетата са оставали у дома да се учат на домакинство, а момчетата са давани да се учат на занаят. Т.е възрастта между 7 и 19 години е възраст за придобиване на знания и навици като подготовка за живота на възрастен.
3. Училището трябва да създаде полезни навици у младите хора като:
- явяване на време на работното място и изпълняване на поставените задачи в рамките на определено време, самостоятелно или в екип.
- системен труд
- взеаимодействие с хора, с които нямате общи интереси и не сте се подбирали по симпатии както в приятелския кръг.
Примерно. Освен това дава знания в области извън кръга на интереси на даден индивид.
Човек може и да се самообразова, но образованието му ще бъде едностранчиво, защото ще се върти около това, което му е интересно.
Виж целия пост
# 11
Най-вече училището дава възможност да придобиеш базова грамотност, информация за заобикалящия те свят и да имаш досег с различни дисциплини, така че да определиш бъдещата професионална насоченост.
Колкото и да се самообразова, човек няма как да се самонаучи как да лекува хора, как да ремонтира машини, как да изработи детайл на струг без да се осакати или да шофира автомобил. За всяка една от тези дейности следва да може да чете, да смята, да разбира и да подлежи на образоване от по-опитен преподавател/инструктор. В момента младите хора живеят с убеждението, че всичко може да се научи с клипче от Тик Ток, но действителността е леко по-различна. Наскоро ми се наложи да обяснявам на колежка, завършила математическа гимназия, как се смята процент (учи се в 5-ти клас). А преди седмица - две в едно тв предаване девойче се тюхкаше какво ще си помисли учителката й по литература, че не се сеща кой е Наполеон. Та за да не се изпада в подобни ситуации, някои хора знаят защо ходят на училище.
Виж целия пост
# 12
Можеш и да прибавиш, че липсата на средно образование те приравнява с едни хора, с които не би искала да си едно.
Виж целия пост
# 13
Възможно е да се мине на домашна форма на обучение. Но като имаме предвид че повечето деца са сами вкъщи или с мама, рискуват да се превърнат в едни компютърни чукундури, неспособни на реален живот.
И го казвам като родител, който е обмислял тази опция.
Виж целия пост
# 14
Днес  училище реално няма, има “училище”. Не просто липсват ползи, налице е немалка вреда. Системата въобще не става и жалко, че има толкова много глупави родители и преподаватели, които не го разбират, защото е за сметка на децата. Умен въпрос, много даже. Системата предлага необразовани преподаватели, пълно е днес с такива във всички образователни етапи и  учи на робство и подчинение на ненормалности, които внушава за нормалности. 95% от децата още отначало са затворени по 10 астрономически часа в училище, само за да затлъстяват и оглупяват, не знаят нищо, защото реално няма адекватно преподаване и изпитване. Тестчета копи-пейст през два часа, малоумно точково и абсолютно субективно оценяване, тонове излишна информация, маловажна, която умишлено не се отсява от важното, така че накрая никой да не знае нищо. Глупави и крайно неподходящи домашни. Ако сте ученик, учете и се образовайте, въпреки системата. Тя не цели да ви научи на мислене и истински знания, напротив, цели да ви обездвижи, да ви отнеме нормалността, здравето, да ви затрупва с ограждането на а,б,в, вместо да ви научи да  разказвате, да изразявате емоциите си, да мислите. Видимо е. Голяма част от децата днес са невъзпитани, нагли, отговарящи на преподавателите, безотговорни, липсват им първите 7. В резултат на което часовете са правене на забележки за дисциплината през две минути, така няма как човек да се съсредоточи. Днешното училище е пълна пародия. Има яко бизнес с глупави помагала, преподаватели, които говорят и пишат неправилно и тонове ненужна информация, която отвращава децата от ученето в един момент. Развивайте мисленето си, въпреки системата и средата. Не се влияйте от масата, това са роби без разходки навън, без спокойствие и време за истинско учене и развитие, без истински приятелства, често и с хронично недоспиване. Виждате какво внушава за нормално системата и дали е ефективно. Бълва хора, които нямат проблем да живеят неадекватно, те просто не познават друго. “Мислене” имат и голяма част преподавателите, щом нямат проблем да се подчиняват на всички неадекватности и да ги налагат на децата, без грам да помислят за последствията. В живота обаче се успява с истински интелект, не с илюзорен. С истински лични качества, не с илюзорни.  Някога училището беше институция - нормални учебници, преподаватели, ученици, време за нормално преподаване и упражняване на преподаденото. Нормален образователен процес. Днес е нищо, днес децата стоят десет часа там и нямат дори минимални знания и ако родителите не си учат децата лично на важното, ако те лично не изградят мисленето им, няма кой. Ако считате за нормален целия този тормоз, затворените и обездвижени от сутрин до вечер в една стая деца, отнетото здраве и умишленото затрупване с една камара ненужни глупости, ако смятате, че неграмотен, недостоен и подчинен на всякакви абсурди учител може да научи на грамотност, достойнство и свобода другите, грешката си е лично ваша.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия