Пазаруване от Amazon - тема № 104

  • 78 472
  • 807

www.amazon.co.uk - Безплатна доставка има само до английски адрес, ако поръчката ви е над 20 паунда. До България доставят почти всичко, което се продава от Amazon (не от други продавачи през Амазон) от секциите Baby, Beauty, Clothing, DIY & Tools, Electronics, Health & Personal Care, Home & Garden, Jewellery, Kitchen, Office Products, Shoes, Sports and Watches. До България стандартната доставка (5-9 работни дни) е 8.99 GBP за пратка + 2.49 GBP на килограм, с включено ДДС. Имайте предвид, че Англия вече не е част от ЕС и това може да доведе до допълнително облагане с ДДС и преминаване през митница, дори и при предварителното удържане на import fees от Амазон - предстои да видим какво точно ще се случва на практика през следващите месеци.

www.amazon.de - Безплатна доставка има само до немски адрес, ако поръчката ви е над 29 евро.
До България доставят при същите условия, като по-горе, като стандартната доставка (5-9 работни дни) е 9,99 EUR за пратка + 2,99 EUR на килограм. Разликата между немското и българското ДДС е 1%, така че тук все още има преизчисляване.

Доставката на продавачи, различни от Амазон, може да е съвсем различна от горното – по-висока или по-ниска, а може и изобщо да не доставят до България.

Независимо, че в сайта пише: You can pay by:
Credit card: We accept Visa, Delta, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express
Debit card: We accept UK-based Maestro, Solo and Visa cards
,
има потребители, успели да пуснат нееднократно поръчки с българска карта Маестро.

Как да откажем поръчка:
1. Отивате на https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage
2. Логвате се и натискате "View recent and open orders" (бутонче в жълто)
И там ако има бутон "Edit Order" значи може да я промените или откажете. Ако няма, значи вече парите са блокирани и се обработва.
Всички поръчки могат да се откажат или променят само докато не са ви блокирали парите по картата! Може да опитате са се свържете в чата и да ги помолите да ви откажат поръчката (не е гаранция че ще може), но парите ще се отблокират след около 45 дни (в зависимост от банката ви). Можете да изпратите отказа на поръчката до банката и те да ви ги отблокират по-рано.

Крайната сума с цената на доставката се вижда едва след въвеждането на данните на картата!  След това има още една стъпка за потвърждаване, така че проверявайте спокойно Wink

Някои неща, не се доставят директно до България (вече доста малко, за наша радост). Ето какво не се доставя директно до тук: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=524836:
Детските дрехи и обувки имат директна доставка, но им начисляват 20% ДДС.

Пратки от ЕС не се облагат с ДДС и не се обмитяват тук при получаване на пратката. Ако някой митнически служител ви твърди обратното, пратете го да си опресни знанията. Peace

Гаранцията на получената техника най-често не се покрива от български сервизи, но Амазон извършват ремонт или подмяна, ако им я върнете обратно. Peace

Доставка на Kindle - вече се доставя и директно до България, когато е без реклами и е с 20 евро по скъп - https://www.amazon.de/dp/B00QJDU3KY/ref=br_isw_strs-1?_encoding= … ;tag=bgmammade-21 . Независимо от къде го купувате, след като го включите, си избирате езика, на който ще го ползвате.  Може да си купите Киндъл от немския Амазон, а после да си купувате книги от английския (вероятно и обратното). Има сайтове, от където можете да зареждате безплатно книги, както и такива на български език. За повече информация и въпроси към темата за четците.

Сайт, където можете да проверявате кога и колко е била намалена дадена стока в Амазон  (не отразява намаленията по време на Черния петък). Може да си го инсталирате като добавка, ако сте с Firefox, много е удобно.

Има и още един удобен add-on за следене на цените - keepa. Освен, че показва най-ниска, най-висока цена, показва и каква е в момента цената на един и същ продукт в различните Амазони, виждаш всичко под продукта в Амазон без да е нужно да ходиш и копираш, каквото и да е, на друго място.
За да показва цени в различните Амазони, трябва регистрация в keepa
Скрит текст:

След това от глобуса се отваря нов прозорец, в който се отбелязва от кои Амазони да показва цената на продукта.

Лични оферти и кодове за отстъпка (ако има в момента) в профила на всеки може да откриете на долните линкове:
Английски амазон
Немски амазон

Информация за Amazon Prime и Amazon Family:
Скрит текст:
Обяснение на Amazon Prime или защо най-вероятно са ви изтеглили пари, без да сте правили покупки - С Amazon Prime получавате безплатна  First Class доставка за 1 ден в държавата, на артикули, продавани от Амазон, без ограничение на бройката на поръчките, в продължение на една година - струва £79/ EUR 49 . Може да се ползва и от други членове на домакинството. Добра опция е за хора, живеещи в Англия/Германия, които поръчват често.
Установихме, че с Visa V-pay на Уникредит не може да се плаща Прайм в немския амазон. Peace

Ако сте се абонирали, можете да се откажете, преди да сте направили поръчка, за която да сте се възползвали от Amazon Prime - отивате в акаунта си - https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage?ie=UTF8&%2AVersion% … p;%2Aentries%2A=0, там има линк - "Prime Settings", после "Cancel membership". Ако сте ползвали промоционална оферта за безплатен Amazon Prime (пускат такива, обикновено за 1 месец), просто отбележете "Do not upgrade" и няма да ви изтеглят пари. Дори и да ви изтеглят парите, ако не сте използвали някоя от услугите, все още можете да прекратите членството, като им пишете, ще ви ги върнат. Ако ви се полага безплатен едномесечен Prime и се абонирате за него, ако го откажете в срока на безплатния период, ползите от него ще ползвате до края на срока и няма да бъдете таксувани.
Абонаментът за Амазон фемили е обвързан с Амазон Прйам и след 1вия месец удържат сумата за годишния абонамент за Прайм. За да не го направят трябва да се откажете преди това. Членството ви във Фемили ще остане след отказа ви от Прайма. С абонаментът в Амазон фемили (докато е обвързан с амазон прайм) получавате 20% отстъпка от памперси както и допълнителни отстъпки. След отказа ви от Прайм няма да имате достъп до тези отстъпки, но ще продължавате да получавате информационният им бюлетин с месечните отстъпки, от които ще можете да се възползвате.

Как да спрете превалутирането на плащането, ако вече сте отбелязали, че ще плащате в евро или в лева?  Отивате в Your Account ->Payment & GC ->Payment Methods->Turn On / Turn Off Amazon Currency Converter и натискате бутон No thanks.

Амазон Виповете вече са закрити. Ако ви интересува нещо, информация има в първите постове на предишните теми.

Плащането става с дебитни или кредитни карти, не се използва PayPal. Парите се блокират в момента, в който започнат да обработват пратката за изпращане.
Ако пратката Ви не е в процес на изпращане може да откажете артикул или да пишете на чат/и-мейл с молба да Ви бъде добавен още някой, за да комбинирате доставката.

*Може да направите поръчка и с празна карта! Артикулите ще стоят запазени, без да анулират поръчката до 5 дни.

Обяснение за "складовете" на Амазон - Warehouse Deals:

Скрит текст:
Линкове към "складовете" на Амазон:
Amazon.co.uk Warehouse Deals
Amazon.de Warehouse Deals
Offres Reconditionnées in Amazon.fr

Какво представлява складовата стока. Това са нови продукти, но със забележка по опаковката при транспорта, или върнати от клиенти (пробвани само, не носени), с фабричен дефект, който е описан под продукта (напр. драскотини) или върнати, поради промяна в желанието на клиента в рамките на 30 дневния гратисен период на Амазон. Думата USED не трябва да се тълкува буквално, това не винаги са употребявани стоки. Уредите, предлагани в "склада", могат да бъдат върнати в рамките на 30 дни, ако си промените решението. Те също имат 1 година гаранция. При повреда могат да бъдат върнати на Амазон и да получите рефънд, а вие ще трябва да си закупите наново уреда.  Разликата с новите уреди, продавани от Амазон, е, че новите уреди могат да бъдат подменяни от Амазон до 1г. от покупката, а тези от склада не! Всеки един продукт, предлаган в "склада", има описание за състоянието, в което се предлага: Напр., "като нов", "много добро", "добро". Четете описанията, за да не се изненадате неприятно. Ако описанието на продукта не отговаря на това което сте получили, имате право да го върнете за сметка на Амазон и те ще ви възстановят парите.

След доста кореспонденция с различните Амазони, мога да поясня следното относно гаранцията на уредите, закупени от складовете:
- amazon.uk - гаранцията на електроуредите е 1 год., предоставяна от производителя, но, при условие, че уредът е закупен от чужбина, в случай на повреда през гаранционния срок, трябва да се свържете с Амазон, които ще окажат пълно съдействие.
- amazon.de - твърдо 2-годишната ЕU гаранция важи и за уреди, закупени от склада, като пак трябва директно към Амазон да се направи рекламацията.
-amazon.fr - увъртат много и нищо ясно не казват, препращат към гаранцията на производителя и контактуване с местен сервиз, но с условието, че нещата от склада "са използвани" и е възможно гаранцията да не важи, затова трябвало да се провери при конкретния производител. На конкретния ми въпрос колко е гаранцията на уреди, закупени от склада, ми отговориха - "no gurantee of these articles as these are Offres reconditionnées. In case if you face any problem with your articles in 30 days so you can simply return us against the full refund." С две думи - "гаранция-Франция".

За връзка с Customer service:
Amazon.co.uk – https://www.amazon.co.uk/contact-us
Следват три последователни стъпки, които ви дават възможност да изберете:  поръчката, тема, и накрая как желаете  да се свържете с тях (e-mail, phone, chat). Е-мейл за директна връзка: cs-reply@amazon.co.uk
След като се свържете с Customer Service на  Амазон и се появи 'Hello! It's Amazon's Chat Assistant again.
So, what can I help you with?'', най - долу в полето трябва да напишете ''I would like to chat with someone.'' и веднага  свързват с асистент. Tова е за английския Амазон. Аналогично за друг Амазон, трябва да е на съответния език.

Amazon.de - https://www.amazon.de/gp/help/customer/contact-us
Стъпките са аналогични. Е-мейл за директна връзка: cs-reply@amazon.de

Ако искате да върнете нещо към Амазон
Скрит текст:
Най-сигурно е да използвате куриер, а най-евтино - Български пощи. Някои от куриерите държат на телефон на получателя - ето един, даден в чата за английския Амазон +44(0)8002797234; за немския амазон +49 941-78 87 88.
Имайте предвид, че Интерлогистика отказват да приемат за изпращане ел. уреди втора употреба, а пък на сайта на Български пощи се мъдри следното съобщение:
"В ОФИСИТЕ НА БЪЛГАРСКИ ПОЩИ ВРЕМЕННО НЕ СЕ ПРИЕМАТ ПРАТКИ, СЪДЪРЖАЩИ БАТЕРИИ
„Български пощи”  ЕАД уведомява своите клиенти, че във връзка със завишени изисквания по сигурността на авиокомпаниите и летищата за превозваните товари и поща временно се преустановява приемането на пратки съдържащи батерии от всякакъв вид, независимо дали са вградени или са отделени от уредите.
 „Български пощи“ ЕАД се извинява на своите клиенти за причиненото неудобство. Клиентите ще бъдат информирани незабавно при промяна на режима на изпращане на пратки, съдържащи батерии."


По инфомация на Magrat* в английския сайт възстановяват пощенски само за дефектни или погрешно изпратени стоки. В немския възстановяват пощенските за дрехите и обувките, ако са върнати в 30-дневен срок. Когато се налага да върнете нещо, най-добре първо се свържете с Амазон и ги попитайте дали ще ви поемат разноските за връщане, като обясните, че се намирате в България.

Информация за безплатно връщане до електронни магазини в Германия http://www.bgpost.bg/?cid=40&NewsId=656 За съжаление, не е много ясно дали тази опция може да се използва за Амазон. В отговор на запитването на ЧревоУгодник, от Български пощи са му дали следния отговор:
"Международната услуга за безплатно връщане „free return” е договореност между „Български пощи”ЕАД и „Дойче пост”АД. Това е двустранна международна услуга за безплатно връщане, позволяваща на клиенти в България да връщат безплатно от 124 /засега/ пощенски станции на “Български пощи”ЕАД колетни пратки на Интернет продавачи в Германия. От своя страна Интернет търговците трябва да са сключили договор за услугата с „Дойче пост”АД."

Вече няколко пратки върнах със предплатен етикет. Голямо удобство е!
Пращам имейл на dhlreturn@speedy.bg със етикета на Амазон , до час ми връщат отговор със номер на товарителницата , във Спиди диктувам само номера на товарителницата. Разпечатвам и етикета на Амазон , част от него слагам във пакета , другата част със адреса  и бар кода на Амазон , залепям отгоре.

EasyFundRaising
Скрит текст:
Това е платформа, на която са членове неправителствени организации в Англия и чрез която продавачът (т.е. Амазон) дарява процент от заплатената от клиентите им сума на избрана от клиента организация. С други думи, благотворителят е Амазон, но ние като клиенти казваме на коя организация да преведат пари. Членове на EasyFundRaising са английски НПОта, но голяма част от тях имат международна дейност - има такива, подкрепящи правата на деца, жени в риск, образователни инициативи в развиващи се страни, организации за проучване и намиране на лечение на редки болести, приюти за животни и прочее. Сигурна съм, че всеки би могъл да намери "своята" кауза.
За да започнете да дарявате чрез Амазон, регистрирате се на сайта - https://www.easyfundraising.org.uk, избирате неправителствена организация, която да подкрепяте, и пазарувате както обикновено. Парите не излизат от нашия джоб, а благотворителят е Амазон, ние само им казваме накъде да насочат благотворителната си дейност.

smile.amazon.co.uk и smile.amazon.de 
Скрит текст:
Подобно на горното, ако се поръча от този адрес (със smile отпред), Amazon дарява някаква сума от поръчката.

Линкове към предишните теми:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Black Friday 2011, 9 Black Friday 2011, 10, 11, 12, 13, 14 Black Friday 2012, 14 Black Friday 2012, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 Black Friday 2013, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 Black Friday 2014, 39 Black Friday 2014, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Black Friday 2015, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 6869, 7071 - Black Friday 2017, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80 - Black Friday 2018, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Black Friday 2019, 87, 88, 89, 90, 91, 92 - Black Friday 2020, 93949596, 97, 98, 99 - Black Friday 2021, 100, 101, 102, 103 - Black Friday 2022
Виж целия пост
# 1
Търся хубави маска + шнорхел и тениска с UV защита. Някой ако е купувал скоро, моля да сподели.
Виж целия пост
# 2
Търся хубави маска + шнорхел и тениска с UV защита. Някой ако е купувал скоро, моля да сподели.
От години купуваме на Cressi. Гледай в склада на Амазон. Цените са много по ниски, всичко идва ново в наушена опаковка или преопаковано. В английския обикновено са по евтини.
Виж целия пост
# 3
Благодаря за новата тема !Аз ще търся намалена Shark прахосмукачка в амазон обаче.Амазон си е амазон ,тези от официалния сайт ме ядосаха.
Като стана дума за инстант пот ,имам този .
https://www.amazon.co.uk/Crisp-Special-Single-Combi-6-5qt/dp/B09 … sto_dp&th=1&psc=1
Освен него имам още 3 ,но откакто имам този другите си стоят прибрани в шкафа.
Виж целия пост
# 4
И аз благодаря за темата. Simple Smile
Ще гледам основно за обувки. Имам мултикукър, но така и не се спогодих с него.... Ако хвана някой ИП на добра цена, бих го пробвала, щом толкова го хвалите Simple Smile
Също може някоя и друга чанта през тялото да взема, че са ми по-удобно
Виж целия пост
# 5
По въпроса за обувките, купувала съм много обувки, в какви ли не състояния от склада и всички идват перфектни, не са носени в никакъв случай.
Може ли да обясните за лаици като мен каква е разликата между мултикукър и инстант пот? Аз имам мултикукър и не го ползвам, за мен е като едновремешните тави с реотан отгоре. Знам че има много опции, но нещо не ми харесва.
Виж целия пост
# 6
Търся си нутрибулет, дали някой е попадал скоро на изгоден вариант?
Виж целия пост
# 7
....каква е разликата между мултикукър и инстант пот? ...
Като гледам е всички уреди в един. Мултикукър, уред за бавно готвене, тенджера под налягане, уред с горещ въздух ..
Но как се справя с всички тези функции не е много ясно.
Според мен зависи от фирмата производител. Мои познати ползват предимно Филипс, няколко пъти купуваха уреди(вкл. мултикукър) от друга фирма и са много разочаровани.
Виж целия пост
# 8
Този е на оферта но е слаб 1000W , моя е ултимейт  и е 1700W . И този няма запичане.Имам го и този ,става всичко в него ,но ако искате запичане трябва да се купи запичащ капак или да прехвърляте в друга тава и на фурна.За това моя новия ми е супер удобен.
Купих точно този на майка ми ,вече 3 години тя само в него си готви и е супер доволна и от възраста и нищо не зависи.В смисъл на 66години е много добре си се справя с техниката.Сестра ми на 45 хич я няма ,не иска и да чуе за кукър,така и стои
https://www.amazon.de/Instant-Pot-IP-DUO60-programmierbarer-Schn … 3bdbe2_tw_sl14_42
Имайте предвид че като го поръчах на мама тежеше кутията 11кг
Виж целия пост
# 9
Явно пък аз съм карък, защото преди 2 години получих от склада доста носени детски сандали Geox, а бяха описани като нови. Писах им, поискаха да ги върна и ми върнаха парите за тях и пощенските.
Виж целия пост
# 10
Който търси еърфрайър, в английския е намален този:
https://www.amazon.co.uk/dp/B083V6WNXC
Виж целия пост
# 11
Zvanche, благодаря за новата тема 🤗
Аз също имам IP Duo Crisp и съм супер доволна.
Ето снимков материал от преди 1ч как изглежда щанда с продукти на Philips в Била Хиподрума, София.
Аз си взех тази електрическа кана за 49 лв
https://www.technomarket.bg/elektricheski-kani/philips-hd9353-90-09208071

Виж целия пост
# 12
Малко късно се включвам но да обясня за пощенския код който искат. Това е адреса на който е регистрирана картата. И като натиснеш да плащаш се прави проверка и ако не съответсва я отказват. По този начин ограничават покупкуте да са само с Английски карти. Много рядко може да мине номера но в повечето случаи не става.
Виж целия пост
# 13
Малко късно се включвам но да обясня за пощенския код който искат. Това е адреса на който е регистрирана картата. И като натиснеш да плащаш се прави проверка и ако не съответсва я отказват. По този начин ограничават покупкуте да са само с Английски карти. Много рядко може да мине номера но в повечето случаи не става.

Точно така си го тълкувах и аз - че е вариант за проверка на произхода (или нещо подобно) на клиента. Това всъщност ме и притесни, като посочих UK-код, защото Револют за БГ-живеещи вече са към Латвийска банка. Но пък аз го имам от момента, когато си беше изцяло Английско притежание...
Виж целия пост
# 14
Благодаря за темата ! Все по-рядко намирам оферти в Амазон за съжаление... От скалда сами почти всички 10000 чифта обувки. Винаги са били напълно нови с изключение на едни сандали,които бяха пробвани или обувани веднъж. или стояли на витрина.Но те бяха в състояное "добро" ,в оригинална кутия.Нося си ги още..
Е защо пък не искат да вземат парите на хората,които не са с английски карти..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия