Петиция за втора дата и за двете НВО в 7.клас

  • 3 569
  • 18
Споделям линк към петицията, ако администраторите решат, че не нарушава правила. Петицията не е моя.
https://www.peticiq.com/9988?s=102612814
Виж целия пост
# 1
За съм да има вариант учениците, които по обективни причини не са могли да положат изпит да имат възможност да се явят на такъв.
Подписа си под неграмотно написан текст не мога да сложа.
Виж целия пост
# 2
Съгласна съм редовната дата да е с ДЗИ през май, а датата на НВО за 10 клас да я втора (.езервна) за ученици, които по обективни причини са били в невъзможност да се явят на редовната дата. Под обективни причини разбирам медицински състояния, удостоверени със съответния документ или смъртен случай в семейството (родители, брат/ сестра, баба/ дядо), катастрофа/ извънредна ситуация...
Няма да подпиша обаче, защото не съм съгласна ученикът да се явява по два пъти и да си избера оценката, това би поставило в неравностойно положение учениците, което не могат да се явят два пъти и няма да могат да избират с кой резултат да кандидатстват.
Виж целия пост
# 3
Абсолютно съгласна с Mama Ru. Нека има резервна дата за деца, пропуснали по наистина уважителни причини.
Това с избора между двете оценки ми е малко... Поради две причини - едната е тази, която изтъкна Mama Ru. Другата е, че скоро след това ще поискат трета дата, за да избират между трите оценки и т.н.
Обаче аз си мисля друго относно евентуална втора дата. Дали няма да стане така, че повечето да не се явят на първата дата, а да се натискат за втората (знаем, бележки от джипитата се взимат лесно) и чисто организационно да се оплескат нещата. Защото например - за първа дата се очакват еди-колко си деца, ангажирани са еди-колко си училища, помещения и квестори. Да, обаче учениците масово не се явяват и поне половината организация увисва. После на втората дата се юрват всички, щото е последен шанс и тогава пък, ако е в комбинация с матурите на 10-класниците примерно, няма да има достатъчно място и квестори.
Та поради чисто организационни причини предполагам ще е доста трудно да се случат нещата, но при добро желание и обмисляне на детайлите, не е невъзможно.
Виж целия пост
# 4
Не знам защо изскача този аргумент винаги.
Питайте седмокласно семейство дали е готово да отложи целия стрес и напрежение за след 3 седмици като вече е дошла датата и при това никой не може да е сигурен, че след 3 седмици няма да има пречка за явяване като болест или друго.
Не знам дали ще има такива, които ще мислят, че надцакват системата по този начин, ама за мен това би било глупост и не вярвам да е много посетена втората дата.
Две явявания и избор на оценка не са добра идея.
Виж целия пост
# 5
Чисто организационно и сега седми клас и десети клас са в един ден, но трябва да се прецени добре. То и за страната са единици такива случаи. Колко да са? Има ли 20-30 за миналата година и не за всяко неявило се дете е фатално. Фатално е само за тези, които кандидатстват в елитните гимназии в по-големите градове, за градчета като Сливо поле и Полски Тръмбеш с по едно СУ е на практика без значение - всяко дете ще бъде прието в осми клас.
Вероятно за деца, които се борят за СМГ иили АЕГ може да се вземе оценка/ точки от олимпиада по предмета. Ако става въпрос за отличници, то те със сигурност ходят на олимпиади и състезания.
Виж целия пост
# 6
solnichka, и моето, и Вашето мнение са просто предположения, спекулации. Хората, които се занимават с това, трябва да вземат предвид всички възможности. Съществува си като реален аргумент и затова изскача винаги, макар че аз отникъде не съм го чула, просто сега се замислих и стигнах до извода, че вероятно много хора разсъждават така, включително аз самата, щом изобщо ми е хрумнало. За да се вземе окончателно решение обаче, организаторите трябва да имат... да не кажа сигурност, но голяма увереност какво е по-вероятно да се случи и ако се получи друго, как трябва да се реагира.
А аз лично познавам много хора, които биха отложили с аргумента за още по-добра подготовка на детето.
Но пак да кажа - аз съм ЗА втора дата и втори шанс. Просто разсъждавам защо досега не е направено.
Виж целия пост
# 7
Мила, така е. Само предполагаме и да, щом това хрумва на някой, може да хрумне на много. Но този аргумент хрумва май само на неминали през 7 клас или вече забравили какво е.
Всяка година в наборните теми един месец преди изпита започват воплите "хайде, да минава вече", "детето е изтощено", последната седмица често разпускат и казват "каквото съм научил - това е".
Да ти е детето здраво, да знае, че утре ще е свършило всичко за приятелите около него и ти като родител да му причиниш още три седмици стрес, ми не ми се вярва да са много мераклиите. И да има такива не мисля, че ще вземат предимство пред другите.
Отгоре на всичко днес е здраво, ама дали няма да е болно след три седмици не можеш да предвидиш.
Винаги другия тест ще се струва на дете по-лесен, защото ще го гледа спокойно вкъщи, но никой и няма как да предвиди кой тест ще му пасне повече предварително.
Съгласна съм, че МОН може би организационно обмисля какво ще стане ако се разделят по-равно между изпитите, но не виждам защо това се ползва като аргумент срещу втора дата, като наличието на процент "тарикати" (слагам в кавички, защото за мен е глупост идеята) не променя нищо и не трябва да лишава от втора дата истински нуждаещите се.
Виж целия пост
# 8
Всяка година в наборните теми един месец преди изпита започват воплите "хайде, да минава вече", "детето е изтощено", последната седмица често разпускат и казват "каквото съм научил - това е".
Според мен това е така, защото за момента съществува само тази опция, т.е. хората, които го казват, нямат друг избор. Ако се появи и друга възможност, нещата може да се променят. Възможно е изобщо да не съм права де, просто размишлявам. Но познавайки човешката психология и най-вече българската народопсихология, съм склонна да се обзаложа на моята теория.
Може би не е зле една година да се направи такъв експеримент и да видим какво ще се получи. То без да се изпробва нещо, няма как да се разбере. Обаче пък в случай, че не се получи и го отменят, пак ще има приказки от сорта "отново си правят експерименти с децата".

Интересно как е в други държави, в които има подобни изпити, с които се кандидатства. Дали имат две дати? Аз лично не съм чувала, но може и да има. Не е лошо да се почерпи от чуждия опит.
Виж целия пост
# 9
Здравейте. Моля да се включа и аз.
Знам,че темата е за втора дата за НВО, но според мен усилията за промяна трябва да се насочат в друга посока. НВО-то след 7ми клас да не е решаващ фактор за прием в гимназии, а да се образува бал И от други изпити и олимпиади. Не съм толкова компетентна в балообразуването, но ми се струва по-редно да се вземе труда на децата през цялата година на 7ми клас, за да могат да се сортират децата наистина по интереси.
Не бива един изпит в живота на тази крехка възраст да сломява детето и труда му през последните години.
Защото се получава нещо, което никой в обществото не би искал за младото поколение - показваме на децата, че няма никакво значение колко дълго си се трудил и за какво мечтаеш. Важно е само да държиш на стрес, да си здрав и в кондиция в точно определен ден и на 13г да си толкова психически стабилен, колкото възрастен
Виж целия пост
# 10
Аз не съм против, ако едно дете не може по обективни причини да се яви на НВО да се вземат като балообразуващи резултати от олимпиада например. От друга страна пак ще има ощетени деца, защото има такива, които не разчитат на отлични резултати на НВО и не ходят по олимпиади, но може да са възпрепятствани да отидат на НВО по обективни причини.
И още нещо - половината поне деца в набора съм юни месец вече са навършили 14 години, другата половина са поне на 13 и половина. Това е изпит. Някога с изпит се кандидастваше в МГ и езиковите гимназии. Не помня да е имало втори шанс, изпитите си бяха сериозни. Изпитът отсяваше и стабилните психически, което после ще издържат и на натоварването в желаното училище.
Виж целия пост
# 11
Формирането на бал приоритетно от оценки на олимпиади означава оптимизиране на организацията и при тях. В момента често има дублиране на за областен кръг на два предмета, а някои училища изобщо не се занимават с организация на общински кръг.
Виж целия пост
# 12
По тази логика е добре да има и трета дата за НВО, защото и при втората ще има пропуснали по обективни причини  В крайна сметка балът за класиране не се образува само от точките,  получени при НВО. Ученици не остават незаписани, така че няма всъщност проблем. И на последно място до 10 клас се допуска преместване на учениците  Във всяка гимназия има освобождаване на места и при следене те се запълват
Виж целия пост
# 13
По тази логика е добре да има и трета дата за НВО, защото и при втората ще има пропуснали по обективни причини  В крайна сметка балът за класиране не се образува само от точките,  получени при НВО. Ученици не остават незаписани, така че няма всъщност проблем. И на последно място до 10 клас се допуска преместване на учениците  Във всяка гимназия има освобождаване на места и при следене те се запълват
Изказахте се много компетентно!!!! Както върви шегата, съвсем скоро разбрахте, че НВО не е на латиница и не е телевизия.


Максималният бал е 500 с двата изпита и 100 само от оценките от дипломата (чието премахване от бала би събрало доста подкрепа между другото).
Да обяснявате, че може да се състезава дете само с оценките от диплома е като да обясните на колоездач с откраднат преди гонката велосипед, че няма проблем да тича и великодушно го пускате да участва.

Освен това, когато се появи свободно място до 10 клас и го поиска повече от един, пак ги класират по НВО и детето с малшанса пак е на опашката.
Виж целия пост
# 14
solnichka, няма нужда от нападателен тон и удивителни знаци в края на изречението.
Националното външно оценяване разбира се не е телевизия и няма нужда от уточнение тази абревиатура.
Разбирам притеснението на родителите и кандидат-гимназистите и споделям личен опит.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия